Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 835 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 

Nutriční rozbor a optimalizace chovu vybraných druhů jedlého hmyzu v podmínkách ČR s ohledem na zdraví člověka
Adámková, Anna ; Kouřimská, Lenka (vedoucí práce)
Jedlý hmyz je ve světě považován za vysoce výživnou stravu s vysokým obsahem bílkovin a tuku. Nicméně, nutriční hodnota hmyzu není konstantní. Je ovlivněna živočišným druhem, vývojovým stádiem, podmínkami, místem chovu nebo výživou. Práce byla proto zaměřena na získání vybraných nutričních hodnot jedlého hmyzu. Analýzy byly zaměřeny na stanovení obsahu dusíkatých látek, tuku, profilu mastných kyselin a sterolů u vybraných druhů jedlého hmyzu, které je možné běžně chovat v podmínkách České republiky. Současně byly analyzovány i vzorky hmyzu chovaného na ostrově Sumatra z důvodu porovnání vlivu klimatických podmínek na nutriční hodnoty. Hlavním cílem práce bylo stanovení optimálních chovných podmínek, vývojových fází a krmných dávek pro získání dobré produkce hmyzu s vhodnými nutričními vlastnostmi pro výživu lidí. Provedené analýzy prokázaly vysokou nutriční hodnotu vybraných druhů hmyzu, zároveň však potvrdily průkazné rozdíly v obsahu jednotlivých nutrientů mezi jednotlivými druhy v závislosti klimatických podmínkách a vývojovém stádiu. Porovnáním obsahu tuku a dusíkatých látek u jedlého hmyzu a jiných konvenčních zdrojů masa bylo zjištěno, že obsahem tuku a dusíkatých látek je zkoumaný hmyz podobný hovězímu masu. Získané výsledky jsou podkladem pro stanovení vhodných chovných podmínek a vývojových fází pro získání hmyzu s požadovanými nutričními vlastnostmi pro výživu lidí.

Vrstevnaté keramické kompozitní materiály - příprava, struktura a vlastnosti
Drdlík, Daniel ; Maca, Karel (oponent) ; Cihlář, Jaroslav (vedoucí práce)
Byla zpracována literární rešerše na téma vrstevnaté keramické materiály zahrnující popis keramických materiálů a metod nanášení keramických vrstev. Byla navržena metodika přímého měření hmotnosti depozitu pro přesný popis kinetiky jednosložkových materiálů. Byla popsána teoretická závislost kinetiky elektroforetické depozice a srovnána s experimentálními daty. Byla připravena řada elektroforetických depozic s cílem lépe popsat kinetiku elektroforetické depozice při různých konstantních proudech. Bylo provedeno hodnocení depozitů získaných elektroforetickou depozicí z hlediska výsledné hustoty po žíhání a po procesu slinování. Dále bylo provedeno měření velikosti pórů. Rovněž byly provedeny série měření tvrdosti a získané hodnoty srovnány s danými elektrickými podmínkami připravených depozic. Byl zjištěn pokles tvrdosti s rostoucím proudem, což ve shodě s měřením hustoty ukázalo na nižší stupeň uspořádanosti struktury při vyšších rychlostech ukládání částic v hutný nevodivý depozit. Pomocí podrobných poznatků o funkci kinetiky keramických materiálů za konstantního proudu I=5 mA byl připraven vrstevnatý keramický kompozitní materiál z keramických materiálů na bázi Al2O3 a ZrO2.

