Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 151 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Agresivita v diskusích na iDNES.cz
WAGNEROVÁ, Hana
Tato diplomová práce se zabývá jazykovou agresivitou v internetových diskusích na webovém portálu iDNES.cz. Sleduje průběh komunikace mezi jednotlivými účastníky diskuse a analyzuje jejich příspěvky z hlediska stylistického a lexikálního. Cílem diplomové práce je zjistit, jakým způsobem se agresivita projevuje, jaké jazykové prostředky mluvčí využívají a u kterých témat se agresivní chování a vyjadřování vyskytuje nejčastěji. Pokusí se také určit, z jakých důvodů se komunikanti v diskusích k takovému jednání uchylují a zda je možné tomu nějakým způsobem předcházet. Nejprve je analyzována internetová diskuse jako typ komunikačního procesu, zkoumá se její charakter a vztah k jiným druhům komunikace. Následně se práce zabývá konkrétními jazykovými prostředky, které se v diskusích vyskytují. Materiál je čerpán ze sekce Zpravodajství na serveru iDNES.cz.
Projevy a příčiny agrese u dětí navštěvující 1. stupeň základní školy
SCHUSSEROVÁ, Lucie
Tématem bakalářské práce je: Projevy a příčiny u dětí navštěvující 1. stupeň základní školy. Cílem bakalářské práce je uvedení do problematiky agrese, uvedení příčin a projevů podporující agresivní chování. Teoretická část se zaměřuje na pojem agrese a agresivita, cituje teorie agrese, věnuje se příčinám a projevům agrese. Dále uvádí charakteristiku dětí prožívající období mladšího školního věku. Praktická část pomocí kvantitativního výzkumu a metody dotazníkového šetření zkoumá jak a výzkum zkoumající jak žáci vnímají a pracují s agresí ve školní třídě. Dochází k ověření hypotetických výroků a jejich vyhodnocení. Závěrečná část končí diskuzí a celkovým shrnutím.
Šikana a zdravý životní styl
DUŠKOVÁ, Ivona
Ve své bakalářské práci se zabývám souvislostmi mezi agresivitou dětí ve škole a jejich zdravým životním stylem. V teoretické části je věnována pozornost problematice šikany ve škole, jaké jsou její projevy, co je její příčinou, vývojová stadia šikany. Dále se ve své práci zabývám osobnostními charakteristikami agresora a jak s ním pracovat. Dotýkám se také pojmu zdraví, jeho determinanty a následně faktory, které mohou zmírňovat projevy agresivity u dětí z pohledu zdravého životního stylu, jako je například pohybové aktivity ve škole, cviční jógy, vegetariánství. V poslední části teorie se zmiňuji o Projektu {\clqq}Škola podporující zdraví``, jaké jsou jeho cíle, úkoly{\dots}Zmiňuji se také o novém předmětu na základních školách Výchova ke zdraví. Praktická část se skládá z dotazníkového šetření, jehož účelem je zjistit, jaké mají žáci vůbec povědomí o šikaně. Zda se s ní již setkaly. Ba dokonce zda se oni sami nestali obětí šikany. Jaké jsou důvody agresivního chování dětí již na základních školách. Dotazník byl rozdán na základní škole v Jindřichově Hradci a na základní škole v Českých Budějovicích a to z důvodu zjištění rozdílu ve výskytu šikany mezi krajským městem a městem s menším počtem obyvatel. Z provedeného dotazníku jsem zjistila, že žáci na základních školách mají již povědomí o šikaně. Někteří z nich se již sami stali obětí agresivního chování svého spolužáka. Dále také bylo dotazníkovým šetřením zjištěno, že agresoři nebyli ve většině případů potrestáni. Z průzkumu je také patrné, že výskyt šikany na obou školách je téměř vyrovnaný.
Druhová diverzita původců kruhové hnědé hniloby z rodu Neofabraea v České republice
Pešicová, Kamila ; Novotný, David (vedoucí práce) ; Mazáková, Jana (oponent)
Rod Neofabraea je významný fytopatogenní rod rozšířený po celém světě. Čtyři z jeho druhů jsou zodpovědné za kruhovou hnědou hnilobu jádrovin. Cílem této práce bylo zjistit, které z těchto druhů se vyskytují na území České republiky. Během dvou let bylo získáno 81 izolátů Neofabraea, které byly identifikovány pomocí PCR fingerprintingu (primery ERIC 1R a M13-core) a sekvenace ITS, mtSSU a tub2.Výsledky ukázaly, že na území ČR se vyskytují druhy N. alba, N. perennans a Cryptosporiopsis kienholzii.Podle dostupných informací se jedná teprve o druhý nález C. kienholzii v Evropě. Dominantním druhem je jednoznačně N. alba. Jeden izolát (KP4) se nepodařilo určit do druhu. KP4 je velmi blízký C. kienholzii, ale je biologicky i geneticky odlišitelný. Dále byla porovnávána agresivita jednotlivých druhů k plodům jabloně. Nejagresivnější se ukázal být druh N. perennans a kmen KP4, naopak nejméně agresivní je C. kienholzii. Kmeny N. alba (KP36 a KP37), které byly izolovány v latentní fázi ze zdravého plodu a listu jabloně, prokázaly v infekčních testech patogenitu k plodům. Klíčová slova: agresivita, Cryptosporiopsis kienholzii, Dermateaceae, Helotiales, jabloň, Malus, PCR fingerprinting, skládkové choroby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Model dopravního toku s překážkou
Kovařík, Adam ; Janovský, Vladimír (vedoucí práce) ; Vejchodský, Tomáš (oponent)
