Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Východiska německého klasického idealismu užitá, neužitá a zneužitá v sociální teorii
Kříž, Petr ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Císař, Ondřej (oponent)
Východiska Hegelovy filosofie dějin byla v této práci konfrontována s vybranými oblastmi sociální teorie 20. století. Jako klíčový byl zvolen pojem osvícenství. V Hegelově Fenomenologii ducha je osvícenství jedním stanoviskem zkušenosti vědomí, respektive jedním fenoménem ducha v jeho dějinách, a sice podle Hegela fenoménem v jeho době dějinně překonávaným. K dokreslení této překonanosti je Hegelova interpretace osvícenství demonstrována na Kantově článku Zodpovězení otázky: Co je osvícenství?. Práce poté zkoumá, jakým způsobem se Hegelovou interpretací inspiruje Kritická teorie a to konkrétně v dílech Adorna a Horkheimera (Dialektika osvícenství) a Marcuseho (Rozum a revoluce). Poslední část práce se obrací na širší pole sociální teorie, aby v něm nalezla projevy myšlenkové linie započaté Hegelem. Nachází je především u Gadamera a to ve značně radikální podobě zpochybňující epistemologii humanitních věd do jeho současnosti. Východiska, která vzešla z Hegelovy filosofické reakce na osvícenství, jsou v sociální teorii skrze díla těchto autorů stále aktuálním protipólem neopozitivistických přístupů a relevantním vztažným bodem při její epistemologické nejistotě a při nacházení její společensko-historické role.
Výchova k míru v Montessori škole
Obermajerová, Eliška ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce popisuje problematiku výuky výchovy k míru na Montessori škole, přičemž komplexně charakterizuje pojem výchova k míru, mapuje obsah jejích lekcí a pomůcek, které tvoří připravené prostředí Montessori třídy. Zajímalo mě zařazení výchovy míru do Montessori kurikula a její důležitá role ve vzdělání, jelikož Marie Montessori věřila, že mír začíná v dětech. Pro zpracování praktické části jsem si vybrala akční výzkum, který probíhal na Základní škole Duhovka v Praze v Oranžové třídě, kde působím jako třídní učitelka od září 2020. Výzkum probíhal ve věkově smíšené třídě (1.-3. ročník ZŠ). Zaměřovala jsem se zejména na vyzkoušení lekcí se třídou a tvorbu a využití materiálů pro připravené prostředí Montessori třídy. V závěru zhodnotím přínos výchovy k míru pro třídní kolektiv a jeho dynamiku, dále zhodnotím lekce a napíšu doporučení pro učitele, kteří by si je chtěli odučit. KLÍČOVÁ SLOVA Marie Montessori, Montessori škola, výchova k míru, květinový model míru, respekt, připravené prostředí, akční výzkum
Eucharist reverence in the work of art of Darina Gladišová
Zoričák, Ján ; Pučalík, Marek (oponent)
Anotácia Rigorózna práca s názvom Úcta k Eucharistii v diele Dariny Gladišovej je príspevkom k hlbšiemu poznaniu dôvodov významu Eucharistie a úcty k nej v Katolíckej cirkvi. Výtvarné dielo súčasnej slovenskej akademickej maliarky Dariny Gladišovej je charakteristické kresťanskou tematikou s dominantným akcentom na Eucharistiu. Medzi vytvorenými dielami s námetom Eucharistie vyniká cyklus šiestich rozmerných obrazov s názvom Corpus Christi - telo Kristovo, ktorý vznikol v rokoch 2003 - 2010. Cyklus je inštalovaný v refektári Františkánskeho kláštora v Bratislave na Slovensku. Rigorózna práca prezentuje uvedené obrazy cyklu Corpus Christi a teologicky ich interpretuje prostredníctvom bibliografie sv. Jána Pavla II. a Františkánskych prameňov. Interpretačná metóda bola zvolená na základe literárnych zdrojov o živote a diele maliarky, ale najmä osobných rozhovorov autora rigoróznej práce s Darinou Gladišovou, v ktorých uvádza spomenuté inšpiračné zdroje. V celej rigoróznej práci kľúčovými sú myšlienky týkajúce sa Eucharistie.