Interaktivní metody vzdělávání dospělých
Krepindlová, Kateřina ; Mužík, Jaroslav (oponent) ; Kocianová, Renata (vedoucí práce)
Dospělí se mohou vzdělávat pomocí různých metod. Volba metody závisí na tom, co se má jedinec naučit. Tato práce představuje interaktivní metody vzdělávání dospělých, které vycházejí ze zážitkové pedagogiky a snaží se využívat hry a zážitku, jejichž prostřednictvím se získané znalosti, schopnosti a dovednosti uloží do paměti mnohem trvaleji, než je tomu u jiných metod vzdělávání, např. při přednášce. Interaktivní metody vzdělávání jsou atraktivní a velmi efektivní a mohou být impulzem k dalšímu rozvoji jedince. Předkládaná práce se zabývá pojmy jako je zážitkové učení, hra jako významný fenomén se zaměřením na ČR, její význam pro dítě a následně pro dospělého. Zaměřuje se na specifika vzdělávání dospělých, detailně rozpracovává jednotlivé herní a ne-herní interaktivní metody vzdělávání, díky nimž může člověk rozvíjet svůj potenciál a jednotlivé sociálně-psychologické dovednosti.

Volume Visualization of Human Skulls
Hrinčár, Vladimír ; Pelikán, Josef (oponent) ; Maršálek, Lukáš (vedoucí práce)
Zobrazovanie objemových dát je doležitý nástroj pre skúmanie a pochopenie trojrozmerných vedeckých dát, ako napríklad tých, ktoré sú získané pomocou CT skenovania. Nedávne pokroky v oblastiach hardvéru a softvéru obnovili záujem o interaktívne a vysokokvalitné zobrazovanie objemových dát, pretože sa momentálne stávajú dostupnými dokonca aj na domácich počíčačoch. V tejto práci prezentujeme novú aplikáciu určenú k vizualizácii CT snímkov ludských lebiek. Zameriavame sa hlavne na kvalitu zobrazenia, pričom pridávame možnosti pre porovnávanie lebiek a vizualizaciu ich rozdielov. Naše riešenie je postavné na .NET aplikácii, ktorá sprostretkúva uživatelské rozhranie a externej dynamickej knižnici obsahujúcej samotný renderer. K implementácii vykosokvalitného zobrazovania izoploch sme použili algoritmy založené na metódach interaktívneho vrhania lúčov a dalej v nej obsiahli možnost presvitnosti izoploch a vrhania ich tieňov. Taktiež sme pridali podporu pre zobrazovanie viacerých objemovych dát a dalej predstavujeme nové zobrazovacie módy pre vizualizáciu ich rozdielov. Náš systém používa technológiu NVidia CUDA, čím ukazuje ako je možné využit urýchlenie pomocou moderných graffických procesorov. Naše výsledky ukazujú, že sme schopní predložit nástroj určeny na interaktívnu vizualizáciu, ktorý do značnej miery...

Studie operativního řízení výroby
Krob, Otto ; Studený, Aleš (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá studií operativního řízení výroby ve společnosti B:Tech, a.s. konkrétně v její divizi Strojírenská výroba. Analyzuje současný informační a materiálový tok ve výrobě a na základě této analýzy eliminuje zjištěné nedostatky. Součástí práce je konkrétní návrh na získávání dat z výroby. Získané přínosy jsou uvedeny na konkrétní výrobní zakázce. V závěru jsou zhodnoceny celkové přínosy navrhovaného řešení.

Marketingová studie v oblasti tvrdého alkoholu - Absolut vodka
Jelínková, Tereza ; Buriánek, Jiří (oponent) ; Vlček, Josef (vedoucí práce)
Trh s tvrdým alkoholem je z hlediska marketingu víceméně neměnný. Všechny značky si zakládají na tradici (tzn. od kterého roku jsou produkovány), zemi původu a kvalitě (tzn. počtu destilací). Na tento fakt mě upozornil můj známý a nabídl mi k přečtení knihu, kterou vydala reklamní agentura TBWA, Změňte pravidla byznysu ve svůj prospěch - Metoda Disruption, jejímž autorem je Jean-Marie Dru a kolektiv jeho spolupracovníků. Navedl mě na myšlenku, že existují značky, které tyto osvědčené postupy úmyslně porušují, a získávají si tak také své (samozřejmě specifické) zákazníky. Kniha a metoda, kterou představuje na několika světových značkách, mě zaujala, protože vybočování ze stereotypů a stokrát omílaných pravidel je mi velice blízké. Rozhodla jsem se do této problematiky ponořit hlouběji a vybrat si ji za téma mé bakalářské práce. Navíc je studium marketingu a výzkum spotřebitelského chování na hranici sociologie a ekonomie, mně velice blízkým disciplínám, které se právě zde střetávají v ideální kombinaci. Práce je členěna do tří tématických celků. První pojednává o trhu s alkoholem obecně, převážně z pohledu ekonomie, druhá část se týká marketingu, především marketingového mixu a poslední je výzkumná část, v níž jsem skloubila informace získané od profesionálů z reklamní agentury TBWA a distributorů Absolut...

