Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,460 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.33 vteřin. 

Vytvoření metodického postupu inventarizace majetku a závazků u vybrané nevýdělečné organizace
Lorencová, Dana ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Pavlína, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesem inventarizace u vybrané účetní jednotky, zjištěnými nedostatky a jejich následným řešením. Proces inventarizace patří mezi činnosti, které vedou k vyhotovení účetní závěrky organizace, proto činnosti musejí být vykonávány s vysokou pečlivostí a důsledností, aby byl dodržen Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, který stanoví v souladu s právem Evropské unie rozsah a způsob vedení účetnictví a požadavky na jeho průkaznost a podmínky předávání účetních záznamů pro potřeby státu. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů procesu inventarizace. Jsou zde uvedeny platné právní předpisy, které se touto problematikou zabývají. Rovněž jsou v teoretické části uvedeny jednotlivé fáze celého procesu a důležité interní předpisy a dokumenty, které je povinna mít zpracované každá účetní jednotka. Je zde charakterizována návaznost inventarizace majetku a závazků na účetní uzávěrku a závěrku. Praktická část se věnuje procesu inventarizace vybrané nevýdělečné organizace Okresního soudu v Jičíně. V jednotlivých částech inventarizace, kdy je prováděna fyzická a dokladová inventura, jsou uvedeny zjištěné nedostatky a návrhy jejich řešení. Kompletní proces inventarizace patří mezi činnosti vybrané účetní jednotky, na které se v posledních letech zaměřují kontrolní orgány, jelikož se činnosti dotýkají hospodaření s majetkem státu. V závěrečné kapitole praktické části je vypracován metodický návod k provádění inventarizací majetku a závazků pro účetní jednotku včetně nové instrukce. Zpracováním diplomové práce byl podán pohled na inventarizaci jako celek, která je výchozím bodem pro sestavení účetní závěrky. V práci byly analyzovány procesní či systémové nedostatky při jejím zpracování. Tyto nedostatky mohou způsobit, že účetní jednotka nenaplní § 6 odst. 3 zákona o účetnictví, ze kterého vyplývá povinnost inventarizovat majetek a závazky v souladu s ustanovením § 29 a § 30 zákona o účetnictví. Kontrolní úřad může na základě takových nedostatků prohlásit, že inventarizace majetku a závazků nebyla provedena řádně a účetní jednotku sankciovat. Po ukončení inventarizačního procesu je účetní jednotka povinna vyhotovit inventarizační zprávu, která je podstatným dokumentem současně s účetními výkazy, Rozvahou, Výkazem zisku a ztráty a přílohami ke schválení účetní závěrky.

Hospodářské důsledky organizovaného zločinu
Vosyka, Jaroslav ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Gabriela, Gabriela (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou organizovaného zločinu a jeho hospodářskými důsledky, kdy v teoretické části práce se nejprve okrajově dotýká historie organizovaného zločinu, dále se zabývá vymezením základních pojmů, definicí organizovaného zločinu s návazností na hospodářskou organizovanou kriminalitu, strukturami skupin a jejich typickou trestnou činnosti - kriminalitou. V závěru teoretické části se práce věnuje bojem s organizovaným zločinem, jeho prostředky a orgány. V empirické části se diplomová práce věnuje analýze úředních dokumentů a statistických výkazů, za využití kvalitativního průzkumu studia primárních dat, metodou studia dokumentů. V první části pro lepšího pochopení celé problematiky zanalyzuje vybrané případy, kazuistiky. V návaznosti na kazuistiky práce pokračuje analýzou statistických výkazů zaměřených na způsobené škody, výnosy z trestné činnosti a možné zajištění těchto výnosů podle zákona. V celkovém konceptu práce poukazuje na typické atributy, způsoby páchání trestné činnosti, modus operandi, následky organizovaného zločinu, s možným návrhem na řešení dané problematiky.

Proces řízení rizik ve zvoleném podniku
Rak, Lukáš ; Fejfarová, Martina (vedoucí práce) ; Josef, Josef (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku řízení rizik, které by se měl věnovat každý výrobní i nevýrobní podnik. Hlavním cílem práce je popsat a zhodnotit proces řízení rizik v podniku se zaměřením na požární rizika a rizika související s bezpečnostním provozem a navrhnout možná zlepšení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je definován pojem riziko, jsou uvedeny jeho základní druhy a vliv rizik na podnikatelský subjekt. V praktické části je uvedena základní charakteristika podniku, popsán proces řízení rizik a dokumentace vztahující se k tomuto procesu. Z provedené analýzy dokumentace a kvalitativního výzkumu jsou vyvozena opatření. V závěru práce je uvedeno zhodnocení procesu řízení rizik a celkové návrhy na zlepšení situace.

