National Repository of Grey Literature 1,156 records found  beginprevious1133 - 1142nextend  jump to record: Search took 0.03 seconds. 
Marketing aspects of consumer price perception
Tsiligiannis, Georgios ; Karlíček, Miroslav (advisor) ; Král, Petr (referee)
This thesis focuses on two theoretical approaches from the marketing literature: first, the degree to which consumers tend to associate a higher product price with a higher quality (price-perceived quality relationship) and second, the assumption that odd prices (prices set just below the nearest round figure) generate higher than expected demand at that level. The thesis concludes that there seems to exist an overall positive weak correlation between product price and perceived quality, which is also product/market specific, and that the effects of odd pricing on demand have been mixed and inconclusive. Important managerial implications arise from these conclusions. On the same grounds, an empirical study examines the relation between product price and actual product quality and shows that the relation is actually very weak for products falling into the category of electronics. Lastly, a second empirical study shows that odd prices prevail in the retail sector of the Czech Republic.
Price and terms of payment in the contract of sale
Bolotov, Ilya ; Malý, Josef (advisor)
Due to important differences and risks in international trade, firms pay due attention to the legal background of their contractual relationships. To do this, they use a variety of contracts, the most important of which is the contract of sale. In this paper I will analyse two requisites of a contract of sale: the price and the terms of payment. The first part of the paper deals with the examination of the regulation of these requisites in the law of five selected countries and in the international law (the United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods). In the second part I will compare two concrete contracts of sale and assess their quality. The last part is then devoted to the definition of the main problems of the examined regulation and to the search of their possible solutions.
VZTAHY CENY BYDLENÍ A EKONOMICKÝCH UKAZATELŮ
Pova, Patrik ; Toth, Petr (advisor) ; Černý, Jakub (referee)
Tato práce se zabývá problematikou státních zásahů do ekonomiky a jejich souvislostí s cenou bydlení. Jak intenzivní jsou vztahy mezi ekonomickými ukazateli a ukazateli ceny bydlení. Jakým způsobem ovlivňuje stát ekonomické aspekty a aspekty bydlení. Na základě statistického porovnání vztahů mezi jednotlivými ukazateli a modelování vzájemného ovlivňování těchto ukazatelů pojednává tato práce o vhodnosti státních zásahů. Hlavním aspektem je cena bydlení, která charakterizuje ekonomickou úroveň regionu. Regionem se konkrétně rozumí jednotlivé okresy NUTS 4. Zkoumání vztahů a jejich vzájemného ovlivňování má odpovědět na vhodnost státu tyto ukazatele regulovat a do nich zasahovat.
Vlastnosti akciových kurzov v období vyhlasovania hospodárskych výsledkov
Molnár, Alexander ; Málek, Jiří (advisor) ; Brada, Jaroslav (referee)
V tejto diplomovej práci som analyzoval správanie sa akciových kurzov v období vyhlasovania hospodárskych výsledkov. Zaujímal ma najma vzťah medzi zmenou ceny akcií a neočakávanými hospodárskymi výsledkami. Zistoval som tiež, ako rýchlo sa informácia o hospodárskych výsledkoch vstrebáva do ceny. Ďalej som overil, nakoľko je možné postupné vstrebávanie informácii použiť v praxi na dosiahnutie nadpriemerného výnosu.
Transferové ceny
Brabenec, Tomáš ; Marek, Petr (advisor) ; Buus, Tomáš (referee)
V diplomové práci je pojednáváno o mikroekonomických základech stanovování transferových cen s důrazem na definici modelu závislého trhu. Práce dále obsahuje analýzu daňových dopadů stanovování transferových cen v České republice a v mezinárodním kontextu, v této souvislosti stručně rozebírá požadavky na vedení dokumentace k transferovým cenám jako důkazního prostředku pro kontroly správcem daně. Práce dále řeší aktuální otázky postavení transferových cen v tzv. síťových koncernech a investičních pobídkách. Součástí práce je také analýza metod oceňování transferových cen z pohledu zákona č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku a směrnice OECD pro nadnárodní společnosti a daňové správy. V práci je rovněž rozebrána možnost aplikace regresních modelů pro stanovení strategie tvorby transferové ceny.
Price calculation and its application in business management
Chovítek, Břetislav ; Stejskalová, Irena (advisor) ; Blecha, Vladislav (referee)
In the selected company will be implemented the general methodology of calculation of the own costs as a basis for the formation of prices. It will be analyzed the effect of the method of the own costs calculation on business management.
Cena vlastnického a nájemního bydlení
Suchánek, Jiří ; Toth, Petr (advisor) ; Čadil, Jan (referee)
Tato práce je zaměřena na problematiku cen vlastnického a nájemního bydlení v ČR. V teoretickém úvodu jsou popsány jednotlivé sektory bydlení včetně rozboru jejich výhod a nevýhod. Věnuje se transformaci trhu bydlení od počátku devadesátých let s důrazem na regulaci nájemného. Těžiště této práce je soustředěno na analýzu faktorů, ovlivňujících regionální diferenciaci cen vlastnického bydlení a vytvoření příslušného statistického modelu. Důraz je kladen na v současnosti probíhající deregulaci cena nájemního bydlení poskytnutí podkladů pro rozhodování o tom, zda je výhodnější vlastnická či nájemní forma bydlení.
Analýza nástrojů marketingového mixu ve firmě AWD Česká Republika, s.r.o.
Cmunt, Roman ; Kovář, František (advisor)
Charakteristika podniku, analýza současného stavu jednotlivých nástrojů marketingového mixu a následné zhodnocení a závěrečné doporučení.
Analýza nástrojů marketingového mixu v podniku Windoor CZ s.r.o.
Šímová, Radka ; Ezrová, Hana (advisor)
Práce hodnotí postavení podniku na trhu, ve SWOT analýze zjišťuje silné a slabé strínky podniku a jeho příležitosti a hrozby. Dále podává přehled o jednotlivých nástrojích marketingového mixu a navrhuje opatření ke zlepšení jejich využívání.
Analýza nástrojů marketingového mixu ve firmě Adélka, a.s.
Knapová, Jitka ; Ezrová, Hana (advisor)
Práce obsahuje základní informace o společnosti Adélka, a.s., její historii, současnosti, organizační struktuře, předmětu podnikání a vývoji zisku v posledních letech. Práce dále analyzuje jednotlivé nástroje marketingového mixu, v pořadí produkt, cena, komunikační mix a distribuce. V závěru se nachází celkové shrnutí a návrhy a doporučení ke zlepšení současného využívání jednotlivých nástrojů marketingového mixu ve firmě. Celou práci doplňují čtyři přílohy, které se do vlastního obsahu nehodily. Tyto přílohy jsou: katalog a ceník konzumního pečiva a dva plakáty na nové výrobky.

National Repository of Grey Literature : 1,156 records found   beginprevious1133 - 1142nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.