Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,636 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.77 vteřin. 

Ekonomická spolupráce Číny a Subsaharské Afriky
Šára, Ondřej ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Sejkora, Jiří (oponent)
V oblasti navazování a prohlubování ekonomické spolupráce Subsaharské Afriky s ostatními regiony je jedním z nejaktuálnějších témat budování vztahů s Čínou. Předložená diplomová práce se zabývá analýzou současné ekonomické spolupráce mezi oběma regiony s převládajícím pohledem na afrického zástupce. Práce je formálně rozdělena do pěti kapitol. První dvě kapitoly práce se zaměřují na vybraná teoretická a věcná východiska, která souvisí se samotným tématem práce a která tvoří stavební kámen pro zbylé kapitoly. Ve třetí kapitole práce jsou představeny vybrané aktuální statistiky a údaje, týkající se obchodní a investiční spolupráce mezi oběma regiony. Na třetí kapitolu následně navazuje kapitola čtvrtá, jež se týká analýzy dopadu spolupráce s Čínou na vybranou zemi regionu a tedy i konkrétní projekci nastíněné obchodní a investiční spolupráce. Poslední kapitola práce se pak dotýká poněkud komplikovanější a diskutované problematiky klasifikace a alokace čínských prostředků v celém regionu.

Outsourcing a jeho dopady na organizaci optikou podnikové architektury
Štěpán, Jakub ; Šebesta, Michal (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou outsourcingu a jeho vlivu na podnik v návaznosti na podnikovou architekturu, jakožto prostředek a nositele vyjádření změn. Mezi hlavní cíle této práce patří shrnutí oblasti podnikové architektury, outsourcingu a popsání vybrané notace modelování Enterprise architecture: ArchiMate. Ta slouží jako hlavní prostředek vyjádření transformace vybraného podniku. Teoretická část práce je rozdělena do tří oblastí. Popsání podnikové architektury a vybraných navazujících pojmů, dále pak popsání oblasti outsourcingu v napojení především na outsourcing IS/ICT. Jako poslední je uvedena část popsání modelovacího jazyka ArchiMate, který byl vybrán jako prostředek vyjádření transformace. Praktická část práce se poté zabývá analýzou, popsáním a zhodnocením transformace vybraného reálného podniku. Hlavním přínosem této práce je zmapování změn transformace pomocí jazyka ArchiMate a identifikace konkrétních dopadů outsourcingu na Enterprise architecture podniku.

Porovnání účetních programů z hlediska využití informací pro řízení firmy
Loušová, Petra ; Stejskalová, Irena (vedoucí práce) ; Pevná, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je porovnat účetní programy z hlediska využití informací, které jsou důležité pro vedení podniku. Teoretická část se věnuje obecnému přístupu ke zpracování podnikových informací v rámci účetnictví. Jako další je zde představen přehled toho, jaké informace z oblasti účetnictví jsou důležité a potřebné pro práci finančního manažera. Praktická část obsahuje analýzu nejméně třech účetních programů, s hlavním zaměřením na to, jaké informace z vybraných účetních programů potřebují manažeři při své práci či jaké informace skutečně z programu získávají. V práci je též provedena komparace výsledků jednotlivých organizací, informace jsou získány prostřednictvím hloubkového rozhovoru s finančním manažerem vybrané firmy.

Zdanění zaměstnaneckých benefitů ve vybraných zemích EU
Nguyenová, Phuong ; Rytířová, Lucie (vedoucí práce) ; Finardi, Savina (oponent)
Diplomová práce srovnává zdanění zaměstnaneckých benefitů ve vybraných zemích EU a identifikuje dopady na základ daně zaměstnance i zaměstnavatele a na vyměřovací základ pro odvod pojistného. Výstupem je stanovení konkrétních doporučení pro změnu legislativy v České republice . Práce se dělí na čtyři části. První kapitola se zabývá vymezením pojmu zaměstnanecké benefity. Druhá kapitola dává náhled na benefity z pohledu zaměstnavatele a zaměstnance. Třetí kapitola se zabývá zdaněním zaměstnaneckých benefitů ve vybraných zemích EU. Pro svoji práci jsem si vybrala tři sousední země, Českou republiku, Slovensko a Rakousko. Poslední kapitola na praktických příkladech srovnává vybrané zaměstnanecké benefity a jejich dopad na čistý příjem zaměstnance v případě, kdy zaměstnanci pobírají minimální mzdu, průměrnou mzdu a trojnásobek průměrné mzdy.

