Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Potenciál environmentálních opatření v ubytovacích zařízeních v oblasti ŽELEZNORUDSKO
MACHALOVÁ, Marie
Cílem této bakalářské práce bylo identifikovat existující environmentální opatření v ubytovacích zařízeních v oblasti Železnorudsko, zhodnotit zkušenosti jejich provozovatelů a na základě výsledků navrhnout možnosti budoucího rozvoje těchto zařízení. Informace od jednotlivých provozovatelů ubytovacích zařízení byly sbírány pomocí dotazníkového šetření. Výsledky výzkumu, společně s návrhy pro možný budoucí rozvoj ubytovacích zařízení ve zkoumané oblasti, jsou obsaženy v praktické části.
Analýza ecolabellingu v České republice
Kubátová, Lucie ; Šmída, Zbyněk (vedoucí práce) ; Riedl, Marcel (oponent)
Ecolabelling je výraz, který znamená ekologické označování a i u nás v České republice se s ním stále více setkáváme. Hlavním úkolem ekoznačení je upozornit na výrobky či služby, které jsou šetrné k životnímu prostředí. To se děje hlavně prostřednictvím certifikovaných značek. V České republice se jich nachází velké množství, nejznámější je Ekologicky šetrný výrobek. Diplomová práce seznamuje s vybranými ekologickými značkami. V poslední době dochází k velkému vývoji ekologického označování, na to reagují firmy a snaží se usměrňovat svou produkci správným směrem. Ecolabelling představuje nástroj zeleného marketingu, jehož hlavním cílem je dosažení efektivnosti ekologickou cestou. Proto firmy vytvářejí zelené strategie, aby zaujaly zákazníky a vytvořily si tak ekologickou image. Hlavním cílem práce je seznámení s ecolabellingem, porovnání vybraných českých, evropských a celosvětových ekologických značek. Důležité také je upozornit na zneužívání ekologického označování tzv. greenwashing.
Environmentální aspekty v hotelnictví
Nováková, Eliška ; Jenčková, Jiřina (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Diplomová práce mapuje úroveň ekologického chování v ubytovacích zařízeních ve vybraných státech. Pomocí strukturovaných rozhovorů zjišťuje zájem o dodržování ekologických zásad v českém hotelnictví. Průzkum byl veden v ekologicky zaměřených ubytovacích zařízeních České republiky. K porovnání sloužila fakta získaná z ubytovacích zařízení hotelového typu se stejným zaměřením v Rakousku. Na základě zjištěných poznatků navrhuje doporučení, která se týkají zlepšení environmentální kultury v českých ubytovacích zařízeních. Úvodní část představuje teoretické vymezení environmentálních aspektů, včetně definování ekologicky zaměřených ubytovacích zařízení a ekoznaček využívaných ekologicky zaměřenými ubytovacími zařízeními. Dále jsou uvedeny jednotlivé nástroje ke snižování dopadu na životní prostředí a k eliminaci negativních vlivů, či environmentální vzdělávání. Závěr práce obsahuje výsledky průzkumu vycházejícího z teoretické části práce a navrhovaná doporučení ke zlepšení stávající situace v hotelnictví.
Ekologické zemědělství v ČR (geografické analýzy)
SEDLÁKOVÁ, Lucie
Cílem této diplomové práce je zpracování dat ÚZEI za ekologickou zemědělskou produkci jednotlivých krajů České republiky do podoby mapových výstupů a grafů, které poskytují základní přehled o teritoriálním rozmístění rostlinné a živočišné produkce ekologického zemědělství. U rostlinné produkce jsou uváděny následující údaje: osetá plocha v přechodném období a plném ekologickém reţimu, ekologická produkce a průměrný výnos. Údaje o hospodářských zvířatech v EZ poskytují informace o početním stavu jednotlivých kategorií hospodářských zvířat. Část diplomové práce je věnována také uplatnění rostlinné a živočišné bioprodukce na trhu v roce 2012. Tato práce je součástí projektu GAJU 019/2013/S.
