Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh optimalizace příjmů a výdajů u příspěvkové organizace
Novotná, Martina ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Pavlína, Pavlína (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na optimalizaci příjmů a výdajů v příspěvkové organizaci Královéhradeckého kraje. V teoretické části práce jsou nejprve uvedeny základní informace o příspěvkových organizacích, zřizovateli a zřizovací listině, členění na hlavní a doplňkovou činnost nebo o jejich rozpočtu. Následuje charakteristika příjmů a vybraných výdajů, které se často objevují v účetnictví příspěvkových organizací. Poslední část přináší bližší pohled na vedení účetnictví vybraných účetních jednotek včetně účetních výkazů a také na finanční analýzu. Poslední kapitola je věnována teoretickým možnostem optimalizace příjmů a výdajů u příspěvkové organizace. V úvodu praktické části je představena konkrétní příspěvková organizace, Gymnázium Broumov a následně provedena podrobná analýza jejích výnosů a vybraných nákladů. Praktická část také popisuje hospodaření jednotlivých fondů školy a dále způsob vedení účetnictví v této příspěvkové organizaci. Další kapitoly práce jsou věnovány finanční analýze hospodaření a konkrétním návrhům na optimalizaci příjmů a výdajů gymnázia. Možnosti zvýšení příjmů jsou uvedeny v kapitole 4.7. Jedná se o využití dotačních programů poskytovaných zřizovatelem, MŠMT nebo EU; uzavření nových smluv na pronájem nebytových prostor školy nebo zavedení doplňkové činnosti na vzdělávací aktivity. Optimalizovat své výdaje může organizace snížením spotřeby energií prostřednictvím projektu EPC nebo využitím centrálních nákupů energií a některých služeb v rámci Královéhradeckého kraje. Úspor lze dosáhnout také správným využitím náhradního plnění při nákupu výrobků a služeb nebo optimálním čerpáním mzdových prostředků. V závěru diplomové práce je uvedeno zhodnocení výsledků optimalizace. Optimalizací se příjmy organizace zvýší cca o 750 tis. Kč., z toho činí příjmy z dotačních programů více než 80%. Jejich přínosem pro školu je především zlepšení studijních podmínek studentů, možnosti dalšího vzdělávání pedagogů nebo pořízení nových učebních pomůcek. Příjmy získané z pronájmu nebytových prostor musí být, dle zřizovací listiny, použity ve stejném kalendářním roce na opravy a údržbu budovy školy. Zavedení doplňkové činnosti je administrativně i organizačně náročnější, než výše uvedené možnosti optimalizace příjmů, a proto lze předpokládat její zavedení až od září 2017. Optimalizací výdajů může Gymnázium Broumov získat až 260 tis. Kč ročně. Úsporu vzniklou snížením celkových výdajů na energie, služby a materiál je možné využít bez omezení, např. na nákup výpočetní techniky, interaktivních tabulí nebo na zlepšení prostředí ve škole. Uspořené prostředky na platy použije vedení gymnázia pro motivaci svých pracovníků prostřednictvím odměn nebo osobních příplatků.
Vytvoření metodiky pro správné sestavení účetní uzávěrky a závěrky u vybrané nevýdělečné organizace
Klimeš, Marek ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Lenka, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvoření metodiky pro správné sestavení účetní uzávěrky a účetní závěrky u vybrané nevýdělečné organizace. Za nevýdělečnou organizaci je zvolen územní samosprávný celek, Město Oloví. Teoretická část práce na základě studia odborné literatury a platných právních předpisů se nejdříve zabývá správou a jejím dělením na správu soukromou a veřejnou, kdy se největší důraz klade na územní samosprávné celky, obce. V další části práce vysvětluje základní pojmy vztahující se k dané problematice, na kterou postupně navazuje proces uzávěrkových prací zakončenou účetní závěrkou a povinnostmi z ní vyplývajících. Vlastní část diplomové práce využívá jak teoretické zkušenosti získané studiem odborné literatury, tak praktické zkušenosti nabyté v rámci odborné praxe. Praktická část postupně prochází jednotlivými kroky uzávěrkových prací a na ně navazující účetní závěrky. Jednotlivé činnosti jsou nejdříve prakticky popsány jak po stránce účtování, tak po stránce konkrétních výpočtů, kdy jsou využity konkrétní data účetní závěrky Města Oloví za rok 2015. Následně je k jednotlivým krokům vytvořena podrobná metodika pro snadné a správné sestavení účetní uzávěrky a účetní závěrky Města Oloví. Tato metodika je sestavena pro potřeby Města Oloví, a tudíž nemusí jiné obci plně vyhovovat.
