Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34,091 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.88 vteřin. 

Vliv systému účetního výkaznictví na finanční výkonnost obchodní korporace
Prokešová, Gabriela ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce) ; Roubíčková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem systému účetního výkaznictví na finanční výkonnost obchodní korporace. V rámci systému účetního výkaznictví jsou porovnávány české účetní předpisy a mezinárodní standardy účetního výkaznictví (IFRS). Vliv na finanční výkonnost je poté zkoumán prostřednictvím finanční analýzy. V teoreticko-metodologické části jsou nejprve definovány pojmy, postupy a metody užívané v jednotlivých systémech účetních výkaznictví, a poté je provedena komparativní analýza těchto systémů. Následuje teoretické vymezení finanční analýzy, a poté základní charakteristika obchodní korporace, která zahajuje praktickou část. Ta se dále zabývá finanční analýzou této firmy, přičemž jsou analyzována data pro každý účetní systém zvlášť. Cílem práce je poukázat na rozdílné hodnoty ukazatelů z finanční analýzy plynoucí z odlišností analyzovaných systémů účetního výkaznictví prostřednictvím konkrétní obchodní korporace a vysvětlit jejich příčiny.

Shluková a regresní analýza mikropanelových dat
Sobíšek, Lukáš ; Pecáková, Iva (vedoucí práce) ; Komárek, Arnošt (oponent) ; Brabec, Marek (oponent)
Panelové studie se provádí především za účelem analýzy změn hodnot sledovaných proměnných v čase. V mikropanelovém výzkumu se sleduje velké množství objektů periodicky během relativně krátkého časového úseku (v řádu let). Počet opakovaných měření je v řádu jednotek. Tato práce se věnuje stávajícím přístupům k regresní a shlukové analýze mikropanelových dat. Jedním z přístupů k analýze mikropanelu je využití modifikovaných vícerozměrných statistických modelů pro průřezová data, které zohledňují korelaci měření pro daný objekt. V práci jsou shrnuty dostupné nástroje pro regresní analýzu mikropanelových dat. Kromě rekapitulace známých a užívaných smíšených lineárních modelů pro normálně rozdělenou závisle proměnnou jsou stručně představeny nové přístupy pro analýzu vysvětlovaných proměnných s jiným než normálním rozdělením. Mezi ně patří například zobecněný lineární marginální model, zobecněný lineární model se smíšenými efekty a bayesovský přístup. Kromě popisu těchto modelů je uveden stručný přehled jejich implementace v systému R. S regresními modely upravenými pro mikropanelová data je spjato úskalí v nejednoznačnosti odhadu jejich parametrů. V práci je navrženo, jak zpřesnit odhady pomocí shlukové analýzy. Proto jsou v práci popsány metody shlukové analýzy mikropanelových dat. Vzhledem k tomu, že nabídka metod je omezená, hlavním cílem práce bylo navrhnout vlastní dvoukrokový postup shlukování mikropanelových dat. V prvním kroku jsou transformována panelová data na statická pomocí skupiny navržených charakteristik dynamiky, které reprezentují různé vlastnosti časového vývoje sledované proměnné. Ve druhém kroku jsou shlukovány objekty konvenčními prostorovými technikami (aglomerativní shlukování a metoda C-průměrů) na základě matice nepodobnosti hodnot shlukovacích proměnných spočítaných v prvním kroku. Dalším cílem práce je zjistit, zda navržený postup shlukování vede ke zkvalitnění regresních modelů pro tento typ dat. Pomocí simulační studie je porovnáván navržený shlukovací přístup s postupem aplikovaným v balíčku kml systému R a se shlukovacími charakteristikami, které navrhuje Urso (2004). V provedené studii dosáhla kombinace navržených shlukovacích proměnných lepších výsledků než používané skupiny shlukovacích proměnných. Dalším přínosem práce je skript napsaný pro jazyk R přiložený na CD. Tento skript je možno použít pro analýzu vlastních mikropanelových dat.

