Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Měření tvaru zatížené pneumatiky
Hlavatý, Jiří ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na měření tvaru převážně zatížené pneumatiky a hledání závislostí mezi tlakem uvnitř pneumatiky, zatížením a vlivem těchto parametrů na výsledný tvar pneumatiky. Data pro tyto závislosti byla získána za pomoci navrženého měřícího stanoviště a 3D optické techniky. Nalezené závislosti popisují změnu tvaru pneumatiky v konkrétních funkcích a posloužili k tvorbě parametrického modelu pneumatiky. Hlavním zjištěním této práce je, že pneumatika se skutečně chová podle závislostí popsaných různým stupněm polynomické funkce.
Vytvoření výukového modelu traktoru v programu SolidWorks
LÍKAŘ, Jan
Práce se zabývá tvorbou parametrizovaného výukového modelu traktoru sloužící pro možné budoucí použití 3D simulací. K práci je přiložen soubor s vymodelovaným traktorem, včetně všech jeho jednotlivých součástí v programu SolidWorks. Práce se celkově zabývá jednotlivými komponenty traktoru až po celkovou sestavu. V práci je popsán postup technické 3D modelace, včetně obrázkové a technické dokumentace.
Vliv tvaru čela lidské hlasivky na její modální charakteristiky
Zelinka, Martin ; Švancara, Pavel (oponent) ; Hájek, Petr (vedoucí práce)
Hlavní cíl bakalářské práce je vytvoření parametrického modelu s proměnlivým úhlem čela lidské hlasivky a následné zjištění prvních vlastních frekvencí kmitání hlasivek pro všechny úhly od rozmezí -40° až +40°. Výsledek je podpořen rešerší anatomie lidského vokálního ústrojí, tvorby a úpravy hlasu a aktuálních modelů lidských hlasivek. Model použitý pro tuto práci je vytvořený v modelovacím softwaru 3D CAD Inventor. Modální analýza je řešena ve výpočetním programu ANSYS Workbench, pomocí metody konečných prvků.
Přístupy modelování přesného tvaru ozubení
Capoušek, Josef ; Janoušek, Michal (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je modelování přesného tvaru profilu ozubení s cílem vytvoření parametrického modelu vybraného typu ozubení. V úvodní části jsou shrnuty základní pojmy a rozdělení ozubených kol. Následuje přehled metod konstrukcí přesného tvaru profilu zubu včetně příkladů v podobě rovinného evolventního, sférického evolventního a oktoidního profilu. V poslední části jsou popsány metody modelování kuželového ozubení a tvorba modelu ozubení vyráběného cyklo-paloidním způsobem.
Parametrické modely vozidel
Vašátko, Marek ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato Bakalářská práce se zabývá vytvořením parametrických modelů vozidel v softwaru Catia V5, které budou sloužit k vizualizaci měření a simulacím. Dále se zabývá vytvořením programu pro výpočet parametrů lidské postavy v závislosti na úhlu natočení částí těla.
Návrh rotoru synchronního reluktančního stroje spouštěného ze sítě pro průmyslové aplikace
Žíla, Jakub ; Knebl, Ladislav (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o návrhu rotoru synchronních reluktančních strojů. Teoreticky je popsána geometrie rotoru synchronního reluktančního stroje respektující přirozenou cestu magnetického toku v plném rotoru. Je vytvořen parametrický model rotoru za pomocí spolupráce programů ANSYS Maxwell a Matlab. S použitím stejného softwaru jsou ověřeny parametry zkoumaného stroje. Na závěr je pozorován vliv změn geometrie rotoru na výstupních parametrech stroje.
Chyba převodu u čelního ozubení s přímými zuby
Bartošová, Daniela ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá oblastí stanovení statické chyby převodu u čelního ozubení s přímými zuby. Problematika chyby převodu je v dnešní době velmi diskutovaným tématem v oblasti vzniku vibrací a hluku. V první části této práce jsou popsány teoretické předpoklady týkající se této problematiky. Tyto teoretické předpoklady jsou následně uplatněny při parametrickém návrhu čelního ozubení s přímými zuby a dále při samotném měření chyby převodu. V práci je detailně popsán postup návrhu parametrického modelu sestavy ozubených kol a deformačně napěťová analýza. Tyto náležitosti jsou nutné pro výpočet chyby převodu. Závěrem práce jsou prezentovány dosažené výsledky statické chyby převodu při různých zátěžných stavech, změnách osových vzdáleností a výškových modifikacích tvaru zubů. Problém byl řešen výpočtovým přístupem pomocí CAD programu Creo Parametric a MKP programu Ansys Workbench a Ansys Mechanical APDL.
Parametrický model vstřikovací formy
Tomanec, Pavel ; Vrána, Radek (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením parametrického modelu desek vstřikovací formy na plasty pomocí softwaru CatiaV5. Ten bude sloužit pro zrychlení a zefektivnění při návrhu vstřikovací formy. V rešeršní části jsou popsány základní konstrukční a technologické prvky pro návrh vstřikovacích forem. V části konstrukční je popsán postup při vytváření a vazbení parametrů, nakonec ověření funkčnosti vytvořeného modelu.
Optimalizace tvaru drážky asynchronního motoru
Szekeres, Vojtech ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
Práca pojednáva o možnosti optimalizácie tvaru rotorovej drážky asynchrónneho stroju za použitia umelej inteligencie. Optimalizovaný je bežne vyrábaný asynchrónny motor s~jednoduchou vírovou kotvou nakrátko. Cieľ je navrhnúť metódu optimalizácie a pre zvolený stroj dosiahnuť čo najvyššiu hodnotu účinnosti a účinníku. Spracovanie obsahuje vytvorenie parametrického modelu v programe Ansys Maxwell, zostavenie optimalizačného algoritmu a jeho nastavenie pre žiadaný výstup, a spracovanie výsledných hodnôt.
Měření tvaru zatížené pneumatiky
Hlavatý, Jiří ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na měření tvaru převážně zatížené pneumatiky a hledání závislostí mezi tlakem uvnitř pneumatiky, zatížením a vlivem těchto parametrů na výsledný tvar pneumatiky. Data pro tyto závislosti byla získána za pomoci navrženého měřícího stanoviště a 3D optické techniky. Nalezené závislosti popisují změnu tvaru pneumatiky v konkrétních funkcích a posloužili k tvorbě parametrického modelu pneumatiky. Hlavním zjištěním této práce je, že pneumatika se skutečně chová podle závislostí popsaných různým stupněm polynomické funkce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.