Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dětská skupina. Přínos pro rodiče i dítě ve věku od dvou do tří let
Kuruczová, Stanislava ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce s názvem "Dětská skupina - přínos pro rodiče i dítě ve věku od dvou do tří let" se věnuje společensky aktuálnímu tématu, kterým je umisťování dětí raného věku do mimorodinných zařízení. Práce je rozdělena do dvou částí. Úkolem první, teoretické části, je s využitím odborné literatury shromáždit a přehledně zpracovat dostatek informací vztahujících se k tématu. Pozornost je zaměřena na rodinu s malým dítětem, na její současnou podobu, na faktory, které ovlivňují výchovu dítěte a jeho následné zapojení do širší společnosti. Podrobně se také věnuje jejím jednotlivým členům - dítěti, jeho potřebám a možnostem jejich naplňování, matce a otci, kteří společně, zodpovědně přistupují k výchově dítěte a zároveň řeší již zmiňované slaďování profesních a rodinných životů. Součástí teoretické části je také pohled na současnou situaci ve společnosti - na systém pro-rodinných opatření ze strany státu, na možnosti, které se rodičům a jejich dětem nabízejí, s podrobným popisem dostupných forem péče o děti raného věku. Snahou je popsat tyto možnosti, jejich výhody a nevýhody a zaměřit se na jednu z nich, nově legislativně podporovanou dětskou skupinu. K tomu by měla pomoci i druhá, praktická část práce. Jejím cílem bylo zkoumat již fungující dětskou skupinu v Brandýse nad Labem a zaměřit se na...
Matky a otcové v komunikaci se školou
Šrámková, Monika ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Práce se zabývá zapojením otců a matek do komunikace se školou. První část práce je věnovaná teoretickým poznatkům z oblasti vztahů rodiny a školy. V úvodu se snažíme přiblížit pojmy komunikace, interakce a socializace. Věnujeme se také legislativnímu vymezení vztahu. Představujeme modely, které se snaží vztahy mezi rodinou a školou kategorizovat. Poslední část je věnovaná poznatkům z oblasti genderu. Druhou významnou část práce tvoří empirický výzkum. Jedná se o čtyři případové studie, data do těchto studií byla získána prostřednictvím rozhovorů, uskutečněných s vyučujícími, žáky a jejich rodiči. Na základě analýzy těchto dat, jsme zjistili, kdo obvykle komunikuje za rodinu a jaké faktory se na výběru osoby zastupující rodinu podílejí. V závěru jsme provedli porovnání jednotlivých zjištění. Tato zjištění jsme následně konfrontovali se současnými poznatky o vztahu mezi rodinou a školou.
Konflikt dvou rolí. Problematika dvojí role - rodič jako učitel
Mejstříková, Kamila ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
NÁZEV: Konflikt dvou rolí. Problematika dvojí role - rodič jako učitel. ABSTRAKT Tématem práce je problematika dvou rolí - role učitele a role rodiče. Cílem práce je zmapování hlavních klíčových oblastí vyplývajících z problematiky konfliktu dvou rolí rodič-učitel. Empirická část práce se tedy snaží poodhalit problémy, které rodiče, respektive učitelé zažívají v domácím i školním prostředí na základě faktu, že jejich dítě nebo děti studují na stejné škole, kde oni sami vykonávají profesi učitele. Práce se dále zajímá, jaké zkušenosti mají v souvislosti se zastoupením těchto dvou rolí ve vztahu s ostatními kantory v pedagogickém sboru, ve vztahu s žáky na škole a ve vztahu se svojí vlastní rodinou. Součástí analýzy dat je také zmapování výhod a nevýhod učitelské profese a zároveň výhod a nevýhod zastoupení prolínající se role učitele a role rodiče. Předložená práce je sepsána na základě kvalitativního přístupu získávání a zpracování dat. Využita je metoda analýzy rozhovorů. Analyzovány jsou výpovědi čtyř žen a čtyř mužů, učitelek a učitelů gymnázia v severočeském městě, kteří mají zkušenost s tím, že během jejich působení na této škole zde studovali i jejich děti. KLÍČOVÁ SLOVA: učitelské povolání, rodina, role otce, role matky, konflikt rolí, pedagogický sbor
