Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Korupce v předvolebním diskurzu voleb do poslanecké sněmovny v roce 2010
Kubovcová, Hana ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tím, jak proměna občanské veřejnosti a médií souvisí se stavem politické komunikace. Teoretická část definuje pojem veřejnost a roli médií v demokracii a zasadí práci do příslušného kontextu. Empirická část je zaměřena na pojem korupce a tím, jak ho tři vybrané politické strany (ČSSD, ODS, VV) zasadily do svých volebních programů pro volby do Poslanecké sněmovny v roce 2010. Tradiční pojetí definuje veřejnost jako opak soukromé sféry a současně jako prostor nezávislý na státu, který umožňuje jeho kontrolu. Moderní média se stále snaží fungovat jako hlídací pes demokracie, ale stále ve větší míře se stávají nositeli konformity a pokleslého vkusu. Více než na obsahovou a jazykovou stránku volebních programů se současná média zaměřují na náklady volební kampaně a skandály politických představitelů. Politické elity tento vývoj vnímají a podřizují se mu. Být mediálně líbivý znamená více než kvalitně zpracovaný a prezentovaný volební program. Existence korupce je tradičně spojována se vznikem státu, státním zřízením, vládou, politikou a mocí. Politické strany korupci v roce 2010 stanovily jako klíčový bod svých volebních programů. Textová analýza poukazuje na specifické faktory persvazivní komunikace, jako je například emotivnost, hodnotící slova, rétorika my vs. oni a tak...
Současné podoby negativních politických kampaní ve Spojených státech amerických: Případ volební kampaně prezidenta Donalda Trumpa z roku 2016
Kolská, Martina ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Szobi, Pavel (oponent)
Politický marketing za poslední roky zaznamenal největší vývoj v profesionalizaci. Ačkoliv dříve byla komunikace a marketingová strategie výhodou politických subjektů oproti jejich konkurenci, dnes je tento přístup nedílnou součástí politického procesu. Práce se věnuje konkrétní součásti politického marketingu, a to negativním politickým kampaním, jejich vývoji ve Spojených státech amerických a současné podobě. Negativní kampaně jsou nedílnou součástí každého významnějšího boje o politickou moc v USA. Kromě historických a politických souvislostí se autorka věnuje také profesionalizaci vedení kampaní, vlivu vývoje technologií a obecně změnám, které v posledních letech na poli politického marketingu probíhají. Poslední ukončená prezidentská kampaň, která vyústila ve zvolení Donalda Trumpa prezidentem, byla v mnohém nekonvenční a přelomová. Autorka práce zkoumala negativní výroky Donalda Trumpa z dominující sociální sítě Twitteru, z prezidentských debat a z návštěv v regionech. Prostřednictvím sémiotické analýzy, doplněnou o analýzu diskurzu, vybraných sdělení autorka blíže zkoumala negativní kampaň Donalda Trumpa z roku 2016. Autorka se především zaměřila na jazykovou a obsahovou stránku výroků, které následně dala do kontextu celé prezidentské kampaně.
Politická reklama v České republice
Jeřichová, Tereza ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Hořejší, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá politickou reklamou v České republice. Jejím cílem je rozebrat a na sebraném materiálu popsat jazykové persvazivní prostředky, které jsou v reklamních kampaních politických stran využívány. Na tuto problematiku je zde nahlíženo jak z hlediska politického, tak z hlediska reklamního diskurzu.
Marketingová komunikace ČSSD v parlamentních volbách do Poslanecké sněmovny 2013 - Analýza využívání nástrojů politického marketingu
Zapletalová, Karolína ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce je popsat marketingovou komunikaci ČSSD v parlamentních volbách do Poslanecké sněmovny v roce 2013. Práce je rozdělena na dvě základní části, a to na část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje základní vymezení pojmů marketingová komunikace a politický marketing, včetně jeho vybraných nástrojů. Pro své zpracování jsem si vybrala koncept tzv. Promotion mixu od Jablońskiho, který se dělí na pět základních kategorií - politická reklama, přímý marketing, propagace prodeje, public relations a osobní prodej. Praktická část se věnuje konkrétně ČSSD a její volební kampani v roce 2013. Následně se práce zaměřuje na jednotlivé prvky výše uvedeného Promotion mixu.
