Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Automated File Editing Using Genetic Programming
Sedláček, Marek ; Vašíček, Zdeněk (oponent) ; Sekanina, Lukáš (vedoucí práce)
File editing is an integral part of today's work for many people, but not everyone has programming skills or deep knowledge of editing tools to make their editing efficient and quick. This is exactly what the program presented in this thesis -- Ebe -- is trying to solve. Ebe takes snippets of file edits done by the user and using genetic programming it finds the correct algorithm to transform the whole file or even multiple files into the desired output.  Ebe consist of multiple parts, which had to be designed and implemented to achieve its goals. For this purpose a new programming language was designed to suite file editing and work well with genetic programming, an interpreter for this language was implemented as well as a compiler that uses genetic programming to synthesize the editing algorithm based on given examples. Ebe was then tested with other tools for file editing. These experiment focused on the overall editing speed and Ebe ended up having better editing times than Python 3 and similar editing times as the language AWK in most experiments. These experiments proved, that for many frequent editing tasks Ebe has a potential as an alternative tool for file editing.
Globální optimalizace funkcí více proměnných
Vláčil, Stanislav ; Janda, Marcel (oponent) ; Kloc, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou numerického hledání globální minima. Teoretická část obsahuje seznámení s problémem globální optimalizace, jejím základním rozdělením a ukázkou některých konkrétních úloh optimalizace. Dále seznámí čtenáře se základy některých numerických metod a popisem jejich slabých a silných stránek. Praktická část ukazuje konkrétní aplikaci algoritmu globální optimalizace a jeho užití na data zadané funkce, která se vztahují k problematice přenosu záření v elektrickém oblouku.
Překladač nového modulárního programovacího jazyka
Čejchan, Daniel ; Kučera, Jiří (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje návrhu nového kompilovaného programovacího jazyka Beast, inspirovaného jazyky C++ a D, zejména pak návrhu nového konceptu \textit{líhnutí kódu}, který má inovovat oblasti metaprogramování a vykonávání funkcí za doby kompilace. V rámci této práce je implementován a popsán i demonstrační kompilátor.
Možnosti spolupráce prostředí Matlab s dalšími programy a programovacími jazyky
Štefek, Jiří ; Krajsa, Ondřej (oponent) ; Atassi, Hicham (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na možnosti prostředí Matlab. Možnosti ve smyslu sdílení nebo zpracování dat mezi Matlabem a jinými programovacími jazyky a programy. Práce si klade za cíl vytvořit návod a přehled v těchto možnostech a dále zviditelňuje možnosti prezentace dat přes webové stránky.
Analýzy a návrh změn evidence docházky
Janík, Martin ; Bahula, Ing Stanislav (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu systému evidence docházky implementovanou samotnou společností SOFTWARE DEVELOPMENT EUROPE, s.r.o. a návrhem na změny. Analyzuje a srovnává komerčně dostupné řešení s vlastním řešení společnosti po implementaci úprav a doporučuje nejvýhodnější řešení.
Řídicí a datové struktury v programovacích jazycích
Janeček, Jan ; Smrž, Jaroslav (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Podstatou této práce je uvést základní informace o algoritmizaci a obecné poznatky o řídicích a datových strukturách. Tyto poznatky jsou pak ve vybraných programovacích jazycích konkretizovány, je provedeno jejich srovnání a na základě konkrétních zákonitostí jsou uvedeny příklady využití.
Moderní způsoby programování mikrokontroléru
Medla, Eduard ; Matyáš, Pavel (oponent) ; Zuth, Daniel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá moderními způsoby programování mikrokontrolerů. Jsou zde rozebrány některé programovací jazyky, programovací prostředí a grafické editory. U každého způsobu programování jsou uvedeny jejich výhody a nevýhody. Jsou zde rozebrány způsoby nahrávání programu do mikrokontroleru, tzv. flashování. Jako způsob pro otestování byl vybrán programovací jazyk C, pomocí kterého byl v prostředí AVR Studio 6.2 naprogramován dvoustavový regulátor s hysterezi.
Překlad mezi vyššími programovacími jazyky
Knapovský, Jan ; Kožár, Tomáš (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
S vývojem nových technologií, jazyků a jejich prostředků vyvstává čím dál tím urgentnější potřeba aktualizace již existujících programových základen, za účelem využití nových jazykových prostředků a technologií a zachováním udržitelnosti těchto systémů. Tato práce navrhuje tento proces automatizovat pomocí použití automatizovaného prostředku – transpilátoru.
Automated File Editing Using Genetic Programming
Sedláček, Marek ; Vašíček, Zdeněk (oponent) ; Sekanina, Lukáš (vedoucí práce)
File editing is an integral part of today's work for many people, but not everyone has programming skills or deep knowledge of editing tools to make their editing efficient and quick. This is exactly what the program presented in this thesis -- Ebe -- is trying to solve. Ebe takes snippets of file edits done by the user and using genetic programming it finds the correct algorithm to transform the whole file or even multiple files into the desired output.  Ebe consist of multiple parts, which had to be designed and implemented to achieve its goals. For this purpose a new programming language was designed to suite file editing and work well with genetic programming, an interpreter for this language was implemented as well as a compiler that uses genetic programming to synthesize the editing algorithm based on given examples. Ebe was then tested with other tools for file editing. These experiment focused on the overall editing speed and Ebe ended up having better editing times than Python 3 and similar editing times as the language AWK in most experiments. These experiments proved, that for many frequent editing tasks Ebe has a potential as an alternative tool for file editing.
Nástroj pro programování ve fyzikálním prostředí
Křen, Tomáš ; Hnětynka, Petr (vedoucí práce) ; Ježek, Pavel (oponent)
Předmětem této práce je implementovat hru pojatou jako interaktivní fyzikální prostředí, ve kterém vkládáním, přesouváním a propojováním objektů v dvourozměrném hierarchickém prostoru uživatel vytváří virtuální svět. Tento svět, nebo případně jeho části, však zároveň reprezentují syntaxi programu. Toho je docíleno predevším tím, že ve hře jsou různé druhy objektů nazývané funkce, které zastávají stejnou roli, jako funkce v klasických programovacích jazycích. Dále program obsahuje aktivní agenty řízené vnitřním programem, který je poskládán z funkcí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.