Prvky dramatické výchovy v hodinách svět člověka
Podskalská, Šárka ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dramatickou výchovou a jejím využitím hlavně ve vyučovacích hodinách svět člověka s přesahem do ostatních výchov. Cílem diplomové práce bylo, zlepšit vztahy mezi žáky a tím i ovlivnit klima ve třídě. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zaměřuje na obsah a na specifické cíle dramatické výchovy. Podrobněji popisuje metody a techniky dramatické výchovy. V praktické části je prezentován metodický návrh lekcí pro práci se žáky 2. třídy ZŠ. Každá lekce se skládá ze tří částí - plánování lekce, realizace tématu a následná reflexe. První téma se týká kamarádství, druhé téma klimatu ve třídě, třetí téma ubližování a čtvrté téma vychloubání. V tématech je použito a vyzkoušeno několik metod a technik dramatické výchovy, které by mohly dát odpověď na výzkumnou otázku. V empirické části jsou uvedeny dva dotazníky. První dotazník byl zadán žákům před realizací lekcí dramatické výchovy a druhý dotazník po ukončení všech čtyř realizovaných lekcí. Na základě získaných poznatků z dotazníkového šetření lze stanovit vliv dramatické výchovy na vztahy mezi žáky a tím i na zlepšení klimatu třídy.
Efektivní působení práva ve společnosti v behaviorální perspektivě
Bartošová, Iveta ; Urban, Michal (vedoucí práce) ; Agha, Petr (oponent)
Práce se věnuje zkoumání efektivního působení práva ve společnosti. Nejprve ve druhé kapitole stručně shrnuje základní koncepty efektivity práva v teorii práva, sociologii práva a právní filosofii a v krátkosti představuje současnou situaci vyhodnocování efektivity zákonů v české legislativním procesu. Dále vybízí k vyzkoušení psychoterapeutického rozhovoru Benjamina Sellse s Právem k prozkoumání vlastních představ o právu a společnosti. Následně jsou postupně ve třech kapitolách představeny tři základní představy (koncepty) o lidské přirozenosti (antropologický pesimismus, realismus a optimismus). Tyto představy ovlivňují naši vědomou nebo nevědomou volbu nástrojů, které používáme k zajištění efektivity práva. Antropologický pesimismus si typicky volí kontrolu a odstrašení. Antropologický realismus využívá kontrolu a odstrašení cíleně na subjekty, na které nestačí nesilové nástroje - důvěra a respekt. Tyto nástroje - odstrašení, kontrola, důvěra a respekt - jsou následně rozebrány. Předmětem zkoumání jsou především mechanismy působení těchto nástrojů z hlediska reálného lidského chování a reakcí, pomocí výzkumů a experimentů převážně z oblasti sociální psychologie provedených zejména v USA v posledním zhruba půl století. Uvažována jsou také rizika a nepříznivé vedlejší efekty odstrašení a...
Husovská tradice v Jižních Čechách
Pekárik, Vojtech ; Hrdlička, Jaroslav (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
PEKÁRIK, Vojtech. Husovská tradice v jižních Čechách. Praha 2018. Diplomová práce. Univerzita Karlova. Husitská teologická fakulta. Katedra historické teologie a církevních dějin. Vedoucí práce Jaroslav Hrdlička. Klíčová slova: Jan Hus, Husovská tradice, Památník Mistra Jana Husa, Husinec, expozice, rodný dům, Husova světnička, Husovy oslavy, úcta, Prachatice, Kozí Hrádek, Husova lípa Práce se mapuje vývoj Husovské tradice v jižních Čechách z pohledu historického. V první části shrnuje vývoj Husovské tradice v průběhu staletí od doby poděbradské a jagellonské, přes dobu pobělohorskou, období českého obrozenectví, první republiky, protektorátní, socialistickou až do současnosti. Ve druhé části popisuje místa v jižních Čechách, která jsou spjatá s pobytem Mistra Jana Husa. Jde především o jeho rodný dům v Husinci, Literátskou školu v Prachaticích, kostel sv. Jakuba Většího v Prachaticích, Husovu skálu poblíž Husince a Kozí Hrádek u Sezimova Ústí. Třetí část se stručně zabývá ikonografií Mistra Jana Husa na sledovaném území. Ve čtvrté části je detailně popsaná historie Husových oslav v rodišti Jana Husa v různých dějinných obdobích. V dalších částích jsou zmíněny Husovy kaple a Husovy lípy. O Lidického soše Mistra Jana Husa na husineckém náměstí pojednává předposlední kapitola. Poslední kapitola...
