Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti proluky – třída Kapitána Jaroše
Koudelka, Tomáš ; Křivánek, Martin (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Předmětem mé práce bylo prozkoumat možnosti vyplnění proluky na třídě Kapitána Jaroše, která je dlouhodobě nezastavěna hlavně kvůli množství sítí, které přes ni vedou do vnitrobloku. Zároveň je současně proluka ve stavu provizorního parkoviště pro Městské divadlo, a i přes to, že není vůbec uzpůsobená pěším, tudy prochází značné množství lidí, ať už do divadla, či mezi ulicemi Lidická a třída Kapitána Jaroše. Svým návrhem se snažím objekt do proluky umístit tak, aby byla co nejmenší nutnost překládání inženýrských sítí. Zároveň se snažím zachovat co největší propustnost proluky pro pěší a vytvořit prostor vhodný pro průchod i trávení času. Umístěním zkušebních prostor reaguji na koncentraci umění a hudby v okolí a zároveň na jejich nedostatek v okolních institucích (Konzervatoř Brno a Základní umělecká škola Jaroslava Kvapila)
Vliv vstupního asfaltu na vlastnosti polymerem modifikovaných asfaltů
Kamanová, Monika ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje vliv použitého vstupního silničního asfaltu na vlastnosti vyrobeného polymerem modifikovaného asfaltu. V teoretické části jsou vysvětleny vlastnosti asfaltových pojiv a zlepšení jejich vlastností po přidání modifikačních přísad. V druhé části jsou popsány metody a poté výsledky jednotlivých zkoušek. K porovnání vlastností pojiv byly provedeny empirické zkoušky (penetrace jehlou, bod měknutí, bod lámavosti) a funkční zkoušky za pomocí dynamického smykového reometru (DSR) a průhybového trámečkového reometru (BBR). V závěru této části je popsáno podrobněji laboratorní stárnutí asfaltových pojiv metodou RTFOT a metodou RTFOT+PAV.
Recyklace asfaltových směsí se standardním množstvím R-materiálu
Staňková, Michaela ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem asfaltové směsi pro obrusnou vrstvu se standardním obsahem R-materiálu (množství 20 %) bez užití jiných změkčujících přísad, přičemž se vlastnosti zestárnutého asfaltového pojiva ve směsi kompenzovaly dávkováním „měkčího pojiva 70/100“. Asfaltové směsi typu ACO 11+ jsou navrženy tak, aby vyhovovaly požadavkům ČSN 73 6121:2019. Cílem práce je ověřit předpokládané vlastnosti asfaltové směsi provedením funkčních a empirických zkoušek dle norem pro asfaltové směsi řady ČSN EN 12697.
Recyklace asfaltových směsí s vyšším množstvím R-materiálu
Klimek, Matěj ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce rekapituluje stávající literaturu z oblasti problematiky recyklace asfaltových směsí s vyšším obsahem R-materiálu. Praktická část diplomové práce zkoumá změny vlastností asfaltových směsí s vyšším obsahem R-materiálu, vlivem změny míchacího času. Pro potřeby tohoto výzkumu bylo navrženo pět směsí. Jedná se asfaltové směsi určené pro obrusnou vrstvu vozovky (ACO 11+). Referenční směs „A“ bez R-materiálu, se standardním časem míchaní 25 sekund. Směs „B“ se 40 % R-materiály, bez rejuvenátu, s prodlouženým časem míchaní 40 sekund. Směs „C“ se 40 % R-materiálu, s rejuvenátorem a standardním časem míchaní. Směs „D“ se 40 % R-mateirálu s rejuvenátorem a prodlouženým časem míchaní 40 sekund. Směs „E“ se 40 % R- materiálu, s rejuvenátorem a prodlouženým časem míchaní 55 sekund.
Recyklace asfaltových pojiv pomocí oživovacích přísad
Koudelka, Tomáš ; Komačka,, Jozef (oponent) ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Zvyšování obsahu R-materiálu v asfaltových směsích vyráběných za horka je jedním z aktuálních problémů v silničním stavitelství, kterému je věnována celospolečenská pozornost. Vyšší obsah R-materiálu přináší vyšší technologické nároky nejen na výrobu na obalovnách asfaltových směsí, ale také na zacházení s materiály obecně. Přínosem za vyšší nároky na výrobu je následné snížení environmentální zátěže spojené s výstavbou silniční infrastruktury způsobené těžbou a využíváním přírodních zdrojů. Disertační práce se zabývá studiem oživovacích přísad, které jsou používány při výrobě asfaltových směsí s obsahem R-materiálu. V práci je kladen důraz na porovnání vlastností oživených pojiv se silničními asfalty a pojivy z R-materiálů, a to včetně zhodnocení vlivu opakované recyklace. Velká část práce je věnována návrhu optimálního dávkování oživovacích přísad, přičemž některé poznatky byly použity pro návrh metodiky zabývající se okrajovými podmínkami návrhu dávkování těchto přísad. Zároveň byly hodnoceny vlastnosti a chování oživovacích přísad samotných.
