Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 438 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.13 vteřin. 

Supervize v psychiatrickém ošetřovatelství
RŮŽIČKOVÁ NEUŽILOVÁ, Michaela
Základní teoretická východiska Teoretická část diplomové práce se zabývá supervizí a přibližuje problematiku psychiatrického ošetřovatelství. Je rozdělena do několika části. První část je zaměřena na supervizi, stručně charakterizuje supervizi samotnou, dále pak popisuje její dělení, funkce a metody. Též se věnuje účastníkům supervize, smlouvě o supervizi, transkulturní supervizi a Bálintovským skupinám. Dále navazuje část, která popisuje historický vývoj psychiatrického ošetřovatelství, stručně představuje osobnost Joyce E.Travelbee. V závěru teoretické části diplomové práce je zmíněna problematika vzdělávání a kompetencí sester pro péči v psychiatrii a též okrajově deklarace z Turku. Cíl práce Hlavním cílem diplomové práce je zmapovat informovanost sester pracujících v psychiatrické péči o možnostech klinické supervize. Druhým cílem bylo zjistit názor sester pracujících v psychiatrické péči na supervizi. Třetí cíl byl zaměřen na prostředky pomáhající sestrám pracujícím v psychiatrické péči k jejich osobnímu rozvoji a růstu v rámci jejich praxe. Čtvrtý cíl měl zmapovat zkušenosti sester pracujících v psychiatrické péči se supervizí. Použité metody Pro empirickou část této diplomové práce bylo zvoleno kvalitativní šetření. Byla použita metoda sběru dat formou polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory s respondenty byly zaznamenány pomocí diktafonu a poté přepsány, následně pomocí kódování technikou tužka a papír byla kvalitativní data analyzována a významově uspořádána do dvaceti sedmi kategorizačních skupin. Výběr výzkumného souboru byl záměrný, sestavený z dvanácti sester pracujících v psychiatrické péči v rámci České republiky. Výsledky Z výzkumného šetření zaměřeného na sestry, které nemají osobní zkušenost se supervizí vyplynulo, že určité povědomí o supervizním procesu mají, ovšem ne zcela dostačující k tomu, aby byly schopny popsat podstatu a funkci supervize v celém jejím rozsahu. Jejich znalosti jsou spíše teoretické. Supervizi chápou jako pomoc, která by vyřešila jednak neurovnané vztahy na pracovišti, dále pak zlepšila komunikační dovednosti daných sester, též by byla nápomocna v řešení krizových intervencí a jako prevence syndromu vyhoření. Z výsledků týkajících se sester, které nejsou účastny supervizního procesu jednoznačně vyplynulo, že nemají dostatečnou oporu a možnost jak profesního, tak i osobního růstu na svém pracovišti, přičemž tento významný problém by jim byla schopna vyřešit právě supervize. Z výzkumného šetření, které se týkalo výhradně sester, které mají osobní zkušenost se supervizí a jsou jí pravidelně účastny vyplynulo, že jejich znalosti a dovednosti týkající se supervizního procesu jsou zcela dostačující k tomu, aby byly schopny pochopit a následně prakticky využít supervizi v celém jejím rozsahu. Tyto sestry vidí supervizi jako přínos, díky kterému pochopily nejen sami sebe, ale především se naučily zvládat náročné situace, které jejich povolání provází. Supervize jim dává jistotu, poskytuje oporu a učí je jednat s lidmi, kteří jsou součástí jejich pracovního procesu. Supervize se pro ně stala nástrojem pro prevenci syndromu vyhoření a ukázala jim cestu, jak efektivně využít svůj vlastní potenciál. Závěr Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku využití supervize v psychiatrickém ošetřovatelství. Práce s pacienty s duševním onemocněním je velmi náročná, proto zrovna zde má supervize své opodstatněné místo. Pokud neznáme sami sebe a nejsme schopni sami řešit své problémy, nikdy nemůžeme efektivně a komplexně řešit problémy druhých, kteří často na naši pomoc zoufale čekají. Výsledky práce budou prezentovány na odborných seminářích určených nejen sestrám pracujícím v psychiatrické péči.

