Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 134 záznamů.  začátekpředchozí115 - 124další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální obraz prezidentské kampaně Baracka Obamy v denících Mladá fronta a Hospodářské noviny
Čermáková, Jana ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce Mediální obraz prezidentské kampaně Baracka Obamy v denících Mladá fronta Dnes a Hospodářské noviny zkoumá prezentování afroamerického politika v období primárních a všeobecných amerických prezidentských voleb. Jedná se o vrchol a závěr primárních voleb a začátek voleb všeobecných v roce 2008. Články a zprávy, které vyšly ve zvoleném období a věnovaly se dané tematice obšírněji, byly následně podrobeny metodě kvalitativní analýzy. Práce si klade za cíl nastínit právě takový mediální obraz Baracka Obamy, jaký oba deníky předkládaly, přičemž se zaměřuje na to, zda bylo na demokratického kandidáta nahlíženo především jako na Afroameričana. Důležitým zdrojem pro výzkum tak byly mediální teorie, které se zabývají způsobem, jakým média zobrazují etnické a národnostní minority. Předmětem následného zkoumání bylo stereotypní zobrazování dané skupiny a v případě Baracka Obamy popisování na základě rasového stereotypu. V závěru je nastíněn výsledný mediální obraz demokratického kandidáta a konkrétně je zde upozorněno na pochybení, kterých se média v popisu Baracka Obamy dopustila. Klíčová slova Barack Obama, americké prezidentské volby, volební kampaň, média, černoch, Afroameričan, stereotyp
Vizuální reprezentace Afriky v časopise Týden a Reflex
Krystýnová, Pavla ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce "Vizuální reprezentace Afriky v časopise Týden a Reflex" se zabývá vizuální reprezentací reality rozvojových zemí, konkrétně afrického kontinentu. Afrika se na stránkách českého tisku neobjevuje příliš často, přestože čtenáři o informace z dění na tomto kontinentě projevují zájem. Protože žijeme v době intenzivního působení vizuálních vjemů na člověka a právě fotografie je médium schopné emotivně přibližovat každodennost afrického kontinentu, analyzuje předkládaná bakalářská práce obrazové materiály (fotografie) s africkou tematikou, které se objevily v časopise Týden a Reflex v roce 2005 a v roce 2009. Stěžejní částí práce je analýza fotografií, která mapuje, jakým způsobem tato periodika ve sledovaném období prezentují dění v Africe. Jako metodu práce jsem zvolila kvantitativní obsahovou analýzu fotografií otištěných v časopisu Týden a Reflex na základě analýzy ročníku 2005 a 2009 obou periodik. Teoretický rámec práce je shrnut v prvních třech kapitolách. První kapitola pojednává o členění Afriky. Druhá kapitola práce je věnována fotografickému obrazu v dnešním světě a historii zobrazování Afriky českými fotografy. Kapitola třetí se zabývá reprezentací rozvojových zemí v médiích a problematikou stereotypizace. Vizuální analýza se bude snažit ukázat, zda existují ustálené způsoby...
Semióza sexistické reklamy a veřejný diskurz (soutěž Sexistické prasátečko)
Christovová, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Semióza sexistické reklamy a veřejný diskurs (soutěž Sexistické prasátečko)" se zabývá současnou podobou české sexistické reklamy a reakcemi, které taková reklama vyvolává. Drtivá většina sexistických reklam pracuje se zjednodušeným a zdeformovaným obrazem ženy, vůči kterým se ohrazují především různá feministická hnutí. Ta v dnešní době nejvíce kritizují reklamy, které zobrazují ženy stereotypně. Podle nich mohou tyto reklamy vyvolávat stud či pocit ponížení, urážet lidskou důstojnost nebo dokonce vzbuzovat násilí vůči ženám. Nezávislé sociálně ekologické hnutí NESEHNUTÍ je jedním z těch, které se sexistickou reklamou a problematikou s ní spojenou aktivně zabývá. Uspořádalo již dva ročníky soutěže o nejvíce sexistickou reklamu v České republice, kterou nazvalo Sexistické prasátečko. Tato práce si klade za úkol prozkoumat vybrané reklamy, které byly do soutěže zaslány českou veřejností, odhalit v nich konkrétní sexistické jevy a to jak vůči ženám, tak vůči mužům. Práce je rozdělena na dvě části. První se věnuje teoretickým východiskům jako je teorie genderu, sexismu a stereotypizace, dále regulacím reklamy v České republice. Druhá, analytická část, se věnuje samotnému rozboru vybraných soutěžních reklam.
