Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Informační zázemí pro zahraniční studenty vybrané české vysoké školy
Sikorová, Zuzana ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
(česky) Cílem bakalářské práce je analýza informačního zázemí pro zahraniční studenty na České zemědělské univerzitě. V teoretické části práce je popsána situace zahraničních studentů na vysokých školách, ekonomické aspekty přijímaní zahraničních studentů na vysokoškolské instituce a programy mobility nabízené vysokými školami v České republice. Dále se bakalářská práce věnuje problematice definování pojmu informační potřeby v souvislosti s informačním chováním a druhům informačních potřeb. Informační potřeby zahraničních studentů jsou zjišťovány analýzou zahraničních uživatelských studií. V závěru teoretické části práce jsou popsány služby univerzit a vysokoškolských knihoven pro zahraniční studenty. Praktická část je zaměřena na informační zázemí pro zahraniční studenty na České zemědělské univerzitě v Praze. V úvodu praktické části je stručně popsána Česká zemědělská univerzita, její historie, nabízené programy mobility a počty zahraničních studentů na univerzitě v posledních letech. Dále jsou popsány služby univerzity pro zahraniční studenty - webové stránky v anglickém jazyce, průvodce pro zahraniční studenty a orientační týden. Poslední část práce se věnuje službám Studijního a informačního centra České zemědělské univerzity pro zahraniční studenty. Služby jsou analyzovány na základě...
Analýza informační podpory uživatelů z oblasti technických oborů a věd s důrazem na vysokoškolské prostředí a opírající se o výzkum informačního chování a informačních potřeb provedený na ČVUT v Praze a VŠCHT Praha
Němečková, Lenka ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Rankov, Pavel (oponent) ; Jarolímková, Adéla (oponent)
Mgr. Lenka Němečková Analýza informační podpory uživatelů z oblasti technických oborů a věd s důrazem na vysokoškolské prostředí a opírající se o výzkum informačního chování a informačních potřeb provedený na ČVUT v Praze a VŠCHT Praha (disertační práce) Abstrakt Dizertační práce je věnována výzkumu informačního chování a informačních potřeb výzkumníků v technických oborech a inženýrů v průmyslovém prostředí. Jejím cílem je identifikovat směry a doporučení pro rozvoj informační podpory technickému výzkumu na vysokých školách ze strany vysokoškolských knihoven. Práce se opírá o výzkum provedený na ČVUT v Praze a VŠCHT Praha a o sondu do průmyslového prostředí. V úvodu poskytuje nástin vymezení technických oborů formou analýzy klasifikačních schémat technických oborů a nástin organizace výzkumu v technických oborech v ČR. Dále přináší náhled do teorií a modelů informačního chování a poukazuje na teoretické aspekty, které informační chování ovlivňují. S ohledem na cílovou skupinu výzkumníků identifikuje rozdíly mezi informačními potřebami studentů a výzkumníků a definuje výzkumné dovednosti jako nadstavbu informační gramotnosti pro výzkumníky. Jádrem práce je pak vymezení informační podpory výzkumu ve vysokoškolském prostředí a nástroje a služby, které se pro informační podporu realizují, spolu s výzkumem...
Metody měření kvality služeb ve vysokoškolských knihovnách : případová studie knihoven HAMU a JAMU
Bártová, Tereza ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá problematiku měření kvality služeb v knihovnách z teoretického a praktického hlediska. Snaží se definovat pojem kvalita v kontextu služeb knihoven a jednotlivé výkonové ukazatele užívané v praxi a podat přehled možností měření kvality v českém prostředí i v zahraničí. Popisuje metody Balanced ScoreCard, Benchmarking, Total Quality Management, ServQUAL a SWOT analýzu, které původně pocházejí z komerčního sektoru a Benchmarking knihoven, Bibliotheksindex a LibQUAL+, které vznikly přímo pro oblast knihovnictví. Mapuje také jednotlivé aktivity v této oblasti na národní a mezinárodní úrovni. Praktickou část diplomové práce tvoří průzkum ve dvou vybraných knihovnách provedený na základě tří vybraných metod měření kvality: Benchmarkingu knihoven, Bibliotheksindexu a SWOT analýzy. V závěru diplomové práce je na základě zjištěných informací a vlastních zkušeností z praxe vytvořen obecný rámec kvality služeb, možnosti jejího zvyšování a měření ve vysokoškolských knihovnách.
