Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
AutoRapper - Automatic Alignment of Speech with a Rhythm
Poliak, Sebastián ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
This thesis describes a design and implementation of an application that automatically converts the input speech recording into a rap. This process is based on alignment of speech with a rhythm, which is achieved by phoneme recognition, syllabification and time-scale modification. The external features such as beat and vocal effect are added in order to make the resulting signal as close as possible to the real rap. The resulting application runs as a web service available to the users.
Sledování vývoje vlastností asfaltového pojiva získaného z asfaltové směsi s R-materiálem
Eliáš, Radim ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na vývoj vlastností asfaltového pojiva získaného z asfaltové směsi s R - materiálem, kdy sledujeme rozdíl vlastností pojiva při pokládce a poté po uplynutí doby 6 měsíců po pokládce asfaltové směsi. V teoretické části práce jsou zjednodušeně popsané jednotlivé způsoby recyklace netuhých vozovek, výroba asfaltové směsi s přidáním obsahu 25 % R-materiálu za studena a metody jednotlivých zkoušek pro určení vlastností asfaltového pojiva. V praktické části se práce zabývá porovnáním výsledků vlastností asfaltového pojiva popsaný v teoretické části a je vyhodnoceno celkové stárnutí asfaltové směsi.
Asfaltové směsi typu SMA s R - materiálem
Machel, Ondřej ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou přidávání R-materiálu do obrusných vrstev asfaltových směsí, konkrétně směsí typu SMA 11S. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá obecně problematikou R-materiálu, přičemž je zde popsáno jeho získávání, způsob uskladnění a následné využití během recyklace za horka. Praktická část se zabývá zkoumáním dvou zkušebních směsí s 30 % a 50 % R-materiálu typu SMA. Jsou zde informace o zkušebním úseku, popis výroby těles, popis provedených zkoušek a jejich výsledky. Na závěr jsou výsledky porovnány s referenční směsí typu SMA 11S bez R-materiálu.
Úprava vokálních stop v SW post-produkci hudby
Trkal, Tomáš ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro zpracování vokálních stop. Aplikace je složena z několika dílčích modulů reprezentujících zvukové procesory a efekty a je realizována v podobě pluginu vytvořeného pomocí technologie VST. Plugin disponuje jednoduchým systémem ovládání a integrovanou databází presetů, jenž pomáhají převážně méně zkušeným uživatelům výrazně urychlit proces zvukového zpracování vokálních stop. Z uživatelského hodnocení vyplývá, že aplikaci lze úspěšně využít jak při tvorbě demonahrávek, tak i pro profesionální mix hudebních skladeb.
Černošská zkušenost ve francouzském rapu
Červený, Jan ; Bauer, Paul (vedoucí práce) ; Matějka, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá, jak se vztahují francouzští černošští rappeři Kery James a Youssoupha ke své černošské zkušenosti. Využila aplikaci kritické diskurzivní analýzy na vybrané texty jejich skladeb v časovém rozmezí od roku 2008 do roku 2023. Témata, která se v textech objevovala na základě zjištění kritické diskurzivní analýzy, byla kolonizace, vztahování se k Africe, rasismus, zkušenost se životem ve Francii, boj za lidská práva a odkaz hnutí négritude. Výzkum zjistil, že nejvíce zastoupeným tématem v jejich textech byl rasismus a zkušenost se životem ve Francii. Tento diskurz byl charakteristický diskriminací, pocitem vyloučení a vymezování se vůči univerzalismu francouzského státu. Ostatní tematické diskurzy o kolonizaci, Africe boji za lidská práva a hnutí négritude byly méně přítomny. Pozitivní diskurz, který se vztahoval k pozitivním aspektům černošské zkušenosti ve Francii, byl méně přítomný. Kery James i Youssoupha používají převážně negativní diskurz k vyjádření černošské zkušenosti se životem ve Francii. V jejich černošské zkušenosti se objevuje i transnacionální element, v souladu s teoriemi o černošské diaspoře, tak jak je rozpracoval Paul Gilroy. Diskurz, který Kery James i Youssoupha nejvíce používají konstruuje těžkou realitu života obyvatel černé barvy pleti v současné Francii.