Komparativní analýza titulních stran časopisů Respekt a Reflex v období roku 2009-2010 (textová a sémiotická komparace)
Kovářová, Pavla ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kučera, Štěpán (oponent)
Bakalářská práce "Komparativní analýza titulních stran časopisu Respekt a Reflex v období roku 2009-2010 (textová a sémiotická komparace)" se zabývá sémiotickým rozborem titulních stran dvou týdeníků s podobným zaměřením ve stejném období. Vybraný vzorek obsahuje pět titulních stran každého z těchto časopisů, na kterých jsou zobrazeny české politické osobnosti. Na základě prvních dvou částí vysvětlujících teoretickou podstatu sémiotiky jako vědy a představujících předmět analýzy, v praktické části tato práce podrobuje titulní strany analýze, jejímž cílem je celková komparace obou časopisů z hlediska sdělovacího záměru, konstrukcí reality a jejich práce s mýty a stereotypy. Obrazový a jazykový kód je zkoumán z hlediska denotace, konotace a vyplývajících novodobých mýtů. V současném mediálním diskurzu se zabývá interpretací znaků a symbolů, dekódováním skrytých významů a vztahem k dominantní ideologii v konstruktech reality. Pozornost je zaměřena na techniku fotomontáže u Reflexu a kresby u Respektu, kompozici, barevnost a používání stereotypů. Výsledek analýzy prokazuje shodný přístup obou týdeníků k dominantní ideologii, ale rozdílný přístup ke konstrukcím reality a vytváření sdělovacího záměru, jež vychází právě ze způsobu zpracování.
Mediální obraz osob se schizofrenií
FANFULOVÁ, Iveta
Vztah veřejnosti k lidem se schizofrenií je do značné míry ovlivněn tím, co o nich prezentují média. Děje se tomu tak především v případě, kdy veřejnost nemá s lidmi se schizofrenií osobní zkušenost. Tato diplomová práce si klade za cíl zjistit, jak česká média prezentují osoby se schizofrenií. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Začátek teoretické části je zaměřen na historické souvislosti a vyobrazování duševních nemocí v dřívějších dobách. Poté následuje kapitola, která je věnována onemocnění jako takovému, tedy hlavním příznakům schizofrenie, diagnostice a klasifikaci, ale také léčebným možnostem. Další kapitola se zabývá systémem péče o osoby s duševním onemocněním, kdy jsou popisovány možnosti psychiatrické rehabilitace a komunitní péče, dále popisuji, jaký je stav psychiatrické péče v České republice, a uvádím informace týkající se tolik diskutované otázky reformy psychiatrické péče. V teoretické části diplomové práce je následně pozornost upřena na společnost a její vnímání osob se schizofrenií, především jsou zde vysvětleny pojmy stigma, stigmatizace, sebestigmatizace. Poslední kapitola se týká masových médií, jejich definicí a vlivem, který mají. V úplném závěru teoretické části jsou zmiňovány stereotypy a předsudky, které se v médiích objevují v souvislosti s lidmi se schizofrenií a obecně s duševním onemocněním. Cílem diplomové práce je zjistit, jak česká média prezentují osoby se schizofrenií. V praktické části bylo využito kvalitativní výzkumné strategie, která byla uskutečněna prostřednictvím obsahové analýzy dokumentů. Předmětem analýzy se staly novinové články, nacházející se v denících Blesk a Mladá fronta Dnes; tyto články byly sledovány v období od ledna do prosince roku 2015. Výběr výše uvedených deníků nebyl náhodný, jedná se o dva vůbec nejčtenější deníky v České republice. Články byly získány prostřednictvím databáze Anopress IT, ve které jsem je hledala dle klíčových