Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 121 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tělesná zdatnost dětí na základní škole - srovnání tělesné zdatnosti žáků 5. a 6. třídy s výhledem k výsledkům celostátního testování
Drábek, Lukáš ; Suchý, Jiří (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tělesnou zdatností dětí na základní škole. Cílem této práce je zjištění úrovně tělesné zdatnosti dětí v 5. a 6. třídě a srovnání výsledků s celostátním testováním. Ve výzkumném šetření byla použita testová baterie UNIFITTEST 6-60, která hodnotí dosažený stupeň pohybových dovedností ve čtyřech motorických testech, které byly provedeny i při celostátním testování. První částí výzkumu je úvodní měření (pretest), ve kterém jsou žáci obou tříd měřeni pomocí čtyř motorických testů - skok daleký z místa snožmo, sed-leh opakovaně, vytrvalostní člunkový běh a člunkový běh 4x10 metrů. V rámci měřeného období je s testovaným vzorkem (5. třídou) vedena výuka po dobu osmi týdnů na zlepšení daných pohybových schopností. V závěrečném měření (posttest) jsou s oběma skupinami provedeny motorické testy a je sledována změna oproti pretestu. Na závěr jsou dosažené výsledky 5. a 6. třídy srovnány s výhledem k výsledkům celostátního testování 7. tříd. Výsledky výzkumu jsou zmíněny v závěru praktické části práce. Z výsledků můžeme sledovat pokračující trend snížené tělesné zdatnosti dětí a velké zastoupení v kategorii podprůměrné výkonnosti. Z testovaných cvičenců v průměru lépe dopadli chlapci. Cíleným nácvikem pohybových schopností lze docílit zlepšení u několika cvičenců, avšak otázkou stále...
Motivace žáků sedmých tříd města Svitavy k pohybovým aktivitám
Fiedlerová, Anna ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá motivací dětí staršího školního věku k pohybovým aktivitám. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako motivace, pohybová aktivita, tělesná zdatnost a starší školní věk. Dále se práce věnuje rozdělení motivace na vnitřní, vnější a uvedení do problematiky motivace dětí k pohybovým aktivitám. Definuje pojem potřeba, který s motivací úzce souvisí a pojem výkonová motivace. Následně představuje definici pohybu a důležitost pohybových aktivit, jak ze sociálního hlediska, tak i z hlediska zdravotní prevence. V neposlední řadě se práce věnuje také charakteristice města Svitavy a možnostem organizovaných pohybových aktivit, které město nabízí. Stručně představuje vybrané svitavské školy a jejich vztah k pohybovým aktivitám. Praktická část se zakládá na dotazníkovém šetření pomocí částečně standardizovaného dotazníku MPAM-R, který zkoumá míru motivace a sílu jednotlivých motivů podněcujících k zahájení pohybové aktivity. Zabývá se také rozdílnými výsledky v síle zkoumaných motivů u dotazovaného souboru děvčat a chlapců, rozdíly v míře motivace u respondentů sportovně aktivních a u respondentů sportovně neaktivních. Následně ověřuje závislost úrovně tělesné zdatnosti, která byla testována ve školním roce 2022/23 Českou školní inspekcí (ČŠI), na míře motivace. Zkoumaný...
