Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza škodlivého softwaru
Bláha, Michael ; Caha, Tomáš (oponent) ; Člupek, Vlastimil (vedoucí práce)
Cílem mojí bakalářské práce je navrhnout bezpečné prostředí pro analýzu škodlivého softwaru. V teoretické části práce se věnuji základnímu dělení počítačových virů. Poté popisuji dva hlavní postupy při analyzování škodlivého softwaru, a to statickou a dynamickou analýzu. Popisuji, z jakého důvodu se používají a jaké nástroje spadají do těchto kategorií. Dále prezentuji svoji metodologii pro bezpečnou analýzu škodlivého softwaru. V praktické části práce se věnuji vytvoření analytického prostředí na platformách Windows 10 a Fedora. Používám jak grafické prostředí, tak i příkazový řádek k vytvoření virtuálních počítačů. Abych mohl analyzovat síťový provoz, vytvářím takzvaný „falešný internet“ s programem INetSim. V poslední části práce se věnuji ukázce analýzy vybraných druhů počítačových virů. Postupuji podle mnou popsané metodologie. Ke každé analýze píšu krátké shrnutí a výsledky. Na konci práce se zabývám možnou obranu před škodlivým softwarem.
EEG koreláty egocentrických a allocentrických odhadů vzdáleností ve virtuálním prostředí u lidí
Kalinová, Jana ; Vlček, Kamil (vedoucí práce) ; Telenský, Petr (oponent)
Kognitivní procesy spojené s prostorovou orientací mohou využívat odlišných referenčních rámců: egocentrického, soustředěného na pozorovatele a allocentrického, soustředěného na objekty v prostředí. V této práci jsme pomocí EEG studovali dynamiku mozkových procesů doprovázejících prostorovou orientaci založenou na použití těchto referenčních rámců. Účastníci byli instruováni, aby odhadli vzdálenosti mezi objekty nebo objekty a sami sebou v prostředí virtuální kruhové arény; tato úloha byla prezentována ve 2D i 3D zobrazení. Změny EEG vázané na danou úlohu byly analyzovány pomocí časově-frekvenční analýzy a analýzy event-related potenciálů z EEG záznamů čítajících 128 kanálů. Časově-frekvenční analýzou jsme zjistili významné rozdíly výkonu v pásmech delta, theta, alfa, beta i gama mezi kontrolní, egocentrickou a allocentrickou testovací podmínkou. Zaznamenali jsme pokles výkonu v pásmu alfa v okcipitálních a parietálních oblastech, signifikantně silnější pokles byl pozorován pro allocentrickou podmínku ve srovnání s egocentrickou i kontrolní podmínkou. Podobný vzorec byl viditelný i pro pásmo beta. Dále jsme zaznamenali také nárůst výkonu theta a delta v temporálních, fronto- temporálních a laterálních frontálních oblastech, který byl výrazně silnější pro egocentrickou podmínku ve srovnání s...
Virtuální prostředí pro zajištění důkazního materiálu
Havlová, Miluše ; Malina, Lukáš (oponent) ; Martinásek, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o tématu elektronických důkazů. V rámci práce jsou popsány právní postupy zajišťování a analýzy elektronických důkazů. Dále je navrženo a popsáno virtuální prostředí a nástroje vhodné k bezpečnému zajištění elektronických důkazů. Pomocí vybraných nástrojů je zajištěn vzorek malwaru, který je analyzován a popsán. Tento vzorek je následně použit k simulování bezpečnostního incidentu. Navržené prostředí je použito k sběru důkazů v rámci simulovaného bezpečnostního incidentu.
