Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Základní statistické údaje o kultuře v České republice 2021. I. díl, Kulturní dědictví : muzea, galerie a památky
Nováková, Eliška ; Lindnerová, Vladimíra ; NIPOS, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu
Předmětem zjišťování je činnost muzeí, galerií, památníků a památkových objektů. Nejvýznamnější šetřené ukazatele se vztahují k rozsahu sbírek, návštěvnosti, pořádání výstav, expozic, vzdělávacích programů, odborných konferencí a seminářů a v neposlední řadě k zaměstnanosti a hospodářským výsledkům činnosti.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Rozvíjíme tradici aneb Od výkladu k interpretaci: Metodika průvodcovské činnosti v historických interiérech a exteriérech
Jareš, Jakub ; Hudec, Petr ; Indrová, Martina ; Ranochová, Radka ; Hnojská, Vendula ; Sládková, Kateřina ; Jordánová, Květa ; Dryáková, Kateřina ; Rezková Přibylová, Naděžda ; Bláhová, Lucie ; Wizovský, Tomáš
Metodika poskytuje metodickou oporu a inspiraci pro prezentaci a interpretaci kulturního dědictví prostřednictvím komentovaných prohlídek s průvodcem. Zohledňuje při tom jednak tradici, jednak současné nároky návštěvníků, přístupy k ochraně kulturního dědictví a nové trendy interpretace včetně těch zahraničních. Při aplikaci do praxe má metodika dopad i na širokou veřejnost, která je každoročně zastupována několika miliony návštěvníků památek ve správě NPÚ.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Mnoho podob interpretace: Metodika inovativních přístupů k prezentaci a interpretaci historických interiérů a exteriérů
Hudec, Petr ; Jareš, Jakub ; Indrová, Martina ; Dryáková, Kateřina ; Kassl, Nikola ; Havlůjová, Hana ; Hnojská, Vendula ; Sládková, Kateřina ; Jordánová, Květa ; Rezková Přibylová, Naděžda ; Kazlauskas, Vendula ; Bláhová, Lucie ; Staufčíková, Helena ; Kosová, Šárka ; Neprašová, Eva ; Seidler, Tomáš
Metodika je snahou o revitalizaci a inovaci průvodcovské služby v prostředí historických památek ve správě NPÚ. Tato publikace navazuje na I. díl metodiky Rozvíjíme tradici aneb Od výkladu k interpretaci a jejím účelem je poskytnout nápady, inspirace a metodické postupy, jak doplňovat a proměňovat zaběhnuté způsoby prezentace a interpretace památek a to včetně forem, které vytvářejí paralelu či alternativu prohlídkám s průvodcem. Zohledňuje zahraniční zkušenosti a mezioborové vhledy.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Cultural Policy Amidst Disputed Memory: Cultural Sector Impacts in Kosovo and Nagorno-Karabakh
Conyers, Heather ; Brisku, Adrian (vedoucí práce) ; Asavei, Maria Alina (oponent)
The cultural heritage sector's role in ethnic conflict is a direct reflection of the official narrative i tis trying to convey. The challenges these sectors face under various challenges are a topic of academic discussion as it relates to various other theoretical aspects. Previous research has indicated themes of antagonism, primordialism, and perennialism within national narratives surrounding ethnci conflict and territorial disputes. The international response has been varied in these situations and intercultural dialogu eis largely fascilitated by outside organisations. This thesis examines primary and secondary sources relating to the conflicts in Nagorno Karabakh and Kosovo. Examples are presented reflecting the cultural heritage landscape in both cases. Nagorno Karabakh and Kosovo are then compared and assesed for similairites and differences. This thesis found that the cultural heritage sector in both regions were similair in terms of context, myths, and antagonistic commemorations, but differeed regarding jurisdiction and application.
Klášterem křížem krážem. Edukační programy pro děti předškolního a mladšího školního věku v Anežském klášteře.
