Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 152 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukční návrh trubkového rámu Formule Student
Ratiborský, Pavel ; Dundálek, Radim (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o návrhu trubkového rámu pro vůz soutěže Formule Student. V první části je krátké seznámení se soutěží a užívanými variantami rámů. Hlavní část práce začíná soupisem omezení ze strany pravidel a nutné zástavby dalších komponent. Stěžejní je následující část, která je věnovaná návrhům úprav a jejich posouzení z hlediska torzní tuhosti za pomocí MKP analýz. Závěrečná část prezentuje výsledný návrh rámu s ohledem na požadované vlastnosti. Práce je uzavřena závěrečným zhodnocením.
Moderní turbovrtulové motory pro letouny do vzletové hmotnosti 5700kg
Košař, Miroslav ; Nastálek, Ondřej (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje databázi dostupných turbovrtulových motorů s výkonem do 2000 kW pro letadla se vzletovou hmotností do 5700 kg. Stručně jsou zde uvedeny základní informace k turbovrtulovým motorům. Hlavní část obsahuje přehled vybraných motorů a jejich vzájemné porovnání v podobě tabulek i grafů. Na závěr jsou stručně zmíněny odhady do budoucna.
Letecké motory do konce druhé světové války
Falta, Libor ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá letadlovými pístovými motory do konce 2. světové války. Mapuje známé, nejpoužívanější i netradiční typy motorů dle časové osy. Z počátku pojednává o historii letectví a o prvním použití pístových motorů jako zdroj síly pro řízený let. Dále jsou zmíněny požadavky na letadlové pístové motory. V celém rozsahu práce je zachyceno zdokonalování konstrukce a zvyšování výkonu motorů. V jednotlivých kapitolách jsou pak popsány typické konstrukce a nejvýkonnější motory pro daná období. Zahrnuje hlavně vliv světových válek a prestižních závodů, které značně urychlovaly celkový rozvoj. V poslední části je potom zdůvodněna hranice pro zvyšování výkonu pístových motorů letadel.
Konstrukční úprava řadící páky automobilu
Hajdušek, Zdeněk ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Zdeněk Hajdušek Konstrukce úprava řadicí páky automobilu BP, ÚADI, 2010, 59 str., 75 obr. Při návrhu úpravy řadicí páky bylo docíleno konstrukce o vyšší tuhosti a současně nižší hmotnosti než původní řešení a to při dodržení potřebné bezpečnosti. Dále bylo navrženo nové uchycení řadíci páky k rámu vozu zvyšující boční stabilitu při řazení.
Koncepční návrh sportovního dvousedadlového vozu
Straka, Martin ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
V této diplomové práci se zabývám návrhem koncepce dvousedadlového sportovního automobilu se zaměřením na torzní tuhost rámu a kinematiku náprav. Vypracování diplomové práce probíhalo od náčrtů, přes tvorbu modelu vozu s důležitými komponenty v CAD systému CATIA V5 R18. Posléze jsem provedl samotný výpočet torzní tuhosti v MKP programu ANSYS 12.0 a nakonec měření změny geometrie náprav během simulovaného zdvihu kola v MBS programu ADAMS 2007.
Design koloběžky
Oulehla, Jakub ; Rubínová, Dana (oponent) ; Rajlich, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá designem dětské koloběžky vyšší cenové kategorie. Řeší základní ergonomické problémy jako je váha stroje, výška a délka nášlapné plochy či výška řídítek. Cílem návrhu je vyřešit tyto problémy a vytvořit koloběžku, jež se tvarově odliší od současné produkce především na tuzemském trhu. Při návrhu byl brán zřetel na bezpečnost, funkčnost a vyrobitelnost stroje. Barevné řešení je přizpůsobeno faktu, že uživateli koloběžky budou děti.
Analýza konstrukce na účinky zemetřesení
Švejcar, Martin ; Martinásek, Josef (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou vybrané konstrukce zatížené seismicitou. V programu Dlubal RFEM byl vytvořen základní model, na němž byla provedena spektrální analýza s využitím spekter odezvy a časová analýza s využitím akcelerogramů z databáze programu. Výstupy získané z těchto analýz byly vzájemně porovnány. Následně byly tytéž výpočty provedeny na upravených modelech a výsledky vnitřních sil a deformací konstrukce byly srovnány s výstupy získanými na původním základním modelu.
Měření hmotnostních parametrů vozidel
Rücker, Jan ; Bradáč, Albert (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se v první části zabývá metodami zjišťování hmotnostních parametrů vozidel, polohou těžiště a měřením momentu setrvačnosti. Ve druhé části se zaměřuje na měření polohy těžiště u vybrané skupiny vozidel Škoda a jejich porovnání mezi jednotlivými vozidly a srovnáním polohy těžiště, které jsou zadané v simulačních programech PC Crash a Virtual Crash.
Návrh vysokootáčkového synchronního stroje s permanentními magnety o výkonu 3 MW
Bořil, Michal ; Bárta, Jan (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh vysokootáčkového synchronního stroje s permanentními magnety o výkonu 3 MW. Práce je rozdělena na několik částí a obsahuje informace uvedené k tématu. V první části jsou uvedeny trendy a nové technologie vysokootáčkových elektrických strojů a dále je zde uvedena problematika a konstrukce vysokootáčkových synchronních strojů. Ve druhé části je analyticky navrhnut stroj ze zadaných hodnot, který je poté namodelován v programu RMxprt. Tento model motoru je následně upraven do takové podoby, aby dosáhl požadovaného výkonu 3 MW. V předposlední části je motor simulován programy, které jsou obsaženy v balíčku ANSYS Electronics Desktop, jsou to programy RMxprt a Maxwell. Upravený model motoru v RMxprtu je simulován pomocí definovaných vzorců a následně převeden do Maxwellu 2D, kde je motor simulován pomocí metody konečných prvků. V poslední části jsou srovnané výsledky z analytického výpočtu s jinými vysokootáčkovými stroji. Dále se v poslední části srovnaly výsledky simulací z RMxprtu a Maxwellu.
Vývoj a vliv hmotnosti osobních aut a motocyklů
Valtrová, Martina ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje popis historického vývoje hmotnosti automobilů a motocyklů. V první kapitole je popsána dynamika automobilů a vliv hmotnosti na dynamické vlastnosti vozu. Pro lepší popsání vývoje je dále rozebrán vývoj hmotnosti u několika typů vozidel. Historický vývoj a popis současných technologií slouží jako podklad k hlavnímu výstupu práce, tedy k nastínění budoucího vývoje, jež je obsahem poslední kapitoly.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 152 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.