Aplication of virtual reality on dynamic postural stability
Al Amri, Saad Khazim D ; Pánek, David (vedoucí práce) ; Maršáková, Kateřina (oponent)
Název PŮSOBENÍ VIRTUÁLNÍ REALITY NA DYNAMICKOU POSTURÁLNÍ STABILITU Cíl Cílem studie je zjistit, zda aplikace 3D VR má u zdravých dospělých osob významný vliv na dynamickou posturální stabilitu. Metodika Do studie bylo zařazeno 11 zdravých dospělých osob (n = 11; 7 mužů, 4 ženy) průměrného věku 27 let. Při postupech před testem a po něm byly použity systémy NeuroCom, Smart Balance Master System, Sensory Organization Test SOT (Composite Equilibrium, Sensory Analysis of Somatosensory SOM, Visual VIS, Vestibular VEST, and Preference PREF) a Motor Control Test MCT (Weight Symmetry). Aplikace 3D virtuální reality byla provedena pomocí Samsung Gear Goggles, doba působení byla 5 minut. Výsledky Mezi výsledky před testováním a po testování s VR pomocí systémů SOT Composite Equilibrium, Sensory Analysis of Somatosensory SOM, Visual VIS, Vestibular VEST a MCT Weight Symmetry nebyly zjištěny žádné významné rozdíly (p > 0.05). Závěr Podle výsledků z jednoho testování nevede aplikace VR u zdravých dospělých osob k významným rozdílům v dynamické posturální stabilitě. K objasnění efektivity virtuální reality u zdravých osob je zapotřebí dalších studií. Klíčová slova posturální stabilita, dynamická posturální stabilita, rovnováha, výpočetní dynamická posturografie, CDP, silová plošina, NeuroCom, virtuální realita,...
Bojiště pro virtuální autonomní roboty
Sejkora, Vojtěch ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Forstová, Lenka (oponent)
Programovn se ve vtin ppad vyuuje na matematicky motivovanch pkladech, kter nedok zaujmout vechny studenty. Proto v minulosti vzniklo mnoho pro- jekt, kter se sna vyuovat programovn pomoc her. Hlavnm clem tto bakalsk prce bylo vyvinout hru, v kter by mohli studenti mezi sebou soupeit v pro- gramovn virtulnch robot, a tak si osvojit zklady programovn. Soust bakalsk prce je nkolik typ her, zobrazovn prbhu zpasu a mechanismus k pidn pekek na mapu. Dle tato bakalsk prce obsahuje nvod, jak pracovat s tmto projektem a programovat virtuln roboty. 1
Životní styl uživatelů virtuální reality
CHUDÝ, Pavel
Tématem této bakalářské práce je "Životní styl uživatelů virtuální reality." V teoretické části práce je čtenář seznámen nejprve se stručnou historií virtuální reality, kde mu jsou představeny předchůdci dnešních zařízení a významné milníky v technologii virtuální reality. Pro lepší pochopení obsahu je dále uvedeno několik definic virtuální reality a přehled a popis několika nejznámějších zařízení, skrze které lze do virtuální reality vstoupit, společně s jejich výhodami i nevýhodami. V dalších kapitolách je poté nastíněno, jaké možnosti využití virtuální realita má a proč je její využití v dané oblasti výhodné. Dále je v teoretické části práce popsáno prostředí aplikace AltspaceVR, ve kterém probíhalo kvalitativní výzkumné šetření formou polostrukturovaných rozhovorů. Vzhledem k tomu, že se virtuální realita ve větší míře rozšířila poměrně nedávno, je v této práci také krátce nastíněn negativní vliv virtuální reality na člověka. Kapitola životní styl poté popisuje základní definice a pojmy z této oblasti, srovnává je a jednotlivé součásti životního stylu následně podrobněji rozebírá. V závěru teoretické části jsou popsána specifika různých věkových skupin, které se staly součástí výzkumného šetření. V rámci praktické části práce bylo realizováno kvalitativní výzkumné šetření formou polostrukturovaného rozhovoru s uživateli virtuální reality, přímo ve virtuálním prostředí aplikace AlstpaceVR. Cílem praktické části bylo pomocí analýzy případových studií, na základě odpovědí jednotlivých uživatelů, odpovědět na výzkumné otázky a zjistit, jaký je životní styl uživatelů virtuální reality.
