Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mural art a jeho vývoj v České republice
Kulhavý, Marek ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Tato práce se zabývá mural artem jako streetartovou disciplínou. Stručně popisuje vývoj muralismu do 20. století. Následně se zabývá vývojem street artu od příchodu graffiti až po současnost, přičemž hlavní důraz je kladen na mural art. Hlavní část textu ukazuje tento vývoj v České republice, zmiňuje přední osobnosti české scény mural artu a následně mapuje její hlavní centra a uvádí konkrétní příklady murálových maleb. Klíčová slova Mural art, street art, graffiti, veřejný prostor, Česká republika, umění, Kaláb, Praha
Černé na bílém (bitva ilustrátorů, bezprostřední výtvarná událost a její potenciál pro výtvarnou výchovu)
Zawadská, Kamila ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Diplomová práce je věnována fenoménu Secret Walls, ilustrátorskému klání s osobitou koncepcí. Cílem teoretické části je osvětlit základní východiska a kontexty této live art battlové události a popsat prostředky vhodné k motivaci žáků a studentů při práci na vlastní tvorbě, které vychází a jsou inspirovány SW. Stručně řečeno, provázat prvky této bezprostřední výtvarné akce s výukou výtvarné výchovy. V didaktické části je pak cílem realizace jednotlivých etud výtvarné tematické řady, která je zaměřena na rozvoj kresby u žáků 2. stupně ZŠ a ověřuje popsané motivační prvky v praxi. Autorský projekt realizovaný v rámci diplomové práce si klade za úkol prostřednictvím akce Concetre Wall oživit veřejný prostor města Rakovníka a zprostředkovat výtvarný zážitek pro místní obyvatele. Motivovat je k vlastní tvorbě v jejich volném čase a poukázat na relaxační aspekt výtvarné tvorby. Těžiště práce leží v realizaci a detailním popisu tematické řady výtvarných úkolů a v realizaci výtvarné události v Rakovníku. Dále se práce soustřeďuje na ověření motivačních prvků k vlastní volné tvorbě využitých ve školním prostředí a ve volném čase veřejnosti. A v neposlední řadě jsou zde také vytyčeny definice a klasifikace pojmů jako umění ve veřejném prostoru, street art, komiks, ilustrace či bezprostřední výtvarná akce a...
Street dance - battly, eventy, životní styl
Stejskalová, Natálie ; STAVĚLOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (oponent)
Ve své diplomové práci bych se chtěla zaměřit na na battly, eventy a životní styl street dance, jak je již v názvu práce uvedeno. Street dance je mi velmi blízký, protože jej sama tančím, pohybuji se v této sféře a mohu tak zprostředkovat dvojí pohled na tento taneční svět – pohled diváka i přímého účastníka dění. Mým záměrem bylo zmapovat, jak vypadají akce zaměřené na street dance, co se na nich odehrává, kdo tyto eventy navštěvuje, co přinášejí učínkujícím-tanečníkům, choreografům, dýdžejům, a celkově co se tam děje. Kde takové eventy a battly můžeme navštívit, jak dlouho trvají, jak často probíhají, a to nejen v České republice, ale také v zahraničí. Ukázat a přiblížit tento svět street dance lidem, kteří o něm nic neví a neměli možnost do něj proniknout a získat více informací o tomto životním stylu. Jako hlavní výzkumné metody jsem použila metodu zúčastněného pozorování a metodu rozhovorů. Mými informátory byly osobnosti street dance. Využila jsem záznamy z mého soukromého archivu, jako např. video dokumentaci, terénní deníky a záznamy svých vlastních zkušeností a zážitků. Sama osobně jsem se účastnila eventů, battlů, sessions a jamů, kde jsem buď byla jako zúčastněný pozorovatel nebo divák. Získávala jsem i různé poznatky a názory na události od dalších tanečníků nebo choreografů, či účastníků té dané akce, aby pohledy nebyly mnou ovlivněné. Bylo pak zajímavé srovnat odlišné názory na jeden event.
Kulturní strategie pro umění ve veřejném prostoru
Kunc, Jiří ; KAŠPAR, David (vedoucí práce) ; SULŽENKO, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje široké oblasti živého umění ve veřejném prostoru, takzvaného buskingu, a to ve vztahu ke dvěma hlavním myšlenkovým proudům – jednak bariérám pro realizaci aktivit, napříč městy; v řadě další potom kulturním strategiím pro tuto oblast. Nasbírané teoretické znalosti i praktické zkušenosti (mimo jiné z historického vývoje městských společenství, studia celé řady legislativních dokumentů, kulturních strategií, vlastních výzkumů autora, četných pozorování a rozhovorů s uměleckými aktéry a zástupci standardotvorných institucí napříč celým světem, analýz překážek pro realizaci aktivit ve veřejném prostoru a dalšího) přeměňuje jednak v komparaci dvou měst – v prvé řadě Prahy a v řadě druhé Londýna jakožto etalonu přístupu k uměleckým aktivitám ve veřejném prostoru, dále poté v sérii konkrétních doporučení pro tvorbu standardu, strategie a případně i navazující legislativy pro realizaci opatření ve vztahu k předmětu práce v rámci hlavního města Prahy. Myšlenkovým fundamentem celé diplomové práce je přesvědčení, že kulturní aktivity tzv. živého umění do veřejného prostoru patří, neboť mají poten-ciál zvyšovat kvalitu života, edukovat obyvatelstvo a zásadně zvyšovat jeho kreativitu, rozvíjet potenciál místa a lokality, snižovat kriminalitu, tvořit ekonomické multiplikace a další.