Konflikt dvou rolí. Problematika dvojí role - rodič jako učitel
Mejstříková, Kamila ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Tématem práce je problematika dvou rolí - role u1itele a role rodi1e. Cílem práce je zmapování hlavních klí1ových oblastí vyplývajících z problematiky konfliktu dvou rolí rodi1-u1itel. Empirická 1ást práce se tedy snaží poodhalit problémy, které rodi1e, respektive u1itelé zažívají v domácím i školním prost2edí na základ3 faktu, že jejich dít3 nebo d3ti studují na stejné škole, kde oni sami vykonávají profesi u1itele. Práce se dále zajímá, jaké zkušenosti mají v souvislosti se zastoupením t3chto dvou rolí ve vztahu s ostatními kantory v pedagogickém sboru, ve vztahu s žáky na škole a ve vztahu se svojí vlastní rodinou. Sou1ástí analýzy dat je také zmapování výhod a nevýhod u1itelské profese a zárove4 výhod a nevýhod zastoupení prolínající se role u1itele a role rodi1e. P2edložená práce je sepsána na základ3 kvalitativního p2ístupu získávání a zpracování dat. Využita je metoda analýzy rozhovor5. Analyzovány jsou výpov3di 1ty2 žen a 1ty2 muž5, u1itelek a u1itel5 gymnázia severo1eském m3st3, kte2í mají zkušenost s tím, že b3hem jejich p5sobení na této škole zde studovali i jejich d3ti.
Problematika psychiky ženy v šestinedělí, adaptace na roli matky
DIHLOVÁ, Magdalena
Těhotenství, porod a poporodní období jsou důležité etapy v životě ženy a celé její rodiny. To, že během těhotenství i poporodního období dochází relativně často ke zhoršení nebo objevení se psychických poruch, si nemusí uvědomit ani profesionálové. Nedělka bývá v prvních dnech unavená. Málokoho napadne, že následkem porodu může žena pociťovat jiné emoce, než ty pozitivní a radostné. Poruchy v období po porodu, jsou psychické poruchy, které se vyskytují u ženy během neonatálního období, v období laktace nebo do jednoho roku věku dítěte. Mohou souviset s fyziologickými změnami po porodu nebo s problémy spojenými s přizpůsobením se mateřství. Být matkou je role velice důležitá v životě ženy, ve které se učí souznění s novým členem rodiny a zodpovědnosti vůči němu. Biokulturální vztahy, jako role manželky, matky, struktura rodiny, mají zjevně důležitou úlohu. V bakalářské práci bylo zvoleno kvantitativní výzkumné šetření, sběr dat metodou dotazování, technikou dotazníků. Dotazníky byly rozdány matkám po ukončení šestinedělí v gynekologických ordinacích, které byly v Praze náhodně vybrány. Dotazník obsahoval 34 otázek. Výzkum byl proveden během měsíce března. Dotazník vyplnilo 94 matek, návratnost činila 71,6%. Cílem bakalářské práce bylo zjistit úlohu porodní asistentky v oblasti péče o psychické potřeby žen v šestinedělí. K tomuto cíli se vztahovala první hypotéza, která potvrdila, že péče porodních asistentek je více soustředěna na uspokojování biologických potřeb, než potřeb psychických. Druhým cílem bylo zjistit informovanost žen o psychických změnách v období šestinedělí. S tímto cílem souvisela druhá hypotéza, že ženy mají informace o změnách psychiky v období šestinedělí. Hypotéza byla potvrzena. Třetí cíl měl zmapovat, jak se ženy adaptují na roli matky. S tímto cílem souvisela třetí hypotéza, která se týkala plánování mateřství. V hypotéze se potvrdilo, že ženy, které plánovaly mateřství, lépe přijímají roli matky, než ty, které jej neplánovaly. Čtvrtá hypotéza, která se zabývala snadnější adaptací na roli matky do 30 let, nebyla potvrzena. Bakalářská práce bude prospěšná porodním asistentkám, které pracují s matkami na oddělení šestinedělí, ale také dětským sestrám a lékařům. Naproti tomu také pro gynekologické ambulance, kde chodí ženy na kontrolu po ukončení šestinedělí. Lze se domnívat, že by mohla sloužit jako zdroj informací a mohla by být využita ke studijním účelům pro porodní asistentky a studentky porodní asistence.