Název práce: Model dopravního toku s překážkou Autor: Adam Kovařík Katedra (ústav): Katedra numerické matematiky Vedoucí diplomové práce: prof. RNDr. Vladimír Janovský, DrSc. e-mail vedoucího: janovsky@karlin.mff.cuni.cz Abstrakt: Tématem této práce je mikroskopický dopravní model typu follow-the-leader s překážkou popisující pohyb aut po kruhové dráze. Předpokládáme, že všichni řidiči mají stejné vlastnosti a že se nesmí vzájemně předjíždět. Představíme část z bohaté dyna- miky tohoto modelu včetně tzv. Hopfovy a Neimarkovy-Sackerovy bifurkace. Zavedeme tzv. POM a kvazi-POM řešení a ukážeme postup, jak je nalézt. Hlavním úkolem práce je pak zjistit, jaký vliv bude mít na OV-model s překážkou tzv. agresivní chování řidičů. Prozkoumáme i efekt proměnných reakčních dob na řešení a působení obou zmíněných faktorů současně. Pomocí numerických simulací zjistíme, že agresivita a rychlejší reakce mají pozitivní účinek na dopravní tok. Na závěr probereme ještě model s dvěma překáž- kami a model s jedním výjimečným řidičem. Klíčová slova: dynamický systém, obyčejné dif. rovnice, dopravní tok, překážka, agresivita. 1
Vliv počítačových her na agresivní chování žáků staršího školního věku
Zavadilová, Petra ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na téma, které je v současné době poměrně hojně diskutované na celosvětové úrovni. Jedná se o téma vlivu počítačových her s prvky agrese a násilí na agresivní chování u dětí a dospívajících. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část diplomové práce je tvořena pěti kapitolami, ve kterých jsou soustředěny teoretické poznatky vstahující se k tomuto tématu. V empirické části byla použita kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo pět žáků 9. ročníku ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, zda žáci staršího školního věku subjektivně vnímají, že hraní počítačových her s prvky agrese a násilí posiluje jejich agresivní chování. Dílčím cílem bylo zjištění postojů žáků staršího školního věku k násilným a agresivním scénám v počítačových hrách a zmapování zásahu počítačových her do každodenního života žáků z hlediska preferencí počítačových her a času, který jim během dne věnují. Kvalitativní výzkumné šetření odhalilo, že čtyři z pěti informantů skutečně subjektivně pociťují, že počítačové hry s prvky agrese a násilí posiluje jejich agresivní chování v běžných každodenních situacích. Jako nejpreferovanější počítačové hry byly uváděny hry, které jsou označeny jako PEGI 18, což jsou hry...
Percepce násilí vůči různým věkovým skupinám u dětí na základních školách a víceletých gymnáziích
Havelková, Šárka ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
1. ABSTRAKT § Klíčová slova: násilí, konflikt, agrese/agresivita, týrání, zneužívání, zanedbávání, šikana, pachatel, oběť, děti, dospělí, senioři, sebepoškozování, sebevražda Ráda bych se v diplomové práci zaměřila na to, jak děti definují násilí, co všechno násilí zahrnuje, jak si představují pachatele a jak oběť, jaký je rozdíl v percepci násilí vůči různým věkovým skupinám a jak by se případnému násilí bránily. V teoretické části se nejprve věnuji samotnému pojmu násilí, pojmům jemu podobným či synonymním a jejich vysvětlení podle českých i zahraničních autorů. Dále jsem přikročila k tématům, jako je násilí k dětem, k dospělým a k seniorům, sebepoškozování, sebevraždy a důsledky násilí. V praktické části jsem zkoumala percepci násilí u žáků druhého stupně základní školy v porovnání se studenty stejného věku na víceletém gymnáziu. Zaměřila jsem se na žáky a studenty šestých tříd/prim a devátých tříd/kvart. Dotazníkové šetření bylo provedeno na školách v hlavním městě, ve velkoměstě, ale také v menším městě.
Šikana na prvním stupni základní školy
Švecová, Lucie ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice šikany v dětském kolektivu na prvním stupni základní školy, a to z pohledu učitelů, kteří mají s tímto fenoménem osobní zkušenost. Práce má teoreticko-výzkumný charakter. Teoretická část přináší aktuální poznatky zahraniční i tuzemské odborné literatury. Jsou zde popsány a diskutovány poznatky o příčinách, formách, aktérech šikany a porovnána různá doporučená řešení problematiky a v neposlední řadě taktéž široká škála preventivních metod. Empirická část je založena na případových studiích řešení šikany na 1. stupni ZŠ, které jsou realizovány formou polostrukturovaného rozhovoru s pěti učitelkami z různých prostředí a zemí, které v minulosti problematiku šikany ve třídě řešili. Výsledky přináší pohled na odlišné postupy, které zainteresovaní lidé volili, co efektivnímu řešení problematiky pomáhalo a co mu naopak bránilo, jak se s překážkami v řešení problému potýkali, jaká následná opatření byla ve třídě zavedena, a jaké způsoby prevence učitelé ve svých třídách využívají. Práce taktéž obsahuje srovnání situace a způsobů řešení šikany v českých a dvou zahraničních školách. KLÍČOVÁ SLOVA šikana v dětském kolektivu, primární škola, agresivita, oběť, agresor, zkušenosti učitele, diagnostika, intervence, prevence

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 151 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.