Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,283 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.54 vteřin. 

Rybářské právo v ČR a EU
Šulcová, Lenka ; Stejskal, Vojtěch (vedoucí práce) ; Drobník, Jaroslav (oponent)
Záv r 104 6 ZÁV R Rybá ské právo v eské republice je v sou asné dob upraveno zákonem . 99/2004 Sb., o rybníká ství, výkonu rybá ského práva, rybá ské stráži, ochran mo ských rybolovných zdroj a o zm n n kterých zákon (zákon o rybá ství), ve zn ní pozd jších p edpis . Tento zákon provádí vyhláška . 197/2004 Sb., ve zn ní pozd jších p edpis . V oblasti rybá ství se prolíná systém práva ve ejného (správní právo, právo životního prost edí, vodní právo, stavební právo) s právem soukromým (vlastnické právo, nájemní právo, náhrada škody), proto s rybá stvím souvisí i ada r zných právních p edpis . Je t eba mít na pam ti i to, že v dané oblasti hrají d ležitou roli také sm rnice a na ízení Evropské unie a mezinárodní smlouvy, kterými je eská republika vázána. Rybá ství je za azeno pod resort Ministerstva zem d lství eské republiky, v národních parcích je však úst edním orgánem státní správy rybá ství Ministerstvo životního prost edí R a na území vojenských újezd je to Ministerstvo obrany R. Rybá ství m žeme rozd lit na rybníká ství, které zajiš uje produkci ryb a je to spíše ekonomická innost, a pak rybá ství provozované výkonem rybá ského práva, vyzna ující se zejména zájmovým a rekrea ním charakterem. Lze shrnout, že stabilita právních p edpis platná v oblasti rybá ství je obdivuhodná. V historii vždy pat ilo...

Knihovna
Kubala, Erik ; Rožník, Milán (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Cieľom záverečnej práce je vypracovanie projektovej dokumentácie novostavby knihovny vrátane stavieb dopravnej a technickej infraštruktúry. Projekt sa zaoberá urbanistickým, architektonickým a stavebno-technickým riešením stavby. Hlavnou úlohou stavby je informačná a vzdelávacia činnosť. Objekt knihovna poskytuje komplexné knižnično-informačné a bibliografické služby vedeckopedagogickým pracovníkom a študentom univerzity VUT v Brne, iných vysokých škôl a ďalšej odbornej verejnosti. Jedná sa o samostatné stojacú stavbu umiestnenú v katastrálnom územi Veveři v blízkosti areálu stavebnej fakulty VUT v Brne. Objekt má 3 nadzemné podlažia obsahujúce čitárne, študovne, priestory kaviarne a taktiež umožňuje skladovanie knižného fondu. Nosnú konštrukciu objektu tvorí železobetónový monolitický skelet osadený na základovej doske. Fasáda stavby je predsadená pred nosnú konštrukciu, je prevetrávana a vonkajší povrch tvoria fasádne laminatové dosky. Zastrešenie objektu je plochou vegetačnou strechou s výsadbou extenzívnej vegetácie.

Specifika vykazování a financování neziskových organizací
Poláchová, Martina ; Ištvánfyová, Jana (vedoucí práce) ; Zouhar, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá specifiky vykazování a financování neziskových organizací. Popisuje nadace a nadační fondy, občanská sdružení, obecně prospěšné společnosti, církevní právnické osoby a vysoké školy. Věnuje se vykazování, finančnímu plánování, rozpočtům a zdrojům financování neziskových organizací. Uvádí daňovou a účetní problematiku týkající se neziskových organizací. Praktická část se zabývá pěti vybranými veřejnými vysokými školami. Hodnotí jejich hospodaření ve třech letech, počty studentů a zaměstnanců -- jejich počet, vývoj a stav. Zabývá se také fondy, které představují vlastní zdroje financování neziskových organizací.

