Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Čtenáři komiksu Rychlé šípy a čtenářské kluby Mladého hlasatele jako aktivní publikum
Mamulová, Martina ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Čtenáři komiksu Rychlé šípy a čtenářské kluby Mladého hlasatele jako aktivní publikum se zabývá konfrontací moderních teorií aktivního publika a rekonstrukcí aktivity fanoušků komiksu Rychlé šípy v Mladém hlasateli, respektive členů čtenářských klubů Mladého hlasatele. Teoretická část je věnována charakteristice časopisu pro mládež Mladý hlasatel a jeho dobovému kontextu. Pozornost jsem věnovala vývoji koncepcí od pasivního publika k aktivnímu a samozřejmě zde jsou vysvětleny moderní teorie produsage, kolektivní inteligence, transmediálního vyprávění, které v praktické části práce porovnávám s rekonstruovanou aktivitou členů čtenářských klubů. Kromě srovnání teorií s aktivitou čtenářů a nalezení společných znaků, se v praktické části věnuji způsobům komunikace redakce se svými čtenáři. Nechybí zde ani podrobná analýza publika a jeho aktivity. Poslední část práce je věnována konceptu "fandomu" Henryho Jenkinse, jehož popis fanouška v mnoha bodech odpovídá popisu fanouška komiksu Rychlé šípy, ačkoliv komiks vycházel ve 30. letech 20. století a Henry Jenkins vydal svou knihu, ze které čerpám, Textual Poachers v roce 1992. Závěr práce je takový, že ačkoliv teorie o chování aktivního publika vznikly jako odpověď na technologický rozvoj a aktivnější chování mediálního publika, mají mnoho...
Média jako zprostředkovatel národního sebevědomí: analýza vítězství československých hokejistů na mistrovství světa 1947
Mareš, Michael ; Zamazal, Ondřej (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Média jako zprostředkovatel národního sebevědomí: analýza vítězství československých hokejistů na mistrovství světa 1947" se věnuje reflekci významné sportovní události v médiích a předpokládaným dopadům na publikum. Cílem této diplomové práce je popsat vztah mezi mediálními obsahy a národním sebevědomím a posoudit, jak média referovala o úspěchu československých hokejistů na mistrovství světa 1947. Na základě odborné literatury a předložených teoretických konceptů jsem stanovil hypotézu, že média se po 2. světové válce aktivně podílela na formování národního sebevědomí a posilování národní identity. Druhou hypotézu jsem zformuloval okolo konceptu eskapické funkce médií a tvrzení, že mediální obsahy referující o mistrovství světa vedly k aktivní odezvě u čtenářů. K tomuto účelu jsem srovnávací studii podrobil tři vybrané deníkové tituly: Lidovou demokracii, Rudé Právo a deník Práce. Předtím, než jsem začal tyto tituly analyzovat, zasadil jsem dobu konání mistrovství světa do historického kontextu s politickými i mediálními souvislostmi. Samotná analýza obsahů z vybraného období probíhala na základě bohatého teoretického rámce, v němž jsem popsal způsoby, jakými média působí na publikum, i důvody, proč publikum média užívá. Na závěr této diplomové práce předkládám konkrétní poznatky...
Proměna distribuce audiovizuálních obsahů v kontextu transmediality
Jakubisko, Jorik ; Říha, Daniel (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
V současnosti jsme svědky proměny mediální krajiny, protože transmedialita audiovizuálních obsahů ovlivňuje strategie distributorů, producentů a televizních vysílatelů. Tento nový fenomén má multidisciplinární přesah, a proto se setkáváme s rozdílnou interpretací a terminologií této problematiky. Diplomová práce Proměna distribuce audiovizuálních obsahů v kontextu transmediality má 2 hlavní cíle. Primární je sjednotit základní terminologii pro mediální, audiovizuální a distribuční diskurz na základě odborné literatury. Sekundární je prostřednictvím stručné formální analýzy prozkoumat strategii 3 největších tuzemských terestriálních vysílatelů. Praktická část je rozdělena na 2 celky. První se zaměřuje na způsob, jakým televizní stanice implementovaly do svých distribučních strategií transmediální extenze v kontextu imerze publika a budování značky vysílatele. Druhý zkoumá, zda existují plnohodnotné transmediální systémy pro symbolické obsahy a fiktivní světy, které vysílatelé produkují. Je totiž otázkou času, kdy se tyto změny plně projeví a stanou se součástí distribučních strategií vysílatelů. Proces transmediality je spojen s kreativním procesem už od dob antiky a pouze jsme si jeho existenci nikdy plně neuvědomovali. Klíčová slova transmedialita, transmediální extenze, transmediální systém,...
Persuazivní síla bulváru: Mohla bulvární média ovlivnit pořadí soutěže StarDance IV...když hvězdy tančí?
