Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivační faktory ovlivňující edukaci seniorů
Hříbek, Martin ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tato rigorózní práce nese název: Motivační faktory ovlivňující edukaci seniorů. Cílem rigorózní práce je na základě odborné literatury popsat a analyzovat oblast stáří v kontextu časové osy seniorského věku s akcentem na edukaci seniorů, didaktické aspekty gerontagogiku. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části je vymezena problematika stáří multidisciplinárním pohledem. Dále je zde uvedena část o celoživotním učení (vzdělávání) v rámci edukace seniorů, na kterou navazuje část věnovaná didaktickým aspektům v edukaci seniorů. Závěr teoretické části se zaměřuje na specifika vyskytující se v edukaci seniorů. Empirická část této práce je zpracována na základě kombinace kvantitativní a kvalitativní metodologie. Jako nástroj sběru dat bylo použito dotazníkové šetření. Cílem empirického výzkumu je zmapovat faktory ovlivňující edukaci seniorů ve městě Jihlava a formulovat závěry a doporučení pro sledovanou oblast edukace seniorů. V této části práce jsou blíže popsány východiska tohoto empirického výzkumu. Dále je zde uvedeno stanovení výzkumných cílů, otázek a hypotéz. Nedílnou součástí této části práce je také popis použité metodologie, charakteristika výzkumného vzorku a informace o sběru dat a časovém harmonogramu tohoto empirického výzkumu. Závěr empirické části se zabývá...
Vzdělávací a aktivizační činnosti seniorů v zařízeních dlouhodobé péče v Plzeňském kraji
Ulč, Tomáš ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce "Vzdělávací a aktivizační činnosti seniorů v zařízeních dlouhodobé péče v Plzeňském kraji" se v teoretické části věnuje definici stáří a s ním spojenými aspekty z pohledu biologického, psychického i sociálního. Práce se dále věnuje vzdělávání a aktivizací seniorů v kontextu aplikované vědní disciplíny a organizace v České republice v rámci celoživotního učení. Identifikovány jsou také aspekty edukační činnosti seniorů a specifika jejich vzdělávání a aktivizace. V práci jsou také popsány nejznámější metody a techniky aktivizace seniorů v zařízeních dlouhodobé péče. V empirické části bylo realizováno dotazníkové šetření, ve kterém byli respondenti klienti domovů pro seniory a pacienti specializovaných nemocničních oddělení, která poskytují péči geriatrickým pacientům. Zároveň byly uskutečněny standardizované rozhovory s pracovníky, kteří v těchto zařízeních organizují, zabezpečují, případně participují na aktivitách, které jsou zaměřené na vzdělávání a aktivizaci jejich klientů či pacientů. Cílem diplomové práce je na základě analýzy relevantních informačních zdrojů charakterizovat aspekty edukační činnosti seniorů a identifikovat specifika vzdělávání a aktivizace seniorů v zařízeních dlouhodobé péče. Na základě analýzy stávajících edukačních aktivit ve vybraných zařízeních dlouhodobé...
Možnosti rozvoje vzdělávání dospělých v ČR s využitím zahraničních zkušeností
Šonková, Kateřina ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Salivarová, Jarmila (oponent)
Cílem práce je prozkoumat a popsat vzdělávání dospělých jako nedílnou součást celoživotního učení ve vztahu k vývojovým etapám lidského života. Zvláštní důraz je kladen na 3. životní etapu, tedy seniorský věk. Na vymezenou problematiku je pohlíženo v širším historickém, geografickém a demografickém kontextu. Dále se autorka práce věnuje analýze celosvětového a obzvláště pak evropského demografického vývoje se zvláštním zaměřením na Českou republiku, Rakousko a Německo, především pak probíhajícím změnám ve věkové struktuře obyvatelstva a důsledkům tohoto vývoje na vzdělávací systém. V závěru jsou formulována doporučení a návrhy, jak na probíhající demografické změny reagovat a jak se z pohledu vzdělávání připravit na stárnoucí společnost.
