Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 152 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 

Selfmanagement ředitelky mateřské školy
NOVOTNÁ, Miroslava
Na ředitelky mateřských škol je v dnešní rychlé době kladena spousta požadavků. Jistě jsou to věci, bez kterých není možné úspěšně školskou organizaci řídit. Ředitelka mateřské školy se musí umět orientovat v mnoha oblastech a to nejen v oblasti odborné {--} pedagogické. Ředitelka mateřské školy - jako zaměstnavatel - musí mít povědomí a znalosti především ve směru ekonomickém, mzdovém, v mnohých případech právních. Musí se umět orientovat v základních právních normách z pracovně právní oblasti, mít znalost a um orientovat se v různých dalších platných zákonech, vyhláškách, musí umět řešit záležitosti provozní, personální, není možné ani opomíjet umění efektivní komunikace,{\dots} a mnohé další. Je to v každém případě práce náročná a přiznejme, že právě velkým nedostatkem se stává to, že ve většině případů ředitelky mateřských škol neumí řídit právě samy sebe. Selfmanagement - sebeřízení je oblast, která je pro ně podružnou záležitostí. Mají neustále na paměti, že jsou zodpovědné především za organizaci. Sebeřízení je složeno z více částí, především ze znalosti zásad, které se zabývají řízením svého pracovního i osobního času - timemanagement, sebepoznáním {--} sebereflexí, seberozvojem a sebehodnocením. Toto je také jedna z kapitol, která je zpracována v teoretické části bakalářské práce. Dále se práce zabývá obecným pojmem managementu, neopomíjí právě výše zmiňovaný timemanagement a také to, co je pro nás fenoménem dnešní doby a tím je stres, především v učitelském povolání. V praktické části tato bakalářská práce mapuje situaci současných ředitelek hlavně v oblasti relaxace. Její významnou částí je návrh relaxačního programu, který by mohl být pro mnohé kolegyně návodem, jak relaxační techniky užívat. Při tvorbě tohoto relaxačního programu bylo vycházeno především z vlastních zkušeností.

Objektivita, subjektivita a Karl Raimund Popper
Fafejta, Ondřej ; Uhlář, Pavel (oponent) ; Kebza, Vladimír (vedoucí práce)
Autor práce vymezuje tři přístupy, které lze k objektivitě a subjektivitě zaujmout: descartovský, kantovský a postmoderní. Sám se hlásí ke kantovskému pojetí, které ústí a k filosofii vědy K. R. Poppera. Na základě Popperových mylenek autor vymezuje dvě pojetí objektivity: vnějí nepoznatelnou objektivitu světa a vnitřní objektivitu logiky jako nástroj k poznávání. Vnějí objektivita čili svět o sobě je metafyzický pojem pro nedosaitelnou hranici naeho poznání. Autor také rozliuje dvě pojetí subjektivity: poznávanou (subjektivní) zkuenost, která je nejbezprostřednějím nástrojem poznávání vnějí objektivity, a zakouenou (objektivní) zkuenost čili zkuenost o sobě, která se shoduje s vnějí objektivitou. Autorova teorie objektivity a subjektivity tedy obsahuje tři sloky: vnějí objektivitu /objektivní zkuenost, subjektivní zkuenost a vnitřní objektivitu, a autor ji aplikuje pro účely vedení rozhovoru v oblasti pomáhajících profesí. První sloku, která je metafyzická, lze pouze předpokládat. Proto jsou základem rozhovoru a subjektivní dojmy, které jsou pro kadého zcela individuální, ale podávané pokud mono v tak jasných logických souvislostech, aby byly srozumitelné druhým účastníkům rozhovoru. Autor tímto propojením subjektivity a logiky rovně vymezuje specifické chápání intersubjektivity, která není zaloena na...

Šikana u dětí a mládeže a možnosti její prevence
WEBEROVÁ, Šárka
Tématem mé bakalářské práce je "Šikana u dětí a mládeže a možnosti její prevence." V teoretické části se bakalářská práce zaměřuje na agresi, vymezení pojmu šikany, charakteristiku obětí i agresorů, kyberšikanu a prevenci. V praktické části práce využívá k zjištění cíle kvantitativního výzkumu a metodu dotazování. Technikou sběru dat jsou dotazníky. Cílem této bakalářské práce je přiblížit problematiku šikany a zjistit, jak se děti a mládež cítí být ohrožena šikanou a jak se vyznají v možnostech, které mají při ochraně sama sebe před nebezpečím útoků ve škole i na internetu.

