Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dislocation of the Valency Complements of the Verb in the Present-day French - Syntactic and Discourse Analysis
KOPECKÁ, Eliška
Cílem diplomové práce je představit dislokaci jakožto specifický syntaktický proces, popsat její fukci a užití. Skládá se ze dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části nejprve představuji základní lingvistické pojmy. Dále konfrontuji francouzské a české pojetí valence, poté vymezuji pojem dislokace. V praktické části analyzuji vyhledané výsledky v paralelním korpusu a přihlížím k jejich tématické roli. Také se soustředím na české ekvivalenty a překlad.
Kazuistika fyzioterapeutické péče pacienta po luxaci loketního kloubu
Bechyňák, Václav ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Vaňous, František (oponent)
Název bakalářské práce: Kazuistika fyzioterapeutické péče pacienta po luxaci loketního kloubu Cíle práce: Cílem této bakalářské práce je shrnutí teoretických poznatků a studie metodiky ucelené rehabilitace o problematice traumatologie, zvláště luxací, loketního kloubu, dále tyto poznatky použít v praxi při práci s pacientkou po luxaci loketního kloubu. Metoda: Obecná část bakalářské práce shrnuje anatomické, biomechanické a kineziologické poznatky o loketním kloubu ve vztahu s okolními strukturami. V dalším oddíle je popsána problematika traumatologie loketního kloubu, se zaměřením na luxace, u kterých je podrobně popsáno vyšetření a terapie, myšleno hlavně rehabilitační péčí s využitím fyzikální terapie i fyzioterapeutických metod. Ve speciální části jsem podrobně vypracoval kazuistiku 55leté pacientky se stavem po posteriorní luxaci pravého loketního kloubu po sejmutí sádrové fixace, jenž kloub imobilizovala jeden měsíc. Tato kazuistika byla zpracována během mé odborné praxe v Centru léčby pohybového aparátu v Praze Vysočanech, v termínu 9.1. - 3.2. 2012 a pod vedením fyzioterapeuta Mgr. Františka Vaňouse. V práci je zpracován kompletní vstupní a výstupní kineziologický rozbor, popis průběhu každé terapeutické jednotky, účinnost terapie. V závěru je zhodnocen průběh terapie a účinnost...
Vliv zpevňování výbuchem na strukturu a vlastnosti Hadfieldovy oceli z hlediska užití v železniční dopravě
Havlíček, Petr ; Podrábský, Tomáš (oponent) ; Nesvadba,, Petr (oponent) ; Schmidtová,, Eva (oponent) ; Stránský, Karel (vedoucí práce)
Vysokolegovaná austenitická manganová ocel – Hadfieldova ocel – se díky své dobré otěruvzdornosti pracovního povrchu při zachování vysoké houževnatosti středové části využívá pro odlitky srdcovek. Srdcovky jsou nejvíce dynamicky zatěžovaný díl železničních výhybek. Díky nízké povrchové a podpovrchové tvrdosti dochází v prvních fázích od vložení do trati k plastické deformaci a rychlému opotřebení pojížděných ploch srdcovek. Jednou z možností, jak povrchovou a podpovrchovou tvrdost zvýšit a zajistit tak zlepšení rozměrové stability včetně navýšení životnosti srdcovek, je zpevnění jejich horních pojížděných ploch výbuchem. Tato technologie spočívá v detonaci trhaviny v bezprostřední blízkosti pojížděného povrchu srdcovky vyvolávající vysokotlakou rázovou vlnu extrémně krátkého trvání, jejíž průchod způsobí plastickou deformaci ve struktuře materiálu. Práce se zabývá analýzou vlivu zpevnění výbuchem na strukturu a vlastnosti Hadfieldovy oceli. Na vzorcích zpevněných výbuchem je měřena povrchová a podpovrchová tvrdost, provedena mikroskopická a rentgenostrukturní analýza, včetně TEM analýzy transmisním elektronovým mikroskopem. Součástí práce je také experimentální testování charakteristik včetně vyhodnocení výsledků kontaktně – únavového zatížení vzorků Hadfieldovy oceli zpevněných výbuchem. V poslední části experimentů jsou uvedeny výsledky dlouhodobého sledování vlastností, povrchové tvrdosti a opotřebení pojížděných ploch srdcovky zpevněné výbuchem a vložené do železniční sítě v ČR.
Problematika komplexních potenciálů v izotropní rovinné pružnosti
Padělek, Petr ; Druckmüller, Miloslav (oponent) ; Profant, Tomáš (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou komplexních potenciálů v izotropní rovinné pružnosti. Hlavním cílem práce je získat složky tenzoru napětí a vektoru posuvu, které popisují pružné chování tělesa. Tento problém je primárně řešen v matematické rovinně pomocí Airyho funkce napětí a Muschelišviliho komplexních potenciálů. Práce je doplněna o potřebnou teorii pružnosti a na závěr je ukázáno konkretní řešení úlohy hranové dislokace v nekonečném prostředí a porovnání jejich výsledků s výsledky získanými pomocí MKP (metody konečných prvků).
