Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Test PEDI - Standardizované hodnocení disability dítěte: Praktické využití v ergoterapii
Krulová, Anna ; Haškovcová, Eliška (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
Jméno: Anna Krulová Vedoucí práce: Mgr. Eliška Haškovcová Název bakalářské práce: Test PEDI - Standardizované hodnocení disability dítěte: Praktické využití v ergoterapii Pediatric Evaluation of Disability Inventory (PEDI) je standardizovaný test z USA. U dětí hodnotí klíčové funkční schopnosti, asistentskou pomoc a modifikace ve třech oblastech: sebeobsluha, mobilita a sociální funkce. Práce je zaměřená na popis PEDI a jeho praktického využití v ergoterapii. V teoretické části je test představen, popsána je spolupráce ergoterapeuta s rodiči a stručně je zhodnocen vývoj funkčních schopností dítěte do věku sedmi let. V praktické části je uvedena výpovědní hodnota testu pro ergoterapeuta a pro rodiče. Shrnuty jsou i výhody a nevýhody PEDI z pohledu ergoterapeuta. Pro dosažení cílů práce bylo provedeno 20 hodnocení dětí testem PEDI. Formou anonymního online dotazníku byla získaná zpětná vazba respondentů na test. Výsledky dokladuje podrobná kazuistika a souhrnné grafy. Klíčová slova:  Pediatric Evaluation of Disability Inventory (PEDI)  ergoterapie  pediatrie  funkční schopnosti  hodnocení  disabilita  rodiče
Monitorování a podpora zdraví osob s mentální disabilitou v rámci projektu Zdravá společenství
KOPECKÁ, Iveta
Bakalářská práce se zabývá tvořením a ověřením tříměsíčního intervenčního pohybového programu pro osoby s mentální disabilitou. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na charakteristiku osob s mentální disabilitou, podporu zdraví a seznámení s projektem Zdravá společenství. Praktická část se zabývá naměřenými daty vstupního a výstupního měření a působení intervenčního programu na experimentální a kontrolní skupinu. Cílem intervenčního pohybového programu bylo splnit nebo se přiblížit se k výzkumným předpokladům. Ve vstupním měření bylo v průměrných hodnotách naměřeno BMI 28,33 a ve výstupním 27,67. Flexibilita páteře byla ve vstupním měření průměrně -12 cm a ve výstupním měření se zlepšila na -9 cm. U testu sed-leh probandi dosáhli ve vstupním měření průměrně na 10 sed-lehů/min a ve výstupním zlepšili hodnotu na 15 sed-lehů/min. Po zpracování všech naměřených dat, vyplynulo z výsledků, že intervenční pohybový program měl na probandy experimentální skupiny pozitivní vliv. Klíčová
Intervenční pohybový program na rozvoj jemné motoriky u dětí se zrakovou disabilitou
JUNGVIRTOVÁ, Petra
Tato bakalářská práce, která nese téma "Intervenční pohybový program na rozvoj jemné motoriky u dětí se zrakovou disabilitou", se v teoretické části zaměřuje na děti předškolního věku se zrakovou disabilitou, klasifikaci a typy zrakových vad a jejich příznaky, i jaký je psychický dopad na dítě vlivem disabilit. Zvláštní kapitolu věnuji jemné motorice, jak působí na vývoj dětí s disabilitou zraku a jejich poznávací procesy. Důraz kladu na výcvik hmatového vnímání a přínos bosé chůze. Poslední důležitá kapitola je samostatný intervenční pohybový program, jehož vliv na zlepšení jemné motoriky je promítnutý v praktické části. Praktická část se zaměřuje na působení intervenčního pohybového programu na děti se zrakovou disabilitou. Ze sběru dat a hodnot z testů jemné motoriky, laterality dominantní ruky a rovnováhy bylo zjištěno, jaký vliv mají adekvátní pohybové aktivity, jenž byly nejrůznější motorické, výtvarné a pohybové činnosti aplikované na participanty z Mateřské školy pro zrakově postižené v Českých Budějovicích. Zjištěné výsledky ukazují, že intervenční pohybový program měl na děti pozitivní vliv. Přínos je dobře prokazatelný z výsledných hodnot experimentální skupiny a jejich porovnání se skupinou kontrolní. Cílem této bakalářské práce je vypracování intervenčního pohybového programu pro děti se zrakovou disabilitou, zaměřeného na jemnou motoriku ruky.
