Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,280 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv podmínek podzemní instalace na šíření trhliny v polymerních trubkách
Tesař, Jakub ; Gratza, Roman (oponent) ; Hutař, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou zakopaných polymerních trubek a vlivem instalačních podmínek na její životnost. Na základě dat získaných z normy jsou získány hodnoty vnějšího zatížení působícího na polymerní trubku. Pro aplikaci těchto hodnot do numerického výpočtu je uveden i přepočet jednotlivých složek zatížení. Na 2D model jsou aplikovány různé hodnoty těchto napětí, které simulují různé instalační podmínky zakopání. V numerickém výpočtu 2D modelu jsou uvedeny průběhy tangenciálních napětí a jejich srovnání s normou. Dále je řešen vliv instalačních podmínek na hloubku zakopání trubky. Srovnání modelů je provedeno pro 2D a 3D model s normou. Srovnáním je ověřeno, že modely jsou ekvivalentní a dobře odpovídají i základnímu výpočtu podle normy. 3D model je pak rozšířen o trhlinu a je modelováno šíření skrz stěnu trubky při nejkritičtějších případech zatížení. Pro odhad životnosti trubky je použita koncepce lineárně elastické lomové mechaniky.
Výpočet teplotního pole asynchronního motoru
Pavlásek, Ondřej ; Mach, Martin (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje tepelným výpočtům asynchronního stroje. První část práce se zaobírá problematikou asynchronního motoru a vznikem ztrát. Další část je zaměřena na termiku elektrických strojů, teplo a chlazení. Následně byl proveden výpočet rozložení teploty na motoru TM90-4S pomocí programu Motorcad a porovnání těchto výsledků s měřením na stroji.
Návrh spojení třecí podložky a vnějšího kroužku spojkového ložiska
Kopytko, Alexandr ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na konstrukční návrh spojení třecí podložky s vnějším kroužkem vypínacího spojkového ložiska. Při montáži třecí podložky dochází k občasnému poškození, což vede ke znehodnocení materiálu a způsobuje výrobní prodlevy. Vzhledem k široké nabídce polyamidů používaných v automobilovém průmyslu zahrnuje rešerše přehled těchto materiálů, jejich modifikace a metody spojování plastu s kovem. Třecí podložka představuje další krok ve zdokonalení spojkového mechanismu, proto rešerše pojednává také o jednokotoučové třecí spojce a jejím vývoji. Spojení třecí podložky s ložiskem je v této práci realizováno pomocí klipů, které zajišťují pevné mechanické spojení. Pro analýzu bylo využito metody konečných prvků (MKP) v programu Ansys Workbench s využitím 3D geometrie z programu Creo Parametric. Na základě deformačně-napěťové analýzy byly navrženy konstrukční modifikace klipového spoje. Výsledkem práce jsou dva nové modely třecí podložky a jejich modifikace, přičemž rozměry klipů se pohybují na hranici vyrobitelnosti. Závěrem práce je srovnání nově vzniklých modelů s komerčně dostupným návrhem, návrh vyrobitelnosti a montážního postupu. Tento komplexní přístup zajišťuje, že nové konstrukční řešení je nejen technicky proveditelné, ale také může být ekonomicky výhodné a prakticky aplikovatelné v průmyslové výrobě.
