Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 138 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hospitační činnost z pohledu managementu mateřské školy
Šonska, Kristýna ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hospitacemi v mateřských školách z pohledu managementu, jako jedním ze zásadních nástrojů pro rozvoj pedagogických pracovníků a zlepšování kvality mateřských škol. Je rozdělena na dvě hlavní části-teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá kontrolou, dělí ji na vnitřní a vnější, a kontrolováním jako manažerskou funkcí. Dále se zaměřuje na typickou kontrolu v prostředí školy, hospitaci. Popisuje zásady správně provedené hospitace, které by měl každý hospitující i hospitovaný znát a jednotlivé pojmy dané problematiky. V teoretické části jsou představeny také formy hospitace, které lze v mateřské škole provádět a metody dalšího vzdělávání s hospitací související. Empirická část představuje výzkumné šetření, které bylo zaměřeno na zjištění formy hospitací v mateřských školách, na využívání výsledků z provedených hospitací a na rozvoj pedagogů prostřednictvím hospitačních činností. Je zde popsána přípravná část výzkumu, sběr dat metodou polostrukturovaných rozhovorů a vyhodnocování získaných rozhovorů. Zjišťovány byly především formy hospitace se záměrem na vzájemné hospitace, způsoby vedení pohospitačního rozhovoru a využívání výsledků z provedených hospitací. Dále byla ředitelům nabízena novější forma hospitace-videohospitace. Na základě provedeného kvalitativního...
Hodnocení pedagogických pracovníků
Sobotová, Věra ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tématem diplomové práce je Hodnocení pedagogických pracovníků. Cílem práce je popsat používané hodnoticí nástroje pro hodnocení pedagogických pracovníků v soukromých základních a středních školách v České republice a na základě zjištěných výsledků navrhnout optimalizaci systému hodnocení. Práce poskytuje ucelený přehled o problematice hodnocení pedagogů a prezentuje souhrn hodnoticích metod pedagogických pracovníků, které mohou být využity ke zlepšení kvality vzdělávání. V teoretické části jsou představeny pojmy jako formy, kritéria, funkce, proces a metody hodnocení. Jsou popsána specifika hodnocení pedagogů a důležitost sdělování výsledků hodnocení pracovníkům, chyby hodnotitelů a hodnocených, jakož i zásady hodnocení, nové trendy v této oblasti a možné využití výsledků hodnocení. Praktická část práce je založena na dotazníkovém šetření mezi řediteli soukromých základních a středních škol. Výsledky ukázaly, že hospitace a sebehodnocení jsou nejpoužívanějšími nástroji pro hodnocení pedagogů. Většina ředitelů hodnotí pedagogy alespoň jedenkrát ročně a využívá motivaci k práci a schopnosti pedagogů jako kritéria hodnocení. Výzkum také ukázal, že pouze polovina respondentů je spokojena s fungováním hodnocení ve své škole. Nejvíce respondentů by si přálo mít na hodnocení více času a stejné množství...
Zaměstnanecké benefity pedagogických pracovníků vybraných škol
Novák, Michal ; Hubert, Vlastimil (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá poskytováním zaměstnaneckých benefitů pedagogickým pracovníkům a využitím této oblasti jakožto nástroje řízení lidských zdrojů vedením škol. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část práce shrnuje poznatky o problematice z odborné literatury, definuje základní pojmy a slouží jako základ pro navazující část praktickou. Ta popisuje metodu stanovení cíle práce, tedy popsat využití poskytování zaměstnaneckých benefitů jako nástroje řízení lidských zdrojů z pohledu vedení vybraných škol, metodologii výzkumného šetření a prezentuje výsledky provedeného výzkumu, včetně jejich interpretace a diskuse. Kvalitativní výzkumné šetření proběhlo na třech vybraných středních školách v Praze, metodou polostrukturovaných rozhovorů s řediteli a ředitelkami škol a následného dotazníkového šetření mezi pedagogickými pracovníky daných škol. Výsledkem výzkumu je zodpovězení výzkumných otázek, tedy jak využívá vedení vybraných škol zaměstnaneckých benefitů jako nástroje řízení lidských zdrojů, jaké benefity jsou na vybraných školách pedagogickým pracovníkům nabízeny a které benefity jsou mezi pedagogy na vybraných školách nejoblíbenější. Výzkum ukazuje, že míra využití poskytování benefitů jako nástroje řízení lidských zdrojů se na jednotlivých zkoumaných školách liší,...
Supervize pedagogických pracovníků mateřské školy
VOŠTOVÁ, Adéla
Tato bakalářská práce se zaměřuje na supervizi v mateřských školách, kdy cílem této práce je zjistit jaký přínos supervize má pro pedagogické pracovníky mateřské školy. Nejprve obsahuje prostředí mateřské školy, charakteristiku cílové skupiny a vymezení postavení pedagogického pracovníka mateřské školy. Po té se práce zaměřuje na supervizi, její formy a její přínos pro pedagogické pracovníky. Dále je práce doplněna výzkumnou sondou, která je realizována prostřednictvím rozhovoru v konkrétní mateřské škole.
Stres v profesi pedagogických pracovníků na SOŠ
Drápelová, Lucie
V bakalářské práci je zpracováno téma stres v profesi pedagogických pracovníků na střední odborné škole. Cílem teoretické části bakalářské práce je definovat profesi pedagogického pracovníka a obsah jeho práce s důrazem na stres, stresové a zátěžové situace, příznaky stresového stavu a stresové zdroje pro tuto profesi typické. Dále způsoby, jak stresovým stavům předcházet a jak se s nimi zdravě vyrovnat. Popsán je i vliv stresu na zdraví a psychický stav pedagogů, který může přerůst v syndrom vyhoření, a následná rekonvalescence u vyhoření. Cílem praktické části bakalářské práce je zmapovat jaké stresory se vyskytují u pedagogických pracovníků, důraz bude kladen na situace, ve kterých jsou tyto stresory nejčastěji pociťovány. Dalším cílem je zjistit, jakými způsoby pedagogové předcházejí stresu, a zmapovat faktory, které stres potlačují nebo zmírňují. Použita je dotazníková metoda. Data z dotazníku jsou zpracována za využití deskriptivní statistiky. Respondenty se stávají pedagogové ze středních odborných škol.
Motivace ve výuce dětí ze sociálně vyloučených lokalit a jejich pedagogů: případová studie na ZŠ v Přerově
Bortlová, Natálie
Předmětem mé bakalářské práce je motivace ve výuce dětí a pedagogů ze sociálně vyloučených lokalit. Cílem této práce je zjištění hlavních motivačních faktorů působících v systému základního vzdělání s důrazem na pedagogickou práci s dětmi ze sociálně vyloučených lokalit. Práce je složena ze dvou částí, z teoretické a empirické části. V teoretické části jsem pomocí odborných zdrojů definovala motivaci a pojmy s ní spojené, které zahrnují taktéž zdroje motivace, demotivaci, teorii motivace a je zde blíže specifikována motivace žáka v pedagogickém procesu. V následující teoretické části definuji vzdělávání v České republice. A poslední část je zaměřena na sociální vyloučení. V empirické části je zpracován kvalitativní výzkum na motivaci ve výuce dětí i pedagogů. Nakonec jsem vypracovala na základě výzkumu patřičná doporučení, jak zvýšit či udržet motivaci stávajících žáků a pedagogů.
Management vzdělávání pedagogických pracovníků
Nováková, Andrea ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce analyzuje současné problémy spojené s dalším vzděláváním pedagogických pracovníků na území hl. m. Prahy. Teoretická část definuje základní pojmy, charakterizuje současný systém vzdělávání, nové trendy v dalším vzdělávání pedagogů a uvádí pohled na další vzdělávání v některých zemích EU. Praktická část vyhodnocuje výsledky výzkumného šetření, které zahrnuje analýzu a komparaci dat získaných ze strukturovaných rozhovorů, dotazníků a výročních zpráv škol. Problémy v dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, jeho kvalita, způsob realizace a faktory, které ho ovlivňují, jsou mimo jiné posuzovány s ohledem na konkrétní potřeby pedagogů pro práci s žáky se speciálními vzdělávacími potížemi. KLÍČOVÁ SLOVA Další vzdělávání, kvalita ve vzdělávání, lektor, management vzdělávání, pedagogický pracovník, vzdělávání, vzdělávání dospělých

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 138 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.