Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Návrh managementu ekologicky šetrného cestovního ruchu v zájmu Biosferické reservace (BR) Krkonoše na území ČR
Česká zemědělská univerzita, Ústav aplikované ekologie FLE, Kostelec nad Černými lesy ; Kábrt, Milan ; Pulkrab, Karel ; Štursa, Jan ; Špaček, Jan ; Löw, Jiří ; Schwarz, Otakar ; Zdražil, Vladimír ; Kašparová, Ivana ; Vach, Marek ; Houdek, Karel
Svazek obsahuje přílohy ke kapitolám: A. Návštěvnost BR Krkonoše, její dynamika a vlivy dopravní zátěže na životní prostředí a veřejné zdraví, A.1. Studie k ověření aktuální návštěvnosti BR Krkonoše, A.2 Vyhodnocení dopravní dynamiky z hlediska vlivu ovzduší a intenzitu hluku na vybraných úsecích, B.1. Studie k ověření rozvojového potenciálu a destinačních předpokladů BR Krkonoše, B.3. Upřesnění metodiky pro stanovení ekologické stability a zranitelnosti lesního biomu, včetně objektivnějších možností odhadu jeho únosnosti k potenciálním aktivitám z hlediska cestovního ruchu, C. Studie vlivů provozu sjezdových tratí na území BR na vybrané složky přírodního prostředí, C.1. Analýza vod ve vybraných profilech vodních toků, C.2. Analýza makrozoobentosu ve vybraných profilech vodních toků, C.3. Analýza ekologické a biotechnické problematiky sjezdových tratí.
Návrh managementu ekologicky šetrného cestovního ruchu v zájmu Biosferické reservace (BR) Krkonoše na území ČR
Česká zemědělská univerzita, Ústav aplikované ekologie FLE, Kostelec nad Černými lesy ; Pulkrab, Karel ; Löw, Jiří ; Schwarz, Otakar ; Zdražil, Vladimír ; Kašparová, Ivana ; Kábrt, Milan ; Vach, Marek ; Houdek, Karel
Cílem projektu je v koordinaci se Správou Krkonošského národního parku v intencích Evropské charty udržitelného rozvoje cestovního ruchu, rozpracované Národní strategie ochrany biodiverzity doplnit a usměrnit současný monitoring v zájmovém území BR Krkonoše tak, aby došlo k postupnému zavedení moderního managementu ekologicky šetrného, ale zároveň socio-ekonomicky přijatelného rozvoje cestovního ruchu na území BR Krkonoše ČR. Výsledky řešení za rok 2005 v částech: Návštěvnost BR Krkonoše, její dynamika a vlivy dopravní zátěže na životní prostředí, Studie k ověření rozvojového potenciálu a destinačních předpokladů BR Krkonoše ČR, Studie vlivů provozu sjezdových tratí na území BR na vybrané složky přírodního prostředí, Návrh metodiky pro ekonomický a socioekonomický monitoring na území BR Krkonoše, Návrh "Manuálu k podpoře šetrného rozvoje a provozování cestovního ruchu na území BR Krkonoše".
Studium vlivu plynulosti silniční dopravy a rychlosti vozidel na emise tuhých znečišťujících látek vznikajících při provozu mobilních zdrojů znečišťování ovzduší
Ústav chemických procesů Akademie věd ČR, Praha ; Technologické centrum Akademie věd ČR, Praha ; Český hydrometeorologický ústav, Praha ; DHV CR, s.r.o., Praha ; Ždímal, V. ; Andělová, L. ; Ondráčková, L. ; Ondráček, J. ; Schwarz, Jaroslav ; Smolík, Jiří ; Doubek, Pavel ; Bízek, Vladislav ; Starý, Václav
Prostřednictvím nově navržených emisních faktorů/emisních funkcí bude upřesněna metodika emisní inventury pro emise tuhých znečišťujících látek (PM10, PM2.5, včetně otěrů brzd, pneumatik a povrchů vozovek) a dalších polutantů vznikajících při provozu silničních vozidel. Experimentální část potvrdila, že emise tuhých znečišťujících látek z otěrů pneumatik, brzd, a povrchů komunikací jsou významným příspěvkem k imisní zátěži ovzduší suspendovanými částicemi. Podíl sekundárních částic na celkové zátěži suspendovanými částicemi frakce PM10 může přesahovat 50 % a v případě frakce PM2.5 se tyto částice stávají dominantní složkou imisní zátěže. Tyto skutečnosti mají význam pro další směřování jak politiky ochrany ovzduší, tak i dopravní politiky ČR. V analytické části byla prokázána schopnost nástroje AIMSUN simulovat vliv chování dopravního proudu na výši emisí tuhých znečišťujících látek a oxidu uhličitého z dopravy. Tento nástroj lze doplnit o výpočet emisí dalších znečišťujících látek. V teoretické části byla připravena metodika výpočtu emisních inventur a emisních projekcí, která umožní analýzu možných scénářů na makro úrovni.
Studium vlivu plynulosti silniční dopravy a rychlosti vozidel na emise tuhých znečišťujících látek vznikajících při provozu mobilních zdrojů znečišťování ovzduší: Vyhodnocení vlivu provozu silniční dopravy na komunikaci Jižní spojka v Praze na kvalitu ovzduší - grafické výstupy
Ústav chemických procesů Akademie věd ČR, Praha ; Technologické centrum Akademie věd ČR, Praha ; Český hydrometeorologický ústav, Praha ; DHV CR, s.r.o., Praha ; Balahura, Pavel
Grafické výstupy ke studii, jejímž předmětem je výpočet koncentrací vybraných znečišťujících látek z provozu silniční dopravy na komunikaci Jižní spojka v Praze a porovnání výsledků matematického modelování znečištění ovzduší s naměřenými hodnotami emisí v hodnoceném území. modelové výpočty byly provedeny pomocí počítačového programu SYMOS´97.
