Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení
Michalová, Zdeňka ; Mertin, Václav (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Zdeňka Michalová Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení Individualization of Approach to Learnes with Specific Learning Disabilities and It's Psychological Aspects Anotace Diplomová práce se zaměřuje především na zmapování úrovně individuálního přístupu učitelů k integrovaným žákům se specifickými poruchami učení v základních školách. Snaží se postihnout, do jaké míry naplňují psychologické aspekty individuálního přístupu k těmto žákům v procesu inkluze ve srovnání s integrovanými žáky s jinými handicapy. Literárně- přehledová část práce shrnuje základní poznatky o vzdělávání, integraci a školském systému České republiky. Věnuje se podrobněji specifickým poruchám učení a pokouší se aplikovat poznatky z pozitivní psychologie na individuální přístup k jedincům se SPU. Empirická část analyzuje a srovnává kvantitativním šetřením úroveň vědomostí učitelů 1. a 2. stupně základních škol o SPU. Dále zkoumá jejich znalosti vhodných postupů pro práci se žáky s SPU a dovednosti jejich praktické aplikace s preferencí psychické podpory těchto dětí. Částečně porovnává rozdíly v přístupu učitelů k žákům s SPU a k integrovaným žákům s jinými handicapy. Klíčová slova: Edukace, handicap, inkluze, individuální přístup, integrace, kompetence, optimální psychická zátěž, osobnost,...
Cortijeros en La Alpujarra: Od lifestylové migrace k úvahám o pozitivní antropologii
Varhaník Wildová, Kateřina ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Kapusta, Jan (oponent) ; Szaló, Csaba (oponent)
Ze zemí bohatého Severu se do středomořské oblasti stěhují lifestyloví migranti intenzivně od osmdesátých let. Lifestylová migrace ve Španělsku má různé podoby: potkáme zde cizince od bohatých majitelů jachet u Marbelly, přes důchodce v bytových komplexech v Almuñecaru, po surfaře v Tarifě. Tato práce se zaměřila na lidi, kteří si jako své nové místo zvolili oblast La Alpujarra. Žijí v domech na samotách - cortijos, podle čehož jsou jejich obyvatelé nazýváni cortijeros. Jejich životní styly jsou předmětem této práce, společně s obecnějšími strategiemi praktikovanými v lifestylové migraci, schopnostmi potřebnými pro tento pohyb, a hodnotami, které je motivují. Deset let výzkumu umožnilo dát dohromady studii, kde se střetávají jak názory a plány nově příchozích do oblasti, tak jejich činnost, příběhy a otisky v reálném světě. Pokouším se zde nastavovat různé úhly pohledu: představuji optiku lifestylové migrace, kontraurbanizace, antropologie materiální kultury, historie, pozitivní psychologie. V závěru navrhuji myslet pozitivní antropologii, která by se zaměřovala přímo na studium takových praktik, které se zdají přispívat k pochopení "dobrého života"; které směřují jak k individuálnímu well-being, tak k vytváření společenských struktur ohleduplných jak k lidem, tak k životnímu prostředí.
Cortijeros en La Alpujarra: Od lifestylové migrace k úvahám o pozitivní antropologii
Varhaník Wildová, Kateřina ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Kapusta, Jan (oponent) ; Szaló, Csaba (oponent)
Ze zemí bohatého Severu se do středomořské oblasti stěhují lifestyloví migranti intenzivně od osmdesátých let. Lifestylová migrace ve Španělsku má různé podoby: potkáme zde cizince od bohatých majitelů jachet u Marbelly, přes důchodce v bytových komplexech v Almuñecaru, po surfaře v Tarifě. Tato práce se zaměřila na lidi, kteří si jako své nové místo zvolili oblast La Alpujarra. Žijí v domech na samotách - cortijos, podle čehož jsou jejich obyvatelé nazýváni cortijeros. Jejich životní styly jsou předmětem této práce, společně s obecnějšími strategiemi praktikovanými v lifestylové migraci, schopnostmi potřebnými pro tento pohyb, a hodnotami, které je motivují. Deset let výzkumu umožnilo dát dohromady studii, kde se střetávají jak názory a plány nově příchozích do oblasti, tak jejich činnost, příběhy a otisky v reálném světě. Pokouším se zde nastavovat různé úhly pohledu: představuji optiku lifestylové migrace, kontraurbanizace, antropologie materiální kultury, historie, pozitivní psychologie. V závěru navrhuji myslet pozitivní antropologii, která by se zaměřovala přímo na studium takových praktik, které se zdají přispívat k pochopení "dobrého života"; které směřují jak k individuálnímu well-being, tak k vytváření společenských struktur ohleduplných jak k lidem, tak k životnímu prostředí.