Deformační a napěťová analýza loketní kosti s dlahou
Šafran, Jindřich ; Burša, Jiří (oponent) ; Marcián, Petr (vedoucí práce)
Zlomenina loketního kloubu představuje vážné patologické poranění. V jednoduchých případech je možné zranění ošetřit bez invazivního zákroku. V případě složitějších zlomenin - tříštivých zlomenin, je nutné již invazivního zákroku a inkriminovanou oblast zpevnit pomocí fixačních dlah. Tato práce se zaměřuje na provedení deformační a napěťové analýzy proximální loketní kosti (\emph{lat. ulna}), která je fixována s pomocí specializované titanové dlahy. K posuzování mechanické interakce mezi jednotlivými prvky soustavy bylo využito výpočtového modelování s pomocí metody konečných prvků. V první části se~práce zaměřuje na ortotickou rešerši typů fraktury loketní kosti, včetně její fixace, která je doprovázena anatomickou rešerší. V druhé části práce je kladen důraz na tvorbu modelu geometrie z obdržených CT dat, včetně její úpravy pro tvorbu výpočtového modelu. Na~základě rešerše byly zvoleny nebo vypočteny modely materiálů. Ve třetí části se práce zaměřuje na komplexní tvorbu výpočtového modelu, včetně vazeb, umístění úponů svalů a také se zaměřuje na popis a rozvahu nad volbou výpočtových variant modelu. V prezentaci výsledků byly posouzeny vlivy určených variant výpočtového modelu v závislosti na zatížení a byly vykresleny deformační a napěťové charakteristiky. Při posuzování byl kladen i důraz na mechanickou interakci mezi mechanickými prvky fixační dlahy a šroubů s kostní tkání.
Porovnání přístupů k posouzení mezního stavu vzpěrné stability různě dlouhých a uložených prutů
Ostratická, Klára ; Pokorný, Jan (oponent) ; Šebek, František (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá posouzením mezního stavu vzpěrné stability. Jsou zde popsány rozdíly pružného a nepružného vzpěru a vlivy na kritickou sílu. Podrobněji je popsán vliv materiálu, uložení a délky prutu. Při vzpěru se mění charakter deformace, stlačovaný prut se v určitém bodě začne ohýbat. Tento bod se nazývá bod bifurkace a hranicí je velikost kritické síly. Výpočet kritické síly vzpěrné stability je pro vybrané příklady proveden analyticky, pomocí Eulerovy a Johnsonovy metody. Výsledky jsou numericky ověřeny metodou konečných prvků v programu Ansys. Výsledky pro lineární vzpěr jsou shodné. Numericky jsou také počítány příklady nelineárního vzpěru. Je zjišťován rozdíl kritické síly pro kontaktní plochy bez tření a se třetím. Určení kritické síly může zabránit zborcení celé konstrukce, což předejde katastrofickým následkům.
Napěťová analýza posledního dochovaného pilíře původního Ivančického viaduktu
Pelaj, Jakub ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Vaverka, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje napěťovou analýzou pilíře původního Ivančického viaduktu. V úvodní části je popsán teoretický základ nezbytný pro řešení analýzy. Druhá část se zabývá historií a montáží mostu. Třetí část se věnuje tvorbě prostorového modelu, který slouží jako základ pro provedení napěťové analýzy. Poté je detailně rozebrán postup řešení a samotné analytické výpočty. V závěru práce jsou získané výsledky verifikovány pomocí numerických výpočtů a doplněny o dílčí výsledky týkající se dalšího druhu zatížení.
Deformační a napěťová analýza necementovaného dříku totální endoprotézy
Čáp, Lukáš ; Borák, Libor (oponent) ; Marcián, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku z oblasti totálních necementovaných náhrad kyčelního kloubu. Dlouhodobá funkčnost necementovaných implantátů je významně ovlivněna jejich pooperační (primární) stabilitou. V této práci byl analyzován vliv uložení dodaného dříku ve stehenní kosti a hustoty spongiózní kostní tkáně na deformačně – napěťové stavy soustavy s totální endoprotézou během primární stability. Pro řešení bylo využito výpočtové modelování pomocí metody konečných prvků. Nejprve byly představeny vybrané části z oblasti anatomie a náhrad kyčelního kloubu. Dále byla provedena rešerše související s řešením a vyhodnocením deformačně – napěťových stavů. U zhotovených variant výpočtových modelů byla analyzována celková deformace soustavy, redukované napětí dle HMH ve dříku, přetěžování kostních tkání podle Frostovy hypotézy a relativní posuv mezi dříkem a kostní tkání. Hustota spongiózní kostní tkáně i způsob uložení dříku měly vliv na velikost zmíněných veličin. Varianta uložení, ve které byl dřík nejvíce v kontaktu s kompaktní kostní tkání, dosáhla nejmenšího přetěžování spongiózní kostní tkáně. Hustota spongiózní kostní tkáně měla významný vliv nejen na její přetěžování, ale také na relativní posuv mezi dříkem a kostní tkání.