Analýza volební kampaně Komunistické strany Československa ve volbách v roce 1946
Součková, Karolína ; Charvát, Jan (vedoucí práce) ; Hájek, Lukáš (oponent)
Práce se věnuje volební kampani ve volbách do Ústavodárného národního shromáždění v roce 1946, konkrétně kampani Komunistické strany Československa. Významné postavení KSČ po druhé světové válce bylo zapříčiněno jak jejím postojem vůči mnichovským událostem v roce 1938 a její činností za druhé světové války - KSČ byla nepopíratelně významnou součástí československého odboje, tak poválečným politickým systémem. Oproti ostatním stranám povoleným po druhé světové válce měla potenciál k tomu stát se hlavní politickou silou v zemi. Právě pomocí účinné kampaně tuto pozici dokázala využít a dovést stranu k vítězství ve volbách v roce 1946. Umění propagace komunistické ideologie jakožto ideální volby pro většinu občanů Československa je klíčovým důvodem úspěchu této strany. Na tomto příkladu tudíž můžeme názorně vidět, jak silně může volební kampaň zapůsobit a jaký vliv na finální rozhodnutí voliče má. Volby v roce 1946 byly prvními po druhé světové válce, a tudíž klíčovými pro další směřování země. Tohoto významu si byli komunisté dobře vědomi a odráželo se to i na jejich důkladné přípravě. Ostatní strany si byly určitě vědomy důležitosti těchto voleb, ale v porovnání s KSČ byla jejich příprava slabá. KSČ je tedy proto ideálním příkladem, na kterém je možno si ukázat, jak je volební kampaň nedílnou a...
Vliv politického hnutí ANO 2011 a Andreje Babiše na českou politiku a společnost po volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013
Becková, Tereza ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Soukeník, Štěpán (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce "Vliv politického hnutí ANO 2011 a Andreje Babiše na českou politiku a společnost po volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013" je představit čtenářům komplexní analýzu působení Andreje Babiše a politického hnutí ANO 2011 na českou společnost a identifikovat využití nástrojů politického marketingu. Práce představuje osobnost Andreje Babiše a zabývá se okolnostmi vzniku politického hnutí ANO 2011, jeho prvním výrazným volebním úspěchem ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2013 za pomoci profesionálního použití nástrojů politického marketingu a následným zahájením permanentní kampaně. Ta je hnutím využívána k ujišťování voličů o plnění slibů, k nimž se zavázalo ve volbách. Permanentní kampaň byla v průběhu roku 2014 narušena, neboť proběhly volby do Evropského parlamentu a komunální a senátní volby. Práce zmiňuje také krizovou komunikaci v případě mediálních kauz, jež působení ANO 2011 v politice provázejí. Jako vrchol permanentní kampaně hnutí ANO je označen a analyzován projev Andreje Babiše na mimořádné schůzi Poslanecké sněmovny k Čapímu hnízdu, která se uskutečnila v květnu 2016. V závěru práce zahrnuje výzkumy popularity parlamentních stran a politiků, které ukazují, že ANO je dlouhodobě nejpreferovanějším parlamentním...
