Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 352 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 

Turistická reklamní kampaň ve vztahu k cílovým skupinám
NOVÁKOVÁ, Lenka
Lenka Nováková. Turistická reklamní kampaň ve vztahu k cílovým skupinám (komparativní analýza). Bakalářská práce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, Ústav romanistiky FF JČU, 2008. Cílem této práce je analýza cestovních kanceláří a jejich produktů, které jsou dostupné pro klientelu v Českých Budějovicích a jejich nejbližším okolí. Je zde vypracován přehled všech zastoupených forem cestovního ruchu a jednotlivých nabízených zájezdů v rámci těchto forem. Propagace jednotlivých cestovních kanceláří je zkoumána zejména z pohledu jejich webových stránek. Ty jsou pro prostředkem k vzájemné komunikaci mezi zákazníkem a cestovní kanceláří, poskytují informace o jednotce cestovního ruchu a nabízených produktech a zprostředkovávají koupi zájezdu. Podoba webových stránek úzce souvisí jak s druhem zájezdů, který poskytují, tak s určitou částí klientely, pro kterou jsou zájezdy určeny.

Návrh bytu pomocí rozšířené reality
Tuška, David ; Španěl, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím rozšířené reality pro návrh dispozic bytu. Cílem práce je vytvořit systém, který na základě vodících značek umístěných na stěnách bytu zjistí pozici uživatele v modelu bytu. Pozici uživatele poté použije k ovládání kamery ve 3D modelovacím programu Google SketchUp. Systém je složen ze serverové a klientské části. Serverová část systému zpracovává vstupní video, ve kterém detekuje vodící značky a pomocí nadetekovaných značek vypočítává pozici uživatele. Klientská část systému je reprezentována zásuvným modulem (pluginem) pro 3D modelovací program Google SketchUp. Klient se serverové části dotazuje na pozici uživatele v modelu bytu a následně podle této pozice nastavuje kameru v programu Google SketchUp. Dále se klient dotazuje na jednotlivé snímky z videa, které zobrazuje na pozadí Google SketchUp a tím vytváří obraz reálné scény rozšířené o virtuální objekty.