Optimalizace metodiky pro vykazování hodnoty dlouhodobého majetku z hlediska účetního a daňového
Vyletová, Eva ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Lenka, Lenka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku vykazování hodnoty dlouhodobého majetku z účetního a daňového hlediska. V rámci práce je pozornost soustředěna pouze na dlouhodobý hmotný a nehmotný majetek, neboť dlouhodobý finanční majetek se u podnikatelského subjektu, který poskytl potřebná data a informace ke zpracování vlastní práce nevyskytuje. Diplomová práce je rozdělena na dvě části, přičemž první se zabývá teoretickými východisky a druhá zpracováním vlastní práce. Teoretická východiska práce jsou systematicky zpracována na základě studia odborné literatury a příslušné platné účetní a daňové legislativy zabývající se problematikou dlouhodobého majetku. Tato část práce se zaměřuje na vymezení a charakteristiku jednotlivých složek dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku jak z pohledu účetního tak daňového. Ve vlastní části práce jsou teoretické poznatky aplikovány přímo na konkrétní podnikatelský subjekt a zpracovány potřebné rozbory. Na základě zjištěných skutečností je provedeno zhodnocení současně používané metodiky a následně zpracován návrh pro optimalizaci vykazování hodnoty dlouhodobého majetku. V závěru práce jsou shrnuty poznatky a změny, které nastanou v případě, že bude akceptován návrh aktualizované metodiky a zhodnoceny jak pozitivní tak negativní dopady, které tato změna podnikatelskému subjektu přinese.
Návrh optimalizace pohledávek u vybraného podnikatelského subjektu z hlediska účetního i daňového
Burešová, Petra ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Věra, Věra (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na správu a vymáhání pohledávek ve společnosti podnikající v tržním segmentu rychloobrátkového zboží (FMCG společnost). V práci jsou znázorněny účetní a daňové aspekty týkající se jednotlivých operací s pohledávkami a jejich správné vykazování v souladu s jednotlivými legislativními úpravami daně z příjmů právnických osob a zákona o rezervách. Pro získání informací potřebných k vypracování práce byla prostudována odborná literatura a využity základní účetní a daňové principy, které jsou popsány v teoretické části práce. Tyto principy jsou aplikovány na praktických příkladech, které jsou konstruovány tak, aby pokrývaly typické problémy z oblasti pohledávek včetně správného účtování a aplikace daňové legislativy. Legislativní požadavky vztahující se k pohledávkám jsou přehledně koncipovány do jednoduchého schématu, které lze využít při rozhodování v jednotlivých fázích pohledávky po splatnosti. Na základě modelových případů a prostudování postupů řízení pohledávek ve společnosti byly doporučeny kroky, které vedou ke zjednodušení evidence pohledávek, ke správné tvorbě daňových opravných položek a k využívání institutu postoupení pohledávek, který je dosud společností opomíjen.