Studium vlivu plynulosti silniční dopravy a rychlosti vozidel na emise tuhých znečišťujících látek vznikajících při provozu mobilních zdrojů znečišťování ovzduší
Ústav chemických procesů Akademie věd ČR, Praha ; Technologické centrum Akademie věd ČR, Praha ; Český hydrometeorologický ústav, Praha ; DHV CR, s.r.o., Praha ; Ždímal, V. ; Andělová, L. ; Ondráčková, L. ; Ondráček, J. ; Schwarz, Jaroslav ; Smolík, Jiří ; Doubek, Pavel ; Bízek, Vladislav ; Starý, Václav
Prostřednictvím nově navržených emisních faktorů/emisních funkcí byla upřesněna metodika emisní inventury pro emise tuhých znečišťujících látek (PM10, PM2.5, včetně otěrů brzd, pneumatik a povrchů vozovek) a dalších polutantů vznikajících při provozu silničních vozidel. Byly experimentálně zjištěny rozdíly ve velikosti i chemickém složení částic (přítomnost markrů) v blízkosti dopravních komunikací, které indikují nezanedbatelný podíl otěrů na celkové imisní zátěži. Experimentálně bylo prokázáno, že sekundární částice představují zhruba polovinu hmotnosti frakce PM10 a u nižších frakcí je jejich podíl dominantní (jedná se zejména o dusičnany a sírany). Byla vytvořena metodika pro dynamickou simulaci emisí tuhých znečišťujících látek (včetně emisí z otěrů pneumatik, brzd a povrchů komunikací) a oxidu uhličitého z provozu vozidel na liniových komunikacích. Tato metodika poskytuje výsledky srovnatelné s výsledky standardně užívaného statického modelu, implicitně reaguje na plynulost provozu vozidel a umožňuje navíc zohlednit i další faktory (detailnější složení dopravního proudu, naloženost nákladních vozidel, počet os nákladních vozidel). Uvedená metodika může v makro i mikro měřítku sloužit k odhadu emisních inventur a emisních projekcí a k analýze scénářů.
Studium vlivu plynulosti silniční dopravy a rychlosti vozidel na emise tuhých znečišťujících látek vznikajících při provozu mobilních zdrojů znečišťování ovzduší: Vyhodnocení vlivu provozu silniční dopravy na komunikaci Jižní spojka v Praze na kvalitu ovzduší
Ústav chemických procesů Akademie věd ČR, Praha ; Technologické centrum Akademie věd ČR, Praha ; Český hydrometeorologický ústav, Praha ; DHV CR, s.r.o., Praha ; Balahura, Pavel
Předmětem studie je výpočet koncentrací vybraných znečišťujících látek z provozu silniční dopravy na komunikaci Jižní spojka v Praze a porovnání výsledků matematického modelování znečištění ovzduší s naměřenými hodnotami imisí v hodnoceném území. modelové výpočty byly provedeny pomocí počítačového programu SYMOS´97.
Vliv přítomnosti hluku na cenu nemovitostí v Praze
Straková, Beáta ; Melichar, Jan (vedoucí práce) ; Šohajová, Renata (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám působením hluku na cenu nemovitostí v našem hlavním městě. Cílem je tedy odhadnout vliv silničního hluku na cenu bytů pomocí metody hedonické ceny. Analýza hedonické ceny je užitečný nástroj pro hodnocení dopadů obsáhlého spektra environmentálních politik, obzvláště pro hodnocení opatření, která směřují ke zmírnění dopadů silničního hluku nebo pro zahradní architekturu při vytváření zelených klidových oblastí ve městech. V teoretické práci se zabývám charakteristikou hluku, metodou hedonické ceny a také rešerší zahraničních studií, které jsou zaměřeny na přínosy ticha v domácnostech. Z těchto studií jsem se pokusila vyvodit, jak hlučné oblasti ovlivňují trh nemovitostí, definovat v proměnných využitých ve studiích podstatné determinanty ceny nemovitosti a prokázat, jaký je vhodný formát těchto proměnných. V praktické části své diplomové práci se zaměřuji na odhad účinku individuálních vlastností nemovitosti na její cenu. Z dat, která mapují oblast našeho hlavního města, hodnotím vliv hluku na hodnotu nemovitého majetku pomocí ekonometrické analýzy. Dle mých předpokladů se tento vliv prokazuje jako signifikantní.
Hluk v dopravě
Bartošová, Lenka ; Vejchodská, Eliška (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou hluku v dopravě. Práce poskytuje základní informace o hluku a jeho důsledcích. Dále popisuje hlavní zdroje hluku, měření hluku, zdravotní účinky hluku, hlukové mapy atd. Jsou zde analyzovány prameny právní úpravy vztahující se k hluku v České republice a popsány soukromoprávní prostředky ochrany před hlukem. Práce se především zabývá diskusí ekonomických přístupů k hluku. Důraz klade na pohled neoklasické ekonomie na problematiku hluku, především na problematiku tržního selhání. Dále popisuje přístupy k oceňování hluku z dopravy. Jsou diskutovány různé etické přístupy -- přístup založený na Coaseho teorému, princip "znečišťovatel platí" a ostatní principy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.