Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11,590 záznamů.  začátekpředchozí11571 - 11580další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.29 vteřin. 

Integrace sluchově postiženého dítěte
Gábrišová, Monika ; Frývaldská, Markéta (vedoucí práce) ; Krahulcová, Beáta (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice začlenění dětí se sluchovým postižením do běžných základních škol. Toto téma zkoumá jak z teoretické, tak i z praktické stránky. Odborný text je doplněn daty z Českého statistického úřadu. V rámci výzkumu, který se zaměřil na integraci dětí se sluchovým postižením do škol, byli osloveni pedagogové, rodiče a děti. Ukázalo se, že uskutečněná integrace byla úspěšná a pozitivně byla hodnocena všemi zúčastněnými.

Problematika vzdělávání Romů
Ropek, Pavel ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Syslová, Hana (oponent)
Ústředním cílem této práce je dokázat nebo vyvrátit, že vztah romského etnika ke vzdělávání a vzdělávacím institucím je negativní a současně vymezit faktory, které mají na tuto skutečnost vliv. Za dopad této skutečnosti pak lze považovat současnou špatnou situaci v problematice vzdělávání Romů. Tento cíl jsem se rozhodl doložit dvojí cestou. První je srovnávací výzkum mezi učiteli dvou základních škol. Pomocí dotazníků jsem zjišťoval jejich názor, který by mi stanovený cíl podložil nebo vyvrátil. Vedlejším zájmem při tomto výzkumu bylo doložit zda na počet romských žáků ve škole má vliv umístění a současně zda-li se tento vliv promítá i do názorového spektra oslovených pedagogů. Druhou cestou byl výzkum provedený v jedné lokalitě. Mezi učiteli speciální základní školy a uvnitř romské komunity. Zde jsem se opět formou dotazníků rozhodl získat nezbytně nutné informace. Tato kapitola zpracovává problematiku vzdělávání Romů z pohledu učitelů i samotných Romů. Touto formou jsem do své práce zahrnul i názory zástupců romského etnika.

Podmínky úspěšné integrace
Šišková, Anna ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné základní škol. Práce pojednává o term inologii spojené s integrací, dále popisuje současné snahy a východiska v Evropě i u nás ve vztahu k integraci. Autorka sleduje podm ínky a kom petence činitelů podílejících se na integračním procesu, analyzuje přínos a problém y spojené s integračním procesem . Mezi tyto činitele patří vedle žáka se speciálním i vzdělávacím i potřebami i třída, kde je integrován, učitel a pedagogický sbor, dále vedení školy, rodina, odborná péče. Mezi neživé činitele patří materiálnětechnické podmínky. Ktomu, aby integrace byla úspěšná a tedy i přínosná, je nutné, aby všichni činitelé, spolupracovali s vlastním vnitřním přesvědčením . Nestačí se totiž k integraci stavět form álně, tj. formálně ji vykazovat, ale je nutné ji skutečně realizovat. V tom je její skutečný smysl. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Představy žáků o zlomcích
Kalousová, Lenka ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Zapotilová, Eva (oponent)
Cílem mé diplomové práce bude zjistit, jaké představy o zlomcích mají děti, které se v učivu s nimi ještě nesetkaly. Diplomová práce se bude skládat ze dvou hlavních částí. První část bude zaměřena na experimenty, záznam jejich průběhu a především na analýzu řešení úloh dětmi. Tato část bude též okrajově věnována využitím pomůcek při výuce zlomků. Druhá část bude tvořena popisem mého řešení úloh o zlomcích, jež mi byly zadány. Tento popis bude doprovázen sebereflexí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Dramatická výchova jako metoda projekt. vyučování
Stoklasová, Pavlína ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Ve své diplomové práci se zamýšlím nad možností využití metody dramatické výchovy v projektovém vyučování na prvním stupni základní školy. Prezentuji výsledek konkrétního projektu žáků, kteří se s dramatickou výchovou seznámili v prvních ročnících školní docházky. V práci najdete vysvětlení, co je to projekt, i základní informace o dramatické výchově jako vyučovacím předmětu a metodě výuky na základní škole. V praktické části přináším popis průběhu projektu Minulost, současnost a budoucnost Bubenče. Jsou zde zaznamenány činností dětí v rámci projektu i jeho výsledná prezentace divadelním představením. Součástí této práce je DVD s nahrávkou představení dětí. Práci dětí v průběhu projektu dokumentují přílohy. Klíčová slova: drama, divadlo, dramatická výchova, projekt, projektová výuka, projektové vyučování Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Mimovýukové matematické aktivity jako nástroj hledání cest ke konstruktivistickému přístupu k vyučování
Matalová, Irena ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
So u h r n Diplomová práce se zabývá mimovýukovými matematickými aktivitami, jejichž prostř ednictvím má uč itel možnost zlepšit svůj edukač ní styl. Konkré tními aktivitami jsou nástě nková matematická soutě ž a zájmový kroužek matematiky, které jsou nazvány Ematikou. Zmíně n je historický původ nástě nkové Ematiky, vznik názvu Ematika a pojetí tohoto názvu v té to práci. Nástě nková matematická soutě ž je aktivita, př i níž uč itel nabízí dě tem různé matematické ú lohy na nástě nce. Pokud ú loha dě ti zaujme, mohou ji v dané m č asové m termínu samostatně ř ešit. Svá ř ešení odevzdávají uč iteli. Podle dohodnuté ho hodnotícího systé mu uč itel dě tem př idě luje body za správné ř ešení. V zájmové m kroužku matematiky nabízí uč itel ú lohy osobně , nikoli prostř ednictvím nástě nky. Dě ti mohou ř ešit ú lohy, které je zaujmou, samostatně i ve skupinách. V př ípadě různých ř ešení probíhá diskuze, která nemusí být ř ízena uč itelem. Hodnotící systé m zatím nebyl zaveden. Uč itel dě ti hodnotí pouze slovně . Nástě nková Ematika byla nejprve vedena tř ídní uč itelkou. Př evzala jsem vedení, provedla analýzu stávajícího způsobu zadávání ú loh, org anizace č innosti, hodnocení výsledků a př i zohledně ní reakcí dě tí jsem vytvoř ila nová pravidla. Zkušenosti s nástě nkovou Ematikou vedly k založení zájmové ho...