Úloha sestry v adaptaci klienta v domově pro seniory
ŽÁKOVÁ, Ludmila
Teoretická východiska Nástup seniora do domova pro seniory představuje velké změny v jeho životě. V souvislosti s tím je nezbytné, aby se senior na tuto situaci účinně adaptoval a předešel tak rozvoji komplikací souvisejících s tzv. maladaptačním syndromem. Adaptaci lze definovat jako základní lidskou vlastnost, umožňující lidem přežít i velmi obtížné situace a můžeme ji rozdělit na několik fází. Každý senior postupně prochází jednotlivými fázemi, které mohou být různě dlouhé a mohou se též různě prolínat. K celému procesu adaptace klienta je důležité přistupovat zodpovědně, neboť na jeho průběhu přímo závisí jeho následující život. Cíl práce Cílem práce je zjistit, jak může sestra přispět k efektivnímu průběhu adaptačního procesu klienta v domově pro seniory. Výzkumné otázky Jak vnímá úlohu sestry v adaptačním procesu sám klient? Jak vnímá svou úlohu v adaptačním procesu klienta sestra? Jaké faktory ovlivňují průběh adaptačního procesu klienta? Jakou úlohu hraje rodina v adaptaci klienta na nové prostředí domova pro seniory? S jakými problémy se potýká nově přijatý klient do domova pro seniory? Metodika Výzkumná část bakalářské práce byla zrealizována formou kvalitativního výzkumného šetření. Technikou sběru dat byly dvě varianty polostrukturovaného rozhovoru. První varianta rozhovoru byla určena všeobecným registrovaným sestrám pracujícím v domově pro seniory. Druhá varianta rozhovorů byla určena seniorům žijícím v domově pro seniory. První soubor tvořilo osm respondentů, z toho bylo sedm žen a jeden muž. Druhý soubor tvořilo sedm respondentů, z toho bylo pět žen a dva muži. Všechny sebrané rozhovory byly následně doslovně přepsány a výsledky zpracovány formou otevřeného a axiálního kódování. Výsledky Výsledky práce můžeme rozdělit do několika oblastí, dle jednotlivých výzkumných otázek. V první části výsledků jsme se zaměřili na úlohu sestry v adaptačním procesu z pohledu klienta. Bylo zjištěno, že klienti vnímají tuto úlohu sestry jako velmi důležitou. Druhá část informuje o úloze sestry v adaptačním procesu z pohledu samotné sestry. Bylo zjištěno, že i sestry vnímají tuto svoji úlohu jako důležitou. Třetí část přinesla odpověď na to, jaké faktory ovlivňují průběh adaptačního procesu. Nejčastěji byly uvedeny změny po nástupu do domova pro seniory, jako je nové prostředí a domácí řád, rodina, sestra, mezilidské vztahy a oblíbené věci z domova. Čtvrtá oblast přinesla informace o tom, jakou úlohu hraje rodina v adaptaci klienta na nové prostředí domova pro seniory. V této oblasti se většinou respondenti shodovali a uváděli, že návštěvy rodiny jsou velice přínosné. Pátá a zároveň poslední oblast přinesla odpověď na to, s jakými problémy se potýká nově přijatý klient do domova pro seniory. Bylo zjištěno, že nejobtížnějším problémem je nový způsob života, mezilidské vztahy, kam patří i nový spolubydlící, a ztráta domova a soukromí. Závěr Práce poskytuje komplexní pohled na problematiku adaptace klienta na prostředí domova pro seniory a úlohu sestry při jejím zvládání. Výsledky práce mohou být využity jako výukový materiál pro studenty ošetřovatelství a příbuzných oborů či prezentovány sestrám, pečovatelkám a dalším pracovníkům formou semináře, zaměřeného na problematiku adaptace nových klientů v domově pro seniory. Práce může být též podkladem pro další výzkumné šetření. V neposlední řadě může být práce využita jako informační materiál pro sestry pracující v gerontologické praxi.

Každodenní etika sociálních pracovníků v očekávání klientů
DVOŘÁKOVÁ, Julie
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou každodenní etiky sociálních pracovníků v očekávání klientů. Teoretická část je založena na poznatcích získaných z bibliografických a elektronických zdrojů, které pojednávají o současné společnosti, etice, sociální práci, profesi sociálního pracovníka a klientovi sociálních služeb. Blíže je zde popsána kvalita sociální práce, ekonomizace, legislativa, stres v sociální práci, supervize, role sociálního pracovníka, očekávání okolí od sociálního pracovníka a vztah sociální pracovník klient apod. Cílem této práce je zjistit, jaká očekávání mají klienti sociálních služeb ve vztahu k sociálním pracovníkům a zároveň získat povědomí o tom, jak se sociální pracovníci každodenně vypořádávají s těmito očekáváními. Jsou stanoveny čtyři výzkumné otázky: Jakou mají klienti představu o profesi sociálního pracovníka? Co všechno klienti nejčastěji očekávají od sociálního pracovníka? Jak vnímají sociální pracovníci etiku při vykonávání své profese? Jakou roli hraje stres v každodenní praxi sociálních pracovníků? Pro získání dat byl zvolen kvalitativní výzkum. Konkrétně byla užita metoda dotazování, z technik byl vybrán polostrukturovaný rozhovor, aktivní naslouchání, zúčastněné pozorování. Výzkumnou sondu tvoří vybraní sociální pracovníci a klienti sociálních služeb v okrese Písek. Pro účely výzkumu bylo osloveno 22 sociálních pracovníků a 18 klientů sociálních zařízení, organizací a institucí. Data byly analyzovány pomocí metody skórování. Empirická část se nejprve soustředí na očekávání klientů ve vztahu k sociálnímu pracovníkovi. Výsledky ukazují, že očekávání klientů jsou velice různorodá dle sociálních služeb, které klienti požadují. Dále se empirická část zaměřuje na sociální pracovníky. Z odpovědí dotázaných vyplývá, že všichni sociální pracovníci vnímají etiku při vykonávání své profese. Stres pociťuje při svém zaměstnání 10 dotázaných sociálních pracovníků. Podle mého názoru by bylo dobré více a lépe informovat veřejnost o profesi sociálního pracovníka. Pokud bude veřejnost vědět, jaké jednání od sociálního pracovníka očekávat, pak může podat zpětnou vazbu. Cílem této práce není podat jasné vysvětlení zkoumaných skutečností, ale spíše čtenáři zprostředkovat určitý náhled na etiku v každodenní praxi sociálních pracovníků a zjistit, co klienti od sociálního pracovníka nejčastěji očekávají. Tato práce by mohla posloužit jako studijní materiál pro studenty a pracovníky sociální práce, případně by mohla být využita jako podklad pro další výzkum dané problematiky.