Kulturní a náboženská identita Tibeťanů a tibetských komunit rozvíjející se mimo historické území Tibetu
Pavlátová, Andrea ; Blahůtová Kavanová, Klára (oponent) ; Havlíček, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se pokusila čtenáři nastínit proměnu tibetské společnosti žijící v Tibetu a v exilu za posledních 50 let a zhodnotit její potenciální možnosti rozvoje. Na historickém území Tibetu se vlivem nízké gramotnosti a zvyšujícímu se procentu žijících Číňanů dostává tibetské etniku na okraj moderní společnosti, jelikož nemá potřebné funkční nástroje k zapojení se do ekonomických struktur, potřebné vědomosti, dovednosti a zkušenosti, které jsou vyžadovány nově nastavenou tržní ekonomikou. Základním problémem exkomunikace tibetského etnika je nedostatečná znalost čínského jazyka, který začíná být v regionu považován za hlavní komunikační prostředek, a odmítavý postoj minoritního tibetského etnika vůči vládě čínského etnika fakticky řízeného z Pekingu. Tibetské etnikum, které samo sebe definuje od náboženských kořenů, nemá v komunistickém státu svobodu náboženského vyznání. Tradiční tibetská společnost byla a je nucena zřeknout se svého světského a duchovního vůdce dalajlámy a popřít tak část své kulturní identity. Tyto a další tlaky ovlivňují každodenní život Tibeťanů a vedou jejich kroky do svobodnějšího exilu. Další část práce se věnovala explanaci push faktorů migrace, důvodům, proč Tibeťané opouštějí Tibet. Na základě studované literatury jsem stanovila jako hlavní důvody migrace...

Sladká nevědomost - Sextus Empiricus o lidském štěstí
Krása, Ondřej ; Thein, Karel (oponent) ; Karfík, Filip (vedoucí práce)
Předkládaná práce se věnuje vypracování a rozvinutí etické interpretace skepticismu, přičemž vychází z některých klíčových pasážích spisů Sexta Empirica. Po představení převládajícího interpretačního přístupu k Sextovým spisům podrobujeme tento přístup kritice a následně rozvíjíme alternativní výklad, v jehož centru stojí úvaha o příčinách štěstí a neštěstí, kterou na několika místech Sextus prezentuje. Jádrem těchto úvah i předkládané interpretace je přesvědčení o škodlivosti užívání rozumu pro šťastný život - používání rozumu vede totiž podle Sexta k neustálému usilování o něco a vyhýbání se něčemu, a udržuje proto člověka v neklidu a neštěstí. Vzdání se soudu, epoché, je lékem na tento neklid a skeptické argumenty ukazující neodůvodněnost každého soudu mají vzdání se soudu způsobit. Podle předkládané "etické" interpretace zpochybňuje skepticismus centrální roli rozumu při naplňování cíle lidského života, a útočí tak na dvě základní maximy řecké etiky: "Poznej sebe sama!" a "Poznej svět!" V kritické části práce jsme se pokusili přestavit některá úskalí skeptického ideálu a zpochybnit jak skeptické přesvědčení, podle kterého je stav bez používání rozumu šťastný, tak i přesvědčení, že štěstí je jedinou perspektivou, skrze kterou máme pohlížet na cíl lidského života.

Kreativita a inovace v sebepoznání a sebeřízení
Mazaeva, Olesya ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Rohlíková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem sebepoznání a sebeřízení, jejich kreativními metodami a nástroji. Cílem práce je znázornit či vyjádřit důležitost poznání sebe sama a ukázat důležitou roli selfmanagementu v každodenním životě lidí. Zároveň jsou uvedeny a popsány různé praktické nástroje a metody, které mohou přispět k vyššímu výkonu a úspěchu jedince. První část práce obsahuje teoretické poznatky o kreativitě a inovacích, sebepoznání a sebeřízení, stanovení efektivních cílů, velký prostor je věnován jednotlivým nástrojům a metodám, které mohou přispět ke zlepšení lidského výkonu a sebezdokonalování. Praktická část bakalářské práce navazuje na vypracovanou teoretickou část a je založena na výzkumu, jehož cílem je zjistit, zda se studenti vysokých škol zabývají sebepoznáním a sebeřízením; a v případě, že ano, v jaké míře využívají jejich jednotlivé nástroje a metody. Po následující interpretaci výsledků průzkumu jsou formulovány vhodné návrhy a doporučení.