Vliv okrajových podmínek na index stárnutí asfaltových pojiv
Štohlová, Barbora ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vlivem několika okrajových podmínek na indexy stárnutí různě modifikovaných asfaltových pojiv. V práci je popsána reologie a modifikace asfaltových pojiv, druhy stárnutí (krátkodobé, dlouhodobé) a použité zkoušky (penetrace jehlou, bod měknutí, komplexní modul ve smyku, fázový úhel, zkoušky stárnutí). V druhé části je stručný popis použitých materiálů a porovnání výsledků zkoušek na těchto materiálech.
Nízkoteplotní vlastnosti asfaltových pojiv a směsí
Veselý, Petr ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Dnešní společnost je vysoce závislá na fungující silniční infrastruktuře, která je díky kolektivní snaze z hlediska hlavní dopravní sítě téměř vybudována, a pozornost se nyní upíná k její životnosti především vzhledem ke změně klimatu a častějším teplotním extrémům. Tato práce si dává za cíl provedení základních zkoušek asfaltových pojiv, zejména ve vztahu k nízkoteplotním vlastnostem, na nejčastěji používaných silničních asfaltech a směsích z nich vyrobených. V teoretické části se práce zabývá obecnou definicí asfaltových pojiv a studiemi provedenými na obdobné téma. Praktická část popisuje jednotlivé použité zkoušky, kterými jsou mimo jiné zkouška penetrace jehlou, bodu měknutí, určení kritické teploty bodu lámavosti pomocí metody dle Fraasse a pomocí trámečkového reometru a určení kritické teploty dle TSRST. V závěru jsou zkoušky okomentovány a určeny vzájemné korelace mezi výsledky zkoušek.
Využití fluxačních přísad pro úpravu vlastností asfaltových pojiv
Šefránková, Radka ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je popsat vliv fluxačních přísad na chování asfaltových pojiv. Důraz bude kladen na změny reologických vlastností asfaltových pojiv za běžných teplot, na stabilitu během stárnutí a vliv fluxačních přísad na jejich nízkoteplotní vlastnosti. V teoretické části bude popsán princip stárnutí asfaltových pojiv a budou zde shrnuty poznatky o fluxačních přísadách. Dále zde budou popsány empirické a funkční zkoušky, které poslouží k hodnocení vlastností asfaltových pojiv. V praktické části budou všechny provedené laboratorní zkoušky vyhodnoceny a budou porovnány vlivy dvou odlišných fluxačních přísad.
Navrhování nízkohlučných asfaltových směsí
Řehulka, Martin ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na nízkohlučné asfaltové směsi obecně, konkrétně pak asfaltový beton pro velmi tenké vrstvy s nízkou hlučností (BBTM 8 NH) a asfaltový koberec mastixový s nízkou hlučností (SMA 8 NH). První polovina práce popisuje základní typy asfaltových směsí se sníženou hlučností, požadavky na vstupní materiály, hlukové emise a jejich metody měření. Druhá část se zabývá návrhem BBTM 8 NH a SMA 8 NH tak, aby měli stejnou mezerovitost. Následně byly zkoušeny jejich parametry. Akustická pohltivost, odolnost proti trvalým deformacím a tuhost. Zkušební metody jsou popsány a vyhodnoceny.
Vlastnosti nízkoteplotních polymerem modifikovaných asfaltů
Zábranský, Ivo ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlastnostmi nízkoteplotních polymerem modifikovaných asfaltů. Teoretická část práce popisuje přísady, které ovlivňují vlastnosti asfaltů pro jejich širší využití a snížení výrobních a pracovních teplot. Dále teoretická část popisuje závěry z výzkumů, které se tímto tématem již zabývaly. V této části jsou také popsány empirické a funkční zkoušky asfaltových pojiv, jimiž byly asfalty zkoušeny. V praktické části jsou uvedeny výsledky z jednotlivých provedených zkoušek. Zkoušky byly provedeny na asfaltech nezestárlých, zestárlých metodou stárnutí RTFOT a také zestárlých metodou stárnutí RTFOT+PAV. V závěru práce jsou shrnuty výsledky práce a zhodnocení vhodností asfaltových pojiv.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Koudelka, T.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.