Rapující děti: Vzájemný vztah mezi socializací dospívajících a jejich oblíbeným hudebním žánrem
Vasiluk, Ondřej ; Samek, Tomáš (vedoucí práce) ; Hyánková, Tereza (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na vliv rapové hudby na dospívající. Práce je založena na analýze a syntéze primárních a sekundárních zdrojů a kvalitativním výzkumu. První část se zabývá historií a vývojem rapu v USA. Druhá část je zaměřena na českou rapovou scénu a zároveň identifikuje klíčové umělce a události, které ji formovaly, a zkoumá její konkrétní vliv na adolescenty. Výzkum je založen na metodě polostrukturovaných rozhovorů s informanty. Výsledkem práce je poukázaní na potenciální negativní i pozitivní vliv rapu na jeho posluchače. Toto působení je ovlivněno různými aspekty. KLÍČOVÁ SLOVA dospívající, rap, subkultura, školní prostředí, vliv
Sexismus a objektivizace žen v českých a slovenských rapových videoklipech
Mazánek, Aleš ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá postojem rapperů, rapperek a producentů rapových videoklipů k problematice sexismu a objektivizaci žen v českých a slovenských rapových videoklipech. Cílem této práce bude zjistit, zda je tato problematika tvůrci rapu a rapových videoklipů vnímána a následně popsat, jakým způsobem jsou ženy v rapových videoklipech vyobrazovány. Pro splnění cílů bylo využito polostrukturovaných rozhovorů. Teoretická část práce se zabývá historií a odlišnými přístupy v oblasti výzkumu subkultur, jsou popsaný hlavní proudy a významní představitelé. Další část práce se věnuje historii a vývoji hip-hopové subkultury a jsou definovány klíčové pojmy. Práce se také věnuje odlišnému vývoji hip-hopové subkultury v USA a v Evropě a jsou popsány hlavní rozdíly. Dále se práce zabývá historií rapu v USA, Česku a na Slovensku. Další část této práce pojednává o genderu a hip-hopu, sexismu a objektivizaci žen a nastiňuje problematické zobrazení žen v rapových videoklipech.
Komparace obsahu rapových textů v USA a České republice
Beránek, Antonín ; Halada, Andrej (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním obsahu jedenácti textů trapové hudby z USA a jedenácti textů z České republiky. Cílem práce je zjistit, v jakých tématech se texty z obou zemí liší. V bakalářské práci vycházím z hypotézy, že působením rozdílných sociokulturních vlivů v USA a České republice se bude obsah textů nejposlouchanějších trapových skladeb lišit. Práce se zabývá vymezením základních pojmů, které se k tématu vážou, historií a vývojem žánru v obou zemích, a popisuje sociokulturní pozadí, které vznik rapu a jeho subžánr trap ovlivnilo. Teoretická část se také zabývá rapovým publikem, snaží se definovat jeho odlišnosti od většiny populace a může tak poskytnout lepší představu o propojení žánru a jeho fanoušků. Další klíčové téma práce se zabývá streamovacími službami, převážně serverem YouTube, který byl použit k účelům výzkumu. Empirická část práce se za pomoci kvalitativní obsahové analýzy snaží odpovědět na následující výzkumné otázky: Jak se liší četnost témat obsažených v nejposlouchanějších skladbách z USA a ČR? Jsou původní témata trapové hudby v USA častěji zastoupena než v ČR? Jaké by mohly být důvody pro odlišnosti v zastoupení jednotlivých témat? Závěr práce odpovídá i na hypotézu položenou na začátku bakalářské práce.
Demo(s)
Ščudla, Marek ; Veselý, Karel (oponent) ; Šrámek, Jan (vedoucí práce)
Dlouhodobě se věnuji autorské hudební tvorbě, kterou se zabývám i v rámci diplomové práce s názvem Demo(s). Součástí jejího obsahu ale narozdíl od mých dřívějších výstupů, které jsem i v rámci školy prezentoval nebude hudební videoklip ani hudba samotná. Práce má za cíl pozorovat a zaznamenávat průběh jejího vzniku a dění kolem, týká se procesu tvorby debutového alba. Záznam a výstupy budou prezentovány formou videoinstalace, která bude složena z časosběrných videí. Ty přibližují jak autorské, inspirační, tak technické postupy spjaté s rapovou hudební tvorbou. Součástí bude také jeden samostatný objekt.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.