Návrh na zlepšení internetového marketingu vybrané strojírenské firmy
Pokorný, Zdeněk ; Hinčica, Vít (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit současné využití internetového marketingu podnikem POKORNÝ spol. s r. o. a zároveň navrhnout vedení společnosti další postup rozvoje, kterým by se internetový marketing této společnosti mohl ubírat. V rámci současného internetového marketingu společnosti jsou nejdříve analyzovány její webové stránky a to z pohledu celkové kvality prezentace, obsahu a poté také statisticky pomocí zjištěných hodnot z nástroje Google Analytics. V souvislosti s webovými stránkami je následně analyzována i jejich optimalizace pro vyhledávače. Mimo webové stránky je zhodnoceno také využití dvou sociálních sítí, kterými jsou Facebook a LinkedIn. Po provedené analýze je vedení navržen další postup rozvoje internetového marketingu, kde mimo doporučení odstranění zjištěných nedostatků jsou také navrženy k využití další nástroje, které společnost doposud nevyužila. Výsledkem těchto návrhů by měla být zlepšená konkurenceschopnost této společnosti.

Návrh strategie CRM ve vybrané společnosti
Gorolová, Pavlína ; Koliš, Karel (vedoucí práce) ; Kociánová, Jana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o filozofii řízení vztahů se zákazníky. Jejím hlavním cílem je analyzovat procesy v konkrétní společnosti a doporučit řešení ve vztahu k zákazníkům. Práce je rozdělena na tři části. Teoretická část seznámí čtenáře se základními pojmy řízení vztahů se zákazníky, jeho principy, vývojem a strategií. Dále věnuje pozornost zákazníkovi a jeho hodnotě. Metodická část vymezuje metodu analýzy, která je aplikována v praktické části. Ta se zaměřuje na konkrétní společnost, její představení a historii a věnuje se i analýzám vnějšího a vnitřního prostředí. V závěru této práce jsou uvedena konkrétní doporučení a návrhy na zlepšení.

Marketingová strategie značky, Značka pánských oděvů Stones od společnosti Steilmann Praha.
Pařez, David ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Khelerová, Vladimíra (oponent)
Cílem mé bakalářské práce na téma Marketingová strategie značky, značka pánských oděvů Stones od společnosti Steilmann Praha je provedení marketingového výzkumu značky a jeho následné zhodnocení a navržení vlastních úprav marketingové strategie. První část je věnována problematice spotřebitele a jeho chování, popisu co je značka a její historii, definování identity značky, image značky, povědomí a zvyšování hodnoty značky. Dále jsou zmíněny jednotlivé kroky procesu strategického řízení značky. V úvodu následující části je rozebírána aktuální situace na českém trhu s pánskou módou, je představena značka Stones a její historie a krátce je věnována pozornost i jejím konkurentům. V dalším bloku je pokračováno SWOT analýzou a marketingovým mixem. Další částí bakalářské práce je marketingový výzkum značky Stones a vyhodnocení výsledků výzkumu. V závěrečné části jsou navrženy vlastní úpravy marketingové strategie značky v návaznosti na výsledky průzkumu.

Diverzita a interkulturní aspekty fungování MNC
Tetenková, Pavla ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce se zabývá kulturou, jejími úrovněmi a ukazateli, a to s přesahem do oblasti kultury podnikové. Pozornost je věnována kulturní diverzitě a jejímu řízení na úrovni podnikové kultury, a to s důrazem na kulturně podmíněné tendence k chybnému jednání s ním související. V následující části se práce zaobírá interkulturní komunikací, jejími úskalími a problematikou interkulturního tréninku. Praktická část se zaměřuje na konkrétní multinacionální korporaci, a to především v oblasti firemních hodnot a praktik, firemní diverzity a interkulturního tréninku. V rámci praktické části je proveden výzkum zaměřený na výskyt kulturně podmíněných komplikací ve společnosti, vliv rozdílnosti kultur na komplikace při zaměstnanecké komunikaci a kooperaci a interkulturní trénink. Výstupem výzkumu jsou doporučení sloužící jako podklad pro případnou modifikaci příslušných firemních procesů.

