Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11,117 záznamů.  začátekpředchozí11108 - 11117  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.56 vteřin. 

Problémové chování u dětí s poruchou autistického spektra
Šteglová, Dominika ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problémovým chováním, jeho projevy a příčinami vzniku u dětí s poruchou autistického spektra. Práce je rozdělená na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zaměřuje na uvedení do problematiky poruch autistického spektra. Je zde zmiňována historie a etiologie poruchy, dále se pak zabývá diagnostickou triádou postižení. V neposlední řadě se snažím také o stručnou charakteristiku jednotlivých poruch autistického spektra se zaměřením na dětský autismus. V druhé části je pak rozpracováno problémové chování. Šlo mi především o uvedení čtenáře do problematiky problémového chování u dětí s poruchou autistického spektra, ale věnovala jsem se také agresivnímu chování obecně, jeho etiologii a typům na základě psychologických teorií. V empirické části se práce věnuje analýze projevů problémového chování, důvodům jeho vzniku a četnosti výskytu tohoto chování u dvou chlapců s dětským autismem. Cílem práce je všechny tyto zmíněné jevy popsat na základě případových studií, pro jejichž vypracování jsem použila především metody pozorování dvou chlapců, rozhovorů s jejich rodiči a analýzy dokumentů, které my byly poskytnuty školou a rodinou. Klíčová slova Poruchy autistického spektra, dětský autismus, autistická triáda, problémové chování, agrese, sebepoškozování,...

Účinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve třídě (práce je součástí rozsáhlejšího výzkumného projektu "Morfologické uvědomění u dyslektiků")
ŠESTÁKOVÁ, Petra
Cílem diplomové práce je prozkoumat sociální aspekty dyslexie, zejména její účinky na vztahy ve třídě a na sebehodnocení žáka. V dnešní době je pro společnost typické, že posuzuje člověka v rámci jeho schopností a dovedností, a proto má deficit v oblasti čtení negativní sociální důsledky. Základní hypotéza diplomové práce zní, že ,,Skupina žáků se SPU/dyslexií se bude vyznačovat zhoršenou sociometrickou pozicí a sníženým sebehodnocením, a to ve srovnání se skupinou kontrolní.? V teoretické části je menší část věnována samotné poruše čtení. Jsou zde popsány základní údaje o dyslexii, její příčiny, projevy, výskyt, diagnostika a reedukace. Větší část podrobněji nahlíží na již zmíněné sociální aspekty dyslexie. Jmenovitě na dyslektického školáka, jeho pohled na dyslexii a sebehodnocení, na vztahy ve třídě a v rodině. Praktická část má za cíl prozkoumat a vyhodnotit dopady specifických poruch učení na sociometrickou pozici žáka ve třídě a jeho self-koncept. V rámci výzkumu jsou použity testové metody, jež jsou vhodné pro získávání informací vztahujících se k dané problematice. Zkoumanou skupinu tvoří žáci 2. až 5. tříd ze základní školy sídlící v jižních Čechách. Jedná se o dvacet pět žáků rozdělených do dvou skupin, jež jsou mezi sebou porovnávané. Dyslektickou skupinu tvoří třináct žáků, kontrolní skupinu dvanáct žáků.

Koncepty teorie secese a jejich aplikace na případ nezávislost jihoafrických bantustanů a konžské Katangy
Kotlanová, Veronika ; Riegl, Martin (vedoucí práce) ; Romancov, Michael (oponent)
Tématem bakalářské práce Koncepty teorie secese a jejich aplikace na případ nezávislosti jihoafrických bantustanů a konžské Katangy jsou nejdůležitější teoretické koncepty secese. V úvodu první části představuje pojmy úzce související s problematikou secese např. stát a jeho pojetí v politických vědách či problematiku vzniku nových státních jednotek v systému mezinárodního práva. Na toto plynně navazuje hlavním předmětem této práce, tj. představením a porovnáním rozdílných teorií secese. Důraz je především kladen na diskuzi probíhající mezi dvěma dominantními školami - Primary Right a Remedial Only Right teoriemi. Pro klasifikaci teorií secese jsou nosná díla Allena Buchanana. V závěru této části práce jsou zařazena tři moderní pojetí teorie secese z důvodu odpovídajícího zachycení myšlenkového vývoje této problematiky. Druhá část práce je složena ze dvou případových studií, a to konkrétněji secese Katangy od nově nezávislého Konga v roce 1960 a procesu postupného zisku nezávislosti jihoafrických bantustanů. Cílem této části není pouze podrobnější studium v praxi proběhnuvších pokusů o secesi, ale také jejich zhodnocení z hlediska teorií studovaných v první části