Analýza vzdělávacích potřeb seniorů se zaměřením na jejich motivaci
Bredlerová, Karolína ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Salivarová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu vzdělávacích potřeb seniorů ve vybrané lokalitě a to se zaměřením na jejich motivaci k dalšímu vzdělávání. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy spojené s gerontagogikou a oblastmi s ní souvisejícími. Část empirická je zaměřena na zjišťování vzdělávacích potřeb seniorů za pomoci empirického výzkumu prováděného dotazníkovým šetřením a rozhovorem s poskytovatelem dalšího vzdělávání seniorů. KLÍČOVÁ SLOVA stáří, vzdělávání seniorů, motivace, senior, potřeby, gerontagogika
Participace seniorů na vzdělávacích aktivitách v kontextu demografického stárnutí populace
Macas, Karel ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje účasti seniorů na vzdělávacích aktivitách v kontextu demografického stárnutí populace. V první části je představena oblast zájmu - stáří a stárnutí, vzdělávání seniorů, demografické stárnutí, funkce a význam vzdělávání seniorů a vzdělávací instituce. Tato část vychází z české i zahraniční odborné literatury a dostupných dokumentů. V druhé části jsou prezentována data týkající se účasti seniorů na vzdělávacích aktivitách a empirické šetření. Dotazníkové šetření se týká účasti seniorů na vzdělávacích aktivitách. Zkoumány dále byly bariéry, motivace a soudy seniorů o nabídce aktivit. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Edukace a aktivizace seniorů v sociálních zařízeních
Volfová, Alena ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Diplomová práce na téma Edukace a aktivizace senior v sociálních za ízeních si klade za cíl zmapovat možnosti vzd lávání starších lidí. Teoretická ást se dotýká aktuálního tématu stárnutí obyvatel, postoj spole nosti k senior m a také p edstavuje nabídku institucionálního vzd lávání senior . Dále poukazuje na skute nost, že ztrátou sob sta nosti a umíst ním do pobytového sociálního za ízení nemusí být násiln ukon eny sociální aktivity lov ka. Autorka popisuje možná úskalí umíst ní seniora do ústavního za ízení, fáze jeho adaptace i edukace. V praktické ásti jsou porovnány kvalitativní podmínky vzd lávání, rysy eduka ní práce a spokojenost senior s nabídkou aktiviza n vzd lávacích program v r zných typech pobytových za ízení. K d ležitým zjišt ním pat í, že úm rn v tší kapacit za ízení roste pest ejší nabídka vzd lávacích program , kvalita edukace a spokojenost edukátor s pracovními podmínkami i tv r í prací. V tšina dotazovaných senior je s nabídkou vzd lávacích program spokojená, vítá p edevším spole nou formu edukace, zam enou na posilování kognitivních funkcí.
Jazykové vzdělávání seniorů a jeho specifika
Mansfeldová, Kateřina ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Gubani, Přemysl (oponent)
Bakalářská práce Jazykové vzdělávání seniorů a jeho specifika se zabývá specifickými podmínkami pro cizojazyčnou výuku seniorů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce je definována gerontagogika, vědní disciplína zabývající se vzděláváním lidí v seniorském věku. Dále se teoretická část práce zabývá specifiky výuky seniorů, zejména cizojazyčné. Je zde popsáno, jaké by měly být podmínky pro výuku seniorů, co jejich vzdělávání ovlivňuje a jaké se mohou vyskytnout překážky při jejich vzdělávání. V závěru teoretické části jsou vypsány možnosti studia cizích jazyků pro seniory. V praktické části byla provedena analýza nabídek jazykových kurzů pro seniory v Praze (kromě kurzů nabízených Univerzitami třetího věku). Na základě této analýzy byl proveden průzkum mezi seniory navštěvující vybraný jazykový kurz. Průzkum probíhal pomocí dotazníkového šetření. Bylo zjišťováno, jestli jsou seniorům přizpůsobeny podmínky pro výuku, jaká je jejich motivace a důvod ke studiu. V neposlední řadě měli možnost napsat návrhy na vylepšení výuky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.