Srovnání Aristotelovy koncepce eudaimonia a koncepcí zdařilého života v pozitivní psychologii.
HAVLOVÁ, Eliška
Práce se zabývá koncepty zdařilého života. Zdařilý život lze také chápat jako život šťastný anebo blažený. Tato práce je rozdělena do tří částí. První část popisuje koncepci eudaimonia filosofa Aristotela, popsanou v jeho knize Etika Nikomachova. Druhá část popisuje koncepci zdařilého života Martina E. P. Seligmana a koncept flow Mihaly Csikszentmihalyiho. Třetí část srovnává koncepty popsané v předchozích dvou částech. Cílem této práce tedy je objasnění problematiky eudaimonia, Aristotelovo blaženosti. Dále uvedení do problematiky pozitivní psychologie Martina Seligmana, srovnání Aristotelovo konceptu eudaimonia se Seligmanovo a Csikszentmihalyiho pozitivní psychologií.
Engagement pracovníků v mezinárodní společnosti
Černá, Andrea ; Jarošová, Eva (vedoucí práce) ; Motlová, Veronika (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvoření strategie na podporu engagementu členů jednoho z týmů nadnárodní společnosti, který se potýká s vysokou mírou dobrovolné fluktuace. Doporučení jsou sestavena v souladu s uváděnou teorií a na základě komparace výsledků dvou konkrétních týmů, z nichž jeden je naopak charakteristický nízkou mírou fluktuace zaměstnanců. Na základě teoretických východisek a již existujícího dotazníku Q12 společnosti Gallup je sestaveno dotazníkové šetření. V souladu se získanými výsledky je verifikována hypotéza: Členové španělského týmu vykazují vyšší míru engagementu ve srovnání s členy týmu francouzského. Ze získaných dat vyplývá, že členové francouzského týmu nejsou spokojení zejména se sociálním klimatem týmu. Nejvyšší podíl neangažovaných zaměstnanců je pak identifikován v kategorii zahraničních pracovníků a mezi muži. Práce se dále zabývá propojením poznatků pozitivní psychologie v pracovním životě a jejich souvislostí s engagementem zaměstnanců. V závěru práce jsou uvedena doporučení pro management společnosti, která jsou přidanou hodnotou této práce. V rámci studie byly odhaleny statisticky významné rozdíly mezi různými kategoriemi pracovníků, které mohou být předmětem dalšího zkoumání.
Intervence zvyšující štěstí a životní spokojenost
Kukulová, Petra ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Komárek, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá intervenčními strategiemi pozitivní psychologie a tím, jak ovlivňují naše štěstí a životní spokojenost. V literárně přehledové části práce vymezuji pojem štěstí a zmiňuji faktory podílející se na jeho úrovni. Také zde přináším poznatky odpovídající na otázku, zda je vůbec možné docílit dlouhotrvající pozitivní změny v hladině štěstí. Další část práce pojednává již o samotných intervenčních strategiích. Zaměřila jsem se především na zmapování mechanismu fungování těchto intervencí a uvádím zde faktory, které se podílejí na jejich účinnosti. Na konci teoretické práce uvádím kritické zamyšlení nad výzkumy ověřující účinnost intervenčních strategií a představuji zde nejčastější limity typické pro tento typ studií. Návrh mého výzkumného projektu je zacílen na ověření účinnosti intervenční strategie "Tři dobré věci".