Udržitelný cestovní ruch ve Finsku
Červená, Dagmar ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Abrhám, Josef (oponent)
Práce se zabývá konceptem udržitelného rozvoje cestovního ruchu a uplatňováním tohoto přístupu v destinaci Finsko. Cílem práce je zmapovat současný stav udržitelného cestovního ruchu v této severské zemi a současně zhodnotit úroveň udržitelného rozvoje cestovního ruchu v konkrétním regionu -- kraji Severní Savo. Teoretická část je věnována významu cestovního ruchu a problematice udržitelného rozvoje v kontextu cestovního ruchu. Součástí je také obecná charakteristika destinace Finsko a popis příjezdového a domácího cestovního ruchu Finska. Důraz je dále kladen na rozbor předpokladů rozvoje udržitelného cestovního ruchu ve Finsku. Analytická část se zaměřuje na zhodnocení uplatňování udržitelného cestovního ruchu v kraji Severní Savo na základě dotazníkového šetření a vybraných indikátorů udržitelnosti.
Motivace žáků na 1. stupni ZŠ k environmentálnímu myšlení a chování
CHLOUPKOVÁ, Magda
Diplomová práce mapuje současné mezinárodní trendy v oblasti environmentálního myšlení a rozvoje a jak se tento současný světový postoj odráží ve školství v České republice. Je zde uveden i návrh krátkého projektu ekovýchovného vyučování určeného žákům 1. stupně ZŠ, jehož snahou je vzbudit u dětí zájem o tuto problematiku a udělat tak první krok nezbytný na cestě k trvale udržitelnému rozvoji.
Marketingové komunikace a udržitelný rozvoj.Konflikt nebo synergie.
Trojánek, Štěpán ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Binar, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, zda jsou marketingové komunikace a udržitelný rozvoj ze své podstaty v rozporu, či mohou-li být pro sebe navzájem přínosem a jak tuto synergii uplatnit v praxi. Nejdříve je v obecné rovině zkoumán vliv marketingových komunikací na udržitelný rozvoj, téměř výhradně co se obsahu komunikace týče, a následně je nastíněna role, kterou by marketingové komunikace na cestě za udržitelným rozvojem mohly hrát. V druhé části je nahlíženo na udržitelný rozvoj jako na příležitost pro marketing vč. komunikací a jako vhodná reakce na tuto příležitost je představen tzv. udržitelný marketing. Poté je krátce analyzována současná situace v ČR. Velká část práce je věnována konkrétním komunikačním doporučením pro firmy praktikující udržitelný marketing, ať už v rovině produktu, brandu či celé organizace. Následně jsou tato doporučení ilustrována na hodnocení vybraných tiskových reklam. V závěru práce jsou shrnuty tři způsoby, kterými marketingové komunikace mohou k udržitelnému rozvoji, dle autorova názoru, přispět: přenášení relevantních informací, normalizace udržitelného chování a vzdělávání.
Marketing ekologických firem
Nováková, Pavla ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Králík, Tomáš (oponent)
Cílem práce bylo zmapovat a zhodnotit marketing ekologických firem v zahraničí i v České republice a na základě některých základních charakteristik zhodnotit ekonomickou výhodnost tohoto podnikání a jeho další perspektivy. Práce se zaměřuje na zmapování produktů, které jsou k dostání na trhu a zároveň na možnosti spotřebitele, který se v těchto produktech musí zorientovat a zvolit si vyhovující produkt podle svých nároků. Práce se zaměřuje na některé společnosti z oblasti energetiky, které se často vyskytují na čelních pozicích žebříčků ekologických firem. Na základě vlastních zkušeností je hodnocena ekologická činnost v oddělení operativního leasingu ve společnosti ČSOB Leasing a.s.
Udržitelný rozvoj cestovního ruchu a jeho uplatňování v destinaci Norsko
Dernerová, Monika ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Zábranská, Hana (oponent)
Tato práce pojednává o udržitelném cestovním ruchu a jeho pojetí v destinaci Norsko. Obecně vysvětluje pozitivní a negativní stránku dopadů cestovního ruchu, objasňuje koncept udržitelného rozvoje v kontextu cestovního ruchu a vybrané formy šetrného cestovního ruchu. V práci je obecně charakterizována destinace Norsko, včetně přístupu norské společnosti a norského státu k životnímu prostředí. Dále je zde popsán příjezdový, výjezdový a domácí cestovního ruchu Norska. V této práci je analyzován rozvoj udržitelného cestovního ruchu v destinaci Norsko a vybrané aspekty, které ho ovlivňují. Blíže je zde rozebrán ekoturismus jako nejrozvinutější forma norského udržitelného cestovního ruchu a norský systém ekologické certifikace v odvětví cestovního ruchu. V závěru jsou shrnuta doporučení pro ohleduplný a udržitelný způsob cestování, která jsou využitelná nejen, pokud má čtenář namířeno do destinace Norsko, ale je možné je zevšeobecnit a využívat při každém cestování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.