Vytvoření metodického postupu inventarizace majetku a závazků u vybrané nevýdělečné organizace
Lorencová, Dana ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Pavlína, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesem inventarizace u vybrané účetní jednotky, zjištěnými nedostatky a jejich následným řešením. Proces inventarizace patří mezi činnosti, které vedou k vyhotovení účetní závěrky organizace, proto činnosti musejí být vykonávány s vysokou pečlivostí a důsledností, aby byl dodržen Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, který stanoví v souladu s právem Evropské unie rozsah a způsob vedení účetnictví a požadavky na jeho průkaznost a podmínky předávání účetních záznamů pro potřeby státu. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů procesu inventarizace. Jsou zde uvedeny platné právní předpisy, které se touto problematikou zabývají. Rovněž jsou v teoretické části uvedeny jednotlivé fáze celého procesu a důležité interní předpisy a dokumenty, které je povinna mít zpracované každá účetní jednotka. Je zde charakterizována návaznost inventarizace majetku a závazků na účetní uzávěrku a závěrku. Praktická část se věnuje procesu inventarizace vybrané nevýdělečné organizace Okresního soudu v Jičíně. V jednotlivých částech inventarizace, kdy je prováděna fyzická a dokladová inventura, jsou uvedeny zjištěné nedostatky a návrhy jejich řešení. Kompletní proces inventarizace patří mezi činnosti vybrané účetní jednotky, na které se v posledních letech zaměřují kontrolní orgány, jelikož se činnosti dotýkají hospodaření s majetkem státu. V závěrečné kapitole praktické části je vypracován metodický návod k provádění inventarizací majetku a závazků pro účetní jednotku včetně nové instrukce. Zpracováním diplomové práce byl podán pohled na inventarizaci jako celek, která je výchozím bodem pro sestavení účetní závěrky. V práci byly analyzovány procesní či systémové nedostatky při jejím zpracování. Tyto nedostatky mohou způsobit, že účetní jednotka nenaplní § 6 odst. 3 zákona o účetnictví, ze kterého vyplývá povinnost inventarizovat majetek a závazky v souladu s ustanovením § 29 a § 30 zákona o účetnictví. Kontrolní úřad může na základě takových nedostatků prohlásit, že inventarizace majetku a závazků nebyla provedena řádně a účetní jednotku sankciovat. Po ukončení inventarizačního procesu je účetní jednotka povinna vyhotovit inventarizační zprávu, která je podstatným dokumentem současně s účetními výkazy, Rozvahou, Výkazem zisku a ztráty a přílohami ke schválení účetní závěrky.
Efektivní využívání vybraných nástrojů aktivní a pasivní politiky zaměstnanosti z pohledu Úřadu práce ČR jako podniku
Štáfek, Pavel ; Hes, Aleš (vedoucí práce) ; Macák, Tomáš (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou efektivnosti nástrojů politiky zaměstnanosti. V literární rešerši je charakterizováno postavení Ministerstva práce a sociálních věcí a Úřadu práce v České republice. Dále je charakterizována politika zaměstnanosti a její nástroje v České republice a ve vybraných zemích Evropské unie. Následně jsou popsány jednotlivé nástroje aktivní a pasivní politiky zaměstnanosti v České republice. Při naplňování hlavního cíle práce bylo zapotřebí stanovit snadno měřitelné jednotky, kterými je vyjádřena efektivnost jednotlivých nástrojů politiky zaměstnanosti. Tyto měřitelné jednotky jsou následně aplikovány ve vlastní práci a na základě provedených výpočtů je stanovena efektivnost jednotlivých nástrojů politiky zaměstnanosti. Poté jsou navržena opatření, která povedou ke zvýšení efektivnosti při uplatňování nástrojů politiky zaměstnanosti v praxi.