Využití Competitive Intelligence v organizaci Kroužky o.p.s.
Čížek, Michal ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Hawlová, Kateřina (oponent)
V diplomové práci se zaměřím na společnost Kroužky, o. p. s., ve které pracuji již čtyři roky jako lektor. Soustředím se na vnímání konkurence a postupy vůči ní. Pro tento problém přiblížím pojem CI a nejdříve rozepíši jeho postupy a cykly. Uvedu také potřeby pro CI specialistu, který se na konkurenční zpravodajství zaměřuje. V praktické části provedu detailní analýzu konkurence. Pro sběr dat využiji propojený databázový systém Albertina. Mým cílem bude přehledné porovnání konkurenceschopnosti firem, které se pohybují na společném trhu. Pro rozhodování použiji různé faktory/metriky a výsledky uvedu přehledně v tabulce. V páté kapitole se zaměřím na ryze strategické postupy a metodiky společnosti Kroužky. Sestavím dotazník pro majitelku Kroužků, o.p.s., paní Marii Růžičkovou, kde se budu ptát na problematiku konkurence, analýzu společnosti, využití ICT a také na zjišťování strategických postupů a metodik, které společnost používá, aby se odlišila od konkurence. Tato kapitola bude utajenou částí, protože paní ředitelka si nepřeje vyzrazovat svoje strategické postupy a know-how společnosti. Jako správný CI specialista vytvořím ještě druhý dotazník pro zaměstnance společnosti, abych měl možnost mít více pohledů pro vlastní poznatky a CI doporučení pro společnost. Budu moci filtrovat z dotazníku od zaměstnanců, dotazníku vedoucího společnosti a v neposlední řadě také z veřejných dat, která jsou volně přístupná v databázích obchodních firem. Mým cílem bude ze získaných dat vytvořit seznam co nejlepších CI doporučení, aby společnost Kroužky byla ještě více konkurenceschopná.

Herecké techniky a přístupy v akademickém i profesionálním životě herce
Orozovič, Igor ; Pavlata, Michal (vedoucí práce) ; Kudláčková, Jana (oponent)
Autor se ve své práci podrobně věnuje hereckým technikám a metodám výchovy herce, se kterými se setkal během studií i na prknech profesionálních divadel. Popisuje jednotlivá cvičení a postupy, srovnává je a snaží se vyvodit obecně platné principy pro kvalitní hereckou práci a vývoj. Opírá se při tom o společný teoretický základ těchto metod, který položil Michail Čechov. Paralelně s tematikou herecké techniky se autor zabývá možnostmi herecké tvorby v kontextu různých divadelních stylů a přístupů: realistického - iluzivního, zcizovaného (inscenace Svatá země), stylizovaného (inscenace Oidipus). Červenou nití práce je téma přístupu k herci z pozice pedagoga či režiséra a jejich vliv na herce jako na samostatnou tvůrčí bytost.

Vliv vedlejších komunikací na zkoušení autorského divadla
Dušková, Linda ; Havelka, Jiří (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se pokouší nastínit možné komunikační problémy v osobním vztahu mezi režisérem a herci a najít jejich kořeny v psychologii. Zpracovány jsou především situace vzniklé při zkoušení autorského divadla v rámci studentského prostředí na DAMU, a to zejména při zkoušení klauzurní inscenace Nesladim (premiéra 19. 1. 2011). Jedním z hlavních aspektů komunikace je manipulace ve všech svých podobách. Práce se zaměřuje na způsoby vzájemné lidské manipulace, a to jak ze strany herce vůči režisérovi, tak v běžném osobním i pracovním životě. Problémy jsou v jednotlivých kapitolách rozebírány na přímých příkladech z praxe a ze života, doprovázeny socio-psychologickým vhledem do situací.