Kontrolní činnost obecního živnostenského úřadu v Mladé Boleslavi
Hlaváčová, Martina ; Borská, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou a zhodnocením kontrolní činnosti obecního živnostenského úřadu v Mladé Boleslavi. V teoretické části diplomové práce je proveden rozbor právní úpravy související s kontrolní činností platné ke dni 30.6.2015. Empirická část diplomové práce přiblíží proces kontroly a komparaci postupů jednotlivých fází kontroly dle zákona č. 552/1991 Sb., o státní kontrole, ve znění pozdějších předpisů a zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád). Dále popisuje praktické zkušenosti i problémy, se kterými se museli kontrolní pracovníci obecního živnostenského úřadu vypořádat při správních činnostech v souvislosti s novelou kontrolního řádu. Součástí této práce je i dotazníkové šetření, jehož vyhodnocením jsou získány odpovědi, jak vnímají podnikatelské subjekty kontrolní šetření vedená v souvislosti s jejich podnikatelskou činností. Z důvodu komplexnosti je zdokumentován vývoj počtu podnikatelů ve správním obvodu správního úřadu, počtu vykonaných kontrolních šetření, jejich zaměření a případné sankce, sledované v časové ose 10 let zpětně. Závěr práce přinese shrnutí kontrolní činnost jak z pohledu obecního živnostenského úřadu v Mladé Boleslavi, tak z pohledu podnikatelských subjektů.

Účetní závěrka
Čepelíková, Iveta ; Seidl, Ladislav (vedoucí práce) ; Irena, Irena (oponent)
Téma bakalářské práce je zaměřeno na problematiku zpracování účetní závěrky obchodních společností podle platných předpisů České republiky a účetní závěrky obchodních společností v případě likvidace nebo v případě insolvenčního řízení. V první části práce je definován legislativní rámec účetní závěrky a uzávěrky. V následující části se bakalářská práce zabývá účetní uzávěrkou, což jsou přípravné práce, které vedou ke zjištění a zaúčtování hospodářského výsledku a daně z příjmů. Následuje proces účetní závěrky, sestavení účetních výkazů, příloh a přehledů, které jsou nedílnou součástí účetní závěrky. Zpracování účetní závěrky a uzávěrky se u obchodních korporací v likvidaci a insolvenci v mnohém liší od sestavování účetní závěrky a uzávěrkových prací obchodních společností, které ve své podnikatelské činnosti pokračují. Tímto tématem se též zabývá vlastní práce. Na příkladu fiktivní obchodní korporace v likvidaci je zpracována účetní závěrka a popsány přípravné práce předcházející účetní závěrce. Na tomto příkladu jsou prakticky znázorněny odlišnosti zpracování účetní závěrky u obchodní korporace v likvidaci.

Změny vyplývající z nového katastrálního zákona pro katastrální úřady a jejich klienty
Kubát, Petr ; Světlíková, Daniela (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zápisu vlastnických a jiných věcných práv do katastru nemovitostí. Problematika zápisu věcných práv je srovnávána před a po účinnosti nového katastrálního zákona, která nastala v roce 2014. V teoretické části je stručný historický vývoj evidence nemovitostí na našem území. Jsou zde charakterizovány oba katastrální zákony a další právní předpisy. Dále je zde popsán proces zápisu věcných práv a změny, které do této oblasti přinesl nový katastrální zákon. V praktické části jsou prezentována data získaná na Katastrálním pracovišti Litoměřice. Dochází zde k porovnání dat mezi roky 2013 a 2014 a z toho plynoucí změny pro katastrální pracoviště i jeho klienty. Na základě vyhodnocení výsledků jsou navržena doporučení, která by mohla vést ke zlepšení práce katastrálních úřadů a k vyšší míře spokojenosti klientů.

Zhodnocení procesu účetní závěrky u zvolené obce
Kerplová, Eliška ; Čermáková, Helena (vedoucí práce) ; Vostrovská, Hana (oponent)
Cílem bakalářské práce je zhodnotit proces účetní závěrky ve zvolené obci podle platných právních předpisů a studia odborné literatury. V teoretické části je popsán proces, který vede k sestavení účetní závěrky v souladu s platnou právní legislativou. Dále jsou zde analyzovány jednotlivé účetní metody, jako jsou přípravné práce, uzávěrkové operace, sestavení výkazů a povinnosti spojené s účetní závěrkou. Praktická část je věnována vybraným okruhům účetní závěrky, ověřením správnosti postupu sestavení účetní závěrky v souladu s účetními právními předpisy a následné zhodnocení včetně návrhů a doporučení ke zlepšení.