Havarijní připravenost a ochrana obyvatelstva v národním podniku Budějovický Budvar při úniku nebezpečných látek
JIRKA, Martin
Diplomová práce popisuje problematiku havarijní připravenosti a ochrany obyvatelstva v národním podniku Budějovický Budvar při úniku nebezpečných látek. Práce je zaměřena na důležité aspekty, které podmiňují zpracování návrhu havarijní dokumentace. Jedním z aspektů je množství nebezpečné chemické látky amoniaku. Celkový obsah amoniaku v objektu činí 22 tun. Toto množství je dle zákona č. 59/2006 Sb., o prevenci závažných havárií bráno jako podlimitní množství a nelze tak objekt zařadit do skupiny A nebo B. Na nezařazené zdroje se pak nevztahují některé povinnosti dle tohoto zákona, zejména se jedná o povinnost zpracovat havarijní dokumentaci (avšak jsou-li krajským úřadem zahrnuty do havarijního plánu, musí poskytovat a aktualizovat požadované podklady). Tato práce se ale nezabývá masivním únikem 22 tun amoniaku. Na základě analýz byly vytipovány 2 rizikové zdroje. Prvním z nich je zásobník o obsahu 10 tun, který je umístěn na střeše strojovny. Maximální reálné zaplnění se pohybuje kolem 6 tun. Druhým rizikovým zdrojem je expanzní nádoba o obsahu 14 tun, nacházející se v budově s cylindrkónickými tanky (dále jen "CKT"). Uvažované zaplnění expanzní nádoby se pohybuje kolem 7 tun. Přestože se v řešeném případě nejedná o objekty a zařízení, ve kterých je nakládáno s takovým množstvím nebezpečných chemických látek, které by byly rozhodné pro zařazení do příslušné skupiny, provedu dostupné analýzy podle předpisů vydaných, ev. podpůrně využívaných k analýzám a hodnocení rizik podle zákona o prevenci závažných havárií. Nebezpečné účinky amoniaku jsou dalším důležitým aspektem. Podle vyhlášky č. 103/2006 Sb., o stanovení zásad pro vymezení zóny havarijního plánování a o rozsahu a způsobu vypracování vnějšího havarijního plánu je amoniak považován za středně toxickou látku, která dráždí oči, sliznice a ve vysokých koncentrací může způsobit i smrt. Velkou výhodou z hlediska ochrany obyvatelstva jsou jeho varovné vlastnosti. Charakteristická štiplavost je znát už ve velmi slabých koncentrací. Také díky jeho rozpustnosti ve vodě není likvidace nebezpečných koncentrací technologicky náročná. Dalším nebezpečným účinkem kromě toxicity je jeho výbušnost (mez výbušnosti 15-28 %) a hořlavost. Naštěstí stále kontrolovaný kondenzační tlak zamezuje vzniku zahoření a výbuchu amoniaku. Riziko exploze amoniaku a jeho zahoření není v práci analyzováno, jelikož rozsah účinků způsobených únikem několika tun amoniaku je z toxikologického hlediska více ohrožující. Dopadem nebezpečných koncentrací nejsou ohrožení jen lidé, ale také zvířata a životní prostředí. Práce se dále zabývá analýzou a hodnocením rizik. Výsledky tohoto zkoumání jsou důležitým prvkem návrhu havarijní dokumentace. Během zpracování je počítáno s metodami IAEA-TECDOC-727, Dow´s Chemical Exposure Index, Odhad toxického působení a softwarovým modelovacím programem ALOHA. Další výzkum je vytvořen prostřednictvím metod Brainstorming a polostandardizovaného rozhovoru se zaměstnanci podniku. Závěrem práce je vhodné vypracování návrhu havarijních karet a havarijní dokumentace (byť ne v rozsahu podle zákona o prevenci závažných havárií), podle níž by probíhala reakce na případné úniky nebezpečných chemických látek (amoniaku) do prostředí a ochrana zaměstnanců a veřejnosti nacházejících se v prostorách areálu nebo v zóně účinků amoniaku uniklého mimo areál národního podniku Budějovický Budvar. Využití touto prací navržené dokumentace je vhodné také z hlediska umístění objektu do poměrně hustě obydlené oblasti krajského města České Budějovice.

