Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,408 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.09 vteřin. 

Problematika sportu zrakově postižených na ZIŠ Jaroslava Ježka
Němeček, Tomáš ; Segeťová, Jarmila (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
SOUHRN Název práce: Problematika sportu zrakově postižených žáků na Škole Jaroslava Ježka Cíle práce: Zmapovat a vyhodnotit současné sportovní možnosti žáků se zrakovým postižením na 2. stupni ve Škole Jaroslava Ježka v Praze. Cílem je soustředit se přitom na skutečnosti, které žáci vnímají jako překážky, jež jim brání ve sportovních činnostech. Metoda: Pro dosažení výše uvedeného cíle byla sebrána a utříděna potřebná data. Vytvořili jsme pro žáky anketu a získaná data jsme dále vyhodnocovali. Na základě zjištěných informací jsme navrhli rozšíření sportovních možností a ověření v praxi. Výsledky: Škola nabízí v současné době žákům široké spektrum možností pohybového vyžití a to jak v rámci hodin tělesné výchovy, tak prostřednictvím kroužků, a dále zprostředkováním účasti žáků na různých republikových sportovních soutěžích. Zrakově postižení žáci se tak prakticky seznamují se základy atletiky, plavání, cyklistiky, aplikovaných sportovních a pohybových her, klasického lyžování, ale například i s vodními sporty, lezením na umělé stěně, jízdou na koni, in-line bruslením a dalšími outdoorovými aktivitami. Stěžejní však zůstávají aktivity směřující ke kompenzaci či reedukaci zrakového postižení či oslabeného pohybového aparátu. Jsou to jednak orientační hry a činnosti zaměřené na rozvoj prostorové představivosti,...

Podnikatelský plán na založení firmy na výuku jazyků
Kahánková, Andrea ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Matysová, Kamila (oponent)
Cílem bakalářské práce je sestavení podnikatelského plánu na založení firmy na výuku anglického jazyka. Teoretická část vymezuje základní pojmy týkající se podnikání a podnikatelské činnosti, je zde uvedena doporučená struktura podnikatelského plánu a také představen alternativní způsob pro jeho vytvoření prostřednictvím modelu Lean Canvas. Teoretické poznatky o podnikatelském plánu jsou následně aplikovány v praktické části při vypracování podnikatelského plánu pro zvolený obor podnikání. Finanční plán je sestaven ve třech variantách (realistické, optimistické a pesimistické), na základě kterých je projekt vyhodnocen. V praktické části je prezentován i návrh Lean Canvas pro podnikání v jazykové výuce. V závěru jsou shrnuta zjištění vyplývající z variantního řešení podnikatelského plánu a uvedena doporučení pro realizaci projektu.

Školní vzdělávání v Německu
Ježková, Věra ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Rýdl, Karel (oponent) ; Kopp, Botho (oponent)
Znalost vzdělávacích systémů vyspělých demokratických zemí je považována obecně za významnou pro srovnávací pedagogiku i rozvoj vzdělávací politiky jednotlivých zemí, a tedy i České republiky. Tato skutečnost se u nás potvrdila zejména po společenskopolitických změnách v 90. letech minulého století, kdy se projevil na jedné straně zájem čerpat inspiraci ze zahraničních vzdělávacích systémů, na druhé straně pak snaha o částečný návrat ke školství první republiky. Jak je patrno z dalšího textu (Teoreticko- metodologické části, kapitoly 2. Zhodnocení dosavadních poznatků), poslední ucelený pohled na vzdělávání v Německu byl publikován u nás před více než deseti lety (v roce 1997) a podobná publikace se u nás nepřipravuje. Cílem této práce je proto obohatit českou srovnávací pedagogiku, s využitím netradičního metodologického přístupu, o aktuální pohled na školní vzdělávání v Německu - v zemi, s níž nás pojí dlouhá historie, a která byla v české (srovnávací) pedagogice při její výraznější orientaci na země anglosaské poněkud opomíjena, a poskytnout podněty pro českou vzdělávací politiku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Užití internetu při výuce fyziky na ZŠ
MARYŠKA, Petr
Diplomová práce ?Užití internetu při výuce fyziky na ZŠ? pojednává o možnosti využití internetu jako pomůcky při výuce fyziky na ZŠ. Jeho využití nejenom při výuce by vedlo ke zlepšení počítačové gramotnosti učitelů a žáků. Naplnily by se klíčové kompetence k učení, řešení problémů, komunikativní, sociální a personální, občanské a pracovní. Praktická část diplomové práce obsahuje poznatky z výuky fyziky v 8. třídě ZŠ kde jsou porovnány výsledky při využití internetu ve výuce a výuka bez využití internetu. Déle jsou zde odkazy a recenze vybraných fyzikálních www stránek a jejich využití ve výuce. V poslední části práce je dotazník pro učitele fyziky na ZŠ a jeho vyhodnocení.