Šťastný, Michal ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Hronová, Tereza (oponent)
Údaje o prodejnosti bulvárnho tisku prozrazují, že bulvární tisk je nejsilnějším typem tištěných periodických médií. Je proto zřejmé, že tato média mají také velký vliv. Má bakalářská práce se snaží zjistit, zda mají tato média persuasivní sílu v otázce mínění jejich odběratelů a konzumentů. K doložení či vyvrácení tvrzení, že bulvární média mají tuto persuasivní sílu, jsem zvolil případovou studii StarDance IV. Diváci této soutěže zasílají své hlasy tanečním dvojicím, které se v průběhu soutěžního večera představí. Ve světě bez bulvárních médií by se běžní diváci hodnotili každé vystoupení a pár pouze podle svých vlastních neodborných kritérií: estetických a emocionálních hodnocení osobostí, které znají pouze tak, jak je prezentuje daná televizní show. Pod vlivem bulváru se divákům nabízí hodnotit páry podle nových informací právě z těchto médií. Tyto informace mohou osobnostem škodit či přilepšovat. Práce se dotazuje, zda právě zabarvení referování v bulvárních médiích mohlo mít na pořadí párů vliv. Zájem o bulvár je vysvětlen pomocí klasické psychoanalýzy, konfliktů tří složek osobnosti, jak je definoval Sigmund Freud. Mediální rozměr psychoanalýzy dodává náhled Jana Sterna, díky kterému se daří také popsat vliv médií v pojetí matky.
Sledování seriálů s lékařskou tématikou u profesionálních zdravotníků
Fišerová, Lucie ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Účelem mé práce je analyzovat sledování seriálů s lékařskou tématikou u profesionálních zdravotníků. Tato práce je složena z osmy kapitol, kdy se každá z nich zabývá různými aspekty seriálů s lékařskou tématikou a publika. Úvodní kapitola popisuje vliv médií na společnost. Druhá kapitola se soustředí na vztah mezi médii a publikem. Kapitola se skládá z pěti částí. První část se zaměřuje na definici publika. Druhá část pojednává o náhodném a záměrně seskupeném publiku. Třetí část se zabývá komunikační aktivitou publika. Čtvrtá část se zaobírá vztahem mezi médii a publikem. Pátá část popisuje čtyři stádia vývoje publik. Třetí kapitola je rozdělena do čtyř částí a charakterizuje analytické přístupy k publiku a analýzy publika. První část se zaměřuje na behaviorální přístup. Druhá část se soustředí na strukturální přístup. Třetí část pojednává o kulturálním přístupu. Čtvrtá část se zaměřuje na analýzy publik. Čtvrtá kapitola se soustředí na téma o fanouškovství. Tato kapitola je členěna do šesti částí. V té první pojednávám o fanoušcích všeobecně. Druhá část definuje termín "fanoušek" a třetí část definuje "fanouškovství". V dalších podkapitolách hovořím o dělení fanouškovství, o fanoušcích, následovnících, ctitelích a nadšencích. Pátá kapitola se zaměřuje na seriály s lékařskou tématikou. Kapitola je...
The end of Wetten dass...? The dialogic analysis of an entertainment show
Morozová, Veronika ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Témou mojej diplomovej práce je dialogická analýza nemeckej televíznej show Wetten, dass...? Cieľom mojej práce je na základe skúmania dvoch vybraných častí tejto show, analyzovať do akej miery je show aj napriek jej jednostrannosti dialogická, a taktiež aký vplyv vyvoláva táto dialogicita smerom k recipientovi. Práca rozlišuje medzi vonkajšou dialogicitou, ktorá nastáva medzi divákmi a show, a takisto vnútornou dialogicitou, ktorá nastáva medzi jednotlivými aktérmi show. Dialogicita je sprostredkovaná prostedníctvom showmastra, ktorý sa snaží jednať dialogicky vo vzťahu k hosťom, takisto ako vo vzťahu k prezenčným a televíznym divákom Táto práca má ďalej určiť, ako sa jednotliví showmastri show podieľali na dialogicite a to, či sa medzi nimi dá vypozorovať rozdiel. Teoretická časť zasadzuje prácu do širších súvislostí. Bližšie sa zameriava na televíznu zábavu a rôzne typy dialógov. Teoretická časť sa ďalej venuje aj samotnej show Wetten, dass...?, kde sa hlbšie zaoberá jej konceptom, jednotlivými showmastrami, sledovanosťou, konkurenciou a kritike. Praktická časť následnej skúma dve vybrané show Wetten, dass...? z hľadiska ich dialogicity smerom k publiku. Časové rozpätie medzi skúmanými vysielaniami je 8 rokov a sú moderované dvoma rozdielnými showmastrami. Prvá z roku 2006 je moderovaná Thomasom...
