Název:
Válečná propaganda ve videích Islámského státu
Překlad názvu:
War propaganda in Islamic State's videos
Autoři:
Štíplová, Jana ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se ve své teoretické části zabývá okolnostmi vzniku teroristické organizace Islámský stát. Zaměřuje se na náboženský kontext ideologie Islámského státu a na počátky vzniku organizace. Takzvaný Islámský stát lze momentálně považovat za jednu z nejakutnějších bezpečnostních hrozeb 21. století. Válka s tzv. Islámským je současně válka mediální, válka odehrávající v médiích a celosvětovém kyberprostoru. Důležitým prostředkem v této válce je propaganda. Práce se dále věnuje především propagandě tzv. Islámského státu se zaměřením na video produkci. S přílivem brutálních videí z produkce IS se dostavila i otázka, jak s tímto materiálem mají nakládat média. Je zřejmé, že videa byla určena krom jiného právě pro média. Aby byla šířena a zhlédnuta co největším počtem příjemců. V praktické části jsou analyzována vybraná videa z produkce IS a na jejich příkladu je ukázáno, jaká témata se ve video produkci IS vyskytují a jak s videem pracuje propaganda Islámského státu.The diploma thesis deals with the circumstances of origin of the terrorist organization Islamic State in its theoretical part. It focuses on the religious context of the ideology of the Islamic state and the origins of the organization. The so-called Islamic State can currently be considered one of the most acute security threats of the 21st century. The war with the so- called Islamic State is also a media war, a war taking place in the media and global cyberspace. An important mean of this war is propaganda. The work is also focused mainly on the propaganda of the so-called Islamic State with a focus on video production. With the influx of brutal videos from IS production, the question arises which way media should handle this material. Obviously, the videos were designed for media, among others. To be distributed and viewed by as many recipients as possible. In the practical part selected videos from the IS production are analyzed and their example shows what topics are present in IS video production and how the Islamic State propaganda works with the video.
Klíčová slova:
džihád; islám; Islámský stát; média; propaganda; video; válečná propaganda; Česká televize; Czech TV; Isamic State; islam; jihad; media; propaganda; video; war propaganda