Software pro ovládání programovatelných regulátorů s webovým rozhraním
Matějka, Tomáš ; Kovář, Jiří (oponent) ; Houška, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením software, který umožní přístup a ovládání programovatelných regulátorů přes webové rozhraní. Software je postaven na architektuře klient-server, přenos dat mezi serverem a klientem je realizován prostřednictvím technologie Windows Communication Foundation integrované v Microsoft .NET Framework od verze 3.0. K realizaci řešení byl použit programovací jazyk C# a knihovny Microsoft .NET Framework, vizualizace dat ve webové aplikaci byla realizována pomocí technologie Microsoft Silverlight.

Psychologické aspekty rozvoje prodejních dovedností. Případová studie tréninku obchodního jednání s klientem pro osobní bankéře
Čapek, Jan ; Rymeš, Milan (oponent) ; Riegel, Karel (vedoucí práce)
Problematiku psychologických aspektů rozvoje prodejních dovedností jsem si vybral především proto, že bych se jí rád zabýval po skončení školy. Toto téma zároveň volně navazovalo na moji předchozí diplomovou práci na téma "Rozvoj řídících pracovníků v průmyslovém podniku (Případová studie systému vzdělávání řídících pracovníků v dceřinné společnosti zahraničního průmyslového podniku v České republice)", jejíž empirická část se týkala sledování účinnosti výcvikového programu. Dalším důvodem výběru tématu bylo to, že se poslední dobou zajímám o oblast prodejních dovedností a jejich rozvoje ve finančním sektoru, což úzce souvisí i s problematikou komunikace v oblasti poradenství. Filosofií prodeje zde není za každou cenu prodat určitý produkt, ale co nejlépe poradit a najít vhodné řešení podle klientových požadavků a potřeb tak, aby klient odcházel maximálně spokojen a rád se k obchodníkovi vracel. Jedná se tedy o budování vztahu se zákazníkem s důrazem na dlouhodobou perspektivu. Firmy podnikající v oblasti financí nabízejí dnes velmi podobné produkty s podobnými parametry a konkurence v tomto směru je vysoká. Jednou z klíčových oblastí, kde je možné získat konkurenční výhodu je právě forma či způsob, jak pracovník obslouží klienta. Právě proto se nejmenovaný bankovní ústav rozhodl investovat do rozvoje...

