National Repository of Grey Literature 346 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
New Versions of Jumping Automata
Ošmera, Lubomír ; Kocman, Radim (referee) ; Meduna, Alexandr (advisor)
The main goal of this thesis is introduction and investigation of extended version of jumping automata. These versions are specified by strictly size and direction of jump. This thesis examine their power and perform comparison with other automata types. Also there are shown equivalent grammar models. Main motivation for this thesis are research and effort to improve some features of general jumping finite automata. This work consider using this automata types for specific language families and syntactic analysis process.
E-tivities: effective activities to learn languages?
Davydenko, Valeriy ; Jašková, Jana (referee) ; Langerová, Petra (advisor)
Účelem této semestrální práce je dozvědět čím je E-learning a odkud to příšlo, popsat historii vytváření electoního studia a pochopit klady a zápory tohoto typu školení. A samozřejmě pochopit, je takový studium efektivní nebo ne. Práce je rozdělena do sedm hlavních částí: definice, formy e-learningu, historie e-learningu, výhody e-learningu, nevýhod elektronického elektronického učení, vliv na vyučovací proces. Bakalářská práce je zaměřena na analýzu práce zástupců "e-learningu". Popis procesu učení jazyka a efektivity výuky angličtiny prostřednictvím e-learningu. Příspěvek popisuje proces výuky angličtiny pomocí dvou elektronických platforem. První objekt je placená online škola, největší společnost studující angličtinu ve východní Evropě. Druhou částí práce je bezplatná mobilní aplikace zaměřená na vývoj a výuku angličtiny, nejoblíbenější aplikace na světě v sekci online školení. Informace o firmách, historii vzniku a principy práce používané v aplikacích jsou prezentovány formou přehledu firem.
The Pushdown Automaton Simulator
Graizely, Martin ; Blatný, Petr (referee) ; Bidlo, Radek (advisor)
Visualization often helps with the understanding and allows for a quicker grasp of the problem. This work is aimed on implementation of pushdown automaton simulator. The purpose of the application is to ease understanding of such abstract machine and its abilities, by providing visual design and possibility of algorithm's interactive animation.
Conversions between CF Grammars and Pushdown Automata
Makovský, Benjamin ; Goldefus, Filip (referee) ; Masopust, Tomáš (advisor)
This work suggests and solves the implementation of the transformation of context-free grammars and the conversions between context-free grammars and pushdown automata. It makes acquainted with the models used in modern theory of formal languages. In the work are indicated all algorithms necessary for transformations and mutual conversions between context-free grammars and pushdown automata. Proposed is an object representing the grammar and the automaton in the programme. Described is the assigning of definitions of grammar and of the automaton, the solution of drawing the automaton on the screen and the creation of graphical user interface of the application. The resulting programme is developed as Jawa applet which is available on public internet pages www.convertcfg.php5.cz.
SILK
Baluch, Matúš ; Ptáček, Jiří (referee) ; Cenek, Filip (advisor)
My diploma thesis is instalation, which elements are based on principales of ready-made. Documentation of living performance. Site-specific charakter, objects, and documents are common, that are one from of physical, psychical, and social injuries. Trought the installation and added text with its full range of form I am changing the discurse.
Video Games Localisation
Novotný, Tomáš ; Walek, Agata (referee) ; Šťastná, Dagmar (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá historií a problematikou lokalizace videoher. Práce se skládá ze dvou částí. První je teorie, která bude obsahovat počátek počítačových her až po přítomné videohry. Zároveň se bude zabývat lokalizací a problémy, které okolo ní jsou. Bude obsahovat termíny, které doprovází lokalizaci videoher jako jsou například transkreace, internacionalizace, uživatelské rozhraní, herní kód a spoustu dalších. Ukáže důležitost, proč by si měly společnosti dávat pozor na odlišnosti v kulturách a jaké mohou být následky. Druhá polovina se bude skládat z praktické části, kde se budou porovnávat různé hry a jejich způsob lokalizace.
Static Analysis of CodAL Language Source Code
Fajčík, Martin ; Přikryl, Zdeněk (referee) ; Hynek, Jiří (advisor)
The goal of bachelor's thesis is to design and implement extensions devoted to source code static analysis and automatic corrections used in CodAL language editors. This form of analysis is convenient e.g. for the source code semantic checks. The thesis consists of theoretical and practical part. Role of the theoretical part is to overview with extension development related to Eclipse platform, especially with the CodAL language editor, CodAL language itself and to define problems of this language which are suitable to be solved on the static analysis level. Practical part includes specific implementation details of the particular static analysis elements and automatic corrections. These extended CodAL language editors are available in integrated development environment Codasip Studio based first and foremost on the Eclipse platform and project CDT. Codasip Studio has been developed by company Codasip Ltd. in collaboration with Lissom research team.
Promotion of the study programme English in Electrical Engineering and Informatics by means of leaflets: language of advertising in practice
Zahradník, Petr ; Haupt, Jaromír (referee) ; Mihai, Hana (advisor)
Hlavním cílem této semestrální práce je představit typické prvky reklamního diskurzu, poskytnout informace nutné ke klasifikaci různých druhů reklamního sdělení a také krátce představit studijní obor Angličtina v elektrotechnice a informatice. V první části této práce jsou uvedeny základní jazykové principy v rámci reklamního diskurzu. Důraz je kladen zejména na větnou skladbu, tvarosloví a slovní zásobu. Další část práce pojednává o reklamě jako takové. Tato část se zaobírá klasifikací reklamy na základě různých faktorů, ale také tím, jaký má reklama dopad na sociální a ekonomické struktury současného světa. Poslední dvě kapitoly popisují studijní obor Angličtina v elektrotechnice a informatice.
Jumping Language Models
Ošmera, Lubomír ; Kocman, Radim (referee) ; Meduna, Alexandr (advisor)
The main goal of this master thesis is introduction and investigation of extended version of jumping automata and grammars. New versions are primarily focused on bioinformatic applications - DNA computing. This thesis examine their power and other properties of new models and makes comparison with existing computer science models. Then thesis demontrates practical applications, specifically amino acid and protein detections inside DNA sequence and makes comparision with existing tools in DNA computing for example Mark´s probabilistic models.
Classification and Usage of Languages, Grammars and Machines
Jancek, Libor ; Novotná, Veronika (referee) ; Bobalová, Martina (advisor)
This bachelor thesis is focused on theory of languages, grammars and automats, on showing real examples of linale machine and on creating program for firm "Paradise Casino Admiral a.s.". Purpose of mentioned program is to ease and speed up the work of department manager by tracking of employee attendance from preset workshift schedule

National Repository of Grey Literature : 346 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.