Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Graffiti, street art a specifika subkultury
Popová, Sylva ; Grendelová, Erika (vedoucí práce) ; Chlubná, Jana (oponent)
NÁZEV: Graffiti, Street art a specifika subkultury AUTOR: Sylva Popová KATEDRA: Katedra výtvarné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Erika Grendelová ABSTRAKT: Práce je věnována graffiti, street artu a subkultuře v Praze, konkrétně její Staré části, kde je nepřeberné množství památek poznamenaných tímto uměním. Práce představuje graffiti a street art ve všech jeho podobách, jak legálních i ilegálních. Zjišťuje, kde je hranice mezi vandalstvím a uměním, vztahy autorů děl k historii, k majetku jiných, postoj obyvatel města k této subkultuře a jejich vyjadřování ve spreji. Klíčová slova Subkultura, autoři, writeři, graffiti, vandalství, umění, spreje, fixy, dílo,..
Graffiti, konformní nonkonformita aneb role graffiti ve výuce výtvarné výchovy
Hübner, Petr ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Hübner, P.: Graffiti - Nonkonformní konformita aneb Role graffiti ve výuce výtvarné výchovy, [Diplomová práce] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 94 s. Diplomová práce volně navazuje na autorovu práci bakalářskou. Stručně mapuje podstatu a historii fenoménu graffiti se zaměřením na současnou situaci a lokální scénu. Dále vyzdvihuje méně často kladené otázky a problémy, které vychází ze samotné podstaty graffiti. Text se snaží poskytnout důležité informace a podněty vyučujícím výtvarné výchovy, kteří mají o graffiti mnohdy zkreslenou a částečně zidealizovanou představu. Zdůrazněn je i stav současného pražského street artu, který je momentálně ve výrazném úpadku. Text kombinuje konkrétní příklady a úvahové pasáže, které se dotýkají obecných témat jako non/konformita, svoboda, bezpečí, kreativita, iluze, vztah k okolnímu prostředí či soukromému vlastnictví. Sonda, která byla provedena mezi vyučujícími na druhém stupni základních škol a školách středních, je konfrontována s názory autora i prostřednictvím dvou rozhovorů se samotnými sprejery. V didaktické části autor shrnuje možná pojetí výuky výtvarné výchovy v souvislosti tématem graffiti, která doplňuje o profily několika současných výtvarníků, kteří vzešli z prostředí graffiti subkultury. V závěrečné...
Reklamy proti reklamě. Subvertising v České republice a v zahraničí
Dolečková, Veronika ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Bakalářská práce na téma "Reklamy proti reklamě. Subvertising v České republice a v zahraničí." se věnuje fenoménu subvertisingu, jenž vznikl z potřeb umělců reagovat na obsah a množství reklamních sdělení, která nás každodenně obklopují. Text fenomén zasazuje do kulturně-historického kontextu a popisuje vývoj umělecké kritiky. Obsahuje také nové marketingové směry, které vycházejí z reklamního sabotérství. Věnuje se především vztahu umění a marketingu, jejichž hranice se v současnosti překračují. Praktická část práce na základě teoretických poznatků rozebírá jednotlivé umělce a představuje důležité projevy subvertisingu. K popisu uměleckých zásahů využívá případové studie a srovnávací analýzy. Text se nejprve věnuje čtyřem světovým skupinám, jež sdružují umělce, a které stály za vznikem subvertisingu. Další část rozvíjí kontext zahraniční tvorby a představuje šest subvertiserů, mezi kterými se objevují i méně známá jména. Druhá polovina obsahuje případové studie, jež rozebírají tvorbu v České republice, a srovnávací analýzy, které ji porovnávají s útoky zahraničních umělců. Závěr práce odpovídá na tři výzkumné otázky, které byly položeny v úvodu, a aplikuje získané poznatky na stanovené cíle.