Politická komunikace a politainment v prezidentských volbách roku 2013 v České republice
Všetíčková, Denisa ; Kunštát, Daniel (vedoucí práce) ; Váňa, Tomáš (oponent)
Předkládaná diplomová práce "Politická komunikace a politainment v prezidentských volbách roku 2013 v České republice" analyzuje politickou komunikaci v historicky první, předvolební prezidentské kampani v České republice. Prezidentskou volbu jsem vnímala jako příležitost pro výzkum nové platformy politické komunikace, jíž je politainment. Primárním cílem práce je představit tento pojem v kontextu současného charakteru politické komunikace a současně v českém prostředí najít proměnné, které tento fenomén definují. Prvky politainmentu analyzuji v kampaních dvou nejúspěšnějších kandidátů aspirujících na úřad prezidenta České republiky, Miloše Zemana a Karla Schwarzenberga. Primárně jsem se zaměřila na televizní vystoupení obou kandidátů v televizních debatách České televize, které byly vrcholem celé prezidentské kampaně. Zajímala jsem se o obsahová sdělení obou kandidátů a o celkový charakter diskusí. V práci odpovídám na otázky: Co je politická komunikace a jakou roli zaujímá v politice? Jak se proměňuje její podoba v čase? Má personalizace volebních kampaní za následek nástup politainmentu jako fenoménu politických celebrit? Jaká jsou jeho pozitiva a negativa? Může mít politainment nějaké důsledky pro politickou participaci občanů za předpokladu, že média (televize) tvoří základ informovanosti...
Neparlamentní politické strany v procesu mediální komunikace.Komunikační chování neparlamentních stran v ČR před volbami do PSP ČR v roce 2006
Valentová, Hana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Předkládaná diplomová práce "Neparlamentní politické strany v procesu mediální komunikace. Komunikační chování neparlamentních stran v ČR před volbami do PSP ČR v roce 2006" vychází z teze, že politické strany - chtějí-li uspět v současném dynamicky se měnícím mediálním prostředí - musí při své prezentaci reflektovat moderní trendy ve vývoji politické komunikace. Práce je založena na hypotéze, že neparlamentní (malé) politické strany tyto principy mediální a politické komunikace nezvládají, což je jednou z příčin jejich nevýrazných volebních výsledků (ovšem nikoliv příčinou jedinou). Pro zkoumání byly zvoleny čtyři neparlamentní politické strany kandidující ve volbách do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2006. V teoretické části práce jsou tak nejprve představeny soudobé fenomény politické komunikace, mezi něž patří například medializace a personalizace politiky či pojetí politiky jako zábavy. Pozornost je věnována také projevům profesionalizace politické komunikace, politickému marketingu a významu výzkumů veřejného mínění. Praktickou část práce tvoří definice a aplikace metody sémiotické analýzy, a to na vybrané mediální produkty, resp. obsahy - volební spoty zkoumaných politických stran a vystoupení představitelů stran v diskusním pořadu České televize Otázky Václava Moravce.
Volební kampaň a její limity
Vybíralová, Jana ; Antoš, Marek (vedoucí práce) ; Kudrna, Jan (oponent)
Resumé Předkládaná diplomová práce pojednává o některých procesech, jimiž je aktuálně volební kampaň ovládána. Primárně je zaměřena na analýzu procesů a trendů, které jsou charakteristické pro českou právní úpravu volebních kampaní. Zvolené téma jsem uchopila a zpracovávala skrze restriktivní parametr limitů, které zasahují do průběhu a obsahu volební kampaně. Těžiště práce bylo přirozeně situováno především do oblasti práva. Záměrem předložené práce bylo přiblížení základních poznatků o tématu, které je v české společnosti vzhledem k četnosti voleb stále aktuální. Práce proto může posloužit jako zdroj informací pro další zkoumání a odpovědnou reflexi problematiky volebních kampaní, jejichž ambicí zůstává ovlivňování a získávání co nejširší voličské podpory. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První je věnována teoretickému ukotvení a pozadí volebních kampaní, druhá se zabývá volební kampaní samotnou, resp. její právní úpravou de lege lata. Třetí kapitola diplomové práce připomíná obecně platné zásady vedení volební kampaně. Závěrečná kapitola reaguje v souvislosti s volební kampaní a jejími limity na aktuální dění v České republice týkající se přímé volby prezidenta.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.