Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 81 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historie lyžování v Krušných horách
Pfeiferová, Pavlína ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Práce sleduje vznik a historii lyžařských spolků, klubů a lyžařských center v Krušnohoří. Pro zjištění faktů a daných událostí jsem použila a prostudovala kroniky, výroční zprávy, literaturu, startovní listiny a fotografie, které dokumentují lyžování v Krušných horách. Důležitou součástí této práce jsou návštěvy lyžařských muzeí a zejména rozhovory s pamětníky a účastníky lyžařských soutěží. Práce se zabývá historií lyžování jako celku a následně se soustřeďuje na oblast karlovarské části Krušných hor, zejm. pak na oblast Abertam a jeho blízkého okolí.
Lyžování a snowboardování na 1. stupni ZŠ
Lutašová, Andrea ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zájmem dětí mladšího školního věku o zimní sporty - lyžování, snowboardování. Snaží se odhalit příčinu menšího zájmu o lyžařské kurzy. Dotazníkovou metodou bylo zjištěno, že děti mladšího školního věku většinou sportují, na lyžařský kurz by jely, ale jeden z hlavních problémů jsou finance. Rozhovory s učiteli základních a středních škol ukázaly, že zimními sporty se v podstatě zabývají ty děti, které se s nimi seznámily už v předškolním a mladším školním věku. Práce přináší doporučení zařadit lyžařský kurz již na 1. stupeň základní školy a tím zvýšit počet dětí na základní i střední škole, které budou mít zájem o zimní sporty, chuť navštívit lyžařské kurzy a tím zvýšit svou fyzickou a psychickou zdatnost. Klíčová slova: mladší školní věk, pohybová aktivita, snowboardování, lyžování
Lyžování dětí v předškolním a mladším školním věku
Lhotáková, Anna ; Hanzová, Marie (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
5 Obsah Obsah.......................................................................................................................................... 5 1. OBSAHOVÁ NÁPLŇ PRÁCE.......................................................................................... 7 2. KLÍČOVÉ POJMY, CÍL PRÁCE....................................................................................... 8 2.1. Cíl práce....................................................................................................................... 8 2.2. Klíčové pojmy ............................................................................................................. 8 3. HISTORICKÝ EXKURZ ................................................................................................. 10 3.1. Vznik lyžařství........................................................................................................... 10 3.2. Lyžařství v českých zemích....................................................................................... 13 3.3. Historie lyžařské výuky............................................................................................. 14 3.3.1. Vývoj a charakteristika lyžování a lyžařských technik .................................... 15 4. PEDAGOGICKÉ A PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY VÝUKY LYŽOVÁNÍ DĚTÍ...... 17 4.1....
Zimní příprava pro squashisty
Cendelín, Jan ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Zimní příprava pro squashisty Cíle: Hlavním cílem této práce je sestavení týdenního plánu pro zimní soustředění, pro hráče squashe. Dalším cílem bylo zjistit (pomocí ankety), zda součastní trenéři využívají doplňkové sporty jako kompenzační cvičení, a jaký mají názor na ranou specializaci a trénink odpovídající věku hráče. Metody: V mojí práci jsme využili metodu sběru dat, konkrétně potom analýzu dokumentů a anketu. Otázky v anketě jsem rozdělil do tří skupin: a to do skupiny uzavřených odpovědí, (odpovědi ANO/NE), do skupiny otázek, kde si respondent vybírá z předem vytvořených odpovědí, a do skupiny otevřených otázek. V analýze dokumentů jsem využil výstupy masových médiích, virtuální data a předmětná data. Výsledky: Z ankety jsem zjistil, že většina trenérů squashe pořádá soustředění, většina respondentů letní, ale využívají se i zimní. Trenéři se také věnují kompenzačním cvičením, ale doplňkových sportů tolik nevyužívají. Zimní sporty využívá jen přibližně třetina respondentů. Někteří trenéři dokonce jiné sporty zakazují. Především se jednalo o badminton a tenis z důvodu jiné techniky úderů. Sestavil jsem tréninkový plán, pro zimní soustředění squashistů, který obsahuje sjezdové i běžecké lyžování. Je zaměřen na kondici a na rozvoj koordinačních schopností. Klíčová slova: squash,...
Individuální výuka lyžování předškolních dětí
Černá, Petra ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Polášková, Marcela (oponent)
Title: Individual ski lesson of preschool children Targets: The target of diploma work is on base of observation the interaction of ski instructor or parent and pupil to show, which kind of ski lesson is more appropriate for preschool age. Method of diploma work: In this work I used attended observation and controlled conversation. During attended observation I have taken notices progress of ski lesson to my beforehand prepared table with fixed criterions (age of child, sort of teacher, duration of teaching lesson, length of slope, kind of terrain, teaching methods, way of snowplough practice, correction of mistakes, communication during teaching lesson). I used controlled conversation after the end of lesson and the conversation was led with parent of child and instructor. Controlled conversation was composed from open questions. During conversation I used questions regarding experience or behaviour, knowledge and perception. Result: Establishing of the first contact of a teacher and a child was performed only during instructor lesson. The instructor had to get child to his side. Between parent and child hasn't been first contact. During the lesson there was communication only between the teacher and the child. Instructor tried to communicate with child during whole lesson. The instructor used...