Příznakový slovosled v italštině a jeho překlady do češtiny.
BUZKOVÁ, Aneta
Tato diplomová práce se zabývá příznakovým slovosledem v italštině a jeho překlady do češtiny. Práce je rozdělena na dvě části. V úvodu první, teoretické, části se autorka zabývá vývojem lingvistických přístupů ke slovosledu. Dále se věnuje základním parametrům českého a italského slovosledu se zřetelem k příznakovým konstrukcím. Druhá, analytická, část pracuje s vybranými příklady italských příznakových konstrukcí a jejich překlady do češtiny. Příklady pro výzkumnou část jsou čerpány z mluveného korpusu, beletristického textu a z paralelního korpusu InterCorp. Cílem práce je podrobit italský příznakový slovosled srovnání se slovosledem v českém jazyce a zmapovat obecné principy jejich překladu do českého jazyka. Z výsledků jsou následně vyvozeny závěry a doporučení pro překlad do češtiny.
Changes in dislocation substructure of S235JR steel during fatigue loading
Jandová, D. ; Gajdoš, Lubomír ; Šperl, Martin ; Kaiser, J.
Changes in dislocation substructure were studied in normalized and annealed S235JR steel in relation to the number of symmetrical reversed stress cycles with the amplitude σa = 242 MPa and corresponding mean life Nf = 17,950 cycles. The microstructure of the steel consisted of ferrite with a small amount of pearlite. The substructure was observed in as received condition and after application of various relative numbers of cycles n/Nf, these being 0.25, 0.50 and 0.75. An irregular dislocation net occurred in the virgin specimen, however, during cyclic loading the dislocations started to accumulate gradually in slip bands and to form a cell substructure in grains of favourable crystallographic orientations. Total dislocation density, dislocation density in slip bands and inter-band distance were measured using transmission electron microscopy (TEM). The total dislocation density was found to slightly decrease and the density in slip bands to increase with increasing number of cycles. The results concerning the dislocation density were compared with changes in the microplastic limit (MPL) which were determined by the measurement of the inductance of the “specimen - coil” system. They consisted in a rapid initial decrease at the first stage of the fatigue process and in a gradual increase during the major part of the life. These changes can be interpreted on the basis of changes in dislocation density as was verified independently by X-ray diffraction and nanoindentation tests. On the basis of the measurement of dislocation density by TEM it appears that changes in MPL can be connected with the dislocation density in slip bands rather than with the total dislocation density.
Letecké služby v ČR, možnosti a efektivita jejich nasazení při mimořádných událostech
SEDLÁK, Milan
Práce se zabývá současným stavem použití letecké techniky ve struktuře Integrovaného záchranného systému, analýzou vybavenosti, možnostmi používání a nasazení této techniky při mimořádných událostech a zhodnocením technické, kvalitativní i kvantitativní úrovně všech používaných leteckých prostředků, které se využívají k záchranným pracím. V práci je také kladen důraz na analýzu rozmístění těchto prostředků a jeho výhodnost a vhodnost v závislosti na kvalitě, rychlosti a účinnosti jejich nasazení v případě mimořádné bezpečnostní situace, záchranné akce nebo nasazení v případě živelních katastrof. Výstupem práce jsou návrhy na komplexní úpravu změn platných norem a předložení závěrů, které by mohly napomoci k rozšíření diskuse o zjištěných nedostatcích, zvýšení efektivity, úspornosti a logické skladbě vedoucí k včasnému zásahu při mimořádných událostech. Empirická část práce je zpracována formou kvantitativního a kvalitativního výzkumu, kterými byly zkoumány dva výzkumné soubory. V prvním výzkumném souboru byl stanoven technický sběr dat formou dotazníku, který byl cílen na příslušníky základních útvarů složek IZS. Výsledky dotazníkového šetření byly zpracovány do grafů. Druhý výzkumný soubor je tvořen polostrukurovaným rozhovorem s odbornými zástupci subjektů, které provozují leteckou techniku v rámci IZS. Pro zhodnocení výstupů a přehlednost byl stanoven přepis rozhovorů s jeho záznamem do tabulek., ve kterých jsou sumarizovány nejdůležitější výsledky výzkumu. Na základě těchto výsledků byly stanoveny nejdůležitější teze odpovědí respondentů na položené výzkumné otázky. Součástí výzkumu je také analýza dostupných právních norem a dokumentů týkajících se využití letecké techniky k efektivním zásahům, jejich posouzení a stanovení některých kriterií pro návrhy de lege ferenda komplexní úpravy a novelizace vybraných norem. Důležitým faktem je zjištění, že existuje slabá informovanost příslušníků základních útvarů jednotlivých složek IZS o možnostech nasazení letecké techniky, jehož důsledkem je nedostatečné využívání Letecké techniky k provádění zásahů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.