Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohledy na mediální gramotnost v České republice
Holíková, Hana ; Lovaš, Karol (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Bakalářská práce je tvořena dvěma částmi. Částí teoretickou, která vysvětluje pojmy použité k realizaci práce a popisuje její teoretický základ, a částí praktickou ve formě psaných rozhovorů s respondenty z oblasti mediálního vzdělávání. Teoretická část představuje žánr rozhovoru a popisuje jeho možné metody, přibližuje požadavky mediální výchovy obsažené v rámcových vzdělávacích programech a doporučených očekávaných výstupech a představuje projekty zaměřené na mediální gramotnost. Praktickou část práce tvoří rozhovory s Přemyslem Dandou, PhDr. Janem Jirákem Ph.D., Michalem Kaderkou a PhDr. Radimem Wolákem.
Pokles popularity aplikace Clubhouse v České republice a její důvody (případová studie)
Wetckeová, Natálie ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá důvody rapidního poklesu popularity platformy Clubhouse a potřebami nově vznikajících sociálních sítí k jejich dlouhodobé konkurenceschopnosti. Cílem práce je pomocí kvalitativního výzkumu zjistit, jaké důvody a okolnosti vedly bývalé uživatele platformy Clubhouse k jejímu používání a následnému opuštění, zda a za jakých podmínek je možná obnova její popularity a co dle respondentů musí nově vznikající platforma splňovat, aby si udržela uživatelskou pozornost. Teoretická část se věnuje představení platformy Clubhouse, analýze aktuálně nejvyužívanějších sociálních platforem, historickému vývoji sociálních sítí a jejich vlivu na společnost. Sběr dat provedla autorka hloubkovými rozhovory s bývalými uživateli platformy Clubhouse, kteří ji aktivně využívali alespoň po dobu dvou měsíců. Získaná data byla analyzována pomocí tematické analýzy. Zvýsledků výzkumu vyplývá, že byl rozmach platformy Clubhouse úzce spjat s okolnostmi pandemie Covid-19 a uměle vytvořeným FOMO. Opuštění platformy uživateli bylo zapříčiněno zejména odchodem inspirativních řečníků a z dlouhodobého hlediska její nedostatečnou atraktivitou. Výzkum mimo jiné odhalil, že nově vznikající sociální síť by měla být předem připravena na svůj případný velký rozmach, díky čemuž by předešla odobnému scénáři, se kterým...
Válka na Ukrajině očima českých reportérů
Levíčková, Žaneta ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá válečným reportováním z války na Ukrajině a jeho specifiky očima českých reportérů, kteří se na místo sami vydali. Cílem je pohlédnout na práci novinářů v tomto ozbrojeném konfliktu optikou jich samotných, neboť tématu rozumí nejlépe a válečnému reportování se dlouhodobě a komplexně věnují. Na základě získaných dat má práce objasnit, na jaké překážky na Ukrajině reportéři nejčastěji naráželi a co bylo jejich příčinou. Výzkum - polostrukturované hloubkové rozhovory - byl analyzován pomocí metody zakotvené teorie. Formou rozhovorů jsou do souvislostí dány poznatky šesti reportérů, kteří o válce informovali v období únor-srpen 2022. V závěru práce jsou vysloveny hlavní překážky, na které novináři při reportování z této války naráželi a návrh možných řešení, jak mohou být eliminovány.
Preferovaná rodová zájmena z pohledu novinářské etiky na příkladu českých zpravodajských serverů
Netíková, Magdaléna ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Tato bakalářská práce sleduje, jak české zpravodajské servery informují o lidech preferujících jiné zájmeno než on nebo ona. Jejím cílem je zkoumat, jaké jsou v češtině možnosti genderově neutrálního jazyka a jakými způsoby je lze aplikovat v novinářské praxi. Prostřednictvím kvalitativních rozhovorů s editory českých zpravodajských serverů jsem zjišťovala, jaké jsou jejich případné zkušenosti s editováním textů, které mluví například o transgender nebo nebinární osobě. Zajímala jsem se mimo jiné o to, zda by bylo respektováno přání respondenta psát o něm pomocí preferovaného zájmena, zda ohledně vhodných jazykových prostředků probíhá mezi autorem a editorem diskuse a kdo má v redakci v tomto ohledu poslední slovo. Na základě rozhovorů byly představeny faktory ovlivňující přístup novinářů k referování o transgender a nebinárních lidech a bylo konstatováno, že téma různých genderových identit lze v současné podobě považovat za problém etický, stejně jako problém jazykový.