Učitel a autorita
VOJTOVÁ, Veronika
Diplomová práce se primárně zaměřuje na utváření a podobu učitelské autority. Představuje jednotlivé typy autority, snaží se přiblížit, co autoritu ovlivňuje a jak jednoduché je autoritu ztratit. V práci se také pojednává o učiteli jako nositeli autority a o problematice autority jako spolutvůrce kázně ve třídě. Cílem praktické části je zmapovat problematiku autority a kázně v jedné třídě SŠ. Výzkum má dvě fáze. První je záznam pozorování 10 hodin odučených začínajícím učitelem ve třídě, kterou ostatní učitelé označili jako neukázněnou. Pozorování zachycuje snahu učitele nastavit pravidla ve třídě a nastolit v ní atmosféru spolupráce. Toto pozorování je ve druhé fázi doplněno dotazníkovým šetřením "Hodnocení učitele žákem" (dle Holeček, 2014: s. 203, 204). Z výsledného šetření vyplývá, že třída učitele vnímá jako pozitivní autoritu, která vzbuzuje zájem o svůj předmět a vnímají daného pedagoga jako vstřícného člověka.
Komunikace mezi rozhodčím, hráčem a trenérem v ledním hokeji
Velčovský, Jiří ; Arnošt, Pavel (vedoucí práce) ; Kregl, Jan (oponent)
Název: Komunikace mezi rozhodčím, hráčem a trenérem v ledním hokeji Cíle: Hlavním cílem této práce je porovnání úhlů pohledů na komunikaci mezi rozhodčím, hráčem a trenérem ze všech tří stran. Dalším cílem je vytvoření ideálních metodických doporučení, jak by taková komunikace měla vypadat. Metody: Bakalářská práce byla koncipována jako kvantitativní výzkum s využitím dotazníkového šetření s prvky kvalitativního vyhodnocení zjištěných dat. K sestavení anonymního dotazníku byly použity otevřené a uzavřené otázky. Výsledky: Byla vytvořena metodická doporučení na základě sesbírání a porovnání dat z dotazníků, které byly rozeslány mezi respondenty jak ze strany rozhodčích, tak ze strany hráčů a trenérů. Klíčová slova: lední hokej, komunikace, rozhodčí, hráč, trenér, problém, respekt, nedorozumění
Odlišnosti výchovných stylů rodičů s pedagogickým vzděláním a rodičů bez pedagogického vzdělání
Šimonová, Jindra ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Jeřábková, Michaela (oponent)
(česky) Návrh výzkumného pedagogického projektu se zabývá způsobem výchovy dětí v rodinách, kde má matka vysokoškolské pedagogické vzdělání a v rodinách, kde rodiče nemají pedagogické vzdělání nebo pedagogickou praxi. Práce se zaměřuje na zjištění rozdílů ve výchově dětí ve vybraných rodinách. Práce je členěna na dvě části. V teoretické části jsou definovány základní pojmy, charakteristika výchovy a výchovných stylů. Nejprve je práce zaměřena na problematiku výchovy z pohledu rodiny, následuje charakteristika učitele, jeho osobnosti, typologie vyučovacích stylů, pedagogické dovednosti a profesní kompetence. V empirické části je proveden vlastní kvalitativní výzkum. Klíčová slova (česky) výchova, rodina, vzdělávání, styly výchovy, respekt, trest, cíle výchovy, osobnost učitele

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.