slov "schizofrenie", "schizofrenik", "schizofrenička". Na základě těchto klíčových slov bylo v deníku Blesk nalezeno 33 článků, přičemž jeden byl z výzkumu vyřazen, obsahoval sice klíčové slovo, ale daného tématu se v podstatě netýkal. V deníku Mladá fronta Dnes bylo celkem nalezeno 89 článků, z toho 32 jich bylo vyřazeno, protože se tématu týkaly okrajově nebo prakticky vůbec. Celkem za oba dva deníky bylo nalezeno 122 článků, 33 článků bylo vyřazeno, a pro výzkum tedy nakonec bylo použito 89 článků. V článcích jsem následně hledala souvislosti a spojitosti, abych je mohla roztřídit do odpovídajících kategorií. Analýza získaných dat se opírá o metodu vytváření trsů dle Miovského. Na základě zpracovaných výsledků bylo potvrzeno, že informace, které se objevovaly v denících Blesk a Mladá fronta Dnes, podléhají stereotypizaci. Ve sledovaném období byly osoby se schizofrenií prezentovány převážně negativně a zejména v souvislosti s násilím, agresivitou a negativními emocemi.
Genderová diskriminace manažerek a manažerů
RYCHTÁŘOVÁ, Olga
Tato bakalářská práce se zabývá genderovou diskriminací manažerek a manažerů. Práce je rozdělena na dvě části a to na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje základní pojmy, které se týkají především genderu ve spojení s managementem. V praktické části je provedeno srovnání názorů a stereotypních představ osob ve vedoucích pozicích ve vybraných organizacích. Terénní sběr dat je koncipován na základě strategie kvantitativního výzkumu a je zde využita technika sémantického diferenciálu. Cílem práce je zjistit, jaké jsou genderové stereotypy a předsudky u manažerek a manažerů, které vedou či by mohly vést k diskriminaci na základě pohlaví v pracovním prostředí. Teoretická východiska spolu s praktickým zpracováním práce jsou základnou pro návrh inovací ve studijních předmětech psychologie a sociologie.
Mediální reprezentace Romů:případová studie mediálního pokrytí nepokojů ve Šluknovském výběžku
ŠEDOVÁ, Radka
Tématem bakalářské práce je analýza mediálního pokrytí loňských nepokojů ve Šluknovském výběžku, přičemž důraz bude kladen na analýzu způsobů, jakými byli v této souvislosti reprezentování Romové. Cílem práce bude odhalit, zda-li v tomto konkrétním případě docházelo k reprodukci etnických stereotypů a mytů. Pokusíme se tak zodpovědět otázku, zda-li samotná média mohla přispět k sociálnímu vylučování Romů?
Svět bez mužů? Genderové stereotypy a časopis Elle
ŠANDEROVÁ, Eva
Tato bakalářská práce se zabývá genderovými stereotypy v české mutaci časopisu Elle. Podnětem pro analýzu v praktické části se stala esej Romány a děti Rolanda Barthese, kde autor podotkl, že časopis Elle sice předkládá svým čtenářkám ?svět bez mužů, ovšem skrz naskrz vytvářený mužským pohledem?. Hlavním cílem práce je popsat genderové stereotypy (či jejich nepřítomnost) na stránkách časopisu Elle. Dílčím cílem je uvést nezasvěceného diváka do genderové problematiky, tzn. objasnit základní pojmy. V teoretické části jsou tedy nejprve vymezeny klíčové pojmy, které souvisejí s genderem a poté jsou představeny vybrané analýzy autorů, kteří se věnují reprodukci genderových stereotypů v médiích. Praktická část se věnuje samotnému výzkumu genderových stereotypů v časopisu Elle, přičemž se na vybrané fotografie aplikují již popsané analýzy autorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 134 záznamů.   začátekpředchozí115 - 124další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.