Využití prostředků z fondů EU ve vybrané oblasti
Solný, Lukáš ; Breňová, Lubomíra (vedoucí práce) ; Soukupová, Jana (oponent)
Tato práce se zaměřuje na čerpání dotací z Evropských fondů, hlavní zaměření práce je na Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova. Cílem této práce je vyhodnocení projektu realizovaného s podporou evropských dotací. Jedná se o projekt Modernizace ZŠ Skřipov: přestavby kotelny na vytápění biomasou. V této práci bude vyhodnoceno, zda projekt dosáhl požadovaných výsledků a jaký je jeho nynější vývoj, dále budou také vyhodnocena finanční návratnost návazných opatření, která mohou zlepšit výsledek původního projektu.

Využití přírodních materiálů pro tvořivou činnost dětí v mateřské škole
ŠAFRÁNKOVÁ, Helena
Cílem této práce je připomenout čtenáři důležitý význam využívání přírodních materiálů při tvoření a hrách v mateřské škole. Právě jejich prostřednictvím totiž nejsnadněji přivedeme děti k empirickému poznávání jejich zdrojů i prostředí, ve kterém se vyskytují, a tím k vytváření kladného vztahu k přírodě a životnímu prostředí, chápání souvislostí v něm a nutnosti jeho ochrany. Je zde proto uvedeno mnoho možností využití přírodních materiálů vhodných pro předškolní děti, popis praktických realizací některých z nich, jejich příprava i následné vyhodnocení.

Evaluace a autoevaluace gymnázia
Dostál, Filip ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent)
Diplomová práce pojednává o zavádění procesu autoevaluace školy na gymnázia spolu s probíhající kurikulární reformou. Analýzou platné školské legislativy a závazných kurikulárních dokumentů jsme došli k závěru, že autoevaluace školy je hlavním a téměř jediným mechanizmem kontroly a zvyšování kvality a efektivity gymnaziálního vzdělávání. S touto skutečností kontrastuje okrajová pozice autoevaluace v platné legislativě a kurikulárních dokumentech. Kompilací literatury jsme vymezili a kriticky posoudili některá teoretická východiska pro autoevaluaci gymnázia, přičemž jsme je interpretovali ve světle filosofických konceptů postmoderního, pozitivistického a pragmatického; dílčí kritiku jsme vedli z neotomistických pozic. Těžiště práce spočívá v rozboru v literatuře doporučovaných fází autoevaluace. Nově jsme koncipovali fázi "předevaluační", která nabývá metaevaluačního charakteru, přestože samotné autoevaluaci předchází. Pro tuto fázi jsme zkonstruovali a na pilotním gymnáziu kurikulární reformy aplikovali dvoufázové dotazníkové šetření. V závěru jsme zkonstruovali tři nástroje autoevaluace studijních výsledků žáků gymnázia - metodu evaluace volitelných předmětů, statistickou analýzu výsledků přijímání maturantů na vysoké školy a korelační analýzu výsledků subtestů přijímacích zkoušek na gymnázium.

Hospitace v managementu mateřské školy
Bučková, Jarmila ; Tenkrátová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Fantová, Věra (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou hospitací v mateřských školách. Soustřeďuje se na to, jakou roli hrají hospitace v současném řízení školy, jak ve školách hospitační proces probíhá. Zamýšlí se nad tím, jak jsou hospitace vedoucími pracovníky vnímány a využívány v řízení kvality vzdělávacího procesu. Práce vychází z teoreticky zpracované problematiky hospitační činnosti podle uvedené literatury a také z využití vlastních zkušeností. Přináší pohled na hospitaci jako na nezastupitelnou metodu přímého zjišťování průběhu vzdělávacího procesu, na využití všech jejích funkcí k rozvoji školy. Součástí závěrečné bakalářské práce je vyhodnocení empirické sondy, která vyjadřuje, jak vedoucí pracovníci hospitace ve školách provádějí a jaký význam jim v řídící práci přisuzují. Cílem práce je přinést vedoucím pracovníkům mateřských škol celkový pohled na hospitační proces, porozumět mu. Chce upozornit vedoucí pracovníky na význam a využití hospitační činnosti pro řízení rozvoje různých oblastí vzdělávacího procesu tak, aby se hospitace stala efektivní metodou k zlepšování kvality školy.