Význam praxe ,získané při studiu ,pro budoucí uplatnění absolventů VŠ na trhu práce v ČR
Marenčáková, Markéta ; Krebs, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením vlivu praxe získané během studia na budoucí uplatnění absolventů vysokých škol na trhu práce v České republice. Vycházím z předpokladu, že s narůstajícím počtem absolventů vysokých škol v kombinaci s aktuálním ztíženou ekonomickou situací by k získání dobrého zaměstnání měl absolvent již při vstupu na pracovní trh nabídnout kromě znalostí i pracovní zkušenosti. Tato práce shrnuje očekávání zaměstnavatelů od absolventů v konfrontaci s názory absolventů na jejich připravenost pro vstup do pracovního života. Dále studuje postavení studentů a absolventů na trhu práce. Praktická část analyzuje názory studentů a absolventů na význam získané praxe během studia na pozdější uplatnění na trhu práce. Docházím k názoru, že získanou praxí již při studiu si absolvent zlepší své postavení na trhu práce po dokončení studia. Zkušenosti ze zaměstnání, v oboru nebo mimo něj, totiž pomáhají absolventovi rozvíjet nejen profesní zkušenosti, ale i klíčové kompetence. Právě nedostatečně rozvinuté klíčové kompetence jsou spolu s nedostatkem praxe uváděné jako hlavní příčina nepřijetí absolventa do zaměstnání.

Využití pracovních činností v procesu sociální integrace dospělých s mentálním postižením.
SVITÁKOVÁ, Iveta
V rámci své bakalářské práce jsem se věnovala využití pracovních činností v procesu sociální integrace dospělých s mentálním postižením, přičemž cílem bylo vytvořit, zrealizovat a vyhodnotit pravidelnou pracovní činnost určenou specifické skupině dospělých s mentálním postižením a zaměřenou primárně na rozvoj sociální integrace. Text práce je strukturován do šesti kapitol. V první z nich jsem se zaměřila na vymezení mentálního postižení, charakteristiku dospělosti jako důležitého vývojového období v životě člověka a na dospělost jedinců s mentálním postižením s cílem nalézt a pojmenovat specifika, která byla třeba při práci s touto cílovou skupinou zohlednit. V následující části jsem se věnovala sociální integraci, jejím determinantům a prostředí, ve kterém se uskutečňuje. Na získané výstupy jsem navázala ve třetí kapitole, v níž jsem se zaměřila na klíčové kompetence, z nichž jsou pro sociální integraci nezbytným podkladem zejména sociální, personální a komunikativní kompetence. Cílený rozvoj těchto kompetencí lze realizovat prostřednictvím edukační činnosti, která však musí respektovat specifika účastníků a dobrovolnost účasti. Oba tyto předpoklady lze naplňovat v rámci zájmového vzdělávání s využitím adekvátních pedagogických metod. Na tyto oblasti jsem proto zacílila svou pozornost v závěru kapitoly. Kapitola čtvrtá je věnována práci a pracovním činnostem, konkrétně vymezení pojmů, jejich charakteristice, významu a roli pracovních činností v životě člověka, respektive člověka s mentálním postižením. Na základě všech získaných teoretických poznatků a s využitím dosavadních zkušeností s cílovou skupinou jsem v páté kapitole navrhnula specifický vzdělávací program založený na pracovních činnostech a zaměřený na rozvoj vybraných klíčových kompetencí. Do vzdělávacího programu se dobrovolně přihlásili čtyři účastníci, přičemž jsem se rozhodla sledovat rozvoj kompetencí jen tří účastníků z důvodu, že jeden účastník docházel velmi nepravidelně. Program byl realizován třikrát týdně, vždy 2,5 hodiny po dobu sedmi měsíců (od října 2015 do května 2016) v prostorách vzdělávacího centra Mo-zai-ka. Na počátku realizace vytvořeného vzdělávacího programu účastníci souhlasili s tím, že budeme dodržovat a rozvíjet správné návyky potřebné pro dobré vzájemné vztahy ve skupině a výsledky pracovní činnosti. Na základě individuálních charakteristik účastníků jsem připravovala pracovní činnosti, které měly přispět také k rozvoji sociálních a personálních a komunikativních kompetencí. Ty jsem průběžně sledovala a zaznamenávala. Během realizace programu jsem kladla důraz na opakování, trpělivé jednání s účastníky a vytvoření přátelské atmosféry. Po ukončení vzdělávacího programu jsem rozvoj kompetencí u tří vybraných účastníků vyhodnotila. Na základě toho jsem dospěla k závěru, že k největší změně došlo v komunikativních kompetencích. Posun jsem zaznamenala i v sociálních a personálních kompetencích, zde se však výsledky u jednotlivých účastníků značně lišily. Přesto se domnívám, že cíl práce byl splněn. Uvedené výsledky ukazují, že vzdělávání ve volném čase založené na pracovních činnostech může vést k rozvoji sociálních, personálních a komunikativních kompetencí, které jsou pro dospělé s mentálním postižením nezbytné v procesu sociální integrace. Tato bakalářská práce může být zajímavým zdrojem inspirace pro realizaci obdobných programů zacílených na sociální integraci osob s mentálním postižením.