Proteomika, lymfocytární populace u roztroušené sklerózy a disabilita
Pavelek, Zbyšek ; Vališ, Martin (vedoucí práce) ; Mareš, Jan (oponent) ; Hradílek, Pavel (oponent)
Úvod Roztroušená skleróza (RS) je chronické zánětlivé demyelinizační a neurodegenerativní onemocnění postihující centrální nervový systém. Přestože výzkum v diagnostice a léčbě tohoto závažného onemocnění dosahuje významných pokroků, etiologie RS zůstává neznámá. Ač v patogenetických mechanismech RS zůstává ještě mnohé k objasnění, porozumění mechanismům imunitně zprostředkovaného poškození složek centrálního nervového systému (CNS) u RS umožňuje nejen zavádění nových léků, které pozitivně modulují poškozující zánět, ale i pochopení imunitně zprostředkovaných onemocnění postihujících CNS v širším slova smyslu. Metody Disertační práci tvoří obecný úvod a následuje komentovaný soubor autorských publikací týkající se proteomiky, lymfocytární populace u RS a disability. Studie 1: Proteomic analysis of cerebrospinal fluid for relapsing-remitting multiple sclerosis and clinically isolated syndrome byla provedena s cílem nalézt změny v nízkomolekulárním segmentu proteomu mozkomíšního moku (CSF) a zjistit jaké nativní peptidy a v jakém množství se nacházejí v mozkomíšní moku mezi pacienty s klinicky izolovaného syndrom (CIS) a relaps-remitentní RS (RR RS) oproti zdravé populaci. Studie 2: Lymphocytes in the treatment with interferon beta-1 b byla zaměřena na jednotlivé populace lymfocytů u nemocných s RS...
Vliv poruchy chůze na možnosti aktivit u pacientů s RS
Hendrychová, Jiřina ; Novotná, Klára (vedoucí práce) ; Kövári, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vztahem poruch chůze u pacientů s roztroušenou sklerózou (RS) na možnosti aktivit v každodenním životě (aktivity pracovní, sociální, osobní). Práce je rozdělena na část teoretickou (rešeršní) a praktickou (subjektivní a objektivní měření poruch chůze a jeho vyhodnocení). Teoretická část práce se zabývá onemocněním RS a popisem Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví, která je novým nástrojem pro hodnocení celkové funkční kapacity jedince v rehabilitaci. Praktická část analyzuje data od 156 pacientů s RS. Jedná se o vyšetření chůze pomocí funkčních testů a data ze subjektivně vnímaného omezení aktivit. Výsledky jsou pak porovnány s obdobnými zahraničními studiemi a je z nich vyvozeno doporučení pro práci fyzioterapeuta. Praktická část je také ilustrována kazuistikou jednoho z vyšetřovaných pacientů.
Specifické rysy komunikace sociálního a zdravotnického pracovníka s rodinou dítěte s postižením
PALASOVÁ, Andrea
Téma mé práce zní Specifické rysy komunikace sociálního a zdravotnického pracovníka s rodinou dítěte s postižením. Obsahem teoretické části je představení postojů, jaké k rodině s dítětem s disabilitou zaujímá blízké okolí a širší společnost. V tomto úseku najdeme také fáze, kterými si rodiče při zjištění diagnózy jejich dítěte procházejí. Důležitým tématem při zpracování této práce se stal také způsob, jakým probíhá sdělení informace o diagnóze či zdravotním stavu dítěte jeho rodinným příslušníkům. V teoretické části jsem se také zabývala možnostmi a druhy komunikace jak obecné, tak specifické v pomáhajících profesích. Převážně jsem se zaměřila na komunikaci ve zdravotnictví a v sociální práci. V metodologické části jsem využila kvalitativní výzkum. Zejména jsem aplikovala techniku polostrukturovaného rozhovoru, kdy jsem vedla rozhovory s rodinnými příslušníky dětí s disabilitou a strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami vedený s lékaři a sociálními pracovníky. Cílem práce je rozpoznat, které etické aspekty mohou ovlivňovat efektivitu vzájemné komunikace, v souvislosti se specifickým rodinným prostředím dítěte s postižením. Práce poukazuje na chyby v komunikaci ve specifických situacích a hledá zásady pro co nejvhodnější komunikaci s rodinnými příslušníky dětí s postižením. Výsledkem práce je zjištění, jaké chyby se v komunikaci s rodinou dítěte s postižením v práci sociálních a zdravotnických pracovníků objevují nejčastěji a jaké etické aspekty je ovlivňují.