Hodnocení žádostí o dotace
Pazdera, Michal ; Lörinczová, Enikö (vedoucí práce) ; Štáfek, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem Hodnocení žádostí o dotace je rozdělena na čtyři hlavní části. V části teoretické jsou zpracovány informace z bibliografických a dalších zdrojů. Praktická část rozebírá proces u vybrané agentury, kterým se rozhoduje o podpoření či nepodpoření projektu. Proces je popsán od vyhlášení veřejné soutěže přes formální kontrolu až po hodnocení projektu experty. V části zhodnocení je uvedena dosavadní činnost vybrané agentury, rozdělující dotace na výzkum, vývoj a inovace. Také jsou zde zmíněné nejčastější důvody, na jejichž základě je rozhodnuto o nepodpoření projektu. V závěrečné části je líčen vývoj Technologické agentury České republiky a její přínos v oblasti podpory výzkumu, vývoje a inovací.
Altenativní formy financování
Venzarová, Ivana ; Ulrich, Milan (vedoucí práce) ; Štáfek, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na možnosti financování nákupu osobního automobilu a je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou popsány a charakterizovány jednotlivé metody, včetně uvedení jejich výhod a nevýhod. V praktické části je porovnání jednotlivých nabídek od leasingových společností na financování nového vozidla Škoda Octavia formou spotřebitelského úvěru a finančního leasingu a následné vyhodnocení a vybrání nejvýhodnější nabídky.
Zhodnocení efektů plynoucích z přechodu z jednoduchého účetnictví na systém vedení podvojného účetnictví.
Vinklárková, Markéta ; Štáfek, Pavel (vedoucí práce) ; Ulrich, Milan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje přechodu z jednoduchého účetnictví na účetnictví u nevládní neziskové organizace. Hlavním cílem je zhodnocení výsledných efektů přechodu. Teoretická část práce se zaměřuje jak na typologii a postižení fungování neziskových organizací, tak i na definování rozdílů mezi jednoduchým účetnictvím a účetnictvím. Nedílnou součástí textu je také popis přechodu mezi těmito typy účetnictví a jeho daňových dopadů. Praktická část je zaměřena na tento přechod u konkrétního spolku, resp. o. s. Na louce, kdy v závěru poskytuje také zhodnocení stavu o. s. Na louce vzniklého přechodem z jednoduchého účetnictví na účetnictví. Opomenuty nejsou ani daňové dopady tohoto přechodu.
Problematika mzdových nákladů a benefitů
Trojanová, Tereza ; Šišková, Jitka (vedoucí práce) ; Štáfek, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mzdových nákladů a benefitů. Práce se dělí na dvě hlavní části a to na část literární a vlastní část práce. V literární rešerši jsou zpracovány jednotlivé pojmy vyplývající z této problematiky, které jsou pro tuto oblast nejdůležitější. Řeší se zde právní úprava odměňování zaměstnanců, druhy mezd, všechny složky mzdy, účtování mezd a popis výpočtu mzdy krok po kroku. Dále se tato část zabývá pojmem plat a vysvětluje rozdíl mezi mzdou a platem, co je platový tarif a jednotlivé příplatky a další složky platu. Závěr literární rešerše je zaměřen na zaměstnanecké benefity neboli zaměstnanecké výhody. Je zde vysvětleno, co to jsou benefity, jaký mají význam a jak je možné tyto výhody poskytovat. Poté jakou mají souvislosti zaměstnanecké benefity s daněmi, zdali jsou benefity efektivní, jaká jsou jejich rizika a na konci jsou zaměstnanecké benefity rozčleněny a vyjmenovány. Ve vlastní části je charakterizována vybraná firma z pohledu poskytování zaměstnaneckých výhod v souvislosti s daňovým zvýhodněním ze strany zaměstnavatele a s výhodami plynoucími pro zaměstnance. Poté je zde vypočítána čistá mzda fiktivního zaměstnance ve dvou variantách, zaměstnanci bude navýšena hrubá mzda nebo dostane-li zaměstnanec od zaměstnavatele příspěvek na penzijní připojištění ve stejné výši. Nakonec je v dotazníkovém šetření zjištěno, jaké zaměstnanecké výhody jsou ve vybraném podniku poskytovány a jak jsou zaměstnanci s nimi spokojeni.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.