The psychology of happiness: interventions Influencing happiness
Figurová, Mária ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Blatný, Marek (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá témou šťastia a intervenčnými stratégiami zameranými na jeho zvyšovanie. V teoretických kapitolách popisuje rôzne prístupy k definovaniu pojmu, pričom sa prikláňa k názoru, že pojem vyjadruje predovšetkým hodnotenie subjektívnej spokojnosti jedinca so životom. Venuje sa niekoľkým základným teóriám šťastia, analyzuje jeho vzťah k iným premenným, ako sú dedičnosť, zdravie, peniaze alebo práca a v závere teoretickej časti predkladá prehľad najznámejších intervenčných stratégií ovplyvňujúcich prežívanie šťastia. Empirický výskum je zameraný na testovanie účinnosti zvolenej stratégie - všímavosti - na zmeny v prežívaní šťastia. Hoci štatistická analýza nepotvrdzuje platnosť hypotézy o zvýšení subjektívnej hladiny šťastia po aplikovaní intervencie, výsledky naznačujú tendenciu k účinnosti metódy. Kľúčové slová: pozitívna psychológia, šťastie, spokojnosť, všímavosť.
Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení
Michalová, Zdeňka ; Mertin, Václav (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Zdeňka Michalová Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení Individualization of Approach to Learnes with Specific Learning Disabilities and It's Psychological Aspects Anotace Diplomová práce se zaměřuje především na zmapování úrovně individuálního přístupu učitelů k integrovaným žákům se specifickými poruchami učení v základních školách. Snaží se postihnout, do jaké míry naplňují psychologické aspekty individuálního přístupu k těmto žákům v procesu inkluze ve srovnání s integrovanými žáky s jinými handicapy. Literárně- přehledová část práce shrnuje základní poznatky o vzdělávání, integraci a školském systému České republiky. Věnuje se podrobněji specifickým poruchám učení a pokouší se aplikovat poznatky z pozitivní psychologie na individuální přístup k jedincům se SPU. Empirická část analyzuje a srovnává kvantitativním šetřením úroveň vědomostí učitelů 1. a 2. stupně základních škol o SPU. Dále zkoumá jejich znalosti vhodných postupů pro práci se žáky s SPU a dovednosti jejich praktické aplikace s preferencí psychické podpory těchto dětí. Částečně porovnává rozdíly v přístupu učitelů k žákům s SPU a k integrovaným žákům s jinými handicapy. Klíčová slova: Edukace, handicap, inkluze, individuální přístup, integrace, kompetence, optimální psychická zátěž, osobnost,...
Vliv pozitivního myšlení na kvalitu života lidí v produktivním věku
BLÁHOVÁ, Štěpánka
Práce se zabývá pozitivním myšlením a jeho vlivu na hodnocení kvality života. Teoretická část charakterizuje pozitivní myšlení, co ho ovlivňuje, a jestli je možná změna myšlení. Dále charakterizuje pojem kvalita života a s ní nejvíce spojovaný pojem zdraví. V dalších kapitolách se zabývám pojmy optimismus, pesimismus a závěr teoretické práce tvoří kapitoly o neúspěchu, úspěchu a cílech. Výzkumná část obsahuje data získaná z dotazníku zaměřeného na zjištění kvality života. Ke zjištění hodnocení kvality života byla použita metoda SEIQoL (KŘIVOHLAVÝ, 2001). Další částí výzkumné části jsou rozhovory s vybranými jedinci a zjištění způsobu myšlení pomocí Škály převažujícího způsobu myšlení (SLEZÁČKOVÁ, 2012). U vybraných jedinců jsou výsledky metody SEIQoL porovnávány s výsledky Škály převažujícího způsobu myšlení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.