Individuální úpravy osobních automobilů pro řízení osobou tělesně postiženou
Mazůrek, Martin
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi úprav automobilů pro handicapované. Obsahuje kompletní výčet jednotlivých druhů individuálních úprav automobilu vzhledem k typu handicapu, popisuje individuální úpravy ovládacích prvků vozidla, úpravy při nastupování do vozidla, úpravy usnadňující handicapované osobě nakládání a přepravu invalidního vozíku. Jsou zde zmíněny legislativní požadavky pro schválení individuální úpravy, možnosti financování těchto úprav (využití příspěvku na mobilitu a příspěvku na zvláštní pomůcku, které poskytují krajské pobočky Úřadu práce České republiky). V této práci jsou také uvedeni významní úpravci provádějící tyto úpravy na českém trhu a problematika dodávání úprav automobilů přímo z výroby jednotlivých výrobců automobilů. V praktické části práce je popsáno řešení individuální úpravy vozidla pro konkrétní handicapovanou osobu od výběru automobilu, přes návrh odpovídajících individuálních úprav, až po samotnou zástavbu do automobilu.
Zdravá délka života
Ondrák, Jan ; Langhamrová, Jitka (vedoucí práce) ; Krbcová, Daniela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou střední délky života a zdravou délkou života ve vybraných zemích. Ze začátku se práce věnuje vysvětlení jednotlivých pojmů, které jsou v práci používány a později se zaměřuje na ukazatel zdravé délky života, výpočet tohoto ukazatele, jeho význam a využití v praxi. Dále se práce věnuje hypotézám ověřujícím, či vyvracejícím vliv přírodních, demografických, biologických a socioekonomických jevů na střední délku života ve zdraví ve vybraných zemích. Těmito vybranými zeměmi jsou: Bulharsko, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Irsko, Portugalsko, Slovinsko, Finsko, Island, Norsko. Porovnávání probíhalo z pohledu průměru EU 28, vyhodnocovány byly taktéž jednotlivé druhy disabilit.
Aktivita nemoci v předporodním a poporodním období u pacientek s roztroušenou sklerózou
Řeháková, Anna ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Tématem bakalářské práce je aktivita nemoci v předporodním a poporodním období u pacientek s roztroušenou sklerózou. V teoretické části se práce zabývá roztroušenou sklerózou, tím, co je třeba o ní vědět jako o nemoci. Druhá část teoretické části se pak zabývá roztroušenou sklerózou a těhotenstvím. Praktická část pracuje s hypotézou, že v období těhotenství dochází k zlepšení klinického stavu pacientek s roztroušenou sklerózou a v době po porodu k nezanedbatelnému zhoršení tohoto stavu s ohledem na kojení. Cílem práce je potvrdit tuto hypotézu. Hypotéza se v první části potvrdila, tedy klinický stav pacientek se v období těhotenství zlepšil a po porodu došlo k jeho zhoršení. Jestli má na zhoršení nemoci vliv kojení, se neprokázalo. Klíčová slova: roztroušená skleróza, těhotenství, porod, kojení, aktivita nemoci, relaps, disabilita Generated by Foxit PDF Creator © Foxit Software http://www.foxitsoftware.com For evaluation only.
Nabídka volnočasových pohybových aktivit pro děti s disabilitou v okrese Písek
STÝBLOVÁ, Martina
Záměrem této bakalářské práce bylo prověřit a vyhodnotit možnosti začlenění dětí s disabilitou mentální, zrakovou a sluchovou ve věku 8 - 15 let v okrese Písek. Tato práce je rozdělena na teoretickou část, která vysvětluje celkový pohled na pojem disabilita u dětí, nastiňuje důležitost začleňování dětí s disabilitou do kolektivů s intaktními dětmi. Je zde vysvětlena charakteristika a klasifikace disability mentální, zrakové a sluchové a zároveň možnosti využití nabídky vhodných sportů pro jednotlivé stupně disability. Součástí teoretické části je také popis okresu Písek a jeho nabídka volnočasových pohybových aktivit. Zároveň zdůrazněn význam a důležitost volnočasových aktivit s ohledem na zdravý životní styl. V praktické části je provedeno samotné šetření anketního výzkumu. Do anketního šetření se zapojilo 18 trenérů, 25 dětí s disabilitou, 28 dětí intaktních a 7 ředitelů škol a sportovních zařízení. Z názorů trenérů a odborných pracovníků vyplývá, že z větší části souhlasí s tím, aby se děti s disabilitou zapojily do pohybových aktivit s intaktními dětmi. Zároveň však nejsou schopni zajistit odborné vedení vzhledem k tomu, že 44 % z nich nemá sportovní vzdělání. Výbornou zprávou byla jednoznačná 100 % shoda na integraci dětí s disabilitou od všech dotázaných ředitelů škol a sportovišť. A potvrdily to i odpovědi od dětí s disabilitou, celých 52 % dětí by se rádo zapojilo do pohybové aktivity s dětmi intaktními.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.