Zhodnocení ekologických rizik plynoucích z realizace a provozu bioplynových stanic
Onderková, Petra ; Keken, Zdeněk (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Znečišťování životního prostředí, spotřeba přírodních zdrojů a globální změny klimatu jsou hrozby, kterým lidstvo ve 21. století čelí. Legislativním nástrojem pro předcházení znečišťování životního prostředí v mnoha státech světa včetně České republiky slouží proces posuzování vlivů na životní prostředí EIA. Nahrazení neobnovitelných zdrojů energie zdroji obnovitelnými lze výrazně zpomalit globální změny klimatu. Diplomová práce se zabývá analýzou zvolených zemědělských bioplynových stanic v Moravskoslezském kraji ve vztahu k životnímu prostředí a obyvatelstvu. Zabývá se tedy otázkou využití biomasy jako obnovitelného zdroje energie, v rámci procesu EIA hodnotí míru shody mezi predikcí uvedenou v dokumentaci a reálným stavem po realizaci a z pohledu obyvatel hodnotí silné stránky, slabé stránky, příležitosti a ohrožení, jež daný záměr ve svém okolí vyvolal. Výsledky výzkumu ukázaly odlišné vnímání bioplynových stanic před a po realizaci záměru. Riziko z diskomfortu bydlení (zápach, zvýšené dopravní zatížení, hluk) hrozí obyvatelům hlavně v případě starších zařízení, kde proces EIA ještě nebyl součástí legislativy. Výsledky práce současně ukázaly téměř shodu s informacemi uvedenými v dokumentaci EIA ve vztahu k obyvatelstvu a životnímu prostředí a stavem po realizaci záměru bioplynové stanice. Diplomová práce přináší nové poznatky v rámci post-projektové analýzy, upozorňuje na důležitost procesu EIA a zapojení veřejnosti do procesu. Definováním konkrétních vlivů bioplynových stanic lze vzájemnou spoluprácí investora, veřejnosti i úřadů docílit fungujícího zařízení s ohledem na obyvatelstvo i jednotlivé složky životního prostředí.

Postavení a úloha ÚZSVM se zaměřením na zemědělský majetek
Jüttnerová, Marcela ; Mráčková, Jitka (vedoucí práce) ; Václav, Václav (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je postavení Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových v systému státních organizací, organizačních složek a státních podniků a jeho speciální úlohy, která je mu svěřena, a kterou nevykonává žádná jiná organizační složka státu či státní organizace. Zároveň se bakalářská práce zabývá stanovením některých specifik při nakládání se zemědělským majetkem státu. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část vymezuje a analyzuje klíčové pojmy a platnou právní úpravu v oblasti nakládání s majetkem státu v rozsahu zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích. Praktická část vyhodnocuje proces nakládání s majetkem státu od jeho nabytí až po konečnou realizaci se zaměřením na specifika zemědělského majetku. Závěr bakalářské práce uvádí postřehy, poznatky a obecné problémy, které vyvstaly v rámci zpracované práce a vztahují se k danému tématu. Jsou osobním názorem vyplývajícím z vlastních zkušeností a mohou se od obecných norem a postupů lišit.

Proces řízení rizik ve zvoleném podniku
Janišová, Pavlína ; Fejfarová, Martina (vedoucí práce) ; Huml, Jan (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku řízení rizik ve společnosti Taylor McCoy, s.r.o. zabývající se poskytováním služeb v oblasti informační bezpečnosti. Hlavním cílem této práce je na základě analýzy dokumentů a kvalitativního výzkumu popsat a zhodnotit proces řízení rizik ve zvolené společnosti a v případě nalezených nedostatků navrhnout přijatelná opatření pro jejich zlepšení. Práce je členěna do dvou základních částí. Teoretická část práce je zpracována na základě studia norem a standardů řízení rizik a rovněž odborné literatury s tématikou procesu řízení rizik se zaměřením na informační bezpečnost. Praktická část je zaměřena na charakteristiku a zhodnocení současného stavu procesu řízení rizik ve zvolené společnosti. V závěru práce jsou navržena možná opatření pro zlepšení nalezených nedostatků, která byla předložena vedení společnosti.