Kdo kupuje luxusní českou módu?
Hříchová, Monika ; Špecián, Petr (vedoucí práce) ; Máslo, Lukáš (oponent)
Tato práce se zabývá determinanty nákupu luxusní módy od českých návrhářů. Hlavní závěry světových studií jsou v českém prostředí zkoumány na základě dat samotných návrhářů a podnikatelů. Informace o svých zákaznících zprostředkovaly firmy Veršatyl a One Life. Kvalitativní data získaná z dotazníku od značky Veršatyl jsou zkoumána pomocí popisné statistiky. Informace plynoucí ze statistik nákupu od výrobců oděvů One Life jsou převedeny na numerické veličiny a dále jsou zkoumány pomocí regresní analýzy. Mezi nejvýznamnější determinanty nákupu luxusní české módy patří kvalita výrobku a jeho zpracování.

Finanční analýza společnosti United Parcel Service Czech Republic, s. r. o. a srovnání s konkurenty
Roudnická, Markéta ; Staňková, Anna (vedoucí práce) ; Marek, Petr (oponent)
Předmětem diplomové práce je finanční analýza společnosti United Parcel Service Czech Republic, s. r. o. za období mezi lety 2010 a 2014 a následné porovnání dosažených výsledků s hodnotami dosaženými vybranými srovnatelnými společnostmi. Práce je rozdělena na metodickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje především vymezení metod finanční analýzy a určení optimálních hodnot, kterých by měly dané ukazatele dosahovat. Předmětem praktické části je představení společnosti a aplikace metod na konkrétní data analyzované společnosti. Praktická část se dále věnuje také zhodnocení finanční situace společnosti s ohledem na výsledky dosahované společnostmi působícími ve stejném oboru činnosti. V závěru práce je finanční situace společnosti uceleně zhodnocena a to jak v kontextu optimálních hodnot vybraných ukazatelů tak hodnot, kterých dosahovaly vybrané srovnatelné podniky.

HYDROGEN ABSORPTION IN A-Co30Fe55B15
Čermák, Jiří ; Král, Lubomír ; Roupcová, Pavla
Hydrogen solved in amorphous alloys (AAs) influences their magnetic characteristics. AAs are also perspective\nas additives that can improve hydrogen storage kinetic in certain types of ball-milled hydrogen storage\nmaterials (HSMs). Therefore, knowledge of hydrogen solubility and hydrogen sorption kinetics in AAs are of a\ngreat importance for aimed design both AAs with optimal magnetic parameters and HSMs with desired sorption\ncharacteristics. In the present paper, amorphous alloy Co30Fe55B15 (an example of the type a-TM1xTM2y Bz ;\nTM - transition metal) was investigated. Hydrogen concentration c H was measured by Sieverts method in\ntemperature interval from T = 150 °C to T = 350 °C under hydrogen pressure p up to 6 MPa. It was found that\nc H was an increasing function of p and its maximum value was typically 0.5 wt.% H2 at 350 °C and 6 MPa.\nHowever, when the alloy was preliminary hydrogen charged (PHC), the pressure dependence of total c Htot in\nthe first absorption cycle(s) is non-monotonous in dependence on PHC conditions. For the sake of comparison,\nthe same absorption characteristics were measured also in Mg2Ni intermetallic that is a common constituent\nin Mg-based HSMs. Comparing Co30Fe55B15 and Mg2Ni, it was concluded that Co30Fe55B15 shows lower\nhydrogen solubility, but much better absorption kinetics.

Investigation of bioactive proteins in pressurized water extract of Sambucus nigra L. branches
Hohnová, Barbora ; Šalplachta, Jiří ; Roth, Michal
Investigation of high-value substances in plant materials has been of increasing interest\nin last years. In this study, PHWE, SDS-PAGE and MALDI-TOF techniques were\nemployed for investigation of bioactive proteins in Sambucus nigra L. branches.