Strategický plán knihovny Technické univerzity v Liberci pro léta 2012 - 2015
Vencláková, Jitka ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
(česky) Tématem diplomové práce je strategický plán Univerzitní knihovny Technické univerzity v Liberci pro léta 2012-2015. V prvních dvou částech je uvedena podrobná analýza současného stavu knihovny obsahující veškerá dostupná statistická data a výsledky průzkumu uživatelských potřeb. Na základě sesbíraných dat jsou v následujícím textu stanoveny cíle knihovny, jejichž dosažením by se zvýšila prestiž knihovny a tím i univerzity. Další kapitoly tvoří již konkrétní změny, díky kterým by mohlo být cílů dosaženo. Jedná se o změny v propojení procesů akvizice a katalogizace, referenčních službách, webových stránek, zpřístupňování VŠKP a organizaci. Zmíněno je i několik nových služeb - institucionální repozitář, discovery systém, rozšíření využívání RFID technologie (Radio Frequency Identification) o selfcheck, poskytování e-knih, atd. Závěr je věnován smyslu strategického plánu nejen pro Univerzitní knihovnu TUL.
Historie a vývoj Geografické knihovny Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze
Šimánová, Helena ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce popisuje vznik a činnost Geografické knihovny PřF UK v Praze (http//www.natur.cuni.cz/geografie/knihovna/). Práce se zabývá vznikem knihovny v osmdesátých letech 19. století a nastiňuje její vývoj do současnosti. Těžiště práce tvoří popis současného stavu a nastínění dalšího očekávaného směřování knihovny v nejbližších letech. Důraz je kladen na vzrůstající význam knihovny jako jednoho z nejvýraznějších informačních pracovišť Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy, postupné zavádění a využívání nových technologií a její spolupráci s ostatními informačními a akademickými institucemi. Kromě toho jsou zde popsány všechny moduly automatizovaného knihovního systému Aleph 500, které knihovna používá. Autorka se dále soustřeďuje především na popis služeb, rozdělených na základní a doplňkové, které knihovna poskytuje odborné i laické veřejnosti. Práce rovněž podává informace o projektech, které knihovna řeší, především o Geografické bibliografie ČR online. V budoucnu se Geografická knihovna plánuje věnovat zpřístupňování a uchovávání svého fondu, rozvoji poskytovaných služeb a spolupráci na projektech. [Autorský abstrakt]
Informační vzdělávání v Itálii: projekty a aktivity v akademickém prostředí
Klimešová, Pavlína ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice informačního vzdělávání v Itálii a zaměřuje se především na informačně-vzdělávací projekty a aktivity v akademickém prostředí. V úvodní kapitole je formulováno několik tezí, týkajících se italského prostředí ve vztahu k informačnímu vzdělávání a informační gramotnosti. V druhé kapitole je stručně přiblížena řada aspektů a výzev informačního vzdělávání v Itálii - systém legislativní snahy na cestě vstříc informační společnosti, charakteristika současného stavu vyššího vzdělávání a informačního vzdělávání na univerzitách, výklad a terminologická úskalí pojmů informační gramotnost a informační vzdělávání, charakteristika nástrojů umožňujících a podporujících informační vzdělávání, otázka plagiátorství. Třetí kapitola popisuje několik významných italských iniciativ (včetně jedné evropské, sídlící v Itálii) z jiné než akademické sféry. Ve čtvrté kapitole je pojednáno o postavení knihoven a knihovníků v italském státě a o roli, kterou hrají ve vzdělávacím procesu. Pátá kapitola je věnována analýze konkrétních informačně-vzdělávacích aktivit na vybraných italských univerzitách. Závěr práce shrnuje získané informace a potvrzuje či vyvrací v úvodu formulované hypotézy.
