Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zdravý životní styl v edukační realitě vybrané školy
Doležal, Vladimír ; Čevela, Rostislav (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Zdravý životní styl v edukační realitě vybrané školy AUTOR: Vladimír Doležal KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: MUDr. Bc. Rostislav Čevela, Ph.D. ABSTRAKT: Tato práce se zabývá problematikou výchovy a zdravého životního stylu v kategorii náctiletých. Cílem práce je zmapovat důležité aspekty, které ovlivňují životní styl náctiletých, a to hlavně ve vztahu ke středoškolskému prostředí, školským dokumentům, jako jsou ŠVP, RVP a zmapovat vliv rizikového chování. Práce se také zaměřuje na důležitý aspekt tohoto tématu, a to na interakci učitel - žák, cílem této části je zdokumentovat a analyzovat, zda žáci vnímají, jak ke zdravému životnímu stylu přistupují jejich učitelé a zda je to nějak osobně ovlivňuje. V práci jsou zdokumentovány a analyzovány současné přístupy k výchově a zdravému životnímu stylu ve středoškolském prostředí. Součástí je krátký exkurz do historie těchto pojmů. KLÍČOVÁ SLOVA: Výchova, životní styl, střední škola, žák, učitel.
Využití didaktických her ve vyučování matematice na 2. stupni ZŠ
Svobodová, Veronika ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Využití didaktických her ve vyučování matematice na druhém stupni ZŠ" se zabývá problematikou využívání didaktických her v hodinách matematiky na druhém stupni základních škol. Tato práce je složena ze dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část seznamuje s pojmy hra, didaktická hra, matematické hry. Podrobněji se zaměřuje na modifikaci deskové hry monopoly. Praktická část je věnována kvantitativnímu výzkumnému šetření, které zjišťuje, jaký je postoj učitelů matematiky druhého stupně základních škol k používání didaktických her ve výuce, dále se zaměřuje na názory a zkušenosti žáků s didaktickou hrou. Také se zabývá srovnáním písemného testu z daného učiva u třídy, která absolvovala matematickou hodinu se zařazením didaktické hry monopoly a třídy, která tuto výuku neabsolvovala.
Dopady výchovy na zdraví náctiletých a výuka matematiky
Doležal, Vladimír ; Čevela, Rostislav (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Dopady výchovy na zdraví náctiletých a výuka matematiky AUTOR: Vladimír Doležal KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: MUDr. Bc. Rostislav Čevela, Ph.D. ABSTRAKT: Tato práce se zabývá problematikou výchovy a zdravého životního stylu v kategorii náctiletých. Cílem práce je zmapovat důležité aspekty, které ovlivňují životní styl náctiletých, a to hlavně ve vztahu ke středoškolskému prostředí, školským dokumentům, jako jsou ŠVP, RVP, rizikové chování a vliv subkultur. Speciálním tématem této práce je analýza výuky matematiky na konkrétní střední škole ve vztahu k zdravému životnímu stylu současné žákovské populace. Práce se také zaměřuje na důležitý aspekt tohoto tématu, a to na interakci učitel - žák, cílem této části je zdokumentovat a analyzovat, zda žáci vnímají, jak ke zdravému životnímu stylu přistupují jejich učitelé a zda je to nějak osobně ovlivňuje. V práci jsou zdokumentovány a analyzovány současné přístupy k výchově a zdravému životnímu stylu ve středoškolském prostředí. Součástí je krátký exkurz do historie těchto pojmů. KLÍČOVÁ SLOVA: Výchova, životní styl, subkultury, střední škola, žák, učitel, matematika.
Imaginace nekonečna
Semerád, Martin ; Pauza, Miroslav (vedoucí práce) ; Sak, Petr (oponent) ; Jirků, Petr (oponent)
česky Tato práce se zaobírá základní otázkou moderní vědy a sice její neomylností. Kvalita vzdělávání a poznání není posuzována a prověřována sokrotovským dialogem, ale je redukována na vyhodnocování konformity a shody s obecně přijímanými poznatky, otázka kvality splývá s vyčíslením kvantitavního určení. Zárodky tohoto dlouhodobého procesu vedou do starodávné akademie Gondišapur, která povstala v arabském světě po uzavření tradičních řeckých škol. Autor nalézá hlavní cíl i úkol filosofie v poukazování na to, že není jen jeden možný způsob kodifikovaného myšlení a současně též ukazuje sílu fonomenologické metody důslečně provedené epoché - uzávorkování krajiny známosti - a sice tak, že je možno překonat všeobecně uznávanou pravdu v její dogmatické strnulosti. Protože "tvrdé jádro" moderní positivistické vědy je možno nalézat v matematice a i mnoho myslitelů považuje matematiku za oblast skutečné jistoty (podle které je třeba vystavět i ostatní poznání, tzv. more geometrico) - je i hlavním cílem práce prokázat, že dnešní matematika je všechno možné, jen ne bezrozporným způsobem myšlení. Konkrétním příkladem je neplatnost Pythagorovy věty v dnešní matematice a dále důsledně provedený součet nekonečné geometrické řady - který vede k jinému výsledku, než jak je v klasické matematice uváděno. Tato práce...
