Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 77 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání úrovně bezbariérového prostředí městské hromadné dopravy v Praze a v Amsterdamu pro osoby s disabilitou
Hložková, Dagmar ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Kozlerová, Štěpánka (oponent)
bakalářské práce: Tato bakalářská práce pojednává o stavu bezbariérové přístupnosti veřejné dopravy v Praze a Amsterdamu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje úvod, popis jednotlivých bariér prostředí, popis bezbariérové přístupnosti a legislativu. V praktické části jsou uvedeny konkrétní poznatky o stavu veřejné dopravy v Praze a Amsterdamu, dále výsledky dotazníkového šetření, diskuze a závěr. Na konci bakalářské práce je uveden seznam použité literatury a přiložené přílohy.
Dopravní dostupnost ve vztahu k druhému bydlení v periferních oblastech
Kolísek, Michal ; Vágner, Jiří (vedoucí práce) ; Nosková, Alena (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na dopravní dostupnost a obslužnost druhého bydlení ve vnitřní periferii, respektive v modelovém území "Hranice krajů-Středozápad", a také analýzu a hodnocení stavu druhého bydlení s možností budoucí transformace na trvalé bydlení. V teoretické části se práce zabývá charakteristikou druhého bydlení, dopravní dostupností a veřejnou dopravou nejenom v Česku. Analyzuje dojížďku za rekreací v různých oblastech a dále seznamuje s problematikou periferních oblastí. Empirická část práce je postavena na základě dat získaných z analýzy jízdních řádů veřejné dopravy, statistických ročenek a z dotazníkového šetření, které proběhlo v modelovém regionu "Hranice krajů-Středozápad". V tomto sledovaném území je cílem zjistit, jaký druh dopravního prostředku využívají majitelé druhého bydlení pro cesty za rekreací a vybavenost území dopravní infrastrukturou. Zjišťována je také poptávka po veřejné dopravě i její nabídka pro majitele druhého bydlení. Veřejná doprava je v této práci sledována z dlouhodobého hlediska od poloviny 70. let 20. století a pozorování je směřováno pro potřeby uživatelů druhého bydlení na páteční, nedělní a "rekreační" spoje. Další částí práce je analyzování objektů druhého bydlení a jejich majitelů v modelovém území podle vzoru již dříve publikovaných...
Long-distance Public Transportation Planning: the Case Study of Slovakia
Farkaš, Rastislav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Diplomová práca sa venuje analyzovaniu prostredia plánovania verejnej dopravy so zameraním sa na plánovanie siete dopravnej obsluhy. V úvodnej časti diskutuje rôzne metódy plánovania dopravných sietí a analyzuje faktory, ktoré plánovanie ovplyvňujú. Následne práca skúma úlohu inštitucionálneho rámca ako kľúčového faktoru a analyzuje platnú slovenskú legislatívu pojednávajúcu o problematike verejnej dopravy. Na základe toho stanovuje prvé závery a návrhy zmien. V nasledujúcej časti práca definuje vlastnú metodiku optimalizácie dopravnej obslužnosti územia a okrem klasického priestorového aspektu vnáša do problematiky aj otázku geografie času. V rámci metodiky sú definované rozsiahle kvalitatívne parametre, ktoré by mala plánovaná sieť spĺňať vrátane definovania a rozsahu obsluhovanej siete a staníc. Metodika je následne predvedená na príklade slovenskej diaľkovej verejnej dopravy. KĽÚČOVÉ SLOVÁ Verejná doprava, dopravná obslužnosť, plánovanie dopravy, časopriestor, inštitucionálne vplyvy, dopravná integrácia, Slovensko.
Změny dopravního chování a volba dopravního prostředku studenty na trase České Budějovice - Praha
Hornych, Lukáš ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na volbu dopravního prostředku a změny dopravního chování a to především u studentů na trase Praha - České Budějovice. Trasa je vybrána z důvodu rozšiřující se dálniční sítě a nově zavedených autobusových a vlakových linek. Kategorie studentů je zajímavá z hlediska omezených možností v rámci financí v souvislosti se zaměstnanými. Porovnání preferencí těchto skupin je cílem této práce. Ověření cíle proběhlo pomocí kvantitativního a kvalitativního výzkumu v podobě dotazníku. Dotazník hodnotící zaměstnance byl vytvořen Centrem pro výzkum veřejného mínění, zatímco pro vyhodnocení studentských preferencí byl vytvořen specifický dotazník autorem této práce. V rozporu s původními předpoklady bylo zjištěno, že studenti preferují cestovní čas před cenou a zaměstnanci flexibilitu před cestovním časem. Cílem práce je tedy určení významu vybraných faktorů při volbě dopravního prostředku a sledování rozdílů významu těchto faktorů mezi zaměstnanci a studenty. Dále práce hodnotí konkurenceschopnost jednotlivých dopravních módů. Klíčová slova: volba dopravního prostředku, dopravní chování, veřejná doprava
Modely veřejné hromadné dopravy v prostředí GIS
Loukotka, Tomáš ; Grill, Stanislav (vedoucí práce) ; Brůha, Lukáš (oponent)
Modely veřejné hromadné dopravy v prostředí GIS Abstrakt Práce popisuje a modely veřejné hromadné dopravy. Na základě kombinace těchto modelů a myšlenek autora je vytvořen vlastní model. Tento model pracuje pouze s intervaly a nikoli s jízdními řády. Proto v něm nelze s jistotou určit chování cestujícího. Model pracuje kromě sítě linek i s uliční sítí. Nad tímto modelem je vytvořena aplikace, která umožňuje editaci sítě hromadné dopravy a provádění analýz dostupnosti a nejkratší cesty. Použité technologie jsou: ExtJS, OpenLayers, CGI, Shapely, STORM, PostgreSQL. Tato aplikace je prakticky využita při vytvoření sítě hromadné dopravy pro Prahu 6 a provádění analýz nad touto sítí.