Bojiště pro virtuální autonomní roboty
Sejkora, Vojtěch ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Kruliš, Martin (oponent)
Programování se ve většině případů vyučuje na matematicky motivovaných příkladech, které nedokáží zaujmout všechny studenty. Proto v minulosti vzniklo mnoho projektů, které se snaží vyučovat programování pomocí her. Cílem této ba- kalářské práce bylo vyvinout hru, v které by mohli studenti mezi sebou soupeřit v programování virtuálních robotů, a tak si osvojit základy programování. Součástí bakalářské práce je několik typů her, zobrazování průběhu zápasu a mechanismus k přidání překážek na mapu. Dále tato bakalářská práce obsahuje také návod, jak pracovat s tímto projektem a programovat virtuální roboty. 1
Imigrace do facebookové virtuální komunity a její vliv na pražské mezilidské vztahy
Bakalářová, Jana ; Máchová, Eva (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se věnuje vlivu sociální sítě Facebook na pražské mezilidské vztahy a kulturní identitě jejích uživatelů. Uvedená sociální síť v současnosti sdružuje více než miliardu lidí, kteří v této virtuální komunitě tráví stále více času, není tedy překvapením, že se její možný vliv na uživatele stává středem zájmu mnoha odborníků. Ve studii je proto načrtnuta sociologie sítí, působení síťových struktur na jejich členy a formování identity v kontextu vztahů v reálném a online prostředí. Tato práce si klade za cíl zjistit, do jaké míry ovlivňuje útěk do virtuální komunity mezilidské vztahy, porovnat online a offline podobu jednotlivce a definovat rozdíly mezi těmito dvěma světy. Práce vychází ze tří hypotéz a mým cílem je potvrdit, či vyvrátit, zda se lidé na sociální síti vědomě přetvařují a ukazují lepší já, než je tomu ve skutečnosti, zda chování na síti oslabuje vztahy mimo online prostředí a zda mají vztahy na Facebooku mnohem slabší vazby, než je tomu v reálném prostředí. Práce bude završena kvantitativním výzkumem ve formě dotazníkového šetření, který byl vytvořen na základě teorií o počítačem zprostředkované komunikaci. Autorem těchto teorií je Christian Fuchs, který se tomuto tématu věnuje v publikaci Internet and Society: Social Theory in the Information Age vydané v roce 2008.
Bezpečí seniorů v internetovém prostoru
Burešová, Martina ; Ondrušová, Jiřina (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
DIPLOMOVÁ PRÁCE Bezpečí seniorů v internetovém prostoru Ing. Martina Burešová Praha 2015 Tématem mé práce je problematika využívání internetového prostředí seniory. Věnuji se přínosům a rizikům virtuálního prostoru. Popisuji, jak internetové prostředí může ovlivnit kvalitu života. Konkrétní rizika, včetně preventivních opatření, vymezuji teoreticky. Následně teoretický popis rizikového chování doplňuji praktickými zkušenostmi ze své dlouhodobé práce vedení počítačových kurzů pro seniory a osoby se zdravotním postižením. Uvádím příklady dobré praxe. V praktické části se věnuji průzkumu bezpečného chování seniorů v internetovém prostoru. Průzkum jsem realizovala jako sekundární aktivitu přímé výuky. Využila jsem při něm dotazníky, testy, rozhovory a pozorování. Cílem průzkumu bylo zhodnocení kompetencí seniorů v bezpečném chování ve virtuálním prostoru. Na základě průzkumu se domnívám, že kompetence seniorů jsou nedostatečné. Podle mého pozorování, v souladu s rozborem bezpečné off-line komunikace a následně s hodnocením hypotéz, se domnívám, že bezpečné chování je možné seniory naučit vhodnou formou vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.