Diagnostika a terapie psychospirituální krize - mapující studie
Janečková, Barbora ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Břicháček, Václav (oponent) ; Hájek, Karel (oponent)
Disertacní práce obsahuje nástin definice psychospirituální krize, diferenciálne diagnostická hlediska, popis ruzných podob psychospirituální krize. Zabývá se terapeutickými možnostmi práce s takovými stavy. Soucástí disertace je rozbor semistrukturovaných rozhovoru s takto diagnostikovanými klienty a terapeuty, kterí s tímto okruhem problematiky pracují. V analýze rozhovoru s terapeuty se zameruji na jejich vlastní zkušenosti s dynamikou psychospirituální krize, její klícové projevy, eventuální existenci spolecných rysu klientu s touto diagnózou. Duležitým bodem rozhovoru jsou i nejosvedcenejší a nejefektivnejší zpusoby práce s klienty s psychospirituální krizí. Zajímala jsem se i o jejich vlastní výklad vzniku psychospirituální krize a posouzení zmeny kvality života klienta po jejím odeznení. V analýze rozhovoru s klienty mapuji údaje týkající se období, ve kterém se psychospirituální krize objevila, její projevy, délku trvání a reakce okolí. Podstatná cást rozhovoru je zamerena na intervence, které klient zažil, jejich úcinnost a možné životní zmeny, které nastaly po odeznení sledovaných symptomu. Kazuistiky, které jsem vybrala, demonstrují typické rysy popisované u psychospirituální krize, jako je napríklad bourlivé prožívání následované úplným spontánním odeznením príznaku, ale i posun v oblasti hodnot...

Systém pro internetovou komunikaci
Kubowský, Jiří ; Popovský, Vítězslav (oponent) ; Krček, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním návrhu a realizací systému pro internetovou komunikaci. Systém umožňuje komunikaci mezi dvěma uživateli a komunikaci více uživatelů v diskuzi. Systém je založen na síťové architektuře klient/server a je vyvíjen pod operačním systémem Windows7. Pro naprogramování aplikace je použit programovací jazyk C#.

K aplikaci etických zásad ve vztahu ke klientům v církevních a necírkevních sociálních zařízeních
CHMELOVÁ, Pavla
Diplomová práce se zabývá aplikací etických zásad v sociální práci a srovnáváním církevních a necírkevních sociálních zařízení. Je zde kladen velký důraz na vztah sociálního pracovníka a klienta. Dělí se celkem na 6 kapitol. První kapitola se zabývá vysvětlením základních etických pojmů, které s prací souvisí a pro snazší orientaci v dalších kapitolách. Druhá se týká rozdělení církevní a necírkevní organizace zabývající se sociální péčí, popisuji jejich organizační strukturu a srovnání. Třetí kapitola je věnovaná lidským právům, spolu s nimi související etický kodex a jeho význam i kritika. Čtvrtá poukazuje na hodnoty v sociální práci, jaké jsou hodnoty ve vztahu sociální pracovník a klient. Pátá kapitola vymezuje pojem kvalita života, lidskou důstojnost a s ní spojenou sociální práci. V závěrečné kapitole jde o vztah člověka k sobě samému, ke klientovi a křesťanské pojetí člověka.

Simulační model vývoje penzijního připojištění
Zárubová, Radka ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Kuncová, Martina (oponent)
Předkládaná práce čtenáře nejprve seznámí se systémem penzijního připojištění, včetně jeho navržené novelizace z roku 2009. Jejím cílem je předpověď a analýza očekávaného vývoje penzijního připojištění se státním příspěvkem. Práce se zaměřuje na simulační model tohoto pojistného produktu. V rámci tohoto simulačního modelu jsou náhodně generovány míry zhodnocení a je určováno množství peněžních prostředků, které by klient hypotetického penzijního fondu získal. K usnadnění simulace jsem naprogramovala aplikaci v jazyce VBA, která je součástí práce. Aplikace umožňuje provést simulační běhy v požadovaném počtu replikací. Práce obsahuje čtyři simulační experimenty -- simulaci penzijního připojištění a simulaci penzijního spoření, obojí jak s přípěvky zaměstnavatele, tak i bez nich. Na konci práce je porovnána očekávaná efektivnost těchto dvou systémů z pohledu účastníka i z pohledu vlády.