Konzumace vlákniny v seniorském věku
ŠÁLEK, Jan
Tématem této bakalářské práce je Konzumace vlákniny v seniorském věku. V dřívějších letech byla vláknina brána jako látka zbytečně zatěžující lidský organismus. Postupem času bylo zjištěno, že má poměrně velký vliv na zdraví člověka především tím, že slouží jako prebiotikum pro synbiotické bakterie osidlující trávicí trakt. Stále převládá dělení vlákniny na rozpustnou a nerozpustnou, přestože některé druhy vlákniny nelze zcela s určitostí zařadit ani do jedné skupiny, protože mají vlastnosti obou. Denní doporučená dávka je 30 g. Ke zpracování praktické části byl zvolen kvalitativní výzkum. Prvním cílem práce bylo zjistit, kolik vlákniny senioři konzumují. Druhým cílem bylo porovnat konzumaci vlákniny u seniorů žijících samostatně a seniorů žijících v domovech pro ně určených. Výzkumný soubor u první výzkumné otázky tvoří 20 seniorů z Jihomoravského kraje starších 65 let. V druhé výzkumné otázce tvoří výzkumný soubor 5 domovů pro seniory z celé České republiky. Všichni respondenti dostali záznamový arch na jeden týden a pokyny jak jej vyplňovat. Získané jídelníčky byly následně propočítány v programu "Nutriservis Profesional". Výsledky ukazují vyšší konzumaci vlákniny než je průměr v České republice, ale stále chybí téměř polovina do naplnění doporučené denní dávky. Zároveň bylo sledováno i BMI a jeho vliv na konzumaci vlákniny. Žádný významný vliv shledán nebyl, jelikož nadváhu kromě jednoho respondenta měli všichni dotazovaní. U vyhodnocených jídelníčku z domovů pro seniory je znát finanční limit, tudíž žádné celozrnné produkty, téměř žádná zelenina a malé množství ovoce. I přes tyto omezení je průměrná konzumace vlákniny téměř stejná jako u seniorů žijících samostatně. V závěru je navrženo jak i přes nízké finanční prostředky navýšit příjem vlákniny a zamezit nebo alespoň snížit problémy spojené s její nízkou konzumací. Doporučení u respondentů jsou individuální pod každým vyhodnocením.