Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ergoterapeutická intervence u dětí s Rettovým syndromem
Husovská, Veronika ; Hůlková, Pavla (vedoucí práce) ; Gerlichová, Markéta (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno autorky: Veronika Husovská Vedoucí práce: Bc. Pavla Hůlková Název bakalářské práce: Ergoterapeutická intervence u dětí s Rettovým syndromem Abstrakt bakalářské práce Tato práce se zabývá ergoterapeutickou intervencí u dětí s Rettovým syndromem. Hlavním cílem práce je popsat Rettův syndrom a souhrn ergoterapeutické intervence u dívek s tímto onemocněním. Práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje charakteristiku Rettova syndromu, jeho diagnostiku, příznaky a 5 stádií syndromu. V teoretické části jsou popsány metody, kterými je možné pracovat s dívkami s Rettovým syndromem v rámci ergoterapie. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky dívek s touto diagnózou. U těchto dívek byly využity některé prvky metod z části teoretické a jejich interpretace. Z praktických poznatků vyplývá, že je důležitý individuální přístup k pacientovi a individuálně stanovený plán terapie. Klíčová slova: Ergoterapie, Rettův syndrom, apraxie, kompenzační pomůcky, dívky, psychomotorický vývoj
Sociální sebepojetí u dívek s Aspergerovým syndromem
Slavíčková, Kateřina ; Vozková, Anna (vedoucí práce) ; Tetourová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce kvalitativně zpracovává rozhovory dívek a jejich pečujících osob na téma přátelských vztahů a sociálního sebepojetí. Cílem práce je kromě pojetí přátelství objasnit obraz sociálního sebepojetí dívek, tedy jak vnímají svou vlastní účinnost v oblasti navazování přátelských vztahů, která je následně dána do souvislosti s tím, jak si myslí jejich pečující osoby, že by dívky dané sociální situace zvládly. V teoretické části práce nejdříve vymezuje problematiku Aspergerova syndromu, poté sociálního sebepojetí, kde se konkrétně zaměřuje na stěžejní koncept celé práce, koncept self- efficy od Alberta Bandury, úžeji pak pojetí sociálního self-efficacy od Jennifer Connoly a v neposlední řadě se věnuje oblasti přátelství. Empirická část nejdříve vymezuje obecný výzkumný problém a zahrnuje výzkumnou otázku. Věnuje se metodě, sběru dat a způsobu jejich zpracování. Konkrétně pak vymezuje metodu zakotvené teorie (grounded theory). Také prezentuje výsledky z části sociálního self-efficacy a obsahuje interpretaci výsledků. V diskuzi poté dále rozebírá propojení těchto výsledků s literaturou a zahrnuje možné limity práce. Klíčová slova: Sociální self-concept, Aspergerův syndrom, adolescence, dívky, přátelství, vědomí vlastní účinnosti
Zdatnost a pohybová aktivnost dívek na základní škole
Junková, Marie ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název: Zdatnost a pohybová aktivnost dívek na základní škole Cíle: Cílem diplomové práce bylo zjištění a porovnaní zdatnosti, atletické výkonnosti a pohybové aktivnosti žákyň základní školy. Pro měření zdatnosti, atletické výkonnosti a pohybové aktivnosti žákyň jsme využili testovou baterii UNIFITTEST (6-60), sprint na 60 m a skok daleký z rozběhu a dotazníkové šetření. Porovnávali jsme skupiny dívek, které byly sledovány od 6. do 9. ročníku. Jednalo se o skupinu žákyň s výtvarným zaměřením a o skupinu žákyň z běžné třídy. Metody: Práce má charakter akčního výzkumu. V práci jsou uplatněny metody testování, dotazování a srovnávání. Výzkum byl proveden na ZŠ Na Líše v průběhu čtyř let. Výsledky: Dívky ve výtvarné třídě mají menší motivaci k pohybu ve škole i mimo ni. Celkově měly horší výkony v testech i atletických disciplínách ve srovnání s běžnou třídou. V tělesné výchově preferují kolektivní hry nad individuálními sporty. Klíčová slova: dívky, tělesná výchova, Unifittest, vzdělávání, starší školní věk
Kompenzační cvičení ve sportovním aerobiku.
