Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Evoluční význam smíšených zpěvů v kontaktní zóně dvou druhů slavíků
Kohoutová, Hana ; Reifová, Radka (vedoucí práce) ; Sedláček, Ondřej (oponent)
Zpěv je důležitý nástroj komunikace u ptáků. U některých druhů ptáků dochází ke kopírování zpěvu od jiných druhů. Toto heterospecifické kopírování zpěvů je časté zejména u blízce příbuzných druhů ptáků, kde se označuje jako tzv. smíšené zpěvy. Smíšené zpěvy bývají často asymetrické, kdy kopíruje pouze jeden z dvojice druhů. Význam smíšených zpěvů není zatím příliš prozkoumán. Nejčastější příčinou vzniku je pravděpodobně chyba během fáze učení zpěvu, ale v některých případech je možné, že mají smíšené zpěvy i adaptivní význam. Ve své diplomové práci se zabývám evolučním významem smíšených zpěvů u dvou blízce příbuzných druhů pěvců - slavíka obecného (Luscinia megarhynchos) a slavíka tmavého (Luscinia luscinia). Tyto druhy se setkávají v sekundární kontaktní zóně v centrální a východní části Evropy. Smíšené zpěvy nalezneme pouze u slavíka tmavého, který je větším a pravděpodobně dominantnějším druhem. V playbackových experimentech prováděných na slavících obecných jsem zkoumala možný adaptivní význam smíšených zpěvů pro mezidruhovou komunikaci. Testovala jsem rozdíl v chování a zpěvové reakci slavíků obecných na tři typy stimulů: čistý zpěv slavíka obecného, čistý zpěv slavíka tmavého a smíšený zpěv slavíka tmavého. Ukázalo se, že testovaní jedinci vykazovali signifikantně slabší zpěvovou reakci na...
Bear in Finnish Folk Literature
Kováčová, Ivana ; Dlask, Jan (vedoucí práce) ; Švec, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o tematice medvěda ve finské lidové poezii a finských folklórních tradicích. V první části práce je představená zoologická charakteristika medvěda, jeho výskyt na finském území a etymologie finských pojmenování pro medvěda. Práce na pozadí celkového kulturně-historického vývoje finské společnosti prezentuje vztah lidí k medvědovi v jednotlivých obdobích. Těžiště práce je v analýze mýtů pojednávajících o původu medvěda a básní týkajících se tematiky medvědích slavností. Klíčovými literárními zdroji pro tento rozbor jsou básně sesbírané na území Finska a Karélie, dostupné z internetového archívu Finské literární společnosti, a sbírka lidové poezie Eliasa Lönnrota, Kalevala. KLÍČOVÁ SLOVA medvěd, Finsko, lidová poezie, písně, mytologie, Kalevala, slavnosti
Ludvík Vítězslav Čelanský: Písňová tvorba
Lukajová, Dagmar ; Ottlová, Marta (vedoucí práce) ; Matějčková, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá písňovou tvorbou Ludvíka Vítězslava Čelanského (1870 - 1931). Cílem této práce je zařadit tuto tvorbu do kontextu doby na základě vybraného vzorku typů. Práce nejprve pojednává o vývoji písňové tvorby v 19. století a první třetině 20. století a následně o písňové tvorbě Čelanského včetně údajů o jednotlivých písních a jejich pramenné základně. Poté následuje analytická část s textovou a hudební analýzou vybraných písní. V závěrečné části jsou shrnuty prostředky, které Čelanský používá při kompozici svých písní včetně způsobu uchopení básnického textu.