Incidence zranění při kurzech aktivit v přírodě
Kladivo, Jaroslav ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název: Incidence zranění při kurzech aktivit v přírodě Cíl: Cílem práce je zjistit míru úrazovosti při aktivitách v přírodě prováděných v rámci výuky na Katedře sportů v přírodě FTVS UK. Metody: Kvalitativní a kvantitativní analýza dat z knihy úrazů, termínových předpisů a závěrečných zpráv z kurzů, vydaných jednotlivými odděleními Katedry sportů v přírodě FTVS UK ze školních let 2009/10 až 2014/15 a jejich následné statistické zpracování. Využití NACA scoring systému pro hodnocení závažnosti úrazů. Výzkumný soubor tvoří studenti a vyučující FTVS UK. Výsledky: Výsledkem této práce je přehledný souhrn četnosti a závažnosti úrazů vzniklých při jednotlivých aktivitách v přírodě prováděných v rámci výuky na Katedře sportů v přírodě FTVS UK. Klíčová slova: Sporty v přírodě, lyžování, kanoistika, úraz, kurzy FTVS UK.
Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování dospělých
Říha, Jakub ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování dospělých Cíle: Cílem práce je podrobně analyzovat a porovnat didaktickou interakci učitel - žák při výuce lyžování dospělých mezi dvěma instruktory stejné délky praxe ale různého vzdělání. Metody: Pro náš výzkum jsme použili metodu participantního pozorování s využitím řazení do kategoriálního systému podle standardizované techniky MADI (modifikovaná analýza didaktické interakce). Jde o 7 kategorií popisujících formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Výsledky: Výsledky práce potvrdily mimo jiné vyšší zastoupení dvou nejefektivnějších forem chování učitele (korekce a zpětná informace) u instruktora s pedagogickým vzděláním, a s tím spojenou vyšší kvalitu vyučovacího procesu. Klíčová slova: výuka, lyžování, instruktor, didaktická interakce, analýza, ADI, MADI
Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování na základních školách
Křikavová, Markéta ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování na základních školách Cíle: Cílem práce je porovnat didaktickou interakci učitele a skupiny žáků při výuce lyžování na základních školách. Metody: V této práci byla použita jako základní metoda M ADI (modifikovaná analýza didaktické interakce), která je v podstatě kategoriálním systémem pozorování. Prostřednictvím uvedené metody je možné získat data, která popisují didaktickou interakci mezi učitelem (instruktorem) a žáky. Jedná se konkrétně o formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Další využitou metodou byla anketa. Výsledky: Výsledky práce potvrdily, že struktura didaktické interakce je výrazně ovlivněna lyžařskými dovednostmi žáků, kvalitativní změny v didaktické interakci se u obou sledovaných skupin zásadně neprojevily. Výsledky analýzy i ankety poskytují zpětnou vazbu pro instruktora. Klíčová slova: analýza didaktické interakce, M ADI, lyžování, lyžařský výcvik, střední školní věk
Vývoj a trend popularity lyžování a snowboardingu
Tišer, Kryštof ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Gnad, Tomáš (oponent)
Název práce Vývoj a trend popularity lyžování a snowboardingu. Hlavní cíl práce Hlavním cílem této práce bylo zmapovat aktuální situaci trendů v lyžování a snowboardingu. Pokusit se predikovat, kam se tato odvětví zimních sportů ubírají. Metody Pro výzkum jsem zvolil metodu dotazníkového šetření neboli ankety. Výsledky byly shromážděny a statisticky zpracovány v programu společnosti Google zvané Google forms. Anketa obsahovala 16 otázek určených pro respondenty, kteří aktivně provozují lyžování nebo snowboarding, případně oba tyto sporty. Otázky byly koncipovány tak, aby byla možná pouze jedna odpověď, případně výběrem z více možností. Anketa byla uložena v elektronické podobě na internetových stránkách www.google.com, odkud bylo nashromážděno celkem 1095 dotazníků. 83 z nich bylo získáno osobním kontaktem a následně zaneseno do programu. Při zpracování bakalářské práce jsme využívali zejména metody analýzy, indukce, dedukce, syntézy a metodu dotazování. Výsledky Výsledky výzkumu ukazují, že nejen lyžování, ale i značně modernější snowboarding mají již svou kulminační fázi za sebou a pomalu přicházejí o své příznivce. Klíčová slova Lyžování, snowboarding, trend, vývoj

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 81 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.