Tipplová, Eliška ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Krištofič, Jaroslav (oponent)
Název: Kompenzační cvičení ve sportovním aerobiku Cíle: Cílem práce je zjištění nejlepších kompenzačních cviků na nejčastější zranění při vrcholové úrovni ve sportovním aerobiku. Metody: K dosažení cíle práce byly použity informace, které jsem získala studiem odborné literatury a internetových zdrojů zabývající se touto problematikou. Literaturu jsem hledala převážně v knihově UK FTVS s klíčovými slovy: kompenzační cvičení, sportovní aerobik, tréninková jednotka, zátěž, cvičení, posilování, cvičení s vlastní vahou, sportovní zranění a gymnastika Pro realizaci byly nezbytné vlastní zkušenosti s tímto sportem, v roli závodníka i trenéra. Využila jsem také odborné konzultace s dalšími trenéry. Výzkum jako takový byl proveden pomocí anonymní ankety s deseti závodnicemi v klubu Fitness center Báry a Hanky Šulcové. Sledována byla data ohledně zkušeností s kompenzačními cvičeními, zranění respondentek a léčby těchto úrazů. Výsledky: Z ankety vyšel výsledek, že deset dotazovaných mělo 41 zranění, z toho 60 % na dolní končetině. Nejvíce z těchto zranění byl úraz hlezenního, kolenního kloubu a svaly na zadní straně stehen. Dle dat nelze jednoznačně říci, že kompenzační cvičení urychlila proces léčby. Klíčová slova: Kompenzační cvičení, aerobik, sportovní aerobik, děvčata, sportovní úraz
Hodnocení zdatnosti žáků vybraných ZŠ pomocí UNIFITTESTU
Vélová, Adéla ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název bakalářské práce: Hodnocení zdatnosti žáků vybraných ZŠ pomocí UNIFITTESTU Zpracovala: Bc. Adéla Vélová Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D. Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo zjistit aktuální úroveň zdatnosti u žáků 5. tříd na vybraných základních školách v okrese Jablonec nad Nisou, které nemají zaměření na sport. Jednalo se o žáky, kteří spadají do věkové kategorie 10 a 11 let. Zjištěné výsledky jsem zpracovala. Následně jsem provedla komparaci mezi jednotlivými základními školami, abych zjistila, u které z nich byla zaznamenána nejvyšší úroveň zdatnosti. Metodika práce: Hlavní metodou výzkumného šetření bylo praktické testování žáků za pomoci testové baterie UNIFITTEST (6-60), z níž jsem využila čtyři motorické testy (skok daleký z místa, leh-sed opakovaně po dobu 60 vteřin, člunkový běh 4x10 m a běh po dobu 12 minut neboli Cooperův test). Všechna naměřená data jsem porovnávala s příslušnými normami UNIFITTESTU pro danou věkovou kategorii (10-11 let). Součástí mé diplomové práce bylo krátké anonymní dotazování určené pro učitele tělesné výchovy, které se týkalo zjištění názorů na výuku tělesné výchovy u žáků 5. třídy. Výsledky práce: Výsledky u chlapců i dívek byly velice vyrovnané. Obě pohlaví napříč testy dosahovaly kvalitních výsledků a převažovaly výkony s průměrným...