Krulichová, Barbora ; Sládková, Kateřina (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Diplomová práce se věnuje edukaci a edukačním programům určeným nejmladším návštěvníkům kláštera sv. Anežky České tj. dětem předškolního a mladšího školního věku. Práce bude rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. část stručně představí osobnost Anežky České, její život, skutky a legendy Anežského kláštera a jeho využití jakožto útočiště klarisek, dominikánů a minoritů, pohřebiště významných Přemyslovců a v neposlední řadě jako je bjektů pak tato část práce seznámí s potenciálem edukačních p amů jakožto pomocníků s historických osobností, památkových objektů a uměleckých děl, stručně představí historii Národní galerie a nastíní edukační programy, Anežském klášteře praktické části diplomové práce bude vytvořit edukační program Klášterem křížem krážem a popsat proces tvorby od samotného nápadu přes lizaci až po závěrečnou reflexi Klíčová slova: atá Anežka Česká, Anežský klášter, Národní galerie v Praze, galerijní edukace, edukační , děti, předškolní věk, mladší školní věk,historie, umění, kulturní dědictví
The Effect of Cultural and Natural Heritage on Tourism Attractiveness in Slovakia
Kling, Alexander ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Kantová, Klára (oponent)
Vliv kulturního a přírodního dědictví na turismus na Slovensku Abstrakt Táto práca spochybňuje tradičné chápanie kultúrneho a prírodného dedičstva ako dva z hlavných determinantov turistickej atraktivity. Motiváciou k jej napísaniu bolo to, že na Slovensku sa nachádza viacero lokalít bohatých na kultúrne a prírodne pamiatky, no kým niektoré sú populárne turistické des- tinácie, iné sú z hľadiska turizmu relatívne neznáme. Na základe prieskumu existujúcej literatúry chápe autor koncept atraktivity ako fenomén skladajúci sa nielen z vlastností danej atrakcie či lokality, ale aj toho, ako návštevníci destináciu vnímajú. V modeloch sa preto spájajú obidva aspekty turistick- ého systému - ponuka a dopyt po turizme. Ako závislá premenná, zastupu- júca dopyt, je použitý počet návštevníkov v ubytovacích zariadeniach v jed- notlivých okresoch za rok 2018, resp. tento počet na obyvateľa. Hlavnými nezávislými premennými sú počet národných kultúrnych pamiatok a národ- ných prírodných pamiatok a rezervácií, teda premenné typické pre turistický produkt. Kým odhady ich efektov sa zdajú byť pred pridaním ďalších vysvetľujúcich premenných a ich logaritmickou transformáciou jasne kladné a signifikantné najmä v prípade prírody, v rozšírených modeloch ostal efekt pozitívny už len pri kultúrnom dedičstve, a to význame. Dôležitú...
Jeskyně
Šindelářová, Alice ; Maixner, Miroslav (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Procesuální projekt zabývající se fenoménem jeskyně v souvislosti s pravěkým uměním. Zaobírá se kořeny zobrazivého umění, jeho výklady. Zkoumám otázky péče a konzervace kulturního dědictví. Zohledňuji formy prezentace archeologických nálezů a artefaktů v rámci muzejních expozic a sbírek. Postupnymi kroky studiem literatury, terénním výzkumem, koncipuji výsledné dílo, které reflektuje téma jeskyně a překlání oblouk času od prehistorie k současnosti.
Technicko-organizační směrnice provozu archivního systému pohyblivého obrazu
Klodner, Michal
Tato směrnice stanovuje technický a organizační rámec pro využití archivního systému dlouhodobé archivace ve specializovaném archivu nebo jiné organizaci se zaměřením na digitální archivaci kulturního dědictví pohyblivého obrazu a je určena pro přímé původce materiálu pro dlouhodobé uložení, využívající takovýto archivní systém jako službu. Součástí směrnice je technická specifikace přijímaných balíčků pro automatické zpracování archivním systémem.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Zajímavosti francouzských krajů - Auvergne
Křivánková, Jitka ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
Název diplomové práce: Zajímavosti francouzských krajů - Auvergne Tato diplomová práce zpracovává jeden z metropolitních francouzských krajů, kraj Auvergne. Zabývá se především jeho zajímavostmi a zvláštnostmi, kterými se odlišuje od ostatních krajů, a didaktickým využitím reálií tohoto kraje ve výuce francouzského jazyka. Cílem diplomové práce je tedy přiblížit kraj Auvergne se všemi jeho charakteristikami přehledným způsobem a následně navrhnout jejich didaktické zpracování a začlenit je do výuky francouzského jazyka. Didaktické zpracování předkládá návrhy různých aktivit pro různé cílové skupiny žáků. Jako podkladové materiály byly pro diplomovou práci využity převážně knihy a publikace zaměřené na francouzské kraje a didaktiku reálií, rovněž byly využity aktuální internetové zdroje. Pro didaktické zpracování reálií se stala stěžejním praxe a kreativita autorky. Diplomová práce obsahuje dvanáct hlavních kapitol. Za úvodní kapitolou následuje druhá kapitola, která představuje kraj jako celek, třetí kapitola pojednává o přírodních podmínkách kraje, čtvrtá kapitola podává stručný historický přehled, krajovou ekonomikou se zabývá kapitola pátá. Šestá kapitola tvoří nejrozsáhlejší kapitolu, je zaměřena na krajové zajímavosti a zvláštnosti. Problematiku využití reálií při výuce cizího jazyka...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.