Moderní trendy v řízení veřejné správy
Kozlová, Martina ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlík, Marek (oponent)
Diplomová práce analyzuje moderní trendy v řízení veřejné správy v rámci České republiky. Proměnu veřejné správy a její reformu podporuje v tomto smyslu zavádění nástrojů řízení a kvality. Tyto nástroje, nesoucí prvky podnikového řízení a některé principy soukromého tržního sektoru, si kladou za cíl zefektivnit a zkvalitnit poskytované veřejné služby a fungování veřejné správy. Můžeme se setkat se souhrnným názvem New Public Management (NPM), kterým jsou označovány nejen nástroje řízení a kvality veřejné správy, ale i také celá filozofie tohoto konceptu řízení. Konkrétně se jedná o principy procesního řízení, metodu Balanced Scorecard (BSC), benchmarking, sebehodnocení organizace podle CAF (The Common Assessment Framework), a další metody a nástroje vycházející z metodiky modelů TQM a EFQM. Na detailnější rozbor modelů řízení a kvality navazují v praktické části diplomové práce průzkumy a hodnocení využitelnosti výše uvedených modelů krajskými úřady a vybranými obecními úřady obcí III. stupně, vč. jejich přínosů a úskalí.

Analýza hospodaření zdravotní pojišťovny
Golovkova, Anita ; Zouhar, Tomáš (vedoucí práce) ; Svoboda, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou hospodaření a účetnictvím zdravotních pojišťoven, které patří do neziskového sektoru a také se řadí do sektoru vládních institucí. Cílem těchto institucí není primárně dosahovat zisku, nýbrž co nejefektivněji zajistit všeobecné zdravotní pojištění. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Na úvod jsou popsány právní normy veřejného zdravotního pojištění a jeho podstata. Dále je práce zaměřena na charakteristiku zdravotních pojišťoven, jejich hospodaření, peněžní fondy a účetnictví. V praktické části je prováděna analýza hospodaření konkrétní zdravotní pojišťovny -- Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR v letech 2011 až 2013.

Sportovní a společenské centrum-rekonstrukce
Štěpančík, Ondřej ; Spáčilová, Jitka (oponent) ; Spáčil, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší rekonstrukci společenského centra v obci Částkov, kde bylo předmětem práce snížení energetické náročnosti budovy a uzpůsobení dispozice stavby novému účelu užívání. Je navrženo zateplení obálky budovy, výměna zdroje tepla s ohledem na využití obnovitelné energie a statické zajištění budovy v podobě nově zbudované stropní konstrukce z nosných ocelových válcovaných profilů a železobetonové desky. Budova bude sloužit veřejné vybavenosti a je nutné zajistit bezbariérový pohyb osob do budovy a uvnitř ní. Druhou částí práce je vyřešení okolí stavby. Je navrženo multifunkční sportoviště a plochy sociálního zabezpečení sportoviště. Podkladem k vypracování byla odborná literatura, technické normy, právní předpisy a dosavadní studium na Fakultě stavební VUT v Brně.