Dramatická výchova mateřských škol v Praze
Burianová, Tereza ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
V této bakalářské práci se věnuji dramatické výchově v MŠ. Pomocí výzkumných metod, konkrétně dotazníku a rozhovoru s pedagogy z mateřských škol provádím kvantitativní výzkum. Použitím těchto metod zkoumám, která část Prahy používá dramatickou výchovu ve vzdělávání nejvíce, které druhy činností jsou nejoblíbenější a s jakými druhy dramatických činností se děti seznamují v MŠ v Praze. Teoretická část bakalářské práce obsahuje základní informace o dramatické výchově i její historii. Metody a techniky, které jsou používány v MŠ, a jakou úlohu při nich má učitel, který s nimi dramatickou činnost vykonává. Dozvíte se v ní také, kde si můžete doplnit vzdělání v oboru dramatické výchovy, pokud ho ještě nemáte. V praktické části se soustředím na obecné metody výzkumu, ale zaměřím se také na dvě konkrétní. A to na dotazníky, které jsem rozeslala do MŠ v Praze a na rozhovory vedené s pedagogy z dalších MŠ. Tyto výzkumy dále vyhodnocuji a diskutuji o průběhu a výsledku. Nakonec porovnávám, zda jsem přišla na vše, co jsem chtěla díky dramatické výchově zjistit, a co všechno jiného jsem se díky těmto otázkám a metodám dozvěděla.
Mobilní telefony při výuce
KLOKOČKA, Matěj
Tato bakalářská práce se zabývá zmapováním využívání mobilních telefonů při výuce na základních školách. V teoretické části jsou popsány výhody a nevýhody, které s sebou využívání mobilních telefonů ve výuce přináší, dále identifikovány překážky, které školám v používání těchto nástrojů brání. Rovněž jsou zde shrnuty způsoby a zásady kvalitativního i kvantitativního výzkumu. V praktické části je pomocí polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s učiteli zjištěno, jak jsou reálně mobilní telefony ve výuce na základních školách využívány a jaké důvody je k tomu vedly. Formou dotazníkového šetření byly zjištěny zejména kvantitativní cíle výzkumu jako na-příklad reálná četnost využívání na jednotlivých školách.
Postoje žáků a jejich rodičů k tématice alergií a potravinových intolerancí
MAŠKOVÁ, Pavla
Cílem práce je jednak zpracování rešerše vycházející z dostupné literatury, jednak zjišťování úrovně znalostí a postojů žáků a rodičů formou dotazníku, postoje učitelů a lékařů strukturovanými rozhovory. Dále je cílem práce zodpovědět následující výzkumné otázky. 1. Liší se úroveň znalostí a postoje žáků a jejich rodičů? 2. Je školní výuka nejvýznamnějším zdrojem informací o problematice alergií a potravinových intolerancí?
Srovnání konceptu chytrých měst v České republice a německy mluvících zemí v kontextu elektronizace veřejné správy
HRABÁKOVÁ, Anna
Cílem diplomové práce bylo představení potenciálu konceptu Smart city. Došlo k porovnání implementace jednotlivých projektů v České republice, ve Spolkové republice Německo, v Rakousku a ve Švýcarsku. Zároveň je vše porovnáno z pohledu elektronizace veřejné správy. První část práce se zaměřuje na průběh elektronizace v jednotlivých zemích a koncept Smart city. Teoretické poznatky jsou doplněny rozhovory se zástupci municipalit, kteří jsou odpovědni za implementaci konceptu ve svém městě. V praktické části je v návaznosti na splnění vytyčených cílů proveden výzkum formou dotazníkového šetření ve městě Písek.
Podmínky práce učitele v současné společnosti
Váchová, Markéta ; Urbánek, Petr (vedoucí práce) ; Majerčíková, Jana (oponent) ; Stará, Jana (oponent)
Dizertační práce se věnuje tématu podmínek práce učitele v současné společnosti. Jelikož je mnoho druhů podmínek práce učitele a tato problematika se dá zkoumat z mnoha úhlů pohledu, zaměřila jsem se na podmínky, které mohou v práci učitele vyvolávat morálně dilematické situace. Cílem práce je otevřít doposud málo diskutované téma v oblasti profese učitele. Práce má teoreticko-empirický charakter. Její teoretická část představuje základní poznatky související s tématy významnými pro zpracovávanou problematiku (společnost; současná společnost; učitel a jeho práce; profese učitele; komunikace učitele; stres v učitelské práci; morální dilemata; morální distres). Cílem výzkumu popsaného v metodologické a praktické části je získání podrobných informací o situacích, které pro učitele v jejich práci představují morální dilema. Bylo tedy přistoupeno ke smíšenému výzkumu, který by tento cíl nejlépe naplnil. Kvalitativní část obsahuje dvacet vedených polostrukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli na téma morálně dilematických situací v jejich práci. Následovala analýza rozhovorů a rozdělení morálně dilematických situací do kategorií: učitel vs. rodiče žáků; učitel vs. jeho kolegové; učitel vs. vedení školy; učitel vs. podmínky jeho práce. Tyto kategorie byly dále syceny novými situacemi, které uváděli...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.