Vnímání tvaru drobných předmětů u pětiletých dětí
Skalová, Dana ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Zapotilová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vnímáním tvaru drobných předmětů u pětiletých dětí a dalším zpracováním těchto vjemů. Hlavním cílem je zmapovat, jak děti daného věku rozlišují vybrané tvary, jak je porovnávají, zda jsou schopné si je zapamatovat, identifikovat je, jaká slovní vyjádření při identifikaci používají, jakou roli hraje při identifikaci samotný způsob vnímání. K naplnění tohoto cíle využívá metodu laboratorního experimentu. V tomto experimentu, který proběhl na mateřské škole, byly použity předměty z "Otíkovy stavebnice" a "Netradiční stavebnice" různých tvarů, barev a velikostí, ale vždy takové, aby j e děti mohly uchopit do ruky. Přínos práce spočívá v tom, že obohacuje současnou literaturu týkající se předškolního věku o témata, která v dostupné literatuře chybí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Využití hry při výuce práv dítěte
Cenigrová, Petra ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce shrnuje poznatky týkající se práv dítěte zejména s ohledem na profesní výchovu. Hledá proto principy, které jsou na poli výchovy v souladu s filosofií Úmluvy o právech dítěte a posuzuje, zda-li se hra jako metoda výuky s těmito principy shoduje a lze ji proto využít při výuce práv dítěte. V praktické části je výzkum zaměřen na postoje učitelů k využívání didaktické hry a zjišťování, nakolik může být hra ve výuce pro děti přínosná a zajímavá. Dále je z her, které se v současné praxi používají a vztahují se k právům dítěte, vytvořen metodický soubor. Tato práce je určena především učitelům 1. stupně ZŠ. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Utváření právního vědomí v souvislosti se vzděláváním v právech dítěte
Junaštíková, Lucie ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce na téma Utváření právního vědomí v souvislosti se vzděláváním v právech dítěte má za úkol postihnout souvislosti mezi utvářením právního vědomí dítěte a vzděláváním v právech dítěte. Cílem práce byla analýza základních pojmů a právních principů, jejich spojení s pedagogikou, a zejména vytvoření výzkumné sondy pojednávající o právním vědomí dětí na primárním stupni základní školy. Výzkumná sonda pak přinesla zjištění, že čeští žáci se orientují v oblasti práv ochranných - pasivních než v oblasti práv participačních - aktivních a že vnímání práv je závislé na věku dítěte. Klíčová slova Právní povědomí, právo-povinnost, právo-odpovědnost, mravní vědomí, vzdělávám v právech dítěte, klíčové kompetence. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Využití městských parků ve výuce biologie se zaměřením na Královskou oboru
Landová, Kateřina ; Dostál, Petr (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Shrnu-li všechny plány, které jsem si na počátku pro svoji diplomovou práci určila, patří mezi ně zmapování dřevin v Královské oboře, změny vyvolané povodněmi a srovnání s osázením v minulých letech. Dále jsem plánovala z listu každé dřeviny vytvořit herbářovou položku a tam, kde to není možné, pořídit alespoň fotografii. O každém zjištěném druhu jsem chtěla napsat text shrnující základní charakteristické a určovací znaky a doplnit jej fotografií či počítačově upraveným obrázkem listu. Neplánovala jsem vytvořit žádný podrobný určovací klíč nebo dendrologický atlas, jen u každého druhu či 7 kultivaru velmi stručně vystihnout nejdůležitější fakta a především určovací znaky, aby tento seznam dřevin byl přehledný a aby se v něm v terénu snadno orientovalo. Takto zhotovený popis by měl pedagogům, kteří by chtěli do Královské obory (nebo do jiných parků) uspořádat exkurzi, usnadnit určování dřevin. Co se týče exkurze, plánovala jsem navrhnout trasu pro žáky základních škol i pro studenty škol středních a doporučit dřeviny, které je možné zde demonstrovat. V souvislosti s exkurzí jsem chtěla vytvořit pracovní listy, pomocí kterých by bylo možné ověřit, kolik si děti o dřevinách, které během exkurze poznaly, zapamatovaly. Posledním mým cílem bylo vytvořený herbář s fotografiemi pomocí scaneru a grafického programu...