Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv médií na body image se zaměřením na poruchy příjmu potravy
Říhová, Petra ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce "Vliv médií na body image se zaměřením na poruchy příjmu potravy" se zabývá vlivem médií na vnímání vlastního těla v souvislosti s dnešním ideálem krásy, kultem štíhlosti a s tím také příčinami vzniku a rozvoje poruch příjmu potravy v dnešní době. Tato práce si klade za cíl zjistit, do jaké míry se média podílejí na utváření tělesného sebepojetí současné společnosti a na vzniku těchto poruch. V rámci tohoto cíle je obsah práce dělen na teoretická východiska, pasáž o body image, ideálu krásy, poruchách příjmu potravy a výzkumnou část. V teoretické části je rozebrána sociální a mediální konstrukce reality jako ukotvující východisko, dále navazují předpokládané dopady médií na člověka a vybrané teorie o vlivu médií na body image. Dále je rozebrán pojem body image, na který navazuje ideál krásy, poté jsou představeny vybrané studie o přímém vlivu na vnímání těla a uvedeny jsou některé současné mediální obsahy týkající se zkoumaného tématu. Dále se práce věnuje poruchám příjmu potravy a jejich diskurzu v médiích, jejich šíření a mediálním kampaním proti jejich rozvoji. Kvantitativní výzkum zkoumá body image u současné populace, dále zjišťuje, jaký je kladen důraz na vzhled, a souvislosti mezi trendy v médiích, vnímáním vlastního těla a rozvojem poruch příjmu potravy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Konstrukce luxusního životního stylu na stránkách magazínu proč ne?
Maxa, Martin ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na procesy konstruování luxusního životního stylu na stránkách lifestylového magazínu proč ne?!. Téma si klade za cíl analyzovat jeden rok jeho činnosti v několika rovinách. První rovinu představuje kvantitativní obsahová analýza, jejíž primární cíl je určit poměr inzerce vůči redakčnímu obsahu. Na základě těchto kvantitativních zjištění bude obsahová skladba magazínu konfrontována s majetkovou strukturou nejvýznamnějších inzerentů. Druhou rovinou jsou expertní rozhovory provedené se šéfredaktorem a jednou redaktorkou magazínu, které přinášejí cenný doplňující materiál. Třetí rovinu představuje kvalitativní obsahová analýza, která se zaměří na luxusní životní styl, jež je prostřednictvím magazínu konstruován. Tento luxusní životní styl bude popisován skrze vybrané příklady a ukázky obrazového a textového charakteru. Teoretický úvod poskytne širší historický rámec, ve kterém se koncept luxusu utvářel. Tyto poznatky jsou poté v praktické části práce využity k vysvětlení řady popisovaných fenoménů, které luxusní životní styl a jeho symboliku vytváří. Závěrečná část práce nabízí detailní rozbor skladby inzerentů, jejich produktů a rozvrstvení v rámci segmentů luxusního trhu prostřednictvím komplexních vizualizací.
Mediální obraz Dopravního podniku hl. m. Prahy
Řehková, Aneta ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Mediální obraz Dopravního podniku hl. m. Prahy" se snaží popsat, jaký byl vytvořen mediální obraz této společnosti ve vybraných českých denících Metro, MF Dnes, Právo a Pražský deník v průběhu roku 2011 a 2012. Za toto období bylo v rámci výzkumu této práce podrobeno systematické kvantitativní i kvalitativní obsahové analýze celkem 680 článků. Teoretická část práce uvádí čtenáře do širšího kontextu a slouží jako platforma ukotvující část praktickou. V té nejprve představím zvolenou metodologii a následně dosažené výsledky a interpretaci. Kvantitativní obsahová analýza zjišťuje míru zastoupení tématu v jednotlivých denících, jeho časové rozvržení v průběhu zkoumaného období, ale zabývá se i vysledováním nejčastějších témat, která byla v tisku v souvislosti s Dopravním podnikem uváděna. Práce se dále zaměřuje na typy zpráv (hard news a soft news) a také zkoumá, kteří aktéři se ve vybraných denících objevují. Další část se zabývá jazykovou interpretací jednotlivých výroků o Dopravním podniku, tedy v jakých oblastech je předmět analýzy hodnocen pozitivně či negativně, a to na základě hodnotících atributů, jazykových prostředků a porovnání. Vyhodnocením získaných dat docházím k zamítnutí hlavní hypotézy, že mediální obraz pražského Dopravního podniku je spojen především s...
Mediální obraz Václava Havla na příkladu jeho vystoupení před americkým Kongresem v únoru 1990
Jirkovská, Petra ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Tato bakalá ská práce se zabývá mediálním obrazem Václava Havla na p íkladu jeho vystoupení p ed americkým Kongresem v únoru 1990. Cílem je zjistit, jak se vytvá el a prom oval mediální obraz Václava Havla, a to ze dvou pohled . Jednak jsou analyzovány ty i eskoslovenské deníky - Rudé právo, Mladá fronta, Lidové noviny a Práce a jednak t i deníky americké - The New York Times, USA Today a The Washington Post v období od 15. února do 1. b ezna 1990. Záv re ná ást analýzy zkoumá vývoj události po uplynutí deseti a dvaceti let. V tomto p ípad jsou zmapována pouze eská média za m síc únor 2000 a 2010. Hlavní metodou je kvalitativní výzkum, jenž umož uje lepší vyhodnocení a interpretaci zjišt ní. Teoretická ást zahrnuje popis spole enské a politické situace v eskoslovensku v zim 1990 a roli Václava Havla v zahrani ní politice po jeho nástupu do funkce. Následuje charakteristika jednotlivých titul v etn popisu rozdíl v historickém vývoji eskoslovenského a amerického tisku. Cíl práce je porovnán s p ístupem odborné literatury z pohledu sociální a mediální konstrukce reality.
Vývoj reprezentace Jiřího Kajínka v česképublicistice v roce 2010
Pošepná, Kateřina ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Hronová, Tereza (oponent)
Tato práce se zabývá schopností médií konstruovat obraz zločinců demonstrovanou na případě Jiřího Kajínka. Kriminalita je téma, se kterým většina populace nemá bezprostřední zkušenost, a proto se musí spoléhat výhradně na informace, které jim předkládají média. Jiří Kajínek je nejznámějším českým vězněm a tato práce ve své praktické části zkoumá, jakým způsobem ho české publicistické tituly prezentovaly veřejnosti v roce 2010. Většina publicistických titulů totiž prostřednictvím nabízených sdělení Kajínkovi straní a neposkytují vyvážené informace. Toto stranění se projevuje především způsobem označení, která jsou v textech s Kajínkem spojována, tematickým rámcem a formou jednotlivých článků. Práce si dále všímá vlivu filmu Kajínek na jeho mediální obraz a jeho vývoj, a to jak z hlediska míry pokrytí, tak i způsobu reprezentace. Mezi jednotlivými zkoumanými tituly byly nalezeny odlišnosti v obou těchto aspektech, tedy jak v míře poskytnutého mediálního prostoru, tak v konstrukci mediálního obrazu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.