Dopad přeměny tištěných novin v internetové mutace na informování o extrémismu
Křížová, Kristýna ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Poštulka, Filip (oponent)
KŘÍŽOVÁ, Kristýna, Dopad přeměny tištěných novin v internetové mutace na informování o extremismu, Fakulta humanitních studií, Univerzita Karlova, Praha, 2010, diplomová práce, vedoucí diplomové práce PhDr. Tomáš Trampota, Ph.D. (FSV UK) ------------------------------------------------------------------------------------------ Klíčová slova: elektronická média, printová média, extremismus, publikum ------------------------------------------------------------------------------------------ Teoretická část práce se zabývá možnými důsledky přeměny tištěných médií v elektronická na informování o extremismu. Zvolen je kulturální přístup, který poukazuje na to, čím je konečná podoba zpráv a jejich interpretace kulturně podmíněna. Práce vychází z novodobějšího triadického modelu komunikační situace Winifrieda Schulze, který zohledňuje vzájemný vztah mezi třemi hlavními činiteli celého aktu - hlavními aktéry (představiteli extremistických stran), žurnalisty (masovými médii - internetovými servery), publikem, (recipienty - čtenáři). Pohled na možný zájem těchto tří stran na informování o extremismu je nahlížen na základě teorií kritiků soudobých médií. Interpretace odhaluje problematičnost přeměny printových deníků na elektronické zpravodajské servery a jejich vzájemnou specifičnost. Zásadním faktorem pro...
Současný a společenský tanec: odlišná taneční prostředí pohledem tanečníka a diváka
Slavíková, Petra ; Stavělová, Daniela (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku neverbální komunikace prostřednictvím tance z perspektivy taneční antropologie. Jejím cílem je zanalyzovat taneční prostředí současného a společenského tance z pohledu tanečníků a diváků. Snahou je vytyčit rozdíly ve způsobu komunikace mezi těmito druhy tance prostřednictvím tanečních performancí a sledovat, jak tanec funguje jako prostředek "řeči", na jaké úrovni komunikace probíhá a jaké významy a sdělení v tanečním projevu nachází publikum. Na fenomén tance v jeho přirozeném prostředí je nahlíženo sémioticky jako na řeč v určitém kontextu. Metoda terénního výzkumu těchto prostředí tance se opírá o zúčastněné pozorování a polostrukturované rozhovory s tanečníky i diváky. Konkrétně je výzkum prováděn ve studiu Nová scéna - Lidé v pohybu v Praze, kde se vyučuje současný tanec, a v tanečním klubu Akcent Dobruška zaměřeném na společenský tanec. Klíčová slova: Antropologie tance, neverbální komunikace, současný tanec, společenský tanec, sémiotika, performance, publikum, význam.
Mediální konvergence v prostředí internetu - sociodemografie publika a jeho kvantitativní výzkumy
Labantová, Zuzana ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Bibliografický záznam LABANTOVÁ, Zuzana. Mediální konvergence v prostředí internetu. Praha, 2011. 126 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce Mgr. Jaroslav Švelch Anotace Mediální konvergence - průběžné slučování médií podmíněné rozvojem nových technologií - je jedním z nejvýznamnějších fenoménů současnosti. V teoretické části práce se pojednává o technologických, ekonomických a obsahových aspektech konvergence. Zvláštní důraz je kladen na výklad Henryho Jenkinse, podle nějž je konvergence charakterizována zejména změnou v chování publika, které k recepci mediálních obsahů přistupuje mnohem aktivněji než dříve. Tento kontrast pasivního publika tradičních médií a aktivního publika médií konvergovaných je premisou pro následnou empirickou část. Jejím cílem je přiřadit těmto protikladným vlastnostem sociodemografické charakteristiky. Za zástupce publik tradičních médií jsou vybráni recipienti MF DNES, Rádia Impuls a TV Nova, jejich profil je pak porovnáván s charakteristikou uživatelů iDnes.cz, impuls.cz a nova.cz. Je při tom použita kvantitativní analýza sekundárních dat získaných z velkých kontinuálních výzkumů médií realizovaných na našem území. Velký důraz je kladen také na tyto...
Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny
Částová, Barbora ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny" se zabývá výzkumem publika a jeho reakcí na netradiční dějové zvraty v seriálu Hra o trůny z produkce HBO. Diváci seriálu a jejich jednání závislé na konkrétně vybraných dějových zvratech seriálu jsou zkoumány pomocí kvalitativního výzkumu a polostrukturovaných rozhovorů s deseti respondenty. Jako vzorek studie byly vybráni primární diváci, tzn. takový typ diváka, který nebyl před zhlédnutím seriálu čtenářem jeho knižní předlohy a jeho reakce na vzniklé dějové zvraty jsou tak spontánní a nečekané. Cílem výzkumu je zjištění, jak diváci reagují na nově nastolenou a vymezenou paradoxní naraci seriálu Hra o trůny a toho, proč seriál i přes toto jednání dále sledují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.