Investiční rozhodování ve státní správě a samosprávě. Analýza a doporučení ke zvýšení kvality.
Kula, David ; Fotr, Jiří (vedoucí práce) ; Ochrana, František (oponent) ; Potluka, Oto (oponent)
Tématem této disertační práce je sběr, analýza a zhodnocení poznatků investičního rozhodování v rámci státní správy a místní samosprávy ve vztahu k alokaci veřejných finančních prostředků na investiční aktivity a projekty. Práce si klade za hlavní cíl analyzovat a zhodnotit současný stav hodnocení investičních projektů v rámci státní správy a samosprávy, nabídnout nové nebo aktualizované poznatky spojené s touto problematikou a přinést doporučení ke zlepšení investičního rozhodování ve státní správě a samosprávě. V rámci práce je nejdříve prozkoumáno současné poznání v oblasti investičního rozhodování ve státní správě a samosprávě. Na to navazuje analýza a posouzení používaných způsobů a metod hodnocení a výběru investičních projektů. Práce je uzavřena návrhem doporučení k investičnímu rozhodování v podobě normativního modelu, který povede ke zvýšení celospolečenského užitku veřejně vynakládaných finančních prostředků na investiční projekty. V rámci práce byla využita data získaná formou dotazníkového šetření od 430 dotovaných podniků, 169 organizačních složek státu a státních fondů a 130 měst, městských částí a krajů. Dalším významným zdrojem informací byla sekundární data vybraných ministerstev a úřadů, platná legislativa a odborná literatura.

Využití modelů úrokových měr při řízení úrokového rizika v prostředí českého finančního trhu
Cíchová Králová, Dana ; Arlt, Josef (vedoucí práce) ; Cipra, Tomáš (oponent) ; Witzany, Jiří (oponent)
Hlavním cílem práce je zejména nalezení vhodného přístupu k modelování úrokového rizika v prostředí českého finančního trhu při různých situacích na finančních trzích. Analyzována jsou tři zcela odlišná období, která jsou charakteristická různou mírou ohodnocení likviditního a kreditního rizika, rozdílnými vztahy mezi finančními veličinami a účastníky trhu a rozdílnou regulací trhu. Konkrétně se jedná o období před globální finanční krizí, období finanční krize a období po odeznění globální finanční krize a uklidnění následné dluhové krize v eurozóně. V rámci tohoto cíle je stěžejní aplikace modelu BGM v prostředí českého trhu. Použití modelu BGM pro účely predikce dynamiky výnosové křivky není běžné, neboť primární použití tohoto modelu je oceňování finančních derivátů při zajištění neexis- tence arbitráže a jeho aplikace je navíc relativně náročná. Přesto v této práci model BGM využiji pro získání predikcí pravděpodobnostních rozdělení úrokových sazeb v pro- středí české trhu a trhu eurozóny, protože jeho komplexnost, přímé modelování výnosové křivky na základě tržních sazeb a hlavně možnost odhadu parametrů založená na ak- tuálních kotacích volatilit swapcí mohou vést k výraznému zkvalitnění predikcí, což se v této práci potvrdilo. Převážně v období bezprecedentního monetárního uvolňování a zvýšených zásahů centrálních bank a ostatních regulátorů do činnosti finančních trhů, ke kterým dochází po finanční krizi, je využití tržních kotací volatilit swapcí výhodné, protože odráží aktuální očekávání trhu se započítáním očekávaných budoucích zásahů do fungování finančních trhů. Vzhledem k tomu, že v důsledku nerozvinutosti českého finančního trhu neexistují tržní kotace volatilit korunových swapcí, navrhuji jejich aproximace na základě kotací volatilit eurových swapcí s využitím volatilit forwardových korunových i eurových sazeb, díky čemuž jsou v získaných predikcích dynamiky české výnosové křivky započteny aktuální očekávání trhu. Není mi známo, že by nějaký jiný autor dosud publikoval obdobnou aplikace modelu BGM v prostředí českého finančního trhu. V této práci dále konstruuji predikce dynamiky české a eurové výnosové křivky peněžního trhu pomocí modelů CIR a GP jakožto zástupců různých typů modelů úro- kových měr. Pro posouzení predikční schopnosti jednotlivých modelů a vhodnosti jejich použití v prostředí českého trhu během různých situacích na finančním trhu navrhuji ucelený systém tří kritérií založený na porovnání predikcí se skutečností. Z této analýzy pre- dikční schopnosti vyplývá, že na základě modelu BGM lze získat predikce dynamiky výnosové křivky českého peněžního trhu s vysokou predikční schopností a nejlepší kva- litou ve srovnání s ostatními analyzovanými modely, nicméně i model GP poskytuje relativně kvalitní predikce. Naopak predikce učiněné na základě modelu CIR jakožto 6 zástupce modelů okamžité úrokové míry při popsání skutečnosti zcela selhaly. V situaci, kdy ekonomika umožňuje záporné sazby a zároveň existuje signifikantní pravděpodob- nost jejich zavedení, doporučuji provedení predikcí dynamiky výnosové křivky českého peněžního trhu pomocí modelu GP, který záporné sazby připouští. Součástí této analýzy je i provedení statistického testu predikční schopnosti jednotlivých modelů a informace o dalších možných statistických testech pro zhodnocení kvality modelů. Při aplikaci Berkowitzova testu byla u všech zkoumaných modelů zamítnuta hypotéza o tom, že vý- sledné predikce přesně popisují skutečnost. Tento fakt je však při aplikaci statistických testů na reálná data běžný i při použití relativně dobrého modelu především z důvodu obtížného splnění podmínek testů v reálném světě. Takovouto analýzu predikční schop- nosti vybraných modelů úrokových měr a navíc v prostředí českého finančního trhu jsem doposud v žádných jiných publikacích nezaznamenala. Posledním cílem této práce je navržení vhodného přístupu k predikci dynamiky ri- zikové přirážky českých státních dluhopisů, kterou definuji jako rozdíl mezi výnosem státních dluhopisů a fixní sazbou CZK IRS totožné délky. Takto definovaný ukazatel kreditního rizika České republiky modeluji pomocí modelu GP. Pro získání časových řad rizikové přirážky potřebných k odhadu parametrů modelu GP odhadnu nejdříve výnosové křivky českých státních dluhopisů pomocí Svenssonova modelu pro každý obchodní den od roku 2005. Z výsledných simulací je patrné, že model GP relativně dobře predikoval skutečný vývoj rizikových přirážek všech analyzovaných splatností. Navržený postup je vhodný pro modelování kreditního rizika České republiky na zá- kladě využití informací z finančních trhů. S takovýmto přístupem k modelování rizikové přirážky státních dluhopisů a navíc v českém prostředí jsem se doposud v žádné jiné publikaci nesetkala.