Vztah mezi pohybovou zdatností a vybranými testy kognitivních funkcí u dětí mladšího školního věku
Šula, Marek ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Větrovský, Tomáš (oponent)
Název: Vztah mezi pohybovou zdatností a vybranými testy kognitivních funkcí u dětí mladšího školního věku Cíle: Cílem práce bylo odhadnout sílu vztahu mezi pohybovou zdatností a kognitivními schopnostmi u dětí mladšího školního věku Metody: Práce byla realizována jako průřezová studie. Výzkumný soubor byl tvořen žáky ve věku od 8 do 12 let (n=66; věk 9,8 ± 0,8). Úroveň kognitivních funkcí byla zjišťována pomocí standardizovaných online testů na portálu www.proskoly.cz a úroveň pohybové zdatnosti byla zjištěna pomocí testové baterie Unifittest (6-60) Výsledky: Děvčata se od chlapců nelišila v žádném z testů. V celkovém souboru byly vztahy mezi testy kognitivních funkcí a výsledky v jednotlivých testech pohybové zdatnosti velmi slabé a statisticky nevýznamné. Nicméně u dívek byl statisticky významný (p<0,05) inverzní vztah mezi testem obrazové paměti a všemi testy pohybové zdatnosti a mezi testem vnímání a testy - skok z místa, člunkový běh, vytrvalost a celkovým skórem Unifittest. U chlapců nebyl zjištěn žádný statisticky významný vztah, nicméně korelace naznačila, že se jednalo na rozdíl od dívek o vztah přímo úměrný. Klíčová slova: kognitivní schopnosti, tělesná zdatnost, pohybové schopnosti, mladší školní věk, Unifittest (6-60)
Vztah pohybové aktivity a tělesné zdatnosti čtyřletých dětí
Matějovská, Anna ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Vztah pohybové aktivity a tělesné zdatnosti čtyřletých dětí Cíl: Hlavním cílem bylo zjistit, zda pohybová aktivita ovlivňuje tělesnou zdatnost čtyřletých dětí. Dílčím cílem bylo zjistit jaké rozdíly jsou v době strávené pohybovou aktivitou mezi chlapci a dívkami. Dalším dílčím cílem bylo zjistit, zda děti tráví více času ve středně - vysoké intenzitě v pracovním dnu či o víkendu. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 6 chlapců a 6 dívek v průměrném věku 4,52 ± 0,3, kteří navštěvují mateřskou školu v Klánovicích. Pro měření pohybové aktivity bylo využito týdenního monitorování pomocí ActiGraphu GT9X. Tělesná zdatnost byla hodnocena pomocí motorických testů, skládající se z člunkového běhu 4 x 5 m, skoku do dálky, hodu na rychlost, přemisťování kostek, přeskakování překážky, flexibility a Beep testu. Výsledky: Výsledky neukázaly žádný větší vztah mezi časem stráveným pohybovou aktivitou a výsledky motorických testů. U všech testů se korelační koeficient pohyboval pod hodnotou 0,4. Z chlapců a dívek vyšly aktivnější dívky. A výsledky nepřinesly žádné rozdíly mezi pohybem v pracovním nebo víkendovém dnu, 5 dětí bylo aktivnějších přes pracovní den, 5 dětí přes víkend, 2 děti nemohly být do výsledků zahrnuty, jelikož o víkendu nenosily aktigraf. Klíčová slova: předškolní věk, zdatnost, motorické testy,...
Vliv zaměření základní školy na skladbu volnočasových aktivit a úroveň obecné tělesné zdatnosti u dětí ve věku 9 - 14 let v městě Litoměřice
Techlovský, Jiří ; Musálek, Martin (vedoucí práce) ; Rychtecký, Antonín (oponent)
Název: Vliv zaměření základní školy na skladbu volnočasových aktivit a úroveň obecné tělesné zdatnosti u dětí ve věku 9-14 let v městě Litoměřice Cíle: Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda rozdílné koncepční zaměření (esteticko-hudební, sportovní) u vybraných základních škol v městě Litoměřice má významný vliv na skladbu volnočasových aktivit a úroveň obecné tělesné zdatnosti u dětí ve věku 9 - 14 let. Metody: Studie představuje empirický kvantitativní výzkum. Výzkumný soubor byl tvořen 202 žáky z dvou vybraných základních škol z města Litoměřice. Pro určení úrovně obecné tělesné zdatnosti byla použita standardizovaná testová baterie UNIFITTEST (6-60) a pro zjištění skladby volnočasových aktivit byly použity vybrané faktory sociologického dotazníku COMPASS II. Pro analýzu získaných dat jsme použili deskriptivní statistické metody, t-testy, analýzu rozptylu ANOVA, test dobré shody chí-kvadrát a míru věcné významnosti vyjádřenou Cohen d, z-test, Hays omega a Effect size etha - η2 . Výsledky: Významný vliv rozdílného koncepčního zaměření se projevil pouze v jedné ze sledovaných oblastí a sice v úrovni obecné tělesné zdatnosti, ne však ve skladbě volnočasových aktivit. Škola se sportovním zaměřením dosahovala významně lepších výsledků p < 0,05 a Cohen d > 0,5 nebo z-test > 0,30 ve většině...