Analysis of customers satisfaction in a selected restaurant facility
Kováčová, Dominika ; Oberhel, Martin (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce na těma analýza spokojenosti zákazníků ve vybraném restauračním zařízení se zaměřuje hlavně na pojmy zákazník, marketing a marketingový výzkum. Cílem práce je vykonat marketingový výzkum ve vybrané restauraci 15. Poledník a po vypátrání nedostatků navrhnout vhodná řešení a zlepšení samotnému majitelovi. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. V první části jsou rozebrané teoretické stránky problematiky. Uvádí se i pojem marketing, protože právě z něho marketingový výzkum vychází, dále je podrobně popsaný marketingový výzkum a na závěr se práce zaměřuje na teorii zákazníka, jehož definice je pro práci potřebná. Ve druhé, praktické části bakalářské práce je popsaný samostatný výzkum, jeho kroky a postupy. V závěru se nachází konkrétní návrhy a doporučení majitelovi restaurace.

Návrh na zlepšení internetového marketingu vybrané strojírenské firmy
Pokorný, Zdeněk ; Hinčica, Vít (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit současné využití internetového marketingu podnikem POKORNÝ spol. s r. o. a zároveň navrhnout vedení společnosti další postup rozvoje, kterým by se internetový marketing této společnosti mohl ubírat. V rámci současného internetového marketingu společnosti jsou nejdříve analyzovány její webové stránky a to z pohledu celkové kvality prezentace, obsahu a poté také statisticky pomocí zjištěných hodnot z nástroje Google Analytics. V souvislosti s webovými stránkami je následně analyzována i jejich optimalizace pro vyhledávače. Mimo webové stránky je zhodnoceno také využití dvou sociálních sítí, kterými jsou Facebook a LinkedIn. Po provedené analýze je vedení navržen další postup rozvoje internetového marketingu, kde mimo doporučení odstranění zjištěných nedostatků jsou také navrženy k využití další nástroje, které společnost doposud nevyužila. Výsledkem těchto návrhů by měla být zlepšená konkurenceschopnost této společnosti.

Etika ve vztahu k sociálně právní ochraně dětí
Doležalová, Radka ; Mitwallyová, Helena (vedoucí práce) ; Matula, Miloš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výkonem orgánů sociálně právní ochrany dětí (OSPOD) s důrazem na etiku a poskytovanou podporu pracovníkům OSPOD v této oblasti ze strany zaměstnavatele. Práce řeší, zda je poskytovaná podpora dostačující, jak ovlivňuje výkon pracovníků OSPOD a kdo ji financuje. Teoretické část je zaměřena na rozbor etických kodexů, kterým sociální pracovníci OSPOD podléhají a na činnost samotného OSPOD. V praktické části jsou podrobně analyzovány dva vybrané OSPODy zejména z hlediska podpory v oblasti etiky ze strany zaměstnavatele a jsou zde rozebrány stížnosti řešené ombudsmanem s přihlédnutím na etickou stránku stížností. Na základě analýz vybraných OSPOD lze konstatovat, že podpora v oblasti etiky ze strany zaměstnavatele je dostačující, má pozitivní vliv na výkon OSPOD a je hrazena z dotace na výkon sociálně právní ochrany dětí.

Návrh strategie CRM ve vybrané společnosti
Gorolová, Pavlína ; Koliš, Karel (vedoucí práce) ; Kociánová, Jana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o filozofii řízení vztahů se zákazníky. Jejím hlavním cílem je analyzovat procesy v konkrétní společnosti a doporučit řešení ve vztahu k zákazníkům. Práce je rozdělena na tři části. Teoretická část seznámí čtenáře se základními pojmy řízení vztahů se zákazníky, jeho principy, vývojem a strategií. Dále věnuje pozornost zákazníkovi a jeho hodnotě. Metodická část vymezuje metodu analýzy, která je aplikována v praktické části. Ta se zaměřuje na konkrétní společnost, její představení a historii a věnuje se i analýzám vnějšího a vnitřního prostředí. V závěru této práce jsou uvedena konkrétní doporučení a návrhy na zlepšení.

Zlepšení logistických operací ve skladu Stroi Servis Plus
Feklistov, Maxim ; Vinš, Marek (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Bakalářská práce pojednává o logistických operacích ve skladu v konkrétní společnosti. Cílem práce je zanalyzovat logistické operace ve skladu Stroj Servis Plus a na základě teoretických poznatků a vybraných metod navrhnout opatření, která by logistické operace firmy zefektivnila. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou část a praktickou část. V první části práce jsou popsané základní teoretické pojmy a principy týkající se dané problematiky. Další část práce bude věnována představením společnosti Stroj Servis Plus a analýze logistických operací v jejím skladu. Na základě potřebných vnitropodnikových dokumentů, vlastní praxi ve firmě a teoretických poznatků navrhnu řešení, která by odstranila případné nedostatky a zlepšila tak logistické operace ve skladu vybrané společnosti.

Procesně řízená organizace
Vandírková, Jana ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Svatoš, Oleg (oponent)
Předmětem diplomové práce Procesně řízená organizace je s využitím jazyka UML a metodiky BPMN namodelovat podnikové procesy vybrané organizace. Následně pomocí získaných diagramů organizace navrhnout inovaci některého z namodelovaných diagramů stávajících podnikových procesů, vedoucí k prosperitě vybrané organizace.