Role matek a otců v rodinné výchově
SEBEROVÁ, Dana
Práce se zabývá především postavením ženy a muže v současné rodinné výchově. Teoretická část je výsledkem analýzy teoretických zdrojů k dané problematice. Popisuje prostředí tradiční a současné rodiny, role matek a otců v tradiční a současné rodině, vztahy mezi rodiči a dětmi, jak rodiče působí na své děti v období jejich vývoje.Praktická část je zaměřena na partnerské dvojice, které vychovávají děti předškolního věku. Zkoumá, zda matka věnuje výchově více času než otec a zda pro děti znamená především ochranu a bezpečí. Otec pak v současné rodině plní úlohu toho, kdo vede ke kázni a poslušnosti.
Muž na rodičovské dovolené
KILIÁNOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se zabývá muži na rodičovské dovolené. Teoretická část práce vysvětluje základní pojmy týkající se rodiny, popisuje, jaké role ve výchově dítěte mají rodiče, práce se též zabývá samotnou rodičovskou dovolenou, právní stránkou této problematiky i rozdíly mezi muži a ženami, kteří na rodičovské dovolené jsou. Výzkum v rámci této studie zjišťuje, jaké názory mají na úlohu mužů na rodičovské dovolené mladí lidé do třiceti let svého věku. Tento výzkum následně srovnává názory respondentů ve sledované věkové kategorii s názory osob starších čtyřiceti a šedesáti let; v neposlední řadě je nasnadě zjišťování motivace, která vede muže k rozhodnutí starat se o dítě v době, kdy je jejich partnerka výdělečně činná.
Vliv rodiny na dítě
MAREČKOVÁ, Marie
Práce se zabývá rodinou. Popisuje jednotlivé typy rodin, jejich klady a zápory. Základně se zmiňuji o funkcích rodiny a stručně charakterizuji orhrožené rodiny. V druhé kapitole popisuji vliv otcovství a mateřství na dítě.Dále se věnuji důvodům vedoucím k neúplnosti rodiny - úmrtí rodiče a rozvod. Zabývám se péčí o dítě i o rizika vlivu výchovy jedním rodičem. Dalším tématem je doplněná rodina, tedy noví partneři či partnerky biologických rodičů. Práci úzavírám několika typy výchovných stylů.
Možnosti uplatnění matek s dětmi na trhu práce v souvislosti s profesní kariérou
BATÍKOVÁ, Renata
Tato práce se zabývá možnostmi matek s dětmi na trhu práce, a to v souvislosti s jejich profesní kariérou. Cílem práce bylo zjistit napomáhající a limitující faktory, které ženám s malými dětmi umožňují harmonizaci rodiny a pracovní činnosti v souvislosti s profesním zaměřením. Dále jsem zjišťovala, jaké možnosti uplatnění na trhu práce nabízejí matkám s dětmi zaměstnavatelé a jaké možnosti by upřednostnily samy matky. V teoretické části se zabývám rolemi v rodině, vlivem trhu práce na profesní kariéru matek, genderem ve společnosti a zaměstnání, a také faktory působícími při slaďování práce a rodiny. V praktické části práce se věnuji popisu cíle práce a hypotéz, metod výzkumu a vlastních výsledků. Pro realizaci výzkumné části jsem zvolila kvantitativní výzkum, použila jsem metodu dotazování a jako techniku dotazník. Šetření probíhalo přímou a nepřímou formou (elektronickou poštou) kontaktování na území jižních Čech. Výzkumný soubor V1 tvořily matky s dětmi do deseti let věku, výzkumný soubor V2 zaměstnavatelé jihočeského kraje. Jak ukázaly výsledky výzkumu tak více než polovina matek se své profesi věnuje, a také polovina matek si svoji profesi v současné době rozvíjí. To zejména ženy s vyšším odborným vzděláním a vysokoškolsky vzdělané, které mají zároveň podporu ze strany rodiny. Dále z výzkumu vyplývá, že většina zaměstnavatelů tento profesní růst matek podporuje. Možnosti zaměstnavatelů se však často neshodují s požadavky matek. Zde bych proto doporučila zlepšit komunikaci, a to pro jasnější ujasnění požadavků ze strany matek a uzpůsobení nabídky ze strany zaměstnavatelů. I k tomu by mohla podle mého názoru sloužit tato bakalářská práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.