Profesní sdružení tanečníků
Hannichová, Ivana ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
Bakalářská práce poskytuje stručný přehled o profesních sdruženích tanečníků, přičemž historicky mapuje jejich existenci od 19. století po současnost a místně není vymezena, zabývá se sdruženími v celosvětovém měřítku. Autorka krátce zmiňuje historicky nejstarší sdružení tanečních mistrů a jejich vývoj ve světě. Podrobněji se věnuje podobným organizacím na území Čech, jejichž počátek je zasazen do 19. století a postupně prochází skrze století dvacáté a období socialismu až k současnosti. Dále se zabývá současnými evropskými a americkými systémy profesních sdružení, jejich historií, cíly a stanovami. Zvláštní pozornost věnuje problematice u nás, existujícím profesním spolkům a jejich významu v praxi.

Harmonizace soukromého a pracovního života
Demnerová, Veronika ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Linková, Marcela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématikou harmonizace soukromého a pracovního života. Cílem práce je najít efektivní způsoby sladění rodiny a práce se zaměřením na ženskou část populace v produktivním věku, a to zejména na ženy s malými dětmi v předškolním věku, na jejich pozici na trhu práce a možnosti opětovného začlenění do pracovního procesu s minimálním dopadem na rodinu a děti. Práce se dále věnuje i problematice firemních školek a jejich role v problematice zaměstnávání žen. Teorie obsahuje téma genderu, ženy na trhu práce, kombinace a konfliktu rodiny a práce a způsoby, jak sladit práci a rodinu. Praktická část je rozdělena do dvou případových studií. První se zabývá firemní školkou v konkrétní firmě jako jedním z možných řešení, a to z pohledu vedení a z pohledu zaměstnanců. Druhá část se zabývá několika konkrétními příklady řešení sladění soukromého života a práce na vzorku čtyř žen.

Některá specifika komunikace ve stavebnictví
Eimann, Kamil ; Tošovský, Lukáš (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá některými specifiky komunikace ve stavebnictví. Jako konkrétní oblast si práce vybírá komunikaci se stavebními úřady na území ČR. Teoretická část je zaměřena na vymezení veřejné správy, charakteristiku a činnost stavebních úřadů. Dále se zabývá vymezením pojmů komunikace a principy správně vedené komunikace. Jsou zde představeny základní typy žádostí, prostřednictvím kterých občan komunikuje s úřadem. V praktické části je provedeno dotazníkového šetření stavebních úřadů na celém území České republiky. Výzkum se zabývá komunikací mezi úřady a občany. Výsledkem je návrh na zlepšení komunikace a efektivnější práce stavebních úřadů. Především v podobě doporučených změn současného stavebního zákona, zlepšení negativního pohledu občanů na správu, vyhledávání objektivních informací namísto zavádějících zpráv v médiích či svěřit zastupování při komunikaci s úřady odborníkům.

Význam metforminu v léčbě diabetes mellitus 2. typu
Kučerová, Andrea ; Vlček, Jiří (vedoucí práce) ; Šmahelová, Alena (oponent)
SOUHRN Význam metforminu v léčbě diabetes mellitus 2.typu Mgr. Andrea Kučerová, Katedra sociální a klinické farmacie, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, rigorózní práce, 2010 Metformin je biguanid, který si při svém terapeutickém uplatnění prošel obdobím zatracení a pádu, poté opět vzestupu, a to až na pomyslný farmakologicko-terapeutický vrchol, kdy se stal "zlatým standardem" v léčbě pacienta s diabetes mellitus 2.typu /DM 2.typu/. V současné době jej odborné světové i české autority doporučují jako lék 1.volby již při stanovení diagnózy společně s dietou a fyzickou aktivitou. Jak následuje a odráží diabetologický preskripční terén tato Doporučení? Co brání lékařům - preskriptorům v aplikaci Doporučení do jejich každodenní lékařské praxe? Cílem a předmětem této práce je problematika léčby DM 2.typu pomocí perorálních antidiabetik /PAD/ se zvláštním zaměřením na rozhodovací mechanizmy vybraných preskripčních skupin lékařů. K lepšímu pochopení a odůvodnění těchto preskripčních návyků je třeba v teoretické části práce připomenout historický vývoj metforminu, dále pak vývoj a změny jeho pozice v rámci odborných Doporučení /guidelines/ a stejně tak vývoj z hlediska nárůstu jeho spotřeby na českém farmaceutickém trhu, coby odrazu reálného použití léku v medicínské praxi. Praktická část této práce se tedy...

