Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jak se stávám učitelem? Hledání profesní identity
Králíková, Tereza ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Jak se stávám učitelem? Hledání profesní identity Spočívá rodící se profesní identita studentů učitelství PedF UK a Detroit Teachers Program na podobných základech? Jak se cítí jako začínající učitelé? Do jaké míry je ovlivňuje místo a sociální situace, v níž studenti žijí a studují? Je diskurz, který používají obě strany, podobný nebo odlišný? Srovnání souvisejících narativů, konceptů a metafor umožní vhled do života začínajících učitelů. Jaká úloha se přisuzuje uměleckým předmětům v kurikulu veřejného vzdělávání učitelů v obou zemích? Pomocí hybridního výzkumu prozkoumám tyto jevy na základě analýzy a reflexe videí vzniklých v projektu How I am becoming a teacher, kurikulárních dokumentů, příslušných studijních programů a souvisejících textů Klíčová slova Výtvarná výchova, fotografie, vizuální esej, profesní identita, vzdělávání učitelů, reflektivní přístup, město, škola, fakulta, artografie.
Využití metod dramatické výchovy ve výuce prvouky v 1.ročníku ZŠ
Sluková, Petra ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce se zabývá zpracováním teoretických východisek pro možnost využití dramatické výchovy jako instrumentu pro výuku prvouky. V práci jsou vyhodnoceny z tohoto pohledu základní dokumenty, vybrány vhodné obsahy a je realizován akční výzkum, jehož cílem je prověřit účinnost metod dramatické výchovy pro výuku těmto obsahům. V práci jsou porovnány výsledky učebního efektu se skupinou, u níž bylo využito pro tyto obsahy jiné výukové strategie. Klíčová slova dramatická výchova
Kooperativní učení ve výuce cizího jazyka
Zíková, Johana ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Tato práce je zaměřena kooperativní učení ve výuce cizího jazyka. Přináší poznatky o kooperativním učení, o metodách didaktiky cizího jazyka a jejich vhodnosti pro využití kooperativního učení. Zabývá se také novinkami, které se v kooperativním učení ve výuce cizího jazyka objevují. Výzkum, který je součástí této práce, byl kvalitativní a doplněn byl kvantitativním. Cílem výzkumu bylo porozumět pohledu hlavního aktéra čili učitele na kooperativní učení ve výuce cizího jazyka. Výstupem je zjištění postoje učitelů ke kooperativnímu učení ve výuce cizího jazyka a jejich přístup k začleňování tohoto konkrétního způsobu výuky. Klíčová slova: kooperativní učení, výuka cizího jazyka, výhody kooperativního učení ve výuce cizího jazyka, úskalí kooperativního učení ve výuce cizího jazyka
Kooperativní učení ve výuce francouzského jazyka
Rambousková, Anna ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Diplomová práce se zabývá propojením modelu kooperativního učení s výukou francouzského jazyka. Jejím cílem je odpovědět na otázku, zda je tento model pro cizojazyčnou výuku skutečně vhodný a jak má taková výuka vypadat. Práce je rozdělena na tři hlavní části. První část je věnovaná charakteristice kooperativního učení, jeho principům i zasazení do širšího pedagogického kontextu. Druhá část je zaměřená na hledání možností uplatnění kooperativního učení v rámci didaktiky cizího jazyka, respektive francouzštiny. Třetí část představuje sadu konkrétních aktivit, které byly navrženy tak, aby naplňovaly cíle jazykové i osobnostně sociální. Tím se stávají příkladem, jak je možné zařadit kooperativní přístup do výuky francouzštiny jako cizího jazyka. KLÍČOVÁ SLOVA francouzština jako cizí jazyk, kooperativní učení, spolupráce, výuka
Kooperativní učení a výsledky žáků
Konvičková, Hana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Cílem této teoreticko-empirické práce bylo zjistit pomocí pedagogického experimentu u žáků střední odborné školy v předmětu obchodně právní korespondence, zda zásady kooperativního učení, použité při vypracování obchodních dopisů, budou mít vliv na výsledky žáků, kteří budou pracovat jak formou kooperace (v páru), tak frontálně (individuálně). Dalším cílem tohoto výzkumu bylo rozebrat výsledky žáků a žáků ve skupinkách (dvojic, trojic) a následně zhodnotit účelnost zařazení zásad kooperativního učení do práce žáků v tomto předmětu. To vše za předpokladu seznámení žáků se stanovenými kritérii pro hodnocení a výsledným rozborem jejich prací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kooperativní učení a diverzita žáků
Ouředníčková, Libuše ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání a diverzitou žáků v běžných základních školách, konkrétně žáků se specifickými poruchami učení integrovanými ve školách hlavního vzdělávacího proudu a využitím kooperativního učení v těchto třídách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, v první části jsou sepsána nezbytná teoretická východiska pro výzkumnou část práce a jsou zde nastíněny kontroverzní otázky současného školského systému. Praktická část je zaměřena na využívání kooperativního učení ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení. Součástí jsou výsledky šetření provedeného na základních školách v Praze a středočeském kraji.
Vliv kooperativních her na sociální atmosféru ve třídě
Panušová, Lenka ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název práce: Vliv kooperativních her na sociální atmosféru ve třídě Cíl práce: Cílem práce je zjistit, jak významný vliv může mít půldenní kooperativní program se zaměřením na spolupráci na vzájemné vztahy mezi spolužáky jedné třídy a na následné vnímání třídní sociální atmosféry. Metody: Pro získání dat byl využit standardizovaný dotazník "Hodnotenie sociálnej atmosféry v triede." Výzkumu se zúčastnilo celkem 72 respondentů ze tří prvních ročníků šestiletého Gymnázia Jana Nerudy v Praze. K vyhodnocení jsou využity statistické metody jako aritmetický průměr, modus či medián. Výsledky: K pozitivnímu posunu v hodnocení třídní sociální atmosféry došlo ve všech zkoumaných skupinách. Nicméně v kontrolní skupině 1.D, kde kooperativní program neproběhl, nastalo výraznější zlepšení než v jedné z experimentálních skupin. Ověřili jsme, že půldenní program kooperativních her není dostačující k naplnění záměru výrazně ovlivnit vzájemné vztahy mezi spolužáky, ale může poukázat na nedostatky třídní sociální atmosféry. Klíčová slova: spolupráce, komunikace, skupinová dynamika, kooperativní učení, prostředí školní třídy
Využití metod a technik dramatické výchovy k pochopení literárního textu
Mihalová, Tereza ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Anotace: Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití metod a technik dramatické výchovy k pochopení literárního textu při výuce žáků zejména na prvním stupni základní školy se zřetelem k podpoře jejich čtenářství. V první, teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy: literatura, čtenářství a jejich význam pro člověka; literární a dramatická výchova (včetně jejích metod) a jejich možná setkávání při výuce. Dále se teoretická část zabývá použitím literárního textu jako námětu pro přípravu literárně-dramatických lekcí, včetně strukturované dramatické práce. Praktická část je zaměřena na konkrétní návrhy tří dramaticko-výchovných lekcí s využitím literárního textu jako předlohy, z nichž dvě byly zrealizovány a zhodnoceny z hlediska dosažení stanovených cílů. Potvrzuje, že využití metod a technik dramatické výchovy má ve výuce literární výchovy své opodstatnění. Klíčová slova: dramatická výchova, školní vzdělávací program, metody a techniky dramatické výchovy, příprava lekce, prožitek, kooperativní učení, umělecký text
Přesnost monitorování v procesu dosahování výsledků žáků ve škole
Pešout, Ondřej ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Tato práce byla zaměřena na zkoumání přesnosti monitorování jako strategie, která může sloužit žákům jako účinná metoda při dosahování výsledků ve škole. V teoretické části je přesnost monitorování představena jako metoda vycházející z principů metakognitivních strategií a autoregulace učení. Ze zahraničních studií vyplývá, že přesnost monitorování je přínosná pro zefektivnění nácviku u rozmanitých dovedností. K potvrzení těchto předpokladů v českých podmínkách byl uskutečněn výzkum na ZŠ. Jako vzorek byli zvoleni žáci tří šestých tříd. Přidanou hodnotou studie bylo zavedení tří odlišných třídních uspořádání: kooperativního, kompetitivního a individualistického. K nácviku přesnosti monitorování byla využita dovednost čtení s porozuměním. Z výsledků byl zjištěn pozitivní vztah mezi přesností monitorování a výkonem ve čtení s porozuměním. Za druhé bylo objeveno, že nácvik byl efektivní pouze v kooperativním třídním uspořádání. Na závěr jsou uvedena některá doporučení pro navazující studie, které by potvrdily dosažené výsledky na větším vzorku a se standardizovanými diagnostickými metodami. Klíčová slova: monitorování, metakognice, autoregulace učení, kooperativní učení, pedagogická psychologie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.