Informovanost dívek ve věku 16-18 let o rizicích užívání alkohol, tabáku, marihuany a kofeinu v těhotenství
Chotěborová, Tereza ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce řeší informovanost vybrané skupiny dívek ve věku 16-18 let o rizicích užívání alkoholu, tabáku, marihuany a kofeinu v těhotenství. Cílem je zjistit jejich znalosti z tohoto tématu a na základě získaných dat vytvořit vhodný pedagogický výstup. Ten by měl jejich znalosti doplnit a prohloubit. Informovanost dívek o rizicích užívání vybraných látek v těhotenství je zjištěna pomocí dotazníkového šetření znalostního charakteru u 85 respondentek. Výsledky ukazují, že jejich znalosti jsou 59 %, a proto je pro ně vhodné si je pomocí pedagogického výstupu doplnit. KLÍČOVÁ SLOVA Informovanost, dívky, návykové látky, těhotenství
Srovnání zdatnosti žáků 8. třídy ZŠ v rámci sportovní a nesportovní třídy
Vélová, Adéla ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Feher, Jan (oponent)
Název bakalářské práce: Srovnání zdatnosti žáků 8. třídy ZŠ v rámci sportovní a nesportovní třídy Zpracovala: Adéla Vélová Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D. Cíle práce: Cílem mé práce bylo zjistit úrovně zdatnosti žáků, kteří navštěvují sportovní třídu se zaměřením na atletickou přípravu a na třídu, která absolvuje pouze standardní hodiny tělesné výchovy. Jednalo se o žáky osmých tříd studujících na základní škole, konkrétně tedy o věkovou kategorii 13 a 14 let. Zjištěné výsledky byly zároveň komparovány s výsledky naměřenými před 25 lety u sportovní třídy na jiné základní škole. Metodika práce: Jako hlavní metodu jsem použila praktické testování žáků pomocí testové baterie UNIFITTEST (6-60). Pro bakalářskou práci jsem si vybrala z UNIFITTESTu čtyři motorické testy - skok daleký z místa, leh-sed opakovaně po dobu 60 vteřin, vytrvalostní běh po dobu 12 minut a člunkový běh 4x10 metrů. Všechna naměřená data byla porovnána s normami UNIFITTESTu pro jednotlivé věkové kategorie. Součástí práce bylo krátké nestandardizované dotazníkové šetření, kde došlo ke zjištění názorů žáků na pohybové aktivity. Výsledky práce: Ve všech čtyřech motorických testech dosáhli jak žáci, tak i žákyně sportovní třídy lepších výsledků, než žáci a žákyně nesportovní třídy. Sportovní třída dosahovala ve...
Úroveň pohybových schopností a dovedností dětí staršího školního věku v průběhu posledních tří dekád.
ŘEHÁKOVÁ, Veronika
Cílem bakalářské práce bylo srovnání sportovních výkonů dívek ve věku od 11 do 18 let na Gymnáziu Benešov v průběhu posledních tří dekád. Naplnění cíle bylo založeno na analýze výsledků měřených výkonů v 10 atletických disciplínách (běh na 50 m, běh na 60 m, běh na 100 m, běh na 800 m, běh na 1500 m, běh na 2660 m, skok do výšky, skok do dálky, vrh koulí a hod granátem) v rámci výuky tělesné výchovy na gymnáziu v období od roku 1988 až do roku 2014. Záznamy celkem 1083 studentek byly podrobeny analýze variance. Na základě vyhodnocení získaných dat, bylo zjištěno, že v běhu na 60 m, 100 m, 800 m a 1500 m a ve skoku do dálky u starších dívek (16 a 17 let) se motorická výkonnost významně snížila. Výsledky rovněž ukázaly, že se negativní trend výkonnosti prohlubuje v závislosti na délce trati a věku dívek.
Předčasná sexuální zkušenost dospívajících dívek
Loskotová, Marika ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Kolářová, Lucie (oponent)
Sexuální rizikové chování je jev, který může mít negativní dopad na fyzické, psychické i sociální oblasti vývoje mladých dívek. Práce je zaměřena na specifickou problematiku dobrovolného zahájení předčasného sexuálního života dívek před i po 15. roce. Uvedeny jsou nejen psychologické aspekty tohoto jevu, ale i právní ustanovení týkající se předčasného sexuálního života adolescentů. Práce se zabývá hlavními faktory, které se podílejí na touze po předčasných sexuálních zážitcích, možnými důsledky tohoto jednání a také významem prevence uvedeného typu sexuálního rizikového chování. V empirické části práce je navržen kvalitativní výzkum zaměřený na psychologické aspekty ovlivňující rozhodování dívek v této oblasti s různou sexuální zkušeností a také na subjektivní hodnocení jejich jednání. Práce je rovněž propojena s tématem rizikového chování, přičemž v plánovaných rozhovorech bude zkoumána i tendence k užívání návykových látek. Klíčová slova: dívky adolescence rizikové chování sexuální rizikové chování předčasná sexuální zkušenost předčasný sexuální styk prevence sexuálního rizikového chování

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.