Reklamy proti reklamě. Subvertising v České republice a v zahraničí
Dolečková, Veronika ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Bakalářská práce na téma "Reklamy proti reklamě. Subvertising v České republice a v zahraničí." se věnuje fenoménu subvertisingu, jenž vznikl z potřeb umělců reagovat na obsah a množství reklamních sdělení, která nás každodenně obklopují. Text fenomén zasazuje do kulturně-historického kontextu a popisuje vývoj umělecké kritiky. Obsahuje také nové marketingové směry, které vycházejí z reklamního sabotérství. Věnuje se především vztahu umění a marketingu, jejichž hranice se v současnosti překračují. Praktická část práce na základě teoretických poznatků rozebírá jednotlivé umělce a představuje důležité projevy subvertisingu. K popisu uměleckých zásahů využívá případové studie a srovnávací analýzy. Text se nejprve věnuje čtyřem světovým skupinám, jež sdružují umělce, a které stály za vznikem subvertisingu. Další část rozvíjí kontext zahraniční tvorby a představuje šest subvertiserů, mezi kterými se objevují i méně známá jména. Druhá polovina obsahuje případové studie, jež rozebírají tvorbu v České republice, a srovnávací analýzy, které ji porovnávají s útoky zahraničních umělců. Závěr práce odpovídá na tři výzkumné otázky, které byly položeny v úvodu, a aplikuje získané poznatky na stanovené cíle.
Vizuální umění ve veřejném prostoru se zaměřením na jeho prezentaci ve vybraném periodickém tisku v obdobi 2005-2015 na území České republiky
Janoušková, Anna ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Topinková, Martina (oponent)
Předmětem této práce je představit vizuální umění ve veřejném prostoru na území České republiky. Úvodem této práce se věnuji pojmu umění, pojmu umění vizuálního a pojmu veřejné prostředí. Nachází se zde výběr a přiblížení nejdůležitějších druhů tohoto umění. V práci je přiblížen vývoj tohoto umění v českém prostředí, a to od první poloviny 20. století až do dnešní doby. I přes to, že toto umění během jednoho století ušlo obrovský kus cesty a postupem času začalo využívat možností nových technologií, můžeme i zde vysledovat tendence k návratu a opakování toho, co známe z minulosti. Uvádím zde výběr nejzajímavějších instalací a akcí, které pod toto umění spadají a vhodně jej reprezentují. Praktická část mé práce měla za úkol sledovat články týkající se vizuálního umění ve veřejném prostoru České republiky v průběhu deseti let, a to ve čtyřech týdenících - Reflex, Respekt, Instinkt a Týden.
Původní zdroje inspirace v českém umění 1980-2015
Steigerwaldová, Kristýna ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Fišer, Marcel (oponent)
Práce je zaměřena na srovnání a zmapování vývoje mimouměleckých zdrojů inspirace v českém umění mezi lety 1980-2015. Podává přehled o autorech, kteří do svých výtvarných děl přejímali hotové prvky vizuální reality, a popisuje způsoby, jakými s nimi pracovali ve své tvorbě. Pozornost je zaměřena na autory, jejichž díla jsou ovlivněna některými z následujících tematických okruhů: komerce a kýč, pornografie, komiks, graffiti a street art, folklór, kultura přírodních národů a dětská kresba. Objasňuje také důvody a motivace autorů k využití těchto neobvyklých výrazových prostředků. Celá problematika je doplněna kontextem výstav, které se uskutečnily ve vymezeném časovém období a souvisejí s tématem práce. Na základě zjištěných údajů je možné udělat si představu o vývoji a významu tématu mimouměleckých inspirací v kontextu postmoderního umění.
Graffiti a Street Art, jejich sociokulturní a umělecké kontexty
Fejtová, Klára ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
FEJTOVÁ, Klára. Graffiti a street art, jejich sociokulturní a umělecké kontexty. Praha, 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy. Vedoucí práce PhDr. Jan Šmíd, Ph.D., 232 str. (Přílohy: 3 plastické objekty) V diplomové práci jsem se pokusila zmapovat vznik a vývoj graffiti a street artu. Jejich možná východiska, zdroj inspirace a souvislost s uměním v průběhu historie i v současnosti. Zmínila jsem také jejich přesah a využití v reklamě, současném umění a designu. Stručně jsem se věnovala i sociokulturním vlivům a provázanosti s touto oblastí umění. Svou pozornost jsem v teoretické části zaměřila na nové trendy graffiti a street artu. V didaktické části jsem využila konkrétně ekologické trendy k vytvoření výtvarné řady. Skrze ni jsem propojila výtvarnou a environmentální výchovu a ověřila, že žáky v dané skupině zajímá zařazení tohoto tématu do výuky. Součástí výtvarné řady je výzkumná sonda, která zjistila názory a převážně potvrdila zájem žáku v dané skupině o toto téma.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.