Podnikatelský záměr - založení mateřské školky.
Žolnerčíková, Petra ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Zadražil, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá podnikatelským záměrem na založení první mateřské školky v Praze, která se bude profilovat jako matematická. Svým zaměřením bude reflektovat potřebu technických profesí. Rozvoj matematických schopností bude probíhat podle Hejného metody.
Výuková stránka vybraných základů matematiky pro studenty bakalářského programu s ekonomickým zaměřením
Růčka, Petr ; Hřebíček,, jiří (oponent) ; Chvátalová, Zuzana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá přeměnou webové stránky iMatematika.cz v komplexnější výukovou stránku vybraných základů matematiky pro studenty oborů s ekonomickým zaměřením či ekonomy. Z jednotlivých vybraných základů matematiky jsou zpracovány podklady, na jejichž základě jsou vytvořena výuková videa a sada testových otázek. Výstupem diplomové práce je nová stránka, která reflektuje provedenou analýzu.
Matematizace ekonomie: mýtus či realita
Vachunová, Petra ; Šťastný, Daniel (vedoucí práce) ; Slaný, Martin (oponent)
Práca sa zaoberá mierou matematizácie v ekonómii. Ako významná miera matematizácie je chápaná taká miera pri ktorej matematické vzdelanie pomáha k úspešnému absolvovaniu ekonomických predmetov. Za pomoci využitia počtu bodov z predmetu 55F100 Matematika pro ekonomy I sa práca snaží určiť mieru matematizácie predmetov 5EN202-5EN252 Mikroekonomie I a 5EN203-5EN253 Makroekonomie I vyučovaných na Vysokej škole ekonomickej v Prahe. Významnú mieru matematizácie sa nepodarilo zvolenou metódou potvrdiť. Práca dochádza k záveru, že matematické zručnosti potrebné pre absolvovanie týchto predmetov študenti získavajú mimo kurzu 55F100.
Metrické úlohy ve stereometrii
KREPSOVÁ, Lenka
Práce se zabývá problematikou metrických úloh ve stereometrii a je rozdělena do dvou částí. První část je zaměřena na teorii odchylky přímek a rovin, kolmost přímek a rovin, vzdálenost bodů, přímek a rovin. V této části najdete souhrn vět a definic a základní příklady k procvičení. Druhá část obsahuje sbírku pracovních listů pro studenty. Tato sbírka zahrnuje řešení příkladů z pracovních listů v matematickém programu GeoGebra. Řešení jsou určena pro učitele. Pracovní listy a jejich řešení byly testovány studenty během výuky v posledním ročníku gymnázia. Tato práce je určena pro výuku, samostudium a testování.
Výuka stereometrie s využitím software Elica - DALEST
KRČMÁŘ, Roman
Tato diplomová práce je zaměřena na počítačový software Dalest Elica a jeho uplatnění ve výuce stereometrie na základní škole. Obsahem práce je několik řešených příkladů pomocí tohoto dynamického 3D softwaru pro výuku stereometrie na základní škole. Práce má poskytnout pedagogům efektivní náhled na problematiku tohoto softwaru a rovněž vysvětlit, proč použít Dalest Elicu ve výuce. Součástí práce je rovněž CD s video-návody na obsluhu softwaru.
Výuka geometrie s podporou programu Elica DALEST se zřetelem na nonverbální komponenty
KAŇKA, Martin
Tato diplomová práce se zabývá aplikacemi Elica DALEST, které jsou součástí projektu DALEST (Developing Active Learning Environment for Stereometry), který má za cíl vytvoření vhodného nástroje pro výuku stereometrie. V projektu Elica DALEST je celkem 13 aplikací, tato práce se zabývá sedmi z nich. Cílem práce je vytvoření materiálu pro seznámení učitelů matematiky s možnostmi jednotlivých aplikací. Tento návod bude vytvořen i ve formě video návodů, které naleznete na přiloženém na CD. Dílčím cílem mé diplomové práce je představit vytvořený materiál učitelům v praxi na základních školách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.