Soudobé problémy správy nepojistných dávek na regionální (krajské a obecní) úrovni
Paikrová, Yvonna ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Víšek, Petr (oponent)
Úkolem státu je zorganizovat a zajistit (legislativně, institucionálně, finančně a personálně) takový systém, který zaručí konsensuálně dohodnutý sociální standard všem svým občanům. Tento standard se realizuje v různých sociálních situacích a událostech, které právě stát specifikuje. K nim stanoví podmínky, při jejichž splnění bude mít oprávněná osoba nárok na podporu. To jak stát tento systém organizuje a jak nastaví podmínky pro čerpání pomoci je realizací jeho sociální politiky. Sociální politika se uskutečňuje prostřednictvím systému, který je tvořen souborem institutů a opatření určených ke zmírnění, předcházení nebo odstranění následků určitých sociálních událostí. Těmito instituty se rozumí sociální pojištění, státní sociální podpora a sociální pomoc. V této práci je zhodnocena a popsána oblast dávek státní sociální podpory a sociální pomoci, které jsou realizovány jednotlivými zákony s účinností od 1. 1. 2007, nároky na jejich přiznání, výplatu, správu a financování a změny, které přinesl zákon č. 261/2007 Sb., o stabilizaci veřejných rozpočtů. Dále je zde zmíněno několik problémů, se kterými se pověření pracovníci v rámci své práce a uplatňování předmětných zákonů setkávají. Dávky státní sociální podpory i dávky sociální péče směřují do relativně dobře zmapované oblasti, v níž se nacházejí osoby a...