Hudebně pohybová výchova u dětí s mentálním postižením
Hoštová, Martina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Novotný, Josef (oponent)
Anotace: Diplomová práce je zaměřena na hudebně pohybovou výchovu, která je součástí výchovně vzdělávacího procesu. Především u dětí s mentálním postižením má své nezastupitelné místo, neboť je inspiruje k vlastní aktivitě a podporuje jejich celkový motorický vývoj. Práce se zabývá náplní této výchovy, jejím významem a úlohou na základní škole speciální. Charakterizuje děti s mentálním postižením a uvádí, jaký vliv má hudebně pohybová výchova na jejich celkový rozvoj. Popisuje spektrum hudebních a pohybových prostředků a jejich využití v rámci hudebně pohybových činností. Tyto činnosti jsou aplikovány do projektu - Tančíme a zpíváme, s pohádkou se učíme. Vypracovaný projekt představuje konkrétní ukázky hudebně pohybových aktivit a jejich realizaci na základní škole speciální. Klíčová slova: Děti, hudba, hudebně pohybová výchova, hudebně pohybové činnosti, hudebně pohybové hry, mentální postižení, motivace, písně, pohyb, pohybový projev, taneční hry.
Přehrávač skladeb pro iPhone pro výukové účely
Klobása, Jiří ; Polok, Lukáš (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací mobilní aplikace pro zařízení iPhone, která slouží jako přehrávač hudebních skladeb. Aplikace pracuje s metainformacemi ke skladbě a navrhuje jejich využití při procesu memorizace. Práce je rozdělena do kapitol, kde jsou postupně popisovány vlastnosti cílové platformy iOS, návrh uživatelského rozhraní a jeho testování, zásady tvorby počítačové hudby a zvuku. Jádrem práce je návrh uživatelského rozhraní aplikace společně se strukturou a využitím metainformací ke skladbě. Závěrem práce je popsána realizace výsledné aplikace, provedené testy a další možnosti jejího rozšíření.
The Analysis of Motives and Rhythm in the West Side Story
Jankulárová, Michaela ; FRANZ, Vladimír (vedoucí práce) ; ŠRÁMEK, Vratislav (oponent)
In first section this thesis is trying to explain the definition of "musical" and to sum up the brief history of American musical with accentuation of some important and interesting musical productions. Further it is trying to highlight some theatrical, musical-theatrical and pure musical genres from which the musical as we know it today draws. In the second section there is an attempt to define motives and rhythm of musical West Side Story based on analysis of the songs used in it. The main focus is on the songs "America" and "Cool". The songs are analyzed chronologically, with no intention to divide them by themes. The thesis is trying to find out the fundamental elements which are characteristic for each song or which are somehow important for the musical as a whole. 
Comparative Analysis on methods and aspects of German songs at German as a foreign language - teaching
HRUŠKOVÁ, Lucie
In meiner Arbeit Gegenüberstellende Analyse methodischer Aspekte deutschsprachiger Lieder im Deutsch als Fremdsprache Unterricht werde ich mich mit Gründen beschäftigen, warum es gut ist, Lieder im DaF-Unterricht zu benutzen und gleichzeitig auch mit der Erklärung, dass ein Lied als ein Mittel dient und deshalb müssen wir immer ein konkretes Ziel haben, das wir erreichen möchten. Mögliche Ziele werden in den Kapiteln zusammen mit vorgeschlagenen Übungen in Arbeitsblätter gezeigt. Als Beispiele werden zwei aktuelle deutsche Lieder didaktisiert.
DĚTSKÉ FOLKLORNÍ SOUBORY DOUDLEBSKA
SOSNOVÁ, Petra
Práce se zabývá zmapováním situace doudlebského folklóru na území jižních Čech. Obecná část zahrnuje pohled nejen na děti, ale také na dospělé. Je zde vymezena oblast,historie a charakteristika obyvatelstva. Součástí doudlebského etnika je charakteristický lidový kroj, hudba a písně. Druhá část mé práce je zaměřená jen na dětské folklórní soubory, zabývající se doudlebskými písněmi a tanci. Obsahuje základní informace o souborech, jejich struktuře, krojích a obsahu činnosti. Uvádím zde soubor Bárováček, Jitřenka, Malý Furiant, Radost, Soumrak a Úsviťáček. Všechny soubory jsou vedeny kvalifikovanými vedoucími, kteří vedou děti k obnovování lidových zvyků a vychovávají v nich generaci, jenž nastoupí na jejich místa v dospělých souborech. Závěr práce tvoří informace o metodách, používaných při vedení souborů, a Krajské přehlídce dětských folklórních souborů, pořádané Domem dětí a mládeže v Českých Budějovicích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.