Pevnostní analýza konstrukce hydraulického zařízení
Burian, Martin ; Klezla, Vojtěch (oponent) ; Zeizinger, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá pevnostní analýzou dvou nádrží hydraulických agregátů pomocí metody konečných prvků. Úvodní část je tvořena stručným popisem těchto zařízení a také popisem aktuálního řešení. Následuje rozbor silových účinků a zatěžovacích stavů. V další části je popsán výpočtový model a poté již samotné výsledky výpočtů. Na základě těchto výsledků je nakonec proveden návrh možných úprav za účelem zlepšení mechanických vlastností. Přílohou práce je pak výkresová dokumentace návrhu řešení. Práce byla vytvořena ve spolupráci s firmou Bosch Rexroth, spol. s r. o.
Zjednodušený výpočet průhybu segmentu ložiska
Janiš, Tomáš ; Cabaj, Gabriel (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá výpočtem průhybu segmentu hydrodynamického radiálního ložiska s naklápěcími segmenty. Tento typ ložiska je popsán svými charakteristikami, které se určují pomocí simulací. Znalost těchto charakteristik je důležitá pro predikování chování ložisek v provozu a pro návrh zařízení využívající tyto ložiska. Charakteristiky ložiska jsou silně závislé na tloušťce mazacího filmu. Ta je ve skutečnosti velmi tenká, a proto ji ovlivňuje i sebemenší průhyb segmentu. Tato práce se proto zabývá výpočtem průhybu segmentů. Díky tomuto výpočtu je následně možné vliv deformace segmentů zahrnout do navazujících simulací pro určení charakteristik ložiska. Díky zahrnutí tohoto vlivu dojde ke zpřesnění simulací. Z tohoto důvodu je vytvořen výpočetní model průhybu segmentu ložiska. Tento model vychází z diferenciální rovnice průhybové čáry za předpokladu malých deformací. V tomto výpočtu jsou zahrnuty teplotní účinky způsobené zahříváním maziva a tlakové účinky způsobené zatížením segmentu ložiska. Výsledky průhybu od těchto zatížení jsou nadále porovnány s výsledky získané díky metodě konečných prvků. Při tomto porovnání nebyla dosažena požadovaná shoda.
Citlivostní analýza MKP modelu nárazové zkoušky
Jančář, Radek ; Řehák, Kamil (oponent) ; Dlugoš, Jozef (vedoucí práce)
Deformace vozidla v důsledku nehody slouží jako vstupní údaj pro stanovení srážkové rychlosti vozidla pro účely znaleckého posudku. Jedna z možností výpočtu srážkové rychlosti je skrze verifikovaný konečno-prvkový model (MKP) nárazu vozidla. Vytvoření takového konečno-prvkového modelu je ovšem mimořádně časově i finančně náročné. Takový model obsahuje řadu zásadních zjednodušení, která lze bez předchozích zkušeností jen obtížně odhalit. Naštěstí existuje několik volně dostupných detailních MKP modelů, které byly ověřeny skutečnými testy. Právě na nich je možné zkoumat vliv různých způsobů modelování na pozorované parametry, jako je celková deformace nebo celková tuhost vozidla. Tato práce se zabývá vlivem podrobnosti geometrické rozlišovací úrovně, parametrů modelů materiálů a nastavení okrajových podmínek pro MKP model vozidla Chevrolet Silverado 1500, modelový rok 2014.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,280 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.