Marketingová komunikácia spoločnosti Autobusová doprava Púchov, a. s. s využitím informačných technológií
Gašpárková, Andrea
Bakalářská práce se zaobírá marketingovou komunikací vybrané firmy. Na základě analýzy podniku a jeho okolí, zákazníků, současného stavu marketingové komunikace a výsledků dotazníkového průzkumu jsou vypracované nové myšlenky využití prostředků komunikačního mixu. Hlavní část tvoří nová webové prezentace. Závěrem práce je kalkulace celkových nákladů na implementaci daných návrhů.
Koncepční návrh zařízení pro aplikaci látek proti tvorbě námrazy na trolejová vedení
Rohánek, Tomáš ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá problémem námrazy na trakčním vedení. V práci jsou zevrubně popsány a zhodnoceny relevantní patenty a existující komerčně dostupné systémy pro aplikaci látek proti tvorbě námrazy. Na základě toho jsou navrženy dva koncepty nových zařízení určených pro montáž na vozidla městské hromadné dopravy. Oproti existujícím řešením dochází ke zlepšení provozních parametrů a také může dojít k doplnění nabídky na trhu. Oba koncepty jsou následně kriticky zhodnoceny.
Kroměříž - město na nové křižovatce
Ondrůšková, Tereza ; Tichý, Jan (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vybranými druhy a stavy dopravy ve městě a jejich vztahu k lidem a naopak. První část práce se věnuje teorii dopravy ve městech a jejich propojení s okolím. Vysvětluje základní pojmy této problematiky a jmenuje příslušnou legislativu a technické normy. Druhá část je zaměřena na dopravu ve městě Kroměříž. Rozlišuje vnější a vnitřní dopravu, dopravu v pohybu a dopravu v klidu. Dochází k urbanistické analýze v jednotlivých místech města. Na základě zjištěných informací hodnotí urbanisticko-dopravní situaci.
Faktory ovlivňující volbu dopravního prostředku v kontextu FFPT: případová studie Frýdek-Místek
Štraub, Daniel ; Jaroš, Václav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice dopravního chování v systémech, které prostřednictvím odstraněním jízdného ve veřejné dopravě, tzv. free fare public transport policy (FFPT), dominantně upřednostňují jeden dopravní mód. Hlavním cílem je zjistit, jak koncept FFPT ovlivňuje volbu dopravního prostředku a jakým způsobem se proměňují podmínky v dotčeném systému. Práce využívá vedle konceptuálního zarámování sledující obecné zákonitosti dopravního chování a rozvoje dopravních systému, také analýzu praktických implementací konceptu FFPT, a dále na případě města Frýdek-Místek, studii konkrétního systému, kde je koncept bezplatné veřejné dopravy implementován do praxe. Výsledky výzkumu ukazují, že aplikací systému FFPT jde efektivně ovlivňovat dopravní chování ve prospěch městské hromadné dopravy, stejně jako podmínky v dotčeném dopravním systému, který se stává více variabilním. Je však nutné zdůraznit, že koncept FFPT nepředstavuje univerzální způsob, jak ovlivňovat vývoj dopravních systémů, neboť se jedná pouze o jeden z mnoha nástrojů, které se při vývoji dopravních systému dají využívat. Mimo soustředění se na konkrétní opatření je tak důležité na základě systematického přístupu využívat jejich komplementarity, jelikož vývoj dopravních a městských systému je komplexní proces. Strategie takového...
Změny dopravního chování a volba dopravního prostředku studenty na trase České Budějovice - Praha
Hornych, Lukáš ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na volbu dopravního prostředku a změny dopravního chování a to především u studentů na trase Praha - České Budějovice. Trasa je vybrána z důvodu rozšiřující se dálniční sítě a nově zavedených autobusových a vlakových linek. Kategorie studentů je zajímavá z hlediska omezených možností v rámci financí v souvislosti se zaměstnanými. Porovnání preferencí těchto skupin je cílem této práce. Ověření cíle proběhlo pomocí kvantitativního a kvalitativního výzkumu v podobě dotazníku. Dotazník hodnotící zaměstnance byl vytvořen Centrem pro výzkum veřejného mínění, zatímco pro vyhodnocení studentských preferencí byl vytvořen specifický dotazník autorem této práce. V rozporu s původními předpoklady bylo zjištěno, že studenti preferují cestovní čas před cenou a zaměstnanci flexibilitu před cestovním časem. Cílem práce je tedy určení významu vybraných faktorů při volbě dopravního prostředku a sledování rozdílů významu těchto faktorů mezi zaměstnanci a studenty. Dále práce hodnotí konkurenceschopnost jednotlivých dopravních módů. Klíčová slova: volba dopravního prostředku, dopravní chování, veřejná doprava

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 77 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.