Sledování fyzické zdatnosti u volejbalových dívek ve věku 15 - 18 let.
Neureiterová, Petra ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Sledování fyzické zdatnosti u volejbalových dívek ve věku 15 - 18 let Cíle: Cílem práce je zjištění a porovnání změn zprůměrovaných výkonů fyzické zdatnosti u vybraných volejbalových družstev dívek na základě testování z roku 2014 s výsledky měření z roku 2017 Metody: V práci bylo využito metody sumarizace a kompilace, komparace, popisu a vyhodnocení výsledků Výsledky: Nejlepší výkony byly naměřeny u volejbalového družstva SK Dansport Praha. Největší zlepšení v porovnání s minulým měřením je vysledováno u týmu VK Kavčí hory. Všechny zkoumané týmy prokázaly lepší výkonost testování než v roce 2014 Klíčová slova: sledování, testování, volejbal, mládež, zdatnost, kondice, pohybová aktivita, pohybové zatížení, pohyb
Hodnocení úrovně tělesné zdatnosti a základních pohybových dovedností u dětí na 1. stupni základní školy.
Soucha, Filip ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název: Hodnocení úrovně tělesné zdatnosti a základních pohybových dovedností u dětí na 1. stupni základní školy Autor: Bc. Filip Soucha Vedoucí práce: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. Cíle: Zjistit a porovnat úroveň tělesné zdatnosti, pohybových dovedností a množství podkožního tuku u dětí na 1. stupni základní školy. Dalším cílem je zjistit vzájemné vztahy mezi tělesnou zdatností, pohybovými dovednostmi a množstvím podkožního tuku. Metody: Výzkumný soubor se skládá z žáků třetích, čtvrtých a pátých tříd základní školy (n=77). Pro zjištění úrovně tělesné zdatnosti bylo využito Unifittestu (6-60), pro zjištění pohybových dovedností byl použit test TGMD-2 a pro zjištění podkožního tuku proběhla somatická měření, která jsou součástí Unifittestu (6- 60). Výsledky: 32% dětí dosáhlo v testu tělesné zdatnosti průměrné skóre dle testové normy. Nad i pod průměrnou hranicí se nacházel stejný počet dětí, a to 34%. U 79% dětí jsme v testu tělesné zdatnosti zjistili nevyrovnané výsledky, kdy nejlepší výsledky byly většinou dosaženy v testu leh-sed a nejhorší výsledky ve vytrvalostním člunkovém běhu. U 50% dětí jsme zjistili nadprůměrné množství podkožního tuku.. V motorickém testu dosáhlo 70% procent dětí podprůměrných výsledků. Lepších výsledků dosahovali děti v lokomotorickém subtestu v porovnání s manipulativním...
Režimová opatření pro úpravu hmotnosti
Libá, Martina ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Česák, Petr (oponent)
Název práce: Režimová opatření pro úpravu hmotnosti Cíle práce: Zjistit, jak aktivní životní styl ovlivňuje hmotnost, kondici, fyziologické parametry (procento tělesného tuku, procento tělesné vody, krevní tlak) u osob různého věku a pohlaví, které dosud nesportovaly. Metoda: Programy budou prováděny se zdravými osobami ve čtyřech hlavních věkových skupinách (20 - 35; 36 - 50; 51 - 65; 66 - 80 roků). V každé skupině bude sledován muž a žena. Všichni absolvují dvouměsíční cvičební cyklus, ve kterém bude zahrnut jak trénink fyzické kondice a současně korekce svalových dysbalancí, tak i aktivní a pasivní odpočinek, doplněný patřičnou životosprávou. Výsledky: Výsledkem je přehled programů a jejich následné hodnocení (změna hmotnosti a kondice). Závěr: Úspěšnost intervence je závislá na spolupráci, časových možnostech, ale především na dodržování navržených programů zúčastněnými. Klíčová slova: Fyzická kondice, procento tělesného tuku, procento tělesné vody, tělesná hmotnost, výživa, svalové dysbalance, srdeční frekvence

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 121 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.