Vývoj právní úpravy rodičovského příspěvku v letech 1996 {--} 2009
FLÉGLOVÁ, Helena
Systém státní sociální podpory vznikl dnem 1.10.1995 s nabytím účinnosti zákona č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře. Tato bakalářská práce, jejíž název je {\clqq}Vývoj právní úpravy rodičovského příspěvku v letech 1996 {--} 2009``, pojednává o klíčové dávce systému státní sociální podpory {--} rodičovském příspěvku. Jedná se o dávku nezávislou na výši příjmu oprávněné osoby a je určena rodiči, který celodenně a řádně pečuje o dítě a přitom splňuje i další podmínky pro jeho čerpání, jako je například věk dítěte nebo jeho zdravotní stav. Zavedení rodičovského příspěvku sledovalo zkvalitnění péče o děti a zlepšení sociální situace rodin s malými dětmi. Cílem práce je zmapovat vývoj rodičovského příspěvku za dobu existence této dávky a poukázat na klady a zápory právní úpravy, obsažené v zákoně č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře. Od roku 1995 prošla právní úprava rodičovského příspěvku řadou více i méně zásadních změn. Původně se jednalo o dávku, jejíž výše byla závislá na životním minimu a zaopatřenosti či nezaopatřenosti rodiče. Následně se výše dávky odvozovala od výše průměrné mzdy v nevýrobní sféře národního hospodářství. Konečně poslední velká změna přinesla pevně stanovenou výši dávky v několika úrovních a rychlostech čerpání, přičemž závisí na rozhodnutí rodičů, jakou výši dávky a dobu čerpání si zvolí. V lednu 1998 byl zaveden nový prvek {--} totiž možnost, aby děti navštěvovaly, v zákonem stanoveném maximálním rozsahu, mateřskou školu nebo jiné předškolní zařízení, aniž by současně došlo ke ztrátě nároku na výplatu rodičovského příspěvku. Zákon nezapomněl ani na zdravotně postižené děti a jejich rodiče. Není totiž pochyb o tom, že existence zdravotního postižení u dítěte zvyšuje finanční náklady celé rodiny. Změnil se i pohled na výdělečnou činnost rodiče. Od ledna 2008 se mohou rodiče v případě, že jim vznikl nárok na peněžitou pomoc v mateřství, rozhodnout a provést volbu délky čerpání rodičovského příspěvku. Praxe ukázala, že to byl krok správným směrem. Jsou zvýhodněni rodiče, kteří před narozením dítěte pracovali. Cíl práce byl splněn: podrobně byly zmapovány a analyzovány nejdůležitější změny právní úpravy rodičovského příspěvku od jeho zavedení v roce 1995 až do současnosti. Dále bylo analýzou dokumentů zjištěno, že poslední novelizace zákona č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, účinná od 1.1.2008, vedla ke zvětšení adresnosti dávek a stagnaci objemu vynaložených finančních prostředků na jeho výplatu.

Možnosti uplatnění metody dílčího oslabení výkonu v praxi
PROKOPCOVÁ, Miloslava
Metoda dílčího oslabení výkonu rozvíjí kognitivní funkce u dětí ve všech oblastech poznávání: optické a akustické vnímání, prostorové orientace, intermodality, seriality, rozvíjí motorické schopnosti, řeč a komunikaci. Zároveň také rozvíjí sociální vztahy, morálně-etické principy a přispívá k celkovému rozvoji dětské osobnosti v předškolním a mladším školním věku. Diplomová práce je členěna do sedmi hlavních kapitol. První až třetí kapitola mimo jiné pojednává o historii metody, etiologii, klinických příznacích, výskytu, diagnostice a nápravě dílčího oslabení výkonu. Ve čtvrté kapitole je rozebrána psychologická charakteristika dětí předškolního věku. Pátá kapitola ukazuje testování dětí zrakově a sluchově postižených. Šestá kapitola reflektuje etickou problematiku práce s dětmi. Závěrečná kapitola ukazuje odborně zpracované kazuistiky.