Využití metod zážitkové pedagogiky ve firemním vzdělávání
Šneiderová, Vilma ; Tureckiová, Michaela (oponent) ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o možnostech využití metody učení zážitkem ve vzdělávání dospělých, zejména v profesním vzdělávání. Práce vymezuje pojem zážitková pedagogika a přibližuje historii tohoto pedagogického směru. Zaměřuje se na hru, jako na jeden z důležitých nástrojů učení zážitkem, a na podmínky jejího využití v rozvoji dospělých. Vysvětluje, jak hru pro dospělé připravovat a jak s ní pracovat, aby byla skutečným nástrojem rozvoje. Část textu je zaměřena na jednu z forem zážitkové pedagogiky, kterou jsou outdoorové kurzy. Popisuje, na jakých principech je založeno vzdělávání outdoorovou formou a jaké konkrétní podmínky musí outdoorový kurz splňovat, aby byl efektivním a bezpečným rozvojovým nástrojem profesních kompetencí, nikoli pouze prostředkem pro pobavení, resp. aktivní odpočinek účastníků kurzu. V textu jsou přiblíženy některé typy užívaných programů, tedy jaké hry a cvičení mohou outdoorové kurzy obsahovat, včetně cílů, které mohou tyto programy naplnit. Zmiňovány jsou nejen výhody outdoorového vzdělávání, ale i jeho nezanedbatelné limity. V závěru této bakalářské práce je v krátkosti popsáno, jaké jsou současné trendy ve využívání zážitkové pedagogiky, resp. outdoorového rozvoje.

Řízení profesní kariéry pracovníků
Ščerbová, Erika ; Tureckiová, Michaela (oponent) ; Kocianová, Renata (vedoucí práce)
Řízení profesní kariéry pracovníků je téma spadající do oblasti řízení lidských zdrojů, které klade velký důraz na vzdělávání, rozvoj schopností, znalostí a dovedností pracovníků. Jen velmi zřídka si člověk po celou kariéru vystačí s tím, co se doposud naučil. Mění se dynamika i povaha práce na pracovišti, z toho vyplývá, že profesní požadavky a nároky se obecně zvyšují a vyžadují tak od pracovníka různé druhy dovednosti a flexibilitu. Rozvoj pracovníků je v současné době považován za jednu z důležitých činností personální práce, nikoliv jen proto, že ony pracovníky je potřeba neustále motivovat a dávat jim šanci k profesnímu růstu, ale především z toho důvodu, že právě lidské zdroje jsou klíčovým faktorem úspěšné organizace a tvorbě jejich hodnot. Aby k rozvoji a budování kariéry pracovníků vůbec došlo, měla by organizace dbát na její provázanosti se skutečnými potřebami společnosti a také na slaďování pracovních úkolů a pracovních míst s kompetencemi jednotlivých pracovníků. Tyto postupy se pak následně stávají nástrojem pro řízení pracovního výkonu, kde význačné místo zaujímá proces řízení kariéry jednotlivých pracovníků. Tato bakalářská práce má za svůj cíl shrnout a poskytnout přehled o problematice řízení profesní kariéry pracovníků v organizaci, objasnit další personální činnosti, které celkový vývoj...