Služby knihoven veřejných vysokých škol v České republice zaměřené na zahraniční studenty: analýza současného stavu
Jeřábková, Eva ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
(česky) Cílem diplomové práce bylo popsat a zhodnotit současný stav služeb, které poskytují knihovny veřejných vysokých škol v České republice zahraničním studentům. První kapitola stručně charakterizuje vysokoškolské knihovny v České republice a zaměřuje se na legislativní rámec, financování, institucionální zázemí, uživatele, poskytované služby a zdroje informací charakteristické pro vysokoškolské knihovny. Druhá kapitola se věnuje zahraničním studentům na vysokých školách v České republice. Podává přehled prací, které se tematikou zahraničních studentů v České republice doposud zabývaly, na základě statistických údajů přibližuje, jaké veřejné vysoké školy zahraniční studenti v České republice upřednostňují a ze kterých zemí k nám přicházejí. V kapitole jsou zmíněny bariéry, se kterými se mohou zahraniční studenti setkat při studiu a kontaktu s knihovnou. Třetí kapitola představuje stěžejní část práce. Obsahuje zprávu o provedeném průzkumu mezi knihovnami veřejných vysokých škol v České republice, kterým byl zaslán dotazník o službách poskytovaných zahraničním studentům. Tato kapitola souvisí s předchozí kapitolou zabývající se obecnou charakteristikou bariér a popisuje praktické a konkrétní způsoby, kterými se vysokoškolské knihovny snaží překonávat bariéry mezi knihovnou a zahraničními...
Informační gramotnost studentů soukromých vysokých škol v České republice: případové studie vybraných soukromých vysokých škol a jejich knihoven
Kratochvílová, Zuzana ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá informační gramotností studentů soukromých vysokých škol v České republice a předkládá výsledky průzkumu informační gramotnosti realizovaného ve čtyřech knihovnách soukromých vysokých škol. Úvod představuje krátké uvedení do tématu diplomové práce. Druhá kapitola se poté zabývá problematikou soukromého vysokého školství a postavením vysokoškolských knihoven soukromých vysokých škol v České republice. Třetí kapitola se věnuje informační gramotností, předkládá mezinárodní definice a uznávané standardy informačně gramotného vysokoškolského studenta. Zmíněna je i problematika současného stavu a aktivit v oblasti informační gramotnosti v České republice. Jádro diplomové práce tvoří čtyři případové studie knihoven soukromých vysokých škol (Vysoká škola finanční a správní, Vysoká škola Škoda Auto, Vysoká škola zdravotnická, Metropolitní univerzita Praha) a výsledky dotazníkového šetření. V závěru práce jsou shrnuty výsledky z průzkumu.
Integrace uživatelů a služeb ve vysokoškolských knihovnách
Matuszková, Alena ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Práce popisuje komplex činností veřejné vysokoškolské knihovny jako místa integrace základních prvků systému - služeb a uživatelů. Dílčí knihovnu popisuje v kontextu jejího okolí. Po úvodu do problematiky vysokoškolských knihoven, poskytuje druhá kapitola přehled knihoven českých veřejných vysokých škol a jejich legislativní ukotvení, organizační a řídící modely a vzájemnou spolupráci. V další části je po historickém úvodu popsán současný systém knihoven Univerzity Karlovy. Stěžejní částí práce je analýza jedné z knihoven systému - Knihovny společenských věd TGM v Jinonicích. Následuje interpretace výsledků ankety spokojenosti uživatelů knihovny včetně konkrétních výstupů. Kapitoly 5 a 6 jsou věnovány pohledu na perspektivy Knihovny společenských věd a systému knihoven Univerzity Karlovy včetně návrhů nových služeb a činností, které by mohly vést ke zvýšení kvality poskytovaných služeb. V závěru jsou popsány podmínky přežití knihoven v následujících letech.
Měření kvality služeb v knihovnách (se zaměřením na vysokoškolské knihovny)
Kopecká, Miroslava ; Drobíková, Barbora (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o měření kvality služeb v knihovnách a zaměřuje se především na situaci vysokoškolských knihoven. V práci jsou popsány zahraniční nástroje pro měření kvality knihoven, jmenovitě americký LibQUAL+®, který využívá průzkumu spokojenosti uživatelů, a německý Bibliotheksindex, který porovnává knihovny mezi sebou na základě získaných statistických dat. Z českého prostředí je zde popsána iniciativa Národní knihovny ČR, "Benchmarking knihoven", který vychází z Bibliotheksindexu a není vhodný pro použití ve vysokoškolských knihovnách. Práce obsahuje vlastní návrh na provedení měření kvality služeb vycházející z kombinace a úpravy zahraničních metod, který byl aplikován na vybranou vysokoškolskou knihovnu. Výsledky provedeného výzkumu ukazují, že zahraniční metody by mohly být používány i v České republice a že vybraná vysokoškolská knihovna poskytuje služby, s nimiž jsou její uživatelé vesměs velmi spokojeni.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.