Hodnocení slovní zásoby u dětí předškolního věku se specificky narušeným vývojem řečí
Pilská, Helena ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce Hodnocení slovní zásoby u dětí předškolního věku se specificky narušeným vývojem řeči se zabývá hlavně diagnostikou oblasti slovní zásoby u vývojové dysfázie. Teoretická část je analýzou dostupné odborné literatury. Zabývá se charakteristikou předškolního věku, vývoje řeči a diagnózy specificky narušeného vývoje řeči. Výzkumná část porovnává aktivní a pasivní slovní zásobu u dětí intaktních a dětí se specificky narušeným vývojem řeči. Klíčová slova: Dítě předškolního věku, specificky narušený vývoj řeči, vývojová dysfázie, diagnostika, slovní zásoba

Metodika rozvoje čichového vnímání u dětí se zrakovým a kombinovaným postižením
Pařízková, Linda ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tato práce se zabývá významem čichového vnímání a možnostmi jeho rozvoje u dětí se zrakovým a kombinovaným postižením. Podává základní informace o anatomii a fyziologii čichu, o zpracování čichových podnětů a významu čichu pro děti se zrakovým a kombinovaným postižením. Největší pozornost je věnována možnostem rozvoje čichového vnímání v České republice, což prezentuje ucelený přehled produktů na českém trhu. Dále se věnuje rozvoji čichového vnímání na Škole Jaroslava Ježka.

Tranzitní program jako nástroj sociálního začleňování osob s tělesným postižením
Boušová, Kateřina ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Stupková, Vlasta (oponent)
Ve své diplomové práci se budu zabývat tranzitním programem jako obdobim přechodu mladých lidi s tělesným postižením ze školy do dospělého života. Účastníky programu jsou myšleni studenti a absolventi Jedličkova ústavu a škol a sdruženi Asistence v Praze. Cilem této diplomové práce je co nejlépe popsat průběh tranzitního programu. Práce si klade za cil zjistit, jak tranzitní program pomáhá při sociálním začleňováni lidi s tělesným postižením do běžné společnosti a jakými riziky může být průběh jeho realizace ohrožen.

Feministická antropologie
Purschová, Adéla ; Rychlík, Martin (oponent) ; Soukup, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce "Feministická antropologie" představuje úvod do odvětví kulturní a sociální antropologie, které se zrodilo a rozvinulo v sedmdesátých letech dvacátého století jako reakce na androcentrický přístup v tomto oboru a společenských vědách obecně. Mapuje historii feministické antropologie, její myšlenkové zdroje, hlavní teorie, pojmy, metody a nejvýraznější osobnosti.

Záchranné stanice pro zraněné a handicapované živočichy a sledování denní aktivity holubů v záchranné stanici v Jinonicích
Hudcová, Petra ; Battaglia, Daniel (oponent) ; Řezníček, Jan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na záchranné stanice pro zraněné a handicapované živočichy. První část popisuje vznik Národní sítě stanic pro zraněné a jinak handicapované živočichy (NSS), činnost a funkci záchranných stanic a podmínky přijetí stanice do NSS. Druhá část práce pojednává o sledování denní aktivity holubů v záchranné stanici v Jinonicích a popisuje tuto stanici. Holubi byli označkování a následně pozorováni a jejich aktivita zaznamenána. V porovnání s další odbornou literaturou nebyly zjištěny žádné překvapující poznatky, holubi tráví nejvíce času spánkem a sluněním. Diplomová práce obsahuje zpětná hlášení ptáků kroužkovaných ve stanici v Jinonicích a tabulky přehledu přijatých, uhynulých a vypuštěných živočichů z NSS. Význam práce spočívá ve zmapování sítě stanic, jejich spolupráce se školami a uvedené metodice značkování holubů. Do výuky biologie lze také zařadit metody sledování živočichů a jejich realizaci. Žáci se tak seznámí s chodem stanice pro zraněné živočichy a naučí se trpělivosti při pozorování a také úctě к přírodě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)