Název:
Mediální obraz prezidentské kampaně Baracka Obamy v denících Mladá fronta a Hospodářské noviny
Překlad názvu:
Media image of Barack Obamaˇs prezidential campaign in dailies Mladá fronta and Hospodářské noviny
Autoři:
Čermáková, Jana ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce Mediální obraz prezidentské kampaně Baracka Obamy v denících Mladá fronta Dnes a Hospodářské noviny zkoumá prezentování afroamerického politika v období primárních a všeobecných amerických prezidentských voleb. Jedná se o vrchol a závěr primárních voleb a začátek voleb všeobecných v roce 2008. Články a zprávy, které vyšly ve zvoleném období a věnovaly se dané tematice obšírněji, byly následně podrobeny metodě kvalitativní analýzy. Práce si klade za cíl nastínit právě takový mediální obraz Baracka Obamy, jaký oba deníky předkládaly, přičemž se zaměřuje na to, zda bylo na demokratického kandidáta nahlíženo především jako na Afroameričana. Důležitým zdrojem pro výzkum tak byly mediální teorie, které se zabývají způsobem, jakým média zobrazují etnické a národnostní minority. Předmětem následného zkoumání bylo stereotypní zobrazování dané skupiny a v případě Baracka Obamy popisování na základě rasového stereotypu. V závěru je nastíněn výsledný mediální obraz demokratického kandidáta a konkrétně je zde upozorněno na pochybení, kterých se média v popisu Baracka Obamy dopustila. Klíčová slova Barack Obama, americké prezidentské volby, volební kampaň, média, černoch, Afroameričan, stereotypThis Bachelor thesis, entitled, "Media image of Barack Obama's presidential campaign in the dailies Mlada Fronta and Hospodarske noviny", examines the presentation of an Afroamerican politician during the primary and general American Presidential election period. It covers the peak primary election campaign and the finish of that campaign, and the start of the general election in 2008. The articles and reports published in the selected period and pursued this theme at length, were subsequently processed by the method of qualitative analysis. The goal is to show Barack Obama's exact media image as presented by both dailies, and this thesis also focuses on whether the coverage of the democratic candidate was aimed primarily at presenting him as an Afroamerican. An important resource for research was media theory that deals with the way the media shows ethnic and national minorities. The object was therefore to study the stereotypical view of the group and when describing Barack Obama based on racial stereotypes. In conclusion is outlined the resulting media image of the Democratic candidate, and is specifically pointed out the errors made by the media in describing Barack Obama. Keywords Barack Obama, american presidential election, election campaign, media, black, Afroamerican, stereotype
Klíčová slova:
Afroameričan; americké prezidentské volby; Barack Obama; média; stereotyp; volební kampaň; černoch; Afroamerican; american presidential election; Barack Obama; black; election campaign; media; stereotype