Informovanost intravenózních uživatelů drog v Pardubickém kraji o virových hepatitidách B, C, D a jejich možné cesty přenosu
TICHÁ, Žaneta
Tato práce se zabývá poznatky týkajícími se virových hepatitid B, C a D s ohledem na intravenózní aplikaci drog. Virové hepatitidy představují jeden z velkých zdravotnických problémů celého světa. Hepatitida B, C a D spadá mezi nejzávažnější infekční onemocnění přenášené krví a pohlavním stykem. Nejsou to však jen tyto dvě možné cesty přenosu, u virových hepatitid existuje i riziko, že se nakazíme ne vždy vlastní vinou. Všichni jsme tomuto riziku vystaveni, a proto je důležité informovat a zvýšit povědomí o virových hepatitidách nejen mezi intravenózními uživateli drog, ale i v běžné populaci. Po celém světě se počet nemocných virovou hepatitidou B odhaduje asi na 2 miliardy, u virové hepatitidy C je odhadem více než 180 milionů nakažených lidí a počet infikovaných lidí virovou hepatitidou D se odhaduje na 15 miliónů. Virové hepatitidy mohou vyvolat akutní onemocnění. Musíme počítat i s asymptomatickou formou této nemoci. Sám infikovaný o svém onemocnění nemusí dlouho vědět, proto jsou všechna čísla jen odhady. Teoretická část práce se zabývá současným stavem ? v první části je vymezen pojem intravenózní uživatel drog a jsou tu vypsána nejdůležitější rizika tohoto způsobu aplikace drogy. Další část je rozdělena do pěti podkapitol, v prvních třech podkapitolách jsou popsány virové hepatitidy B, C a D. Tyto podkapitoly popisují výskyt, zdroj nákazy, způsoby přenosu a příznaky jednotlivých onemocnění. Předposlední podkapitola popisuje prevenci virových hepatitid a v poslední podkapitole je uvedena léčba virových hepatitid. Praktická část zahrnuje výzkum. Výzkumný soubor tvořili intravenózní uživatelé drog využívající Kontaktní centrum Laxus o. s. v Pardubicích a terénní program v Pardubickém kraji. K tomuto výzkumu jsem zvolila metodu dotazování, techniku dotazníku. Výsledná data byla zpracována a následně umístěna do grafů a tabulek. Výsledky byly hodnoceny a porovnávány v rámci diskuze. V rámci výzkumu byly zvoleny dva cíle a šest hypotéz.

Supervize v psychiatrickém ošetřovatelství
RŮŽIČKOVÁ NEUŽILOVÁ, Michaela
Základní teoretická východiska Teoretická část diplomové práce se zabývá supervizí a přibližuje problematiku psychiatrického ošetřovatelství. Je rozdělena do několika části. První část je zaměřena na supervizi, stručně charakterizuje supervizi samotnou, dále pak popisuje její dělení, funkce a metody. Též se věnuje účastníkům supervize, smlouvě o supervizi, transkulturní supervizi a Bálintovským skupinám. Dále navazuje část, která popisuje historický vývoj psychiatrického ošetřovatelství, stručně představuje osobnost Joyce E.Travelbee. V závěru teoretické části diplomové práce je zmíněna problematika vzdělávání a kompetencí sester pro péči v psychiatrii a též okrajově deklarace z Turku. Cíl práce Hlavním cílem diplomové práce je zmapovat informovanost sester pracujících v psychiatrické péči o možnostech klinické supervize. Druhým cílem bylo zjistit názor sester pracujících v psychiatrické péči na supervizi. Třetí cíl byl zaměřen na prostředky pomáhající sestrám pracujícím v psychiatrické péči k jejich osobnímu rozvoji a růstu v rámci jejich praxe. Čtvrtý cíl měl zmapovat zkušenosti sester pracujících v psychiatrické péči se supervizí. Použité metody Pro empirickou část této diplomové práce bylo zvoleno kvalitativní šetření. Byla použita metoda sběru dat formou polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory s respondenty byly zaznamenány pomocí diktafonu a poté přepsány, následně pomocí kódování technikou tužka a papír byla kvalitativní data analyzována a významově uspořádána do dvaceti sedmi kategorizačních skupin. Výběr výzkumného souboru byl záměrný, sestavený z dvanácti sester pracujících v psychiatrické péči v rámci České republiky. Výsledky Z výzkumného šetření zaměřeného na sestry, které nemají osobní zkušenost se supervizí vyplynulo, že určité povědomí o supervizním procesu mají, ovšem ne zcela dostačující k tomu, aby byly schopny popsat podstatu a funkci supervize v celém jejím rozsahu. Jejich znalosti jsou spíše teoretické. Supervizi chápou jako pomoc, která by vyřešila jednak neurovnané vztahy na pracovišti, dále pak zlepšila komunikační dovednosti daných sester, též by byla nápomocna v řešení krizových intervencí a jako prevence syndromu vyhoření. Z výsledků týkajících se sester, které nejsou účastny supervizního procesu jednoznačně vyplynulo, že nemají dostatečnou oporu a možnost jak profesního, tak i osobního růstu na svém pracovišti, přičemž tento významný problém by jim byla schopna vyřešit právě supervize. Z výzkumného šetření, které se týkalo výhradně sester, které mají osobní zkušenost se supervizí a jsou jí pravidelně účastny vyplynulo, že jejich znalosti a dovednosti týkající se supervizního procesu jsou zcela dostačující k tomu, aby byly schopny pochopit a následně prakticky využít supervizi v celém jejím rozsahu. Tyto sestry vidí supervizi jako přínos, díky kterému pochopily nejen sami sebe, ale především se naučily zvládat náročné situace, které jejich povolání provází. Supervize jim dává jistotu, poskytuje oporu a učí je jednat s lidmi, kteří jsou součástí jejich pracovního procesu. Supervize se pro ně stala nástrojem pro prevenci syndromu vyhoření a ukázala jim cestu, jak efektivně využít svůj vlastní potenciál. Závěr Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku využití supervize v psychiatrickém ošetřovatelství. Práce s pacienty s duševním onemocněním je velmi náročná, proto zrovna zde má supervize své opodstatněné místo. Pokud neznáme sami sebe a nejsme schopni sami řešit své problémy, nikdy nemůžeme efektivně a komplexně řešit problémy druhých, kteří často na naši pomoc zoufale čekají. Výsledky práce budou prezentovány na odborných seminářích určených nejen sestrám pracujícím v psychiatrické péči.

Měření aspektů lidského života pomocí chytrého telefonu, wearables a softwarových aplikací
Berdár, Gabriel ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Tato práce se zabývá tématem sebe-měření a kvantifikací lidského života pomocí chytrých telefonů, tabletů, nositelné elektroniky a softwarových aplikací. Všechny tyto prostředky nám mohou pomoci zlepšit kvalitu našeho života, pokud víme, jak dané technologie a nástroje využívat, a data z nich získaná následně použít. Práce obsahuje rešerši možných parametrů života, které lze měřit, a výčet nástrojů, kterými lze tyto parametry měřit. Praktická část představuje vlastní měření v reálném čase, na kterém je demonstrováno, že měření může být užitečné, pokud člověk ví, jak s danými daty naložit. Další část prezentuje výsledky ankety mezi veřejností. Z výsledků ankety vyplynulo, že sebe-měření není mezi českou populací příliš rozšířené. Ovšem většina respondentů je toho názoru, že je to odvětví, které má budoucnost. To si myslí nejen oni, ale i nespočet firem, které se rozhodly investovat peníze do vývoje nástrojů určených pro sebe-měření.

Trávení volného času skinheadské mládeže (Výzkum na Zahradní čtvrti v Mostě)
Mašek, Lukáš ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Lukešová, Zdeňka (oponent)
Mládež a děti mají mnoho volného času. V dnešním 21. století jsou ve většině případech odkázáni sami na sebe, jak se svým volným časem naloží. Hlavní motivací pro psaní této práce byl pocit zvyšujícího se počtu mladistvých skinheadů na sídlišti Zahradní čtvrti v Mostě. Několik míst se proměnilo ve shromaždiště takovéto mládeže. Stala se jím i oblíbená hospoda, do které jsem jako čerstvě dospělý chodil. V současné době je toto oblíbené místo střediskem extrémní pravice, jak dospělých, tak mladistvých. Pohledem na situaci ve své rodné čtvrti se budu snažit zjistit motivaci k nepříliš obvyklému způsobu trávení volného času, a zdali vůbec má tato mládež motivaci k návštěvám stávajících organizací pro volný čas na Zahradní čtvrti, a nebo celkově kdekoliv v Mostě. A nebo, zdali, tato mládež dokáže vymyslet svoji vlastní instituci pro trávení volného času, která nebude natolik v rozporu se společenskými konvencemi. Než se dostanu k samotnému jádru věci, je důležité vysvětlit několik pojmů, jako je volný čas, kdo jej zajišťuje, jaký vztah mohou mít mladiství k volnému času a jaké jsou v současné době trendy v oblasti volnočasových aktivit. V další kapitole se zaměřím na sdružování mládeže, jejich vrstevnické skupiny, socializaci a motivaci mladistvých. Vzhledem k tématu práce mne bude hlavně zajímat motivace stát...