Stopy v současném umění
Houšková, Aneta ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se jako celek zabývá tématem stopy v současném výtvarném umění. Je rozdělena na tři části. Část teoretickou, didaktickou a praktickou. V teoretické části nejprve definuji, co pro mě stopa znamená a tuto definici uplatňuji při hledání stop v dílech současných umělců. Součástí teoretické části práce je rozhovor s Patrikem Proškem, umělcem tvořícím některá svá díla ve veřejném prostoru. V didaktickém výtvarném projektu, vytvořeném pro studenty vyššího gymnázia, je na téma stopy nahlíženo poněkud volněji. Hlavním cílem tematického celku je vést žáky k přemýšlení o stopách prostřednictvím jejich vlastní umělecké činnosti. Na základě získané zkušenosti by měli být schopni uvažovat o pomíjivosti stopy, o smyslu našeho odkazu a důsledcích naší existence. Zvláště se zaměřuji na oblasti výtvarného umění související s land artem a street artem či graffiti. Praktická část je výsledkem mého uvažování nad stopou zanechanou ve veřejném prostoru. Vycházím zde z poznatků získaných v teoretické části. Výsledkem je soubor autorských knih, které dokumentují mé úvahy nad nalezenými nebo vytvořenými stopami. Svou pozornost jsem zaměřila především na touhu člověka zanechat svou stopu ve veřejném prostoru. KLÍČOVÁ SLOVA stopa, veřejný prostor, výtvarné umění, land art, street art, graffiti, fotografie, ekologie
Konec kariéry writera: Urbánní folklór za hranou zákona
Mejstříková, Dorotea ; Večerka, Kazimír (vedoucí práce) ; Grygar, Jakub (oponent)
Graffiti je podle samotných členů této subkultury hra, ve které se uplatňuje hrdinná odvaha, strategické myšlení a odhodlání ve snaze zanechat svůj podpis, svoji značku, na frekventovaných místech městského prostředí. Za to, že writer nebo writerka, jak se členové graffiti komunity označují, napíše své jméno na zeď, sklízí od svých kolegů ze subkultury uznání. Je to neobvyklá a riskantní činnost mimo zákon, spojená s nebezpečným vnikáním do systému podzemního metra nebo slézáním střech budov a vysokých zdí. Práce se zabývá graffiti z pohledu jejich zástupců. Jejím cílem je odpovědět na otázku, zda se proměňují motivy writera setrvávat v subkultuře graffiti v čase, jak writeři vnímají postihy svého okolí a zda mají sankce institucí vliv na konec writerovy kariéry. Sběr dat probíhal prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s respondenty z prostředí graffiti, participativního pozorování a kvalitativní obsahové analýzy tištěných materiálů a webových stránek, spravovaných zejména aktivními členy subkultury graffiti. Klíčová slova Graffiti, subkultura, umění, vandalismus, subkulturní kariéra, trestní odpovědnost, společenské sankce
Hevlín – sídlo v krajině
Hajšmanová, Adéla ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Diplomová práce Vybité-nabité – nová energie pro celnici se zabývá návrhem areálu komunitního a kulturního centra reflektující specifika pohraničního venkovského regionu s přidruženou funkcí ubytování. Těžištěm práce je konverze dnes nevyužívané historické budovy celnice v blízkosti hraničního přechodu Hevlín-Laa an der Thaya na atraktivní místo sloužící především místním obyvatelům jako zázemí pro jejich aktivity a zároveň přinášející do regionu nový rozměr kulturního vyžití. Návrh dispozičních a provozních změn přizpůsobuje budovu nové funkci a zároveň vyzdvihuje některé kvality jejího současného stavu. Areál je doplněn novostavbou s funkcí ubytování určeného především vodákům a cyklistům cestujícím po mezinárodních cyklostezkách, které protínají řešenou lokalitu. K tomuto účelu slouží i nově navrhovaný sad-kemp obklopující budovy.
Mobilní a webová aplikace pro sběr a analýzu graffiti
Kubiš, Matěj ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Práce se věnuje metodám sběru dat - fotografií ilegálních graffiti a řady metadat. Je součástí systému TagBust vyvíjeného za účelem prevence a vymáhání škod způsobených na majetku tímto druhem vandalismu. Velký důraz je kladen na implementaci aplikace pro mobilní zařízení jakožto rychle expandující platformu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.