Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 155 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika tělesné výchovy na 1. stupni základní školy pro žáky s ADHD
Janíková, Alice ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Teoretická část vymezuje pojem ADHD, příčiny vzniku, projevy této poruchy a možnou léčbu a možnosti pomoci žákovi s poruchou ADHD. Také jsou zde zmíněné možná přidružená onemocnění. Dále se zaměřuje na tělesnou výchovu, její historii a vývoj, také jsou zde zmíněné didaktické zásady výuky tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. V praktické části se pomocí strukturovaných rozhovorů s rodiči a s učiteli zjišťují problémy, které nastávají nebo mohou nastat u žáků s ADHD při hodině tělesné výchovy, případně v podmínkách doma - tělesná výchova během pandemie koronaviru byla značně zanedbána, proto se výzkum snažil zjistit, jak si tyto děti pohyb nahrazovaly nebo jaká byla snaha ze stran učitelů tělesnou výchovu nahradit. Na základě těchto odpovědí byl vytvořen soubor her/vyučovacích hodin, které by problémům předcházely, jde o aktivity, které žáci s poruchou ADHD mohou provozovat i doma v prostorech mezi online výukou. KLÍČOVÁ SLOVA ADHD, hyperaktivita, motorické schopnosti, hry a aktivity, tělesná výchova, první stupeň ZŠ
Pohybové dovednosti dětí v povinném roce předškolního vzdělávání
Kašová, Michaela ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Cílem práce bylo zjistit od pedagogických pracovníků informace o podmínkách pro pohybové aktivity, všestranném pohybovém rozvoji a o pohybových dovednostech dětí v povinném roce předškolního vzdělávání a ověřit pohybovou úroveň u této věkové skupiny dětí. Práce má empiricko-teoretický charakter. Teoretická část charakterizuje předškolní období s důrazem na vývoj dítěte a seznamuje s některými dokumenty, které jsou stěžejní pro rozvoj pohybových dovedností v mateřských školách. Dále představuje činnosti v mateřských školách, které vedou k rozvoji pohybových aktivit a zdraví dětí. Teoretickou část uzavírá kapitola o možnostech testování pohybu u dětí v předškolním věku. V praktické části byly pomocí anketního šetření zjišťovány informace od pedagogických pracovníků z různých krajů České republiky o podmínkách pro pohybové aktivity, o všestranném pohybovém rozvoji a o pohybových dovednostech dětí v povinném roce předškolního vzdělávání. Ze zjištěných informací vyplývá, že v mateřských školách se podmínky pro pohybové aktivity výrazně liší. Nejvíce limitující podmínkou je ve většině škol čas a prostor, v některých školách pak i materiální vybavení. Spontánní pohybové aktivity jsou pedagogy většinou prováděny každý den, zatímco řízené pohybové aktivity pedagogové zařazují již v omezenější míře. Někteří...
Komparace kompletní a krátké formy Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency Second Edition (BOT-2) u pacientů po dokončení léčby akutní lymfoblastické leukemie
Patrmanová, Eliška ; Štveráková, Tereza (vedoucí práce) ; Křížová, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním a využitelností krátké formy (SF) a kompletní formy (CF) testové baterie Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2) u jedinců po ukončené léčbě akutní lymfoblastické leukemie (ALL). V teoretické části je uveden přehled poznatků týkající se ALL, hodnocení motorického vývoje, a především testové baterie BOT-2. Hlavním cílem praktické části bylo ověřit srovnatelnost výsledků nejčastěji používaných forem BOT-2 u pacientů po léčbě ALL. Metodika: Do studie bylo zařazeno 37 probandů ve věku 4-21 let (průměrný věk 10,3 let; SD ±3,9). Úroveň motorické vyspělosti byla měřena pomocí BOT-2 CF. Data pro SF byla extrahována z CF a byla zpracována pomocí dvoucestné analýzy rozptylu (ANOVA), ROC (Receiver Operating Characteristic) analýzy a korelační analýzy. Výsledky: Na základě dvoucestné ANOVA bylo zjištěno, že standardní skór SF (45,1 ±7,9) ukazuje statisticky o věcně významně (p < 0,001; Hays ω2 = 0,41) nižší úroveň motorické vyspělosti ve srovnání s CF (49,1 ±9,4) u pacientů po léčbě ALL. Byla zjištěna přijatelná senzitivita (72,3 %) a vysoká specificita (91,9 %) SF. Závěr: BOT-2 SF lze použít pro screening celkové motorické vyspělosti a zařazení výsledku jedince po ALL do podprůměrného, průměrného či nadprůměrného pásma. SF pro svou menší...
Motorika a grafomotorika u dítěte předškolního věku s narušenou komunikační schopností
MIČKOVÁ, Markéta
Tématem bakalářské práce je motorika a grafomotorika u dítěte předškolního věku s narušenou komunikační schopností. Hlavní cíl bakalářské práce zahrnuje trénink a nácvik hrubé motoriky, oromotoriky a grafomotoriky u dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností ve věku od pěti do šesti let, které navštěvují logopedickou třídu zřízenou při běžné mateřské škole. Dalším cílem se stalo vypracování metodologického programu. Mezi dílčí cíle patřilo pozorovat a natáčet vybraný výzkumný vzorek při činnostech rozvíjející motoriku. V teoretické části je zpracováno téma narušená komunikační schopnost u dítěte předškolního věku, možnosti požádání o odklad povinné školní docházky a také vybrané kognitivní funkce ovlivňující motorické činnosti. Hlavní část teoretické práce tvoří kapitola motorika, pod kterou se řadí motorické dovednosti, hrubá motorika a koordinace pohybu, grafomotorika, oromotorika a také jemná motorika. Obsah další části tvoří lateralita a logopedická péče v České republice. V praktické části byla aplikována metoda pozorování a to především díky video záznamu a také metoda individuálního přístupu a rozhovoru. Metodický program pro rozvoj motoriky obsahuje metodické postupy cviků, prvky z oblasti oromotoriky a grafomotorické listy. Všechny tyto materiály byly aplikovány po dobu jednoho měsíce a vyhodnoceny dle vybraných či zvolených hodnotících škál. Výsledky jsou zdařilé, jelikož se všechny děti z vybraného výzkumného vzorku zlepšovaly ve všech stimulovaných oblastech.
Ověření vlivu speciálního tréninkového programu na rozvoj pohybových schopností hokejistů mladšího školního věku.
CIBOCH, David
Cílem diplomové práce bylo vytvořit tréninkový program pro hokejisty mladšího školního věku a ověřit jeho účinnost v praxi. Vytvořený program obsahoval 8 cviků. Výzkumný soubor tvořily 2 týmy hokejistů, celkem 32 hráčů ve věku 10-11 let. Provedli jsme vstupní testování obou týmů, poté jsme na jeden tým aplikovali námi vytvořený tréninkový program po dobu devíti týdnů, druhý tým trénoval běžným způsobem. Po devíti týdnech jsme provedli výstupní testování obou týmů. Testování jsme prováděli pomocí čtyř testů na ledě, které otestují pohybové schopnosti mladých hokejistů. Výsledky obou skupin zvlášť jsme statisticky ověřili pomocí párového t - testu na hladině významnosti 0,05 a dále jsme vypočítali věcnou významnost. Následně jsme porovnali výsledky obou skupin proti sobě, což jsme také statisticky ověřili, nyní pomocí nepárového t - testu. Ke zlepšení experimentální skupiny došlo ve všech měřených testech, což nám potvrdila statistická i věcná významnost.
Vytvoření norem pro testování síly zápěstí pomocí dynamometru Kern MAP 80K1S u hráčů HC Motor České Budějovice
MERCL, Jan
Cílem diplomové práce je vytvoření norem pro testování síly zápěstí u mládeže HC Motor České Budějovice a standardizace získaných dat. V teoretické části je pomocí odborné literatury vytvořena osnova zaměřená na problematiku daného odvětví. Výzkum se zabývá aplikováním testu síly zápěstí na hráče HC Motor České Budějovice v kategorii mužů, a také ve všech mládežnických kategoriích, konkrétně u juniorů, dorostu a žáků. Získané hodnoty byly navzájem porovnány mezi sebou a získané výsledky vyhodnoceny. Z daných výsledků byly vypozorovány vzájemné souvislosti a vytvořeny normy. Průměrná hodnoty získaná u mužů je 116,27 kg, u juniorů 108,92 kg, u staršího dorostu 96,8 kg, u mladšího dorostu 86,43 kg, u starších žáků 56,97kg a u mladších žáků 41,68 kg.
Využití testové baterie MABC-2 k hodnocení úrovně sportovních gymnastů
SLANINA, Ondřej
V bakalářské práci jsme se zabývali testováním a hodnocením motoriky u sportovních gymnastů (n=14) ve věku 9-13 let v gymnastickém oddíle Merkur České Budějovice. Úroveň motoriky jsme zjišťovali standardizovanou testovou baterií MABC-2 (Movement Assessment Battery for Children - Second Edition), která zahrnuje 8 motorických testů, které jsou rozděleny do tří komponent. Jednotlivé komponenty se zaměřují na testování jemné motoriky (manuální dovednost), hrubé motoriky (míření a chytání) a rovnováhy. Po provedení testování MABC-2 a zjištění hrubých skórů jednotlivých položek jsme vytvořili tabulky a grafy z komponentních skórů a celkových testových skórů (TTS). Výsledky jsme porovnali se standardizační normou této testové baterie. Na základě tohoto porovnání jsme vyhodnotili úroveň motoriky u dané skupiny sportovních gymnastů.
ROZVÍJENÍ GRAFOMOTORIKY U DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU A V 1. ROČNÍKU ZÁKLADNÍ ŠKOLY
NOVOSADOVÁ, Radka
Bakalářská práce se zabývá rozvojem grafomotoriky u dětí předškolního věku a raného školního věku. Cílem je vytvoření podpůrného programu na rozvoj grafomotoriky a jeho ověření v praxi. Teoretická část je věnována systémům, které ovlivňují vývoj motoriky. Dále tato část zpracovává samotnou oblast motoriky a další související témata, jakými jsou pracovní návyky při kreslení a psaní, lateralita, předškolní věk a raný školní věk. Praktická část se věnuje tvorbě a realizaci podpůrného programu u vybrané skupiny dětí, která je orientována na rozvoj grafomotoriky komplexním způsobem. Součástí praktické části je také vyhodnocení získaných dat a analýza výsledků činnosti.
Možnosti ovlivnění pohybových předpokladů u předškolních dětí
Vostárek, Miloš ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název: Možnosti ovlivnění pohybových předpokladů u předškolních dětí Cíle: Cílem práce je na základě získaných informací od respondentů vybraných školek porovnat dané školky mezi sebou, vybrat tu, která má nejlepší předpoklady pro pohybový rozvoj dětí a v rámci zhodnocení vytvořit vhodný program. Metody: Jako metoda bylo použito přímé dotazování a odpovědi byly uvedeny do záznamového archu a následně zpracovány. Dotazování probíhalo v prostředí vybraných pražských školek Výsledky: Výsledky práce ukázaly jako největší problematiku velikost prostorů, nízký počet hodin pohybových aktivit a malý počet pedagogů přítomných při jejich konání. Jako pozitivní se ukázala poměrně rozsáhlá kreativita pedagogů. Obsah jejich hodin je poměrně široký. Klíčová slova: školka, pohyb, rozvoj, předškolní období, motorika, schopnosti, dovednosti Využité